1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Лист


МІНІСТЕРСТВО ЕКОНОМІЧНОГО РОЗВИТКУ І ТОРГІВЛІ УКРАЇНИ
ЛИСТ
16.12.2014 № 3302-05/43625-03
Щодо надання методологічної допомоги
У зв'язку із набранням чинності наказів Мінекономрозвитку від 15.09.2014 № 1106 "Про затвердження форм документів у сфері державних закупівель" (далі - Наказ № 1106) та від 16.09.2014 № 1112 "Про затвердження Змін до деяких нормативно-правових актів та визнання такими, що втратили чинність, деяких наказів щодо здійснення державних закупівель" (далі - Наказ № 1112), Міністерство економічного розвитку і торгівлі України, як центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері державних закупівель, повідомляє.
Відповідно до пункту 3 Наказу № 1106 цей наказ набирає чинності з дня його офіційного опублікування. Згідно з пунктом 4 Наказу № 1106 визнано таким, що втратив чинність, наказ Міністерства економіки України від 26.07.2010 № 922 "Про затвердження форм документів у сфері державних закупівель".
Поряд з цим звертаємо увагу замовників на те, що Наказом № 1112 внесено низку змін до таких нормативно-правових актів:
- Типового положення про комітет з конкурсних торгів, затвердженого наказом Міністерства економіки України від 26.07.2010 № 916;
- Стандартної документації конкурсних торгів для процедури закупівлі - відкриті торги та Стандартної документації конкурсних торгів для процедури закупівлі - двоступеневі торги, затверджених наказом Міністерства економіки України від 26.07.2010 № 919;
- Порядку визначення предмета закупівлі, затвердженого наказом Міністерства економіки України від 26.07.2010 № 921;
- Порядку здійснення моніторингу державних закупівель, затвердженого наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 19.10.2011 № 155;
- Переліку товарів і послуг, які можуть закуповуватися за рамковими угодами, затвердженого наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 24.04.2012 № 503;
Особливостей укладення рамкових угод, затверджених наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 24.04.2012 № 504.
При цьому повідомляємо, що Положення про комітет з конкурсних торгів замовників слід привести у відповідність з урахуванням змін, внесених Наказом № 1112.
Щодо заповнення форми річного плану закупівель / річного плану закупівель, що здійснюються без проведення процедур закупівель, та додатка до річного плану закупівель
Відповідно до статті 4 Закону України "Про здійснення державних закупівель" (далі - Закон) закупівля здійснюється відповідно до річного плану. Річний план, зміни до нього обов'язково безоплатно оприлюднюються на веб-порталі Уповноваженого органу з питань закупівель (далі - веб-портал Уповноваженого органу) протягом п'яти робочих днів з дня затвердження річного плану або змін до нього. Річний план та зміни до нього також оприлюднюються замовником на власному веб-сайті або за його відсутності на веб-сайті головного розпорядника бюджетних коштів.
Таким чином, протягом п'яти робочих днів з дня затвердження річного плану або змін до нього замовникам необхідно направити їх Державному підприємству "Зовнішторгвидав України", яке згідно з наказом Мінекономрозвитку від 25.06.2014 № 743 здійснює наповнення веб-порталу Уповноваженого органу з питань закупівель.
Форму річного плану закупівель / річного плану закупівель, що здійснюються без проведення процедур закупівель, та Інструкцію щодо її заповнення затверджено Наказом № 1106.
Так, згідно з пунктом 1 Інструкції річний план закупівель (далі - річний план) складається щодо закупівель, на які поширюється дія Закону або Закону України "Про особливості здійснення закупівель в окремих сферах господарської діяльності" (далі - Закон про особливості).
Річний план закупівель, що здійснюються без проведення процедур закупівель, складається щодо закупівель, які здійснюються відповідно до частини першої статті 4 Закону про особливості.
Таким чином, річний план закупівель, що здійснюються без проведення процедур закупівель, складається виключно суб'єктами, які є замовниками у розумінні Закону про особливості.
До річного плану включаються закупівлі, очікувана вартість яких:
без урахування податку на додану вартість (далі - ПДВ) дорівнює або більше сум, що зазначені в частині першій статті 2 Закону;
з урахуванням ПДВ не перевищує суми, що зазначена в частині першій статті 35 Закону, у разі планування процедури запиту цінових пропозицій;
з урахуванням ПДВ дорівнює або більше сум, що зазначені в частині третій статті 2 Закону про особливості.
Очікувана вартість предмета закупівлі зазначається на момент, що передує проведенню відповідної процедури закупівлі, та не потребує коригування за результатами здійснення такої процедури закупівлі.
У разі якщо очікувана вартість предмета закупівлі без урахування ПДВ є меншою сум, зазначених у частині першій статті 2 Закону, такий предмет закупівлі відображається в додатку до річного плану, що є його невід'ємною частиною, який складається за формою річного плану закупівель, що здійснюються без проведення процедур закупівель, та підписується уповноваженою особою замовника (головою комітету з конкурсних торгів або особою, яка виконує його обов'язки). Додаток до річного плану оприлюднюється замовником на власному веб-сайті або за його відсутності на веб-сайті головного розпорядника бюджетних коштів щокварталу.
Таким чином, по-перше, при заповненні річного плану у графі 3 "Очікувана вартість предмета закупівлі" замовником указується сума, яка фактично планується для закупівлі з урахуванням податків і зборів цифрами та словами, у разі якщо така сума без урахування ПДВ дорівнює або перевищує межі, встановлені частиною першою статті 2 Закону. При цьому для суб'єктів, які є замовниками відповідно до пункту 1 частини першої статті 1 Закону про особливості указується сума, яка фактично планується для закупівлі з урахуванням податків і зборів цифрами та словами, якщо така сума з урахуванням податків і зборів перевищує межі, визначені у частині третій статті 2 Закону про особливості.
По-друге, звертаємо увагу, що у разі планування процедури запиту цінових пропозицій очікувана вартість розраховується з урахуванням ПДВ. Тобто, сума, яку фактично планує витратити замовник на закупівлю товарів і послуг, для яких існує постійно діючий ринок, що з урахуванням податків і зборів не повинна перевищувати 300 тисяч гривень.
При цьому зазначаємо, що інформація щодо очікуваної вартості предмета закупівлі є відкритою та підлягає оприлюдненню.
По-третє, до річного плану закупівель по формі річного плану, що здійснюються без проведення процедур закупівель, складається саме "Додаток до річного плану", графи 4 та 5 якого не заповнюються, при цьому у графі 1 "Предмет закупівлі" необхідність у зазначенні показника десятого знака відповідного державного класифікатора відсутня, оскільки зазначена інформація указується виключно при закупівлях, які здійснюються у порядку, встановленому Законом.
При цьому замовник може складати "Додаток до річного плану" в цілому як на рік, так і поступово протягом року. У разі поступового планування або наявності змін (заплановано нові закупівлі тощо) "Додаток до річного плану" складається та оприлюднюється щокварталу, тобто у будь-який день кварталу, починаючи з початку року. У разі якщо змін щодо закупівель не відбувалось, необхідність у оприлюдненні "Додатку до річного плану" повторно протягом цього року відсутня.
Таким чином, "Додаток до річного плану" може бути складеним та оприлюдненим на початку року або оприлюднюватись у будь-який день кожного кварталу протягом року як окремі зміни так і "Додаток до річного плану" зі змінами.
Щодо зазначення найменування предмета закупівлі за показником десятого знака відповідного державного класифікатора за наявності
Порядок визначення предмета закупівлі затверджено наказом Мінекономіки від 26.07.2010 № 921 (далі - Порядок).
Предмет закупівлі товарів і послуг визначається замовником згідно з пунктами 20 і 27 частини першої статті 1 Закону та на основі Державного класифікатора продукції та послуг ДК 016:2010 за показником п'ятого знака (класифікаційне угруповання "категорія") із зазначенням у дужках конкретної назви товару чи послуги.
Оскільки форми документів у сфері державних закупівель згідно з Наказом № 1106 передбачають необхідність зазначення найменування предмета закупівлі із зазначенням у разі наявності показника десятого знака відповідного державного класифікатора, замовнику необхідно додатково вказувати показник десятого знака відповідного державного класифікатора виключно у разі його відповідності закуповуваному товару чи послузі.

................
Перейти до повного тексту