- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Лист
МІНІСТЕРСТВО ЕКОНОМІЧНОГО РОЗВИТКУ І ТОРГІВЛІ УКРАЇНИ
ЛИСТ
18.04.2014 № 3304-05/12169-08 |
Мукачівській районній державній
адміністрації
вул. Горького, 21, м. Мукачеве,
Закарпатська обл., 89600
Державній казначейській службі України
вул. Бастіонна, 6, м. Київ, 01601
Антимонопольному комітету України
вул. Урицького, 45, Київ, 03680
Висновок уповноваженого органу за результатами здійснення моніторингу державних закупівель
Міністерством економічного розвитку і торгівлі України (далі - Мінекономрозвитку), керуючись пунктами 3, 3-1, 4, 5 частини другої статті
8 Закону України "Про здійснення державних закупівель" (далі - Закон) та
Порядком здійснення моніторингу державних закупівель, затвердженим наказом Мінекономрозвитку від 19.10.2011 № 155, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 01.12.2011 за № 1377/20115 (далі - Порядок), проведено моніторинг закупівлі за державні кошти робіт із будівництва загальноосвітньої школи на 510 учнів I - III ступенів на вул. Фрідяшівська в с. Кольчино Мукачівського району (оголошення № 202522 в інформаційному бюлетені "Вісник державних закупівель" від 02.12.2013 № 95 (838)), проведеної Мукачівською районною державною адміністрацією (далі - Замовник) за процедурою "відкриті торги".
I. Дата початку здійснення моніторингу: 05.02.2014 (лист-повідомлення щодо здійснення Уповноваженим органом моніторингу державних закупівель за власною ініціативою від 05.02.2014 № 3304-05/4039-08).
II. Вид моніторингу: за ініціативою Мінекономрозвитку.
III. Питання, за якими здійснювався моніторинг: згідно з абзацами четвертим та п'ятим пункту 1.5 Порядку.
IV. Результати здійснення моніторингу
На підставі наданих Замовником копій матеріалів для здійснення моніторингу Мінекономрозвитку встановлено наступне.
Формою річного плану передбачено, що річний план має містити відбиток печатки замовника.
Згідно з пунктом 6
Інструкції у колонці 4 річного плану зазначається очікувана вартість предмета закупівлі в гривнях або іноземній валюті (якщо це передбачено законодавством) (цифрами та словами) із зазначенням ПДВ.
Водночас у колонці 4 річного плану закупівель Замовника на 2013 рік (зі змінами), затвердженому рішенням комітету з конкурсних торгів Замовника від 21.03.2013 № 2, не указано очікувану вартість предмета закупівлі (словами), не зазначено ПДВ та відсутній відбиток печатки Замовника.
Рішення про вибір процедури закупівлі "відкриті торги" та затвердження документації конкурсних торгів щодо закупівлі за державні кошти робіт із будівництва загальноосвітньої школи на 510 учнів I - III ступенів на вул. Фрідяшівська в с. Кольчино Мукачівського району оформлено протоколами засідання комітету з конкурсних торгів Замовника від 28.10.2013 № 1 та від 21.11.2013 № 2.
Пунктом 7 "Кваліфікаційні критерії до учасників" розділу III "Підготовка пропозицій конкурсних торгів" (далі - пункт 7 розділу III) документації конкурсних торгів встановлено, що пропозиції учасників конкурсних торгів повинні відповідати, зокрема кваліфікаційному критерію "Наявність обладнання та матеріально-технічної бази".
Водночас відповідно до абзацу другого частини другої статті
16 Закону Замовник може встановлювати такий кваліфікаційний критерій, як, зокрема "Наявність обладнання та матеріально-технічної бази, у тому числі власних виробничих потужностей та/або центрів обслуговування на території України".
Таким чином, пункт 6 розділу III документації конкурсних торгів не відповідає абзацу другому частини другої статті 16 Закону.
Додатком 3 "Документи для підтвердження відсутності підстав для відмови учаснику в участі у процедурі закупівлі на підставі пунктів 1 та 2 статті Закону та іншим вимогам Замовника" (далі - додаток 3) до документації конкурсних торгів встановлено, що учасник у складі пропозиції конкурсних торгів повинен надати, зокрема оригінал довідки з департаменту з питань банкрутства або його територіального підрозділу про те, що учасник не є банкрутом або відносно нього не відкрита ліквідаційна процедура, що є дійсною на дату розкриття пропозицій конкурсних торгів.
При цьому повідомляємо, що при затвердженні документації конкурсних торгів Замовником не ураховано, що Державний департамент з питань банкрутства Міністерства економіки України ліквідовано відповідно з
постановою Кабінету Міністрів України від 28.03.2011 № 346 "Про ліквідацію урядових органів".
Водночас слід зазначити, що відповідно до
Положення про Міністерство юстиції України, затвердженого Указом Президента України від 06.04.2011 № 395, Мін'юст є головним органом з питань банкрутства. Згідно з підпунктом 36 пункту 4 зазначеного Положення, Міністерство веде єдину базу даних про підприємства, щодо яких порушено провадження у справі про банкрутство, встановлює та затверджує форму подання арбітражним керуючим інформації, необхідної для ведення зазначеної бази даних.
Відповідно до пункту 2 частини другої статті 22 Закону документація конкурсних торгів повинна містити кваліфікаційні критерії до учасників відповідно до статті 16, вимоги, встановлені статтею 17 цього Закону, та інформацію про спосіб документального підтвердження відповідності учасників встановленим критеріям та вимогам згідно із законодавством.
Пунктами 2, 4 і 7 частини першої статті 17 Закону встановлено, що Замовник приймає рішення про відмову учаснику, учаснику попередньої кваліфікації в участі у процедурі закупівлі, попередній кваліфікації учасників та зобов'язаний відхилити пропозицію конкурсних торгів (кваліфікаційну, цінову пропозицію) учасника (учасника попередньої кваліфікації), у разі якщо учасника або учасника попередньої кваліфікації було притягнуто до відповідальності за вчинення у сфері державних закупівель корупційного правопорушення, якщо учасником або учасником попередньої кваліфікації не надано документів, що підтверджують правомочність на укладення договору про закупівлю, а також якщо фізична особа, яка є учасником або учасником попередньої кваліфікації, була засуджена за злочин, пов'язаний з порушенням процедури закупівлі, чи інший злочин, вчинений з корисливих мотивів, судимість з якої не знято і не погашено у встановленому законом порядку.
При цьому у документації конкурсних торгів Замовника не встановлено способу документального підтвердження відсутності підстав для прийняття рішення про відмову учаснику, передбачених пунктами 2, 4 і 7 частини першої статті 17 Закону.
Таким чином, відсутність зазначеної вимоги в документації конкурсних торгів та відповідної інформації у замовника, яка має міститися в такому документальному підтвердженні відповідності учасника цій вимозі, призводить до неможливості об'єктивного та неупередженого прийняття рішення замовником про відмову учаснику у процедурі закупівлі та обов'язку відхилити пропозицію конкурсних торгів учасника (у разі наявності таких підстав).
Відповідно до реєстру отриманих пропозицій конкурсних торгів та протоколу розкриття пропозицій конкурсних торгів Замовника від 09.01.2014 (далі - протокол розкриття пропозицій конкурсних торгів) для участі у процедурі закупівлі запропоновано наступні пропозиції:
№ п/п |
Назва учасника |
Ціна пропозиції, грн. з ПДВ |
1 |
ТОВ "Агропромбуд" |
40074155 |
2 |
КВП "Енергомонтаж" |
35078059,26 |
3 |
ТОВ "Група компаній "Енергомонтаж" |
36364117,24 |
................Перейти до повного тексту