1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Лист


МІНІСТЕРСТВО ЕКОНОМІЧНОГО РОЗВИТКУ І ТОРГІВЛІ УКРАЇНИ
ЛИСТ
07.04.2014 № 3304-05/10460-08
Департаменту житлово-комунального
господарства та будівництва
Дніпропетровської облдержадміністрації
просп. Кірова, 2, м. Дніпропетровськ,
49004
Державній казначейській службі України
вул. Бастіонна, 6, м. Київ, 01601
Антимонопольному комітету України
вул. Урицького, 45, м. Київ, 03680
Висновок уповноваженого органу за результатами здійснення моніторингу державних закупівель
Міністерством економічного розвитку і торгівлі України (далі - Мінекономрозвитку), керуючись пунктами 3, 3-1, 4, 5 частини другої статті 8 Закону України "Про здійснення державних закупівель" (далі - Закон) та Порядком здійснення моніторингу державних закупівель, затвердженим наказом Мінекономрозвитку від 19.10.2011 № 155, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 01.12.2011 за № 1377/20115 (далі - Порядок), здійснено моніторинг закупівлі капітального ремонту ділянки магістральних трубопроводів КП ДОР "Аульський водовід" ПК130-ПК132 (оголошення № 176121 в інформаційному бюлетені "Вісник державних закупівель" від 07.10.2013 № 79 (822)), проведеної Департаментом житлово-комунального господарства та будівництва Дніпропетровської облдержадміністрації (далі - Замовник) за процедурою "відкриті торги".
I. Дата початку здійснення моніторингу: 15.11.2013 (лист-повідомлення щодо здійснення Уповноваженим органом моніторингу державних закупівель за власною ініціативою від 15.11.2013 № 3304-05/40184-08).
II. Вид моніторингу: за ініціативою Мінекономрозвитку.
III. Питання, за якими здійснювався моніторинг: згідно з абзацами четвертим та п'ятим пункту 1.5 Порядку.
IV. Результати здійснення моніторингу:
На підставі наданих Замовником матеріалів для здійснення моніторингу встановлено наступне.
Замовником, усупереч вимозі пункту 3.6 Порядку, до Мінекономрозвитку не надано інформації, запитуваної листом від 20.01.2014 № 3304-05/1675-08.
Ураховуючи зазначене, Мінекономрозвитку здійснює моніторинг закупівлі та приймає рішення за його результатами на підставі та в межах наявної інформації та документів.
Рішення про затвердження документації конкурсних торгів капітального ремонту ділянки магістральних трубопроводів КП ДОР "Аульський водовід" ПК130-ПК132 (далі - документація конкурсних торгів) оформлено протоколом засідання комітету з конкурсних торгів Замовника від 23.09.2013 № 10.
Частиною першою статті 10 Закону встановлено, що Замовник для оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу (що здійснюється безоплатно) у порядку, встановленому цим Законом, надає, зокрема, документацію конкурсних торгів або кваліфікаційну документацію після публікації оголошення про проведення процедури закупівлі в державному офіційному друкованому виданні з питань закупівель, але не пізніш як за 30 днів до дня розкриття пропозицій конкурсних торгів або кваліфікаційних пропозицій, якщо цим Законом для окремих процедур закупівлі не встановлено інший строк.
Частиною першою статті 3 Закону встановлено, що закупівлі здійснюються зокрема за такими принципами як відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель.
Розкриття пропозицій конкурсних торгів відповідно до оголошення про проведення процедури закупівлі відбулось 06.11.2013.
Відповідно до інформації, наданої ДП "Зовнішторгвидав України" від 19.03.2014 № 206/2079/06 Замовником 04.11.2013 подано для розміщення на веб-порталі документацію конкурсних торгів, яка відправлена на доопрацювання 05.11.2013 через порушення порядку оприлюднення документів, поданих для розміщення з порушенням строків, передбачених частиною першою статті 10 Закону.
Таким чином, Замовником не дотримано вимог частини першої статті 3 та частини першої статті 10 Закону.
Пунктом 2 частини другої статті 22 Закону та пунктом 6 "Кваліфікаційні критерії до учасників" розділу III "Підготовки пропозиції конкурсних торгів" Стандартної документації конкурсних торгів для процедури закупівлі "відкриті торги", затвердженої наказом Мінекономіки від 26.07.2010 № 919, зареєстрованим в Мін'юсті 10.08.2010 за № 653/17948 (далі - стандартна документація конкурсних торгів), передбачено, що документація конкурсних торгів повинна містити, зокрема, кваліфікаційні критерії до учасників відповідно до статті 16, вимоги, встановлені статтею 17 Закону, та інформацію про спосіб документального підтвердження відповідності учасників встановленим критеріям та вимогам згідно із законодавством.
Абзацом другим частини другої статті 16 Закону передбачено кваліфікаційний критерій - "наявність обладнання та матеріально-технічної бази, у тому числі власних виробничих потужностей та/або центрів обслуговування на території України".
Разом з тим документація конкурсних торгів не містить кваліфікаційного критерію, що відповідає Закону, а саме: не передбачено "наявність власних виробничих потужностей та/або центрів обслуговування на території України".
Частиною першою статті 16 Закону передбачено, що замовники у разі проведення процедур закупівель, крім випадків, установлених частиною третьою цієї статті, визначають кваліфікаційні критерії до учасників або учасників попередньої кваліфікації з числа тих, що встановлені частиною другою цієї статті.
Абзацом п'ятим частини другої статті 16 Закону встановлено, зокрема, що для підтвердження наявності фінансової спроможності учасники надають баланс, звіт про фінансові результати, звіт про рух грошових коштів, довідку з обслуговуючого банку про відсутність (наявність) заборгованості за кредитами.
Пунктом 6 "Кваліфікаційні критерії до учасників" розділу 3 "Підготовки пропозицій конкурсних торгів" (далі - пункт 6 розділу 3) документації конкурсних торгів Замовника встановлено, що для підтвердження відповідності кваліфікаційним вимогам учасник процедури закупівлі в складі своєї пропозиції конкурсних торгів подає документи відповідно до додатка № 1 документації конкурсних торгів.
Додатком № 1 "Кваліфікаційні вимоги до учасників та перелік документів, що мають бути надані для підтвердження кваліфікації" (далі - додаток № 1) до документації конкурсних торгів встановлено, що для підтвердження кваліфікаційного критерію "наявність фінансової спроможності" учасники у складі пропозиції конкурсних торгів повинні надати оригінал довідки з обслуговуючого банку (банків) про наявність рахунків в банківських установах станом не більше ніж 10-денної давнини до дати розкриття пропозицій конкурсних торгів; копію балансу (форма № 1) за останній звітній період; копію звіту про фінансові результати (форма № 2) за останній звітний період; копію звіту про рух грошових коштів за останній звітний період.
Таким чином, документацією конкурсних торгів Замовника не встановлено вимогу щодо надання учасниками у складі пропозиції конкурсних торгів довідки з обслуговуючого банку про відсутність (наявність) заборгованості за кредитами.
Крім того, документація конкурсних торгів Замовника не містить способу документального підтвердження відсутності підстав для прийняття рішення про відмову учаснику, передбачених пунктами 4 і 5 частини першої статті 17 Закону.
Відповідно до частини третьої статті 28 Закону та пункту 2 "Виправлення арифметичних помилок" розділу V "Оцінка пропозицій конкурсних торгів та визначення переможця" (далі - пункт 2 розділу V) стандартної документації конкурсних торгів для процедури закупівлі "відкриті торги", затвердженої наказом Мінекономіки від 26.07.2010 № 919, зареєстрованим в Мін'юсті 10.08.2010 за № 653/17948 (далі - стандартна документація конкурсних торгів), замовник зобов'язаний зазначити у документації конкурсних торгів умови та порядок виправлення арифметичних помилок.
При цьому документація конкурсних торгів Замовника не містить порядку виправлення арифметичних помилок.
Додатком 2 "Перелік додаткових документів, що має надати учасник" до документації конкурсних торгів встановлено, що учасник у складі пропозиції конкурсних торгів повинен надати нотаріально засвідчену копію свідоцтва про державну реєстрацію (для юридичних осіб та суб'єктів підприємницької діяльності).
Слід зазначити, що Законом України "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо скасування свідоцтва про державну реєстрацію юридичної особи та фізичної особи - підприємця" (в редакції від 10.12.2011) свідоцтво про державну реєстрацію юридичної особи та фізичної особи - підприємця скасовано.
Відповідно до пункту 3 частини другої статті 22 Закону документація конкурсних торгів має містити інформацію про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, в тому числі відповідну технічну специфікацію (у разі потреби - плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі). При цьому технічна специфікація повинна містити: детальний опис товарів, робіт, послуг, що закуповуються, в тому числі їх технічні та якісні характеристики; вимоги щодо технічних і функціональних характеристик предмета закупівлі у разі, якщо опис скласти неможливо або якщо доцільніше зазначити такі показники; посилання на стандартні характеристики, вимоги, умовні позначення та термінологію, пов'язану з товарами, роботами чи послугами, що закуповуються, передбачені існуючими міжнародними або національними стандартами, нормами та правилами. Технічна специфікація не повинна містити посилання на конкретну торговельну марку чи фірму, патент, конструкцію або тип предмета закупівлі, джерело його походження або виробника. У разі, якщо таке посилання є необхідним, специфікація повинна містити вираз або еквівалент.
Водночас додаток № 3 "Технічне завдання на будівництво згідно проекту "Капітальний ремонт ділянки магістральних трубопроводів КП ДОР "Аульський водовід" ПК130-ПК132" (далі - додаток № 3) до документації конкурсних торгів, який передбачений пунктом 7 "Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі" розділу 3 "Підготовка пропозицій конкурсних торгів" (далі - пункт 7 розділу III) документації конкурсних торгів містять посилання на конкретну торгову марку, зокрема: лак уретановий "Ентеграль-Агро", рідкокерамічне покриття "Ізолат-01" без відповідного посилання на еквівалент, що передбачено пунктом 3 частини другої статті 22 Закону.
Відповідно до реєстру отриманих пропозицій конкурсних торгів та протоколу розкриття пропозицій конкурсних торгів Замовника від 06.11.2013 до участі у процедурі закупівлі запропоновано пропозиції конкурсних торгів наступних учасників:
№ п/п Назва учасника Ціна пропозиції, грн. з ПДВ
1 Товариство з обмеженою відповідальністю "Альк"
(далі - ТОВ "Альк")
11751712,80
2 Приватне підприємство "АвтоБудЦент
(далі - ПП "АвтоБудЦент")
13330131,38
Формою реєстру отриманих пропозицій конкурсних торгів, затвердженою наказом Мінекономіки від 26.07.2010 № 922, зареєстрованим в Мін'юсті 06.08.2010 за № 624/17919 (далі - Наказ), передбачено, що у колонці 2 "Дата, час і спосіб отримання (особисто або поштою)" пункту 5 реєстру отриманих пропозицій конкурсних торгів зазначається спосіб отримання (особисто або поштою тощо) пропозиції конкурсних торгів.
При цьому реєстр отриманих пропозицій конкурсних торгів Замовника не містить способу отримання пропозицій конкурсних торгів.
Пунктом 2 "Зміст пропозиції конкурсних торгів учасника" розділу 3 "Підготовка пропозицій конкурсних торгів" (далі - пункт 2 розділу 3) документації конкурсних торгів встановлено, що пропозиція конкурсних торгів, яка подається учасником процедури закупівлі, повинна складатися, зокрема, з цінової пропозиції конкурсних торгів, складеної згідно з вимогами додатка № 6 (далі - цінова пропозиція).

................
Перейти до повного тексту