1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Лист


МІНІСТЕРСТВО ЕКОНОМІЧНОГО РОЗВИТКУ І ТОРГІВЛІ УКРАЇНИ
ЛИСТ
07.04.2014 № 3304-05/10548-08
Мукачівській районній
державній адміністрації
вул. Горького, 21, м. Мукачеве,
Закарпатська обл., 89600
Державній казначейській службі України
вул. Бастіонна, 6, м. Київ, 01601
Антимонопольному комітету України
вул. Урицького, 45, м. Київ, 03035
Висновок уповноваженого органу за результатами здійснення моніторингу державних закупівель
Міністерством економічного розвитку і торгівлі України (далі - Мінекономрозвитку), керуючись пунктами 3, 3-1, 4, 5 частини другої статті 8 Закону України "Про здійснення державних закупівель" (далі - Закон) та Порядком здійснення моніторингу державних закупівель, затвердженим наказом Мінекономрозвитку від 19.10.2011 № 155, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 01.12.2011 за № 1377/20115 (далі - Порядок), проведено моніторинг закупівлі за державні кошти робіт з будівництва загальноосвітньої школи на 432 учня I-III ст. на вул. Миру в с. Ключарки, Мукачівського району (оголошення № 211075 в інформаційному бюлетені "Вісник державних закупівель" від 16.12.2013 № 99 (842), проведеної Мукачівською районною державною адміністрацією (далі - Замовник) за процедурою "відкриті торги".
I. Дата початку здійснення моніторингу: 14.02.2014 (лист-повідомлення щодо здійснення Уповноваженим органом моніторингу державних закупівель за власною ініціативою від 13.02.2014 № 3304-05/5079-08).
II. Вид моніторингу: за ініціативою Мінекономрозвитку.
III. Питання, за якими здійснювався моніторинг: згідно з абзацами четвертим та п'ятим пункту 1.5 Порядку.
IV. Результати здійснення моніторингу
На підставі наданих Замовником матеріалів для здійснення моніторингу встановлено наступне.
Формою річного плану закупівель (далі - форма річного плану) та пунктом 2 Інструкції щодо заповнення форми річного плану закупівель (далі - Інструкція), затверджених наказом Мінекономіки від 26.07.2010 № 922, зареєстрованим в Мін'юсті 06.08.2010 за № 624/17919 (далі - Наказ № 922), передбачено, що колонки 1, 3-7 річного плану є обов'язковими для заповнення.
Формою річного плану передбачено, що річний план має містити відбиток печатки замовника.
Згідно з пунктом 6 Інструкції у колонці 4 річного плану указується очікувана вартість предмета закупівлі в гривнях або іноземній валюті (якщо це передбачено законодавством) (цифрами та словами) із зазначенням ПДВ.
Водночас у річному плані закупівель Замовника на 2013 рік (зі змінами), затвердженому рішенням комітету з конкурсних торгів Замовника від 21.03.2013 № 2, не указано очікувану вартість предмета закупівлі (словами), не зазначено ПДВ та відсутній відбиток печатки Замовника.
Надані Замовником річний план державних закупівель на 2013 рік із додатками, протокол засідання комітету з конкурсних торгів щодо вибору процедури закупівлі від 21.03.2013 № 2, документація конкурсних торгів на закупівлю робіт з будівництва загальноосвітньої школи на 432 учня I-III ст. на вул. Миру в с. Ключарки, Мукачівського району, реєстр отриманих пропозицій конкурсних торгів, протокол про розкриття пропозицій конкурсних торгів від 16.01.2014, протокол оцінки пропозицій конкурсних торгів від 11.02.2014 № 2/о, повідомлення про акцепт пропозиції конкурсних торгів не засвідчені в установленому законодавством порядку, що не відповідає вимозі пункту 3.7 розділу III Порядку.
Рішення про вибір процедури закупівлі "відкриті торги" та затвердження документації конкурсних торгів на закупівлю робіт з будівництва загальноосвітньої школи на 432 учня I-III ст. на вул. Миру в с. Ключарки, Мукачівського району (далі - документація конкурсних торгів) оформлено протоколами засідання комітету з конкурсних торгів Замовника від 28.10.2013 № 1 та від 21.11.2013 № 2 відповідно.
Пунктом 2 частини другої статті 22 Закону та пунктом 6 "Кваліфікаційні критерії до учасників" розділу III "Підготовка пропозицій конкурсних торгів" стандартної документації конкурсних торгів для процедури закупівлі - відкриті торги, затвердженої наказом Мінекономіки від 26.07.2010 № 919, зареєстрованим в Мін'юсті 10.08.2010 за № 653/17948 (далі - стандартна документація конкурсних торгів), передбачено, що документація конкурсних торгів повинна містити, зокрема, кваліфікаційні критерії до учасників відповідно до статті 16, вимоги, встановлені статтею 17 Закону, та інформацію про спосіб документального підтвердження відповідності учасників встановленим критеріям та вимогам згідно із законодавством.
Абзацом другим частини другої статті 16 Закону передбачено кваліфікаційний критерій - наявність обладнання та матеріально-технічної бази, у тому числі власних виробничих потужностей та/або центрів обслуговування на території України.
Водночас документація конкурсних торгів Замовника не містить кваліфікаційного критерію, що відповідає Закону, а саме: не передбачена наявність власних виробничих потужностей та/або центрів обслуговування на території України.
У документації конкурсних торгів Замовника не встановлено способу документального підтвердження відсутності підстав для прийняття рішення про відмову учаснику, передбачених пунктами 2 і 7 частини першої статті 17 Закону.
Таким чином, відсутність зазначених вимог в документації конкурсних торгів та відповідної інформації у замовника, яка має міститися в такому документальному підтвердженні відповідності учасника цій вимозі призводить до неможливості об'єктивного та неупередженого прийняття рішення замовником про відмову учаснику у процедурі закупівлі та обов'язку відхилити пропозицію конкурсних торгів учасника (у разі наявності таких підстав).
Додатком 3 "Документи для підтвердження інформації про відсутність підстав для відмови учаснику в участі у процедурі закупівлі на підставі пунктів 1 та 2 статті 17 Закону України "Про здійснення державних закупівель" та іншим вимогам Замовника" (далі - додаток 3) до документації конкурсних торгів передбачено, що учасники для підтвердження відповідності кваліфікаційному критерію "наявність фінансової спроможності (баланс, звіт про фінансові результати, звіт про рух грошових коштів, довідка з обслуговуючого банку про відсутність (наявність) заборгованості за кредитами)" у складі пропозицій конкурсних торгів повинні надати копію балансу, звіту про фінансові результати та звіту про рух грошових коштів за 9 місяців 2013 року.
Відповідно до Національного Положення (стандарту) бухгалтерського обліку 1 "Загальні відомості до фінансової звітності", затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 07.02.2013 № 73, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 28.02.2013 за № 336/22868, звіт про рух грошових коштів складається за календарний рік.
Відповідно до реєстру отриманих пропозицій конкурсних торгів та протоколу розкриття пропозицій конкурсних торгів Замовника від 16.01.2014 для участі у процедурі закупівлі запропоновано пропозиції конкурсних торгів наступних учасників:
Назва учасника Ціна пропозиції, грн. з ПДВ
1 Товариство з обмеженою відповідальністю "Агропромбуд" Мукачево (далі - ТОВ "Агропромбуд" Мукачево) 34500258,00
2 Колективне виробниче підприємство "Енергомонтаж" (далі - КВП "Енергомонтаж") 36375913,18
3 Товариство з обмеженою відповідальністю "Група Компаній Енергомонтаж" (далі - ТОВ "Група Компаній Енергомонтаж") 26320333,19
Формами протоколу розкриття пропозицій конкурсних торгів та протоколу оцінки пропозицій конкурсних торгів (цінових пропозицій) (далі - Форми), затверджених Наказом № 922, передбачено, що у колонці 2 пункту 5 протоколу розкриття пропозицій конкурсних торгів та у колонці 1 пункту 8 протоколу оцінки пропозицій конкурсних торгів (цінових пропозицій) необхідно зазначати повне найменування юридичної особи учасника процедури закупівлі, який надав пропозицію конкурсних торгів.
При цьому у протоколах розкриття пропозицій конкурсних торгів Замовника від 16.01.2014 та протоколі оцінки пропозицій конкурсних торгів Замовника від 11.02.2014 № 2/о не зазначено повного найменування юридичної особи учасників процедури закупівлі, які надали пропозиції конкурсних торгів.
Згідно з протоколом засідання комітету з конкурсних торгів Замовника від 11.02.2014 № 1/о пропозиція конкурсних торгів ТОВ "Група Компаній Енергомонтаж" відхилена на підставі пункту 3 частини першої статті 29 Закону як така, що не відповідає умовам документації конкурсних торгів.
У складі пропозиції конкурсних торгів ТОВ "Агропромбуд" Мукачево цінова пропозиція становить 34500258 грн.
Водночас відповідно до пункту 3 проекту договору, наданого у складі пропозиції конкурсних торгів ТОВ "Агропромбуд" Мукачево, ціна договору про закупівлю становить 32340318 грн.
Таким чином цінова пропозиція ТОВ "Агропромбуд" Мукачево не узгоджується з пунктом 3 "Ціна договору" проекту договору про закупівлю, наданому у складі пропозиції конкурсних торгів.
Пунктом 2 "Зміст пропозиції конкурсних торгів учасника" розділу III "Підготовка пропозицій конкурсних торгів" (далі - пункт 2 розділу III) документації конкурсних торгів встановлено, що комерційна частина пропозиції конкурсних торгів повинна включати, зокрема, документи, що підтверджують повноваження посадової особи або представника учасника процедури закупівлі щодо підпису документів пропозиції конкурсних торгів.
У складі пропозиції конкурсних торгів КВП "Енергомонтаж" надано протокол загальних зборів учасників КВП "Енергомонтаж" від 12.08.2008 № 1/08 (далі - протокол загальних зборів) про призначення директором КВП "Енергомонтаж" Верещинського О.І.

................
Перейти до повного тексту