- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Лист
МІНІСТЕРСТВО ЕКОНОМІЧНОГО РОЗВИТКУ І ТОРГІВЛІ УКРАЇНИ
ЛИСТ
31.03.2014 № 3304-05/9539-08 |
Виконавчому комітету
Володимир-Волинської міської ради
Волинської області вул. Д. Галицького, 5,
м. Володимир-Волинський, Волинська обл.,
Державній казначейській службі України
вул. Бастіонна, 6, м. Київ, 01601
Антимонопольному комітету України
вул. Урицького, 45, м. Київ, 03035
Висновок уповноваженого органу за результатами здійснення моніторингу державних закупівель
Міністерством економічного розвитку і торгівлі України (далі - Мінекономрозвитку), керуючись пунктами 3, 3-1, 4, 5 частини другої статті
8 Закону України "Про здійснення державних закупівель" (зі змінами) (далі - Закон) та
Порядком здійснення моніторингу державних закупівель, затвердженим наказом Мінекономрозвитку від 19.10.2011 № 155, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 01.12.2011 за № 1377/20115 (далі - Порядок), проведено моніторинг закупівлі за державні кошти робіт з будівництва системи водопостачання та модернізації водоочисних споруд в м. Володимирі-Волинському (оголошення № 180901 в інформаційному бюлетені "Вісник державних закупівель" від 21.10.2013 № 83 (826)), проведеної Виконавчим комітетом Володимир-Волинської міської ради Волинської області (далі - Замовник) за процедурою "відкриті торги".
I. Дата початку здійснення моніторингу: 16.12.2013 (лист-повідомлення щодо здійснення Уповноваженим органом моніторингу державних закупівель за власною ініціативою від 13.12.2013 № 3304-05/44027-08).
II. Вид моніторингу: за ініціативою Мінекономрозвитку.
III. Питання, за якими здійснювався моніторинг: згідно з абзацами четвертим, п'ятим та сьомим пункту 1.5
Порядку.
IV. Результати здійснення моніторингу
На підставі наданих Замовником копій матеріалів для здійснення моніторингу встановлено наступне.
Надані Замовником пропозиції конкурсних торгів на закупівлю робіт з будівництва системи водопостачання та модернізації водоочисних споруд в м. Володимирі-Волинському не засвідчені в установленому законодавством порядку, що не відповідає вимогам пункту 3.7 розділу III Порядку.
Рішення про вибір процедури закупівлі "відкриті торги" та затвердження документації конкурсних торгів на закупівлю робіт з будівництва системи водопостачання та модернізації водоочисних споруд в м. Володимирі-Волинському (далі - документація конкурсних торгів) оформлено протоколами засідання комітету з конкурсних торгів Замовника від 03.10.2013 № 1 та від 17.10.2013 № 2 відповідно.
Згідно з протоколом засідання комітету з конкурсних торгів від 21.11.2013 № 4 Замовником внесено зміни до документації конкурсних торгів, а строк подання та розкриття пропозицій конкурсних торгів перенесено на 29.11.2013.
Пунктом 2 частини другої статті 22 Закону та пунктом 6 "Кваліфікаційні критерії до учасників" розділу 3 "Підготовка пропозиції конкурсних торгів"
стандартної документації конкурсних торгів для процедури закупівлі - відкриті торги, затвердженої наказом Мінекономіки від 26.07.2010 № 919, зареєстрованим в Мін'юсті 10.08.2010 за № 653/17948 (далі - стандартна документація конкурсних торгів), передбачено, що документація конкурсних торгів повинна містити кваліфікаційні критерії до учасників відповідно до статті 16, вимоги, встановлені статтею 17 Закону, та інформацію про спосіб документального підтвердження відповідності учасників встановленим критеріям та вимогам згідно із законодавством.
Абзацом другим частини другої статті 16 Закону передбачено кваліфікаційний критерій - наявність обладнання та матеріально-технічної бази, у тому числі власних виробничих потужностей та/або центрів обслуговування на території України.
Разом з тим документація конкурсних торгів не містить кваліфікаційного критерію, що відповідає Закону, а саме не передбачена наявність власних виробничих потужностей та/або центрів обслуговування на території України.
Відповідно до реєстру отриманих пропозицій конкурсних торгів та протоколу розкриття пропозицій конкурсних торгів Замовника від 29.11.2013 для участі у процедурі закупівлі запропоновано наступні пропозиції:
|
Назва учасника |
Ціна пропозиції, грн. з ПДВ |
1 |
Товариство з обмеженою відповідальністю "ГалІО" (далі - ТОВ "ГалІО") |
Лот № 2 - 4532403,94 |
2 |
Товариство з обмеженою відповідальністю "Львівбудмережі" (далі - ТОВ "Львівбудмережі") |
Лот № 2 - 4165768,80 |
3 |
Управління будівництва та інвестицій "Будінвест" (далі - УБІ "Будінвест") |
Лот № 1 - 18003849,40 Лот № 2 - 5844604,80 |
4 |
Товариство з обмеженою відповідальністю "Реконбуд" (далі - ТОВ "Реконбуд") |
Лот № 1 - 17105846,40 Лот № 2 - 5171715,60 |
5 |
Приватне підприємство "Мале підприємство Сантехмонтаж" (далі - ПП "МП Сантехмонтаж") |
Лот № 1 - 16400888,40 Лот № 2 - 4388352,00 |
Водночас у реєстрі отриманих пропозицій конкурсних торгів Замовника не указано спосіб подання учасниками пропозицій конкурсних торгів.
Формами реєстру отриманих пропозицій конкурсних торгів, протоколу розкриття пропозицій конкурсних торгів, затвердженими Наказом № 922, передбачено, що у реєстрі отриманих пропозицій конкурсних торгів необхідно зазначати повне найменування юридичної особи учасника процедури закупівлі, який надав пропозицію конкурсних торгів.
При цьому у реєстрі отриманих пропозицій конкурсних торгів Замовника не зазначено повного найменування юридичної особи учасника процедури закупівлі, який надав пропозицію конкурсних торгів.
Відповідно до протоколу засідання комітету з конкурсних торгів від 03.12.2013 пропозиція конкурсних торгів ТОВ "ГалІО" за лотом № 2 відхилена на підставі пункту 3 частини першої статті 29 Закону, як така, що не відповідає умовам документації конкурсних торгів.
Відповідно до пункту 7 частини першої статті 17 Закону Замовник приймає рішення про відмову учаснику, учаснику попередньої кваліфікації в участі у процедурі закупівлі, попередній кваліфікації учасників та зобов'язаний відхилити пропозицію конкурсних торгів (кваліфікаційну, цінову пропозицію) учасника (учасника попередньої кваліфікації) у разі, якщо учасником або учасником попередньої кваліфікації не надано документів, що підтверджують правомочність на укладення договору про закупівлі.
Пунктом 4 "Відхилення пропозицій конкурсних торгів" розділу V "Оцінка пропозицій конкурсних торгів та визначення переможця" (далі - пункт 4 розділу V) документації конкурсних торгів передбачено, що Замовник відхиляє пропозицію конкурсних торгів у разі, якщо зокрема наявні підстави, зазначені у статті 17 Закону.
Підпунктом 2 та 3 пункту 6 "Кваліфікаційні критерії до учасників" розділу III "Підготовка пропозицій конкурсних торгів" (далі - пункт 6 розділу III) документації конкурсних торгів встановлено, що Замовник приймає рішення про відмову учаснику в участі у процедурі закупівлі у разі наявності обставин, передбачених частиною першою статті 17 Закону, та може прийняти таке рішення у разі наявності обставин, передбачених частиною другою статті 17 Закону. Перелік документів на підтвердження відповідності пропозиції учасника кваліфікаційним критеріям, відсутності обставин, передбачених статтею 17 Закону, викладений у Додатку № 3 "Перелік документів на підтвердження відповідності пропозиції учасника кваліфікаційним критеріям та відсутності обставин, передбачених статті 17 Закону" (далі - Додаток № 3).
Пунктом 2 "Зміст пропозиції конкурсних торгів учасника" розділу III "Підготовка пропозицій конкурсних торгів" (далі - пункт 2 розділу III) документації конкурсних торгів встановлено, що пропозиція конкурсних торгів, яка подається учасником процедури закупівлі, повинна складатися, зокрема з документів, що підтверджують повноваження посадової особи або представника учасника процедури закупівлі щодо підпису документів пропозиції конкурсних торгів, а також підписання договору про закупівлю.
У складі пропозиції конкурсних торгів ТОВ "Львівбудмережі" надано статут ТОВ "Львівбудмережі", затверджений зборами учасників Товариства від 18.04.2013 № 3 (далі - Статут), відповідний протокол засідання зборів учасників та довідку про підприємство, у якій визначено Фургало Т. Я. особою, яка представлятиме інтереси організації при процедурі розкриття.
Протоколом засідання зборів учасників від 18.04.2013 № 3 затверджено рішення про обрання директором Товариства Кужеля Л. Я.
Згідно з пунктом 7.1 розділу 7 "Збори учасників" Статуту збори учасників - вищий керівний орган Товариства.
Відповідно до підпункту 7.12.18 пункту 7.1 розділу 7 "Збори учасників" Статуту до виключної компетенції загальних зборів учасників Товариства належить затвердження угод (договорів), укладених на суму, що перевищує 100000,00 доларів США згідно курсу НБУ на момент укладання договору (угоди).
Цінова пропозиція ТОВ "Львівбудмережі" становить 4165768,80 грн.
При цьому у складі пропозиції конкурсних торгів ТОВ "Львівбудмережі" відсутнє рішення загальних зборів учасників, що підтверджує повноваження Кужеля Л. Я. та Фургало Т. Я. на укладення договору про закупівлю.
У складі пропозиції конкурсних торгів УБІ "Будінвест" надано наказ від 19.03.99 № 6 про прийняття на роботу згідно трудової угоди з 22.03.99 Подзідзея В. А. начальником УБІ "Будінвест" на підставі рішення Нововолинської міської ради Волинської області від 16.11.98 № 4/4.
Відповідно до рішення Нововолинської міської ради Волинської області від 16.11.98 № 4/4 Подзідзей В. А. призначений в. о. начальника УБІ "Будінвест".
Таким чином, у складі пропозиції конкурсних торгів УБІ "Будінвест" та ТОВ "Львівбудмережі" не надано документів, що підтверджують повноваження посадової особи або представника учасника процедури закупівлі щодо підписання договору про закупівлю.
Підпунктом 1 пункту 6 розділу III документації конкурсних торгів встановлено, що учасник подає як частину його пропозиції документи, що підтверджують відповідність учасника встановленим кваліфікаційним критеріям, зокрема наявність обладнання та матеріально-технічної бази (Додаток № 4); наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід (Додаток № 5); наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічних договорів (Додаток № 6).
Пунктом 16 Додатка № 3 до документації конкурсних торгів встановлено, що у якості документального підтвердження інформації про відповідність кваліфікаційним критеріям (статті 16 Закону) та для документального підтвердження відсутності обставин, передбачених статтею
17 Закону, учасник подає у складі пропозиції довідку про наявність обладнання та матеріально-технічної бази, складену за формою згідно із додатком № 4 за підписом уповноваженої особи із зазначенням найменування рухомого та нерухомого майна (надалі - майна), яке знаходиться у власності/користуванні учасника та буде використовуватися ним для виконання договору про закупівлю, кількості (обсягу) майна, документів, які підтверджують право власності/користування відповідним майном, а також документальне підтвердження (в т. ч. копії документів) права власності / користування таким майном та його відповідності встановленим чинним законодавством вимогам для виконання робіт, що є предметом закупівлі та передбачені державними ресурсними елементними кошторисними нормами, встановленими ДБН для даного виду робіт.
У складі пропозицій конкурсних торгів ТОВ "Львівбудмережі", УБІ "Будінвест", ТОВ "Реконбуд" та ПП "МП Сантехмонтаж" надано довідки "Про наявність обладнання та матеріально-технічної бази, необхідних для виконання робіт та умов договору", в яких зазначено використання, зокрема автомобілю ГАЗ302-14, автомобілю ЗІЛ-130, вантажнопасажирського УАЗ 452 А, фронтального погрузчика "CASE", автопогрузчика та іншого обладнання, зокрема насосу промислового, промислової болгарки, зварювального генератору, шуруповерту та ін.
Водночас пропозиції конкурсних торгів ТОВ "Львівбудмережі", УБІ "Будінвест", ТОВ "Реконбуд" та ПП "МП Сантехмонтаж" не містять документів, які підтверджують право власності/користування відповідним майном, а також документальне підтвердження (в т. ч. копії документів) права власності/користування таким майном та його відповідності встановленим чинним законодавством вимогам для виконання робіт.
Пунктом 17 Додатку № 3 до документації конкурсних торгів встановлено, що у якості документального підтвердження інформації про відповідність кваліфікаційним критеріям (статті 16 Закону) та для документального підтвердження відсутності обставин, передбачених у статті 17 Закону, учасник подає у складі пропозиції довідку про наявність працівників відповідної кваліфікації, складену за формою згідно із додатком № 5 за підписом уповноваженої особи, що повинна містити відомості щодо працівників, які будуть залучені до виконання договору, із зазначенням інженерно-технічних працівників та працівників робітничих професій. Учасник повинен надати достатню кількість працівників відповідних професій для забезпечення виконання договору протягом вказаного учасником строку з врахуванням умови 8-годинного робочого дня відповідно до загальної трудомісткості робіт, розрахованої на підставі державних ресурсних елементних кошторисних норм, встановлених ДБН для даного виду робіт. У разі, якщо для виконання робіт будуть залучені працівники субпідрядних організацій, документальним підтвердженням наявності у нього достатньої кількості працівників відповідних професій для забезпечення виконання договору буде лист-гарантія за підписом керівника субпідрядної організації та печатки цієї установи з переліком працівників, які будуть залучені для виконання договору.
При цьому у складі пропозицій УБІ "Будінвест" та ТОВ "Реконбуд" не надано інформації про залучення субпідрядних організацій та надано довідки про наявність працівників відповідної кваліфікації, необхідних для виконання робіт та умов договору, у яких зазначено 7 та 15 осіб відповідно.
Законом визначено, що документальне підтвердження відповідності учасників встановленим у документації конкурсних торгів кваліфікаційним критеріям у відповідності до статті 16 Закону має відповідати вимогам законодавства. У разі, якщо в документації конкурсних торгів була передбачена вимога про надання учасником процедури закупівлі документального підтвердження відповідності встановленому у документації конкурсних торгів кваліфікаційного критерію (без конкретизації вимог щодо змісту такого документа) і пропозиція учасника процедури закупівлі містить документи, передбачені документацією конкурсних торгів, Замовник приймає рішення про допущення пропозиції такого учасника до оцінки за відсутності підстав, визначених статтею 29 Закону.
При цьому зазначаємо, що прийняття Замовником рішення про відповідність кваліфікаційному критерію щодо наявності або відсутності в учасника працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід для виконання робіт, що є предметом закупівлі, має базуватися не лише за наявності відповідних документів, а виходячи саме зі змісту інформації, яка міститься в таких документах, та враховуючи конкретну закупівлю.
................Перейти до повного тексту