1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Лист


МІНІСТЕРСТВО ЕКОНОМІЧНОГО РОЗВИТКУ І ТОРГІВЛІ УКРАЇНИ
ЛИСТ
25.03.2014 № 3304-05/8927-08
Управлінню капітального будівництва
Одеської міської ради
вул. Комітетська, 10-а, м. Одеса, 65091
Державній казначейській службі України
вул. Бастіонна, 6, м. Київ, 01601
Антимонопольному комітету України
вул. Урицького, 45, м. Київ, 03680
Висновок уповноваженого органу за результатами здійснення моніторингу державних закупівель
Мінекономрозвитку, керуючись пунктами 3, 3-1, 4, 5 частини другої статті 8 Закону України "Про здійснення державних закупівель" (далі - Закон) та Порядком здійснення моніторингу державних закупівель, затвердженим наказом Мінекономрозвитку від 19.10.2011 № 155, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 01.12.2011 за № 1377/20115 (далі - Порядок), здійснено моніторинг закупівлі робіт з реконструкції об'єктів та інженерних мереж комунальної установи "Одеський зоологічний парк загальнодержавного значення", розташованої за адресою: м. Одеса, вул. Новощіпний ряд, 25. I черга (оголошення № 174909 в інформаційному бюлетені "Вісник державних закупівель" від 19.09.2013 № 74/1 (817/1)), проведеної Управлінням капітального будівництва Одеської міської ради (далі - Замовник) за процедурою "відкриті торги".
I. Дата початку здійснення моніторингу: 11.11.2013 (лист-повідомлення щодо здійснення уповноваженим органом моніторингу державних закупівель за власною ініціативою від 11.11.2013 № 3304-05/39494-08).
II. Вид моніторингу: за ініціативою Мінекономрозвитку.
III. Питання, за якими здійснювався моніторинг: згідно з абзацами четвертим, п'ятим та сьомим пункту 1.5 Порядку.
IV. Результати здійснення моніторингу
На підставі наданих Замовником матеріалів для здійснення моніторингу встановлено наступне.
Рішення про вибір процедури закупівлі "відкриті торги" та затвердження документації конкурсних торгів робіт з реконструкції об'єктів та інженерних мереж комунальної установи "Одеський зоологічний парк загальнодержавного значення", розташованої за адресою: м. Одеса, вул. Новощіпний ряд, 25. I черга оформлено протоколами засідання комітету з конкурсних торгів Замовника від 17.09.2013 № 7/Т-1 та від 19.09.2013 № 7/Т-2 відповідно.
Рішення про внесення змін до документації конкурсних торгів оформлено протоколом засідання комітету з конкурсних торгів Замовника від 11.10.2013 № 7/Т-4, при цьому дату розкриття пропозицій конкурсних торгів перенесено на 29.10.2013.
Пунктом 6 "Кваліфікаційні критерії до учасників" розділу III "Підготовка пропозицій конкурсних торгів" (далі - пункт 6 розділу III) документації конкурсних торгів встановлено, що спосіб документального підтвердження відповідності учасників встановленим критеріям та вимогам, згідно із законодавством - додаток № 3.
Частиною II "Інші додаткові вимоги" Додатка № 3 "Перелік документів, які вимагаються замовником для підтвердження відповідності учасника встановленим кваліфікаційним вимогам" (далі - частина II Додатка № 3) до документації конкурсних торгів встановлено, що документ, який повинен подати учасник - юридична особа для підтвердження того, що він здійснює підприємницьку діяльність відповідно до положень його Статуту є зокрема копія довідки про взяття на облік платника податків.
Відповідно до Податкового кодексу України 17.12.2012 були внесені зміни Законом України "Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо удосконалення деяких податкових норм" від 24.05.2012 № 4834-VI, зокрема, відповідно до яких пункт 64.3 Податкового кодексу України викладено в новій редакції: взяття на облік юридичних осіб та їх відокремлених підрозділів як платників податків і зборів в органах державної податкової служби згідно з пунктом 64.1 цієї статті підтверджується випискою з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців, яка надсилається (видається) цим юридичним особам та відокремленим підрозділам юридичних осіб у порядку, встановленому Законом України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців". У разі взяття на облік юридичних осіб та їх відокремлених підрозділів як платників податків і зборів в органах державної податкової служби згідно з пунктом 64.2 цієї статті цим юридичним особам та відокремленим підрозділам юридичних осіб наступного робочого дня з дня взяття на облік за основним місцем обліку надсилається (видається) довідка про взяття на облік.
Разом з цим 17.12.2012 набрав чинності Закон України "Про внесення змін у деякі закони України щодо взяття на облік юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців" від 24.05.2012 № 4839-VI, яким внесені зміни до законодавства щодо взяття на облік юридичних та фізичних осіб - підприємців.
З метою забезпечення реалізації вимог Закону України від 24.05.2012 № 4839-VI "Про внесення змін до деяких законів України щодо взяття на облік юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців", Закону України від 24.05.2012 № 4834-VI "Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо удосконалення деяких податкових норм", а також підвищення рівня обслуговування платників податків та удосконалення окремих норм порядку обліку платників податків в органах державної податкової служби внесені зміни до Порядку обліку платників податків і зборів, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 09.12.2011 № 1588, зареєстрованого у Міністерстві юстиції України 29.12.2011 за № 1562/20300 (далі - Порядок обліку).
Вищезазначеними змінами встановлюються особливості взяття на облік в органах державної податкової служби юридичних осіб, їх відокремлених підрозділів, а також самозайнятих осіб, а саме у разі взяття на облік як платників податків і зборів в органах державної податкової служби юридичних осіб та їх відокремлених підрозділів, для яких законом установлені особливості їх державної реєстрації та відомості щодо яких не містяться в Єдиному державному реєстрі, у тому числі у разі взяття на облік договорів про спільну діяльність та договорів управління майном, орган державної податкової служби за основним місцем обліку формує довідку про взяття на облік платника податків за ф. № 4-ОПП. За згодою платника податків не пізніше наступного робочого дня після взяття його на облік така довідка може бути видана платнику податків чи уповноваженій особі платника податків в органі державної податкової служби.
Отже, законодавством передбачено, що взяття на облік суб'єктів господарювання в органах державної статистики, Державної податкової служби та Пенсійного фонду України підтверджується Випискою з єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців, яка висилається (видається) юридичній особі або фізичній особі - підприємцю держреєстратором в порядку, встановленому Законом "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців" з урахуванням особливостей, встановлених Порядком обліку.
Відповідно до пункту 3 частини другої статті 22 Закону документація конкурсних торгів має містити інформацію про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, в тому числі відповідну технічну специфікацію (у разі потреби - плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі). При цьому технічна специфікація повинна містити: детальний опис товарів, робіт, послуг, що закуповуються, в тому числі їх технічні та якісні характеристики; вимоги щодо технічних і функціональних характеристик предмета закупівлі, у разі якщо опис скласти неможливо або якщо доцільніше зазначити такі показники; посилання на стандартні характеристики, вимоги, умовні позначення та термінологію, пов'язану з товарами, роботами чи послугами, що закуповуються, передбачені існуючими міжнародними або національними стандартами, нормами та правилами. Технічна специфікація не повинна містити посилання на конкретні торговельну марку чи фірму, патент, конструкцію або тип предмета закупівлі, джерело його походження або виробника. У разі якщо таке посилання є необхідним, специфікація повинна містити вираз "або еквівалент".
Водночас Додаток № 6 "Технічне завдання (відомості обсягу робіт)" (далі - Додаток № 6) до документації конкурсних торгів, який передбачений пунктом 7 "Інформації про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі" розділу III документації конкурсних торгів містить посилання на конкретну торгову марку, фірму та виробника, зокрема: заповнення віконних прорізів готовими одинарними блоками площею до 2 м 2 з металопластику (виробництва Германія, США); заповнення дверних балконних прорізів готовими імпортними дверними блоками площею більше 3 м 2 з металопластику "RENAU" (виробництво Германія) або "CONCORDE INTERNATIONAL" (виробництво США) у кам'яних стінах; заповнення дверних прорізів готовими iмпортними дверними блоками площею до 3 м 2 з металопластику "RENAU" (виробництво Германія) або "CONCORDE INTERNATIONAL" (виробництво США) у кам'яних стінах; шпаклювання стель мінеральною шпаклівкою "Cerezit"; ізоляція Thermaflex FRZ д20-50 без відповідного посилання на еквівалент, що передбачено пунктом 3 частини другої статті 22 Закону.
Відповідно до реєстру отриманих пропозицій конкурсних торгів та протоколу розкриття пропозицій конкурсних торгів Замовника від 29.10.2013 до участі у процедурі закупівлі запропоновано пропозиції конкурсних торгів наступних учасників:
№ п/п Назва учасника Ціна пропозиції, грн.
1 ТОВ "ДРСУ-КОМ" 28153181,74
2 ПП "Київшляхбуд" 28103657,73
Пунктом 2 "Зміст пропозиції конкурсних торгів учасника" розділу III документації конкурсних торгів встановлено, що пропозиція конкурсних торгів, яка подається учасником процедури закупівлі, повинна складатися, зокрема, з інформації (у разі залучення) про субпідрядні організації, яких Учасник планує залучити для виконання робіт (вказати яких) за формою Додатка № 9. Якщо субпідрядна організація залучатися не буде, надається лист на фірмовому бланку за підписом керівника підприємства-учасника про намір виконувати всі роботи самостійно та не залучати субпідрядні організації до виконання даних робіт.
Підпунктом 1.1 пункту 1 "Документи, що підтверджують наявність в учасника: обладнання та матеріально-технічної бази, працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід роботи" (далі - пункт 1) Додатка № 3 до документації конкурсних торгів встановлено, що для підтвердження кваліфікаційним вимогам учасники повинні надати, зокрема, довідку про наявність в учасника торгів необхідного обладнання та матеріально-технічної бази, у тому числі власних виробничих потужностей та/або центрів обслуговування на території України (машини, механізми, устаткування та інше) згідно з додатком № 10. Довідка підтверджується: у разі, якщо техніка є власністю учасника торгів - копіями технічних паспортів на неї, а у разі залучення - завіреними копіями договорів з орендодавцем та копіями технічних паспортів.
Підпунктом 1.2 пункту 1 Додатка № 3 до документації конкурсних торгів встановлено подання довідки підприємства про наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід роботи.
Підпунктом 3.1 пункту 3 "Наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічних договорів" Додатка № 3 до документації конкурсних торгів передбачено подання довідки про наявність позитивного досвіду у виконанні аналогічних договорів за період 2010 - 2012 роки (не менше двох) - Додаток № 12. Довідка обов'язково підтверджується договорами (копії завірені належним чином). Копії або оригінали відгуків від замовників не менше двох (відгуки повинні містити інформацію про якість виконаних робіт, своєчасність, наявність чи відсутність зауважень).
Підпунктом 8.3 пункту 8 "Інші документи" Додатка № 3 до документації конкурсних торгів встановлено подання довідки на фірмовому бланку підприємства, складеної у довільній формі, яка містить відомості про підприємство.
Слід зазначити, що відповідно до "Уніфікованої системи організаційно-розпорядчої документації. Вимоги до оформлення документів" ДСТУ 4163-2003 (далі - Вимоги ДСТУ 4163-2003) реєстраційний номер та дата є обов'язковими реквізитами будь-якого документа. Згідно з пунктом 1.1 Вимог ДСТУ 4163-2003 цей стандарт поширюється на організаційно-розпорядчі документи - постанови, розпорядження, накази, положення, рішення, протоколи, акти, листи тощо, створювані в результаті діяльності: органів державної влади України, органів місцевого самоврядування; підприємств, установ, організацій та їх об'єднань усіх форм власності.
При цьому слід зауважити, що документ - це матеріальний об'єкт, що містить у зафіксованому вигляді інформацію, оформлений у заведеному порядку і має відповідно до законодавства юридичну силу. Юридична сила документа - це властивість службового документа, надана чинним законодавством, яка є підставою для вирішення правових питань, здійснювати правове регулювання і управлінські функції (ДСТУ 2732-2004 Діловодство і архівна справа. Терміни та визначення понять).
Водночас в складі пропозиції конкурсних торгів ПП "Київшляхбуд" та ТОВ "ДРСУ-КОМ" надано довідки про наявність необхідного обладнання та матеріально-технічної бази, про наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід, про наявність позитивного досвіду у виконанні аналогічних договорів за період 2010 - 2012 рр., довідки, яка містить відомості про підприємство та інформацію про субпідрядні організації, яких Учасники планують залучити для виконання робіт, які не мають реєстраційних номерів та дат.

................
Перейти до повного тексту