1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Лист


МІНІСТЕРСТВО ЕКОНОМІЧНОГО РОЗВИТКУ І ТОРГІВЛІ УКРАЇНИ
ЛИСТ
21.03.2014 № 3304-05/8614-12
ВП "Управління справами"
ДП "НАЕК "Енергоатом"
вул. І. Франка, 31-б, м. Київ, 01030
ГУ по м. Києву та Київській області
АТ "Ощадбанк"
вул. Вєтрова, 3, м. Київ, 01032
Антимонопольному комітету України
вул. Урицького, 45, м. Київ, 03035
Висновок уповноваженого органу за результатами здійснення моніторингу державних закупівель
Мінекономрозвитку, керуючись пунктами 3, 3-1, 4, 5 частини другої статті 8 Закону України "Про здійснення державних закупівель" (далі - Закон) та Порядком здійснення моніторингу державних закупівель, затвердженим наказом Мінекономрозвитку від 19.10.2011 № 155, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 01.12.2011 за № 1377/20115 (далі - Порядок), проведено моніторинг закупівлі за державні послуг щодо забезпечення людськими ресурсами, інших (оголошення № 225073 в інформаційному бюлетені "Вісник державних закупівель" від 13.12.2013 № 98/3(841/3)), яка проведена ВП "Управління справами" ДП "НАЕК "Енергоатом" (далі - Замовник) за процедурою "відкриті торги".
I. Дата початку здійснення моніторингу: 11.02.2014 (лист-повідомлення щодо здійснення Уповноваженим органом моніторингу державних закупівель за власною ініціативою від 10.02.2014 № 3304-05/4544-12).
II. Вид моніторингу: за ініціативою Мінекономрозвитку.
III. Питання, за якими здійснювався моніторинг: згідно з абзацами четвертим та п'ятим пункту 1.5 Порядку.
IV. Результати здійснення моніторингу
На підставі наданих Замовником матеріалів для здійснення моніторингу встановлено наступне.
Рішення про вибір процедури закупівлі "відкриті торги" та затвердження документації конкурсних торгів на закупівлю послуг щодо забезпечення людськими ресурсами, інших оформлені протоколом засідання комітету з конкурсних торгів Замовника від 12.12.2013 № 39.
Пунктом 2 частини другої статті 22 Закону передбачено, що документація конкурсних торгів повинна містити кваліфікаційні критерії до учасників відповідно до статті 16, вимоги, встановлені статтею 17 Закону, та інформацію про спосіб документального підтвердження відповідності учасників встановленим вимогам згідно із законодавством.
Абзацом другим частини другої статті 16 Закону передбачено кваліфікаційний критерій - наявність обладнання та матеріально-технічної бази, у тому числі власних виробничих потужностей та/або центрів обслуговування на території України.
Водночас документація конкурсних торгів не містить кваліфікаційного критерію, що відповідає Закону, а саме не передбачена наявність власних виробничих потужностей та/або центрів обслуговування на території України.
Разом з тим слід зазначити, що в документації конкурсних торгів Замовника не встановлено вимогу та спосіб документального підтвердження відсутності підстави для прийняття рішення про відмову учаснику, передбачену пунктом 7 частини першої статті 17 Закону.
Таким чином, відсутність зазначеної вимоги в документації конкурсних торгів та відповідної інформації у замовника, яка має міститися в такому документальному підтвердженні відповідності учасника цій вимозі, призводить до неможливості об'єктивного та неупередженого прийняття рішення замовником про відмову учаснику у процедурі закупівлі та обов'язку відхилити пропозицію конкурсних торгів учасника (у разі наявності таких підстав).
Відповідно до реєстру отриманих пропозицій конкурсних торгів та протоколу розкриття пропозицій конкурсних торгів Замовника від 13.01.2014 № 43 (далі - протокол розкриття) для участі у процедурі закупівлі запропоновано наступні пропозиції:
№ п/п Назва учасника Ціна пропозиції, грн.
1 ТОВ "Сервіс 2012" 8249340,00
2 ТОВ "Компанія Біоенерго" 8300000,00
Формою реєстру отриманих пропозицій конкурсних торгів, затвердженою наказом Мінекономіки від 26.07.2010 № 922, зареєстрованим у Мін'юсті 06.08.2010 за № 624/17919 (далі - Наказ № 922), передбачено, що у колонці 3 реєстру отриманих пропозицій конкурсних торгів зазначається повне найменування юридичної особи учасника процедури закупівлі, який надав пропозицію конкурсних торгів.
При цьому у колонці 3 не зазначено повних найменувань юридичних осіб учасників процедури закупівлі, які надали пропозиції конкурсних торгів.
Пунктом 6 "Кваліфікаційні критерії до учасників" розділу III "Підготовка пропозицій конкурсних торгів" (далі - пункт 6 розділу III) документації конкурсних торгів встановлено подання, зокрема довідок (складених у довільній формі) щодо наявності обладнання та матеріально-технічної бази, необхідних для надання послуг, про чисельність та склад працюючих з підтвердженням їх відповідної кваліфікації, знань та досвіду роботи, необхідних для здійснення послуг.
Пунктом 7 "Документи, що надаються Учасником в підтвердження відсутності підстав для відмови Учаснику в участі у процедурі торгів" (далі - пункт 6) розділу III документації конкурсних торгів встановлено подання, зокрема довідок, складених в довільній формі, які містять інформацію про те, що учасника не було притягнуто згідно з законом до відповідальності за вчинення у сфері державних закупівель корупційного правопорушення, про те, що службова (посадова) особа учасника, яку уповноважено учасником представляти його інтереси під час проведення процедури закупівлі, не була засуджена за злочин, пов'язаний з порушенням процедури закупівлі, чи інший злочин, вчинений з корисливих мотивів, судимість з якої не знято або не погашено у встановленому законом порядку.
Відповідно до "Уніфікованої системи організаційно-розпорядчої документації. Вимоги до оформлення документів" ДСТУ 4163-2003 (далі - Вимоги ДСТУ 4163-2003) реєстраційний номер та дата є обов'язковими реквізитами будь-якого документа. Згідно з пунктом 1.1 Вимог ДСТУ 4163-2003, цей стандарт поширюється на організаційно-розпорядчі документи - постанови, розпорядження, накази, положення, рішення, протоколи, акти, листи тощо, створювані в результаті діяльності: органів державної влади України, органів місцевого самоврядування; підприємств, установ, організацій та їх об'єднань усіх форм власності.
При цьому слід зауважити, що документ - це матеріальний об'єкт, що містить у зафіксованому вигляді інформацію, оформлений у заведеному порядку і має відповідно до законодавства юридичну силу. Юридична сила документа - це властивість службового документа, надана чинним законодавством, яка є підставою для вирішення правових питань, здійснювати правове регулювання і управлінські функції (ДСТУ 2732-2004 "Діловодство і архівна справа. Терміни та визначення понять").
Водночас в складі пропозиції конкурсних торгів ТОВ "Сервіс 2012" надано довідки про наявність обладнання та матеріально-технічної бази, необхідної для надання послуг, про чисельність та склад працюючих, про те, що учасника не було притягнуто згідно з законом до відповідальності за вчинення у сфері державних закупівель корупційного правопорушення та про те, що службова (посадова) особа Учасника, яку уповноважено представляти його інтереси під час проведення процедури закупівлі, не було засуджено за злочин, пов'язаний з порушенням процедури закупівлі чи інший злочин, вчинений з корисливих мотивів, судимість з якої не знято або не погашено у встановленому законом порядку, які не мають реєстраційних номерів та дат.
У складі пропозиції конкурсних торгів ТОВ "Компанія Біоенерго" надано бухгалтерську довідку, довідки про наявність матеріально-технічної бази, щодо відомостей про кількість працівників Учасника, їх кваліфікаційно-освітній рівень та досвід роботи, щодо укладання аналогічних договорів, про відсутність судимості, та інші, які не мають реєстраційних номерів та дат.
За наведених вище обставин зазначені довідки не можуть вважатися документами, і як наслідок, не мають юридичної сили.
Пунктом 6 розділу III документації конкурсних торгів встановлено для підтвердження, зокрема кваліфікаційного критерію "наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід" подання довідки (складеної у довільній формі) про чисельність та склад працюючих з підтвердженням їх відповідної кваліфікації, знань та досвіду роботи, необхідних для здійснення послуг.

................
Перейти до повного тексту