1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Лист


МІНІСТЕРСТВО ЕКОНОМІЧНОГО РОЗВИТКУ І ТОРГІВЛІ УКРАЇНИ
ЛИСТ
18.03.2014 № 3303-05/8255-08
Відділу освіти виконкому
Жовтневої районної у місті Кривому Розі
ради вул. Шурупова, 2, м. Кривий Ріг, 50014
Державній казначейській службі України
вул. Бастіонна, 6, м. Київ, 01601
Антимонопольному комітету України
вул. Урицького, 45, м. Київ, 03035
Висновок уповноваженого органу за результатами здійснення моніторингу державних закупівель
Міністерством економічного розвитку і торгівлі України (далі - Мінекономрозвитку), керуючись пунктами 3, 3-1, 4, 5 частини другої статті 8 Закону України "Про здійснення державних закупівель" (далі - Закон) та Порядком здійснення моніторингу державних закупівель, затвердженим наказом Мінекономрозвитку від 19.10.2011 № 155, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 01.12.2011 за № 1377/20115 (далі - Порядок), здійснено моніторинг закупівлі в одного учасника молока пастеризованого, фас., жирністю не менше 2,5 %, фін/пак (оголошення № 041911 в інформаційному бюлетені "Вісник державних закупівель" від 10.02.2014 № 12 (858)), проведеної Відділом освіти виконкому Жовтневої районної у місті Кривому Розі ради (далі - Замовник) за процедурою закупівлі в одного учасника - ПрАТ "Криворізький міськмолокозавод № 1".
I. Дата початку здійснення моніторингу: 12.02.2014.
II. Вид моніторингу: за ініціативою Мінекономрозвитку (лист-повідомлення Мінекономрозвитку № 3303-05/4801-08 від 12.02.2014).
III. Питання, за якими здійснювався моніторинг: наявність підстав для застосування Замовником процедури закупівлі в одного учасника та відповідність документів Замовника вимогам законодавства у сфері державних закупівель відповідно до абзаців третього та четвертого пункту 1.5 Порядку.
IV. Результати здійснення моніторингу:
На підставі наданих Замовником копій матеріалів для здійснення моніторингу встановлено наступне.
Рішення про застосування процедури закупівлі в одного учасника молока пастеризованого, фас.,жирністю не менше 2,5 %, фін/пак оформлене протоколом засідання комітету з конкурсних торгів Замовника від 27.01.2014 № б. н.
У пункті 5 обґрунтування застосування процедури в одного учасника (далі - обґрунтування) вказано, що умовою застосування процедури закупівлі в одного учасника є пункт 3 частини другої статті 39 Закону, а саме: нагальна потреба у здійсненні закупівлі у зв'язку з виникненням особливих економічних чи соціальних обставин, які унеможливлюють дотримання замовниками строків для проведення процедур конкурсних торгів, зокрема пов'язаних із забезпеченням продуктами нафтопереробки рідкими спеціалізованого санітарного транспорту бригад екстреної (швидкої) медичної допомоги, з негайною ліквідацією наслідків надзвичайних ситуацій техногенного та природного характеру, а також наданням у встановленому порядку Україною гуманітарної допомоги іншим державам та пункт 4 частини другої статті 39 Закону, а саме: якщо замовником було двічі відмінено процедуру закупівлі через відсутність достатньої кількості учасників.
Відповідно до пункту 9 Інструкції щодо заповнення форми обґрунтування застосування процедури закупівлі в одного учасника, затвердженої наказом Міністерства економіки України від 26.07.2010 № 922, у редакції наказу Міністерства економічного розвитку і торгівлі України (далі - Інструкція), щодо пункту 7 обґрунтування зазначено, що замовник зазначає експертні, нормативні, технічні та інші документи (у тому числі видавника, дату видання, номер документа та інше), що підтверджують наявність умов застосування процедури закупівлі.
При цьому, всупереч вимогам Інструкції, Замовником зазначено перелік документів, що підтверджують наявність умов застосування процедури закупівлі в пункті 6 обґрунтування.
Відповідно до пункту 6 обґрунтування документами, що підтверджують наявність умови застосування процедури закупівлі в одного учасника, є 3 та 4 частини другої статті 39 Закону України "Про здійснення державних закупівель" № 2289-VI від 01.06.2010 (зі змінами та доповненнями), рішення комітету з конкурсних торгів від 27.01.2014.
При цьому слід зазначити, що закон - це нормативно-правовий акт вищої юридичної сили, що регулює найважливіші суспільні відносини шляхом встановлення загальнообов'язкових правил (норм), прийнятий в особливому порядку законодавчим органом (парламентом). Закони обов'язкові до виконання протягом визначеного часу, на визначеній території та у відношенні до конкретного кола осіб, організацій та інших суб'єктів права.
Так, Закон України "Про здійснення державних закупівель" встановлює правові та економічні засади функціонування системи державних закупівель та не є документом, який може підтверджувати наявність умов застосування процедури закупівлі в одного учасника, передбачених частиною другою статті 39 Закону.
При цьому надані для здійснення моніторингу копії документів не містять документального підтвердження інформації щодо наявності обставин, що унеможливили своєчасне проведення процедури конкурсних торгів для закупівлі молока пастеризованого, фас., жирністю не менше 2,5 %, фін/пак.

................
Перейти до повного тексту