1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Лист


МІНІСТЕРСТВО ЕКОНОМІЧНОГО РОЗВИТКУ І ТОРГІВЛІ УКРАЇНИ
ЛИСТ
19.02.2014 № 3303-06/5750-12
Дігтярівському професійному аграрному
ліцею Управління освіти і науки
Чернігівської обласної державної адміністрації
вул. Центральна, 1, смт Дігтярі,
Срібнянський р-н, Чернігівська обл., 17332
Висновок уповноваженого органу за результатами здійснення моніторингу державних закупівель
Міністерством економічного розвитку і торгівлі України (далі - Мінекономрозвитку) відповідно до вимог пунктів 3, 3-1, 4, 5 частини другої статті 8 Закону України "Про здійснення державних закупівель" (зі змінами) (далі - Закон) та Порядку здійснення моніторингу державних закупівель, затвердженого наказом Мінекономрозвитку від 19.10.2011 № 155, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 01.12.2011 за № 1377/20115 (далі - Порядок), проведено моніторинг закупівлі за державні кошти вугілля кам'яного (вугілля кам'яне марки Г (13-100) - 390 т.) (оголошення № 240002 в інформаційному бюлетені "Вісник державних закупівель" від 27.12.2013 № 102/3 (845/3)) Дігтярівським професійним аграрним ліцеєм Управління освіти і науки Чернігівської обласної державної адміністрації (далі - Замовник) за процедурою "закупівля в одного учасника" у приватного підприємства "БФ "Дизайнремсервіс" (далі - ПП "БФ "Дизайнремсервіс").
I. Дата початку здійснення моніторингу: 14.02.2014.
II. Вид моніторингу: за обґрунтованим зверненням замовника (лист-повідомлення Мінекономрозвитку від 14.02.2014 № 3303-05/5271-12).
III. Питання, за якими здійснювався моніторинг: наявність підстав для застосування Замовником процедури закупівлі в одного учасника відповідно до абзацу третього пункту 1.5 Порядку.
IV. Результати здійснення моніторингу:
На підставі наданих Замовником копій матеріалів для здійснення моніторингу встановлено наступне.
Рішення про застосування процедури закупівлі в одного учасника вугілля кам'яного (вугілля кам'яне марки Г (13-100) - 390 т.) оформлене протоколом засідання комітету конкурсних торгів Замовника від 23.12.2013 № 2.
В пункті 5 обґрунтування застосування процедури закупівлі в одного учасника (далі - обґрунтування) вказано, що умовою для застосування цієї процедури є пункт 6 частини другої статті 39 Закону, а саме: закупівля товарів на товарних біржах.
Згідно з пунктом 7 обґрунтування документами, що підтверджують наявність умови застосування процедури закупівлі, є: протокол проведення біржових торгів Товарної біржі "Українська енергетична біржа" від 20.12.2013 № 1; лист Товарної біржі "Українська енергетична біржа" від 11.12.2013 № 1112-02; доповідна записка завідуючого господарством Колоса В. І. від 05.12.2013 року; Державні санітарні правила і норми влаштування, утримання професійно-технічних навчальних закладів та організації навчально-виховного процесу ДСанПіН 5.5.2.008-01; протокол засідання комітету з конкурсних торгів від 24.12.2013 № 3; розпорядження Кабінету Міністрів України "Про схвалення Концепції переходу на біржову форму продажу вугілля" від 26.10.2011 № 1070-р; лист Міністерства економічного розвитку і торгівлі України "Щодо надання методологічної допомоги" від 09.11.2011 № 3302-25/13720-12; лист Міністерства економічного розвитку і торгівлі України "Щодо надання методологічної допомоги з питань застосування процедури закупівлі в одного учасника товарів, робот і послуг" від 31.10.2012 № 3301-04/40987-06.
Статтею 15 Закону України "Про товарну біржу" передбачено, що біржовою операцією визнається угода, що відповідає сукупності зазначених нижче умов: а) якщо вона являє собою купівлю-продаж, поставку та обмін товарів, допущених до обігу на товарній біржі; б) якщо її учасниками є члени біржі; в) якщо вона подана до реєстрації та зареєстрована на біржі не пізніше наступного за здійсненням угоди дня.
Біржові операції дозволяється здійснювати тільки членам біржі або брокерам.
Не можуть бути предметом біржової торгівлі речі, визначені індивідуальними ознаками, якщо вони не продаються як партія, а також будь-які вживані товари, включаючи транспортні засоби, та капітальні активи. Таке обмеження не поширюється на майно, яке відчужується з податкової застави, а також майно, конфісковане відповідно до закону.
Згідно зі статтею 17 Закону України "Про товарну біржу" правила біржової торгівлі розробляються відповідно до чинного законодавства і є основним документом, що регламентує порядок здійснення біржових операцій, ведення біржової торгівлі та розв'язання спорів з цих питань.
При цьому зміст умови застосування процедури в одного учасника полягає у тому, що механізм біржових торгів забезпечує достатній рівень конкуренції, що усуває необхідність після торгів, проведених по правилах товарної біржі, проводити конкурсні торги за процедурами, передбаченими Законом.
Тому, у розумінні зазначеної норми статті 39 Закону, ураховуючи мету Закону та принципи, визначені статтею 3 Закону, укладання договору про закупівлю за результатами біржових торгів вважається обґрунтованим при забезпеченні конкуренції на цих торгах, що обумовлюється в правилах біржової торгівлі.
Документ біржі, у тому числі протокол біржових торгів, яким зафіксовані результати таких торгів, є підставою для замовника прийняти рішення про акцепт пропозиції та укладання договору про закупівлю у строки, визначені статтею 39 Закону.
У пункті 6 обґрунтування зазначено, що якщо середньодобова температура в наступні зимові місяці буде нижче мінус 10°C (а за прогнозами синоптиків, опублікованих у ЗМІ, ця зима пройде з мінливою погодою: можуть бути як дні з підвищеними температурами, так і тривалі різкі похолодання, які спостерігали в грудні місяці), за розрахунками бухгалтерії існує висока ймовірність того, що в деяких школах району можуть закінчитися запаси вугілля. Тобто часу провести відкриті торги та без зриву закінчити опалювальний сезон буде практично неможливо. А це може призвести до того, що в приміщеннях навчальних закладів неможливо буде підтримувати належний температурний режим, що в свою чергу сприятиме поширенню хвороб серед учнів. Крім того, недотримання температурного режиму в приміщеннях закладів призведе до порушення безпечних умов праці для працівників, чим буде порушено право останніх, гарантоване статтею 283 Цивільного кодексу України , на охорону життя та здоров'я.

................
Перейти до повного тексту