1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Лист


МІНІСТЕРСТВО ЕКОНОМІЧНОГО РОЗВИТКУ І ТОРГІВЛІ УКРАЇНИ
ЛИСТ
25.02.2014 № 3304-05/6148-08
Департаменту капітального будівництва
Київської облдержадміністрації
вул. Мельникова, 40, м. Київ, 04119
Державній казначейській службі України
вул. Бастіонна, 6, м. Київ, 01601
Антимонопольному комітету України
вул. Урицького, 45, м. Київ, 03680
Висновок уповноваженого органу за результатами здійснення моніторингу державних закупівель
Міністерством економічного розвитку і торгівлі України (далі - Мінекономрозвитку), керуючись пунктами 3, 3-1, 4, 5 частини другої статті 8 Закону України"Про здійснення державних закупівель" (далі - Закон) та Порядком здійснення моніторингу державних закупівель, затвердженим наказом Мінекономрозвитку від 19.10.2011 № 155, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 01.12.2011 за № 1377/20115 (далі - Порядок), здійснено моніторинг закупівлі будівництво II черги загальноосвітньої середньої школи № 1 по вул. Червоноармійська, 9 у м. Вишневе Києво-Святошинського району (оголошення № 123294 в інформаційному бюлетені "Вісник державних закупівель" від 18.07.2011 № 85/4 (531/4)), проведеної Департаментом капітального будівництва Київської облдержадміністрації (далі - Замовник) за процедурою "відкриті торги".
I. Дата початку здійснення моніторингу: 26.11.2013 (лист-повідомлення щодо здійснення уповноваженим органом моніторингу державних закупівель за власною ініціативою від 26.11.2013 № 3304-05/41806-08).
II. Вид моніторингу: за ініціативою Мінекономрозвитку.
III. Питання за якими здійснювався моніторинг: згідно з абзацами четвертим, п'ятим та сьомим пункту 1.5 Порядку.
IV. Результати здійснення моніторингу
На підставі наданих Замовником матеріалів для здійснення моніторингу встановлено наступне.
Рішення про вибір процедури закупівлі "відкриті торги" та затвердження документації конкурсних торгів будівництво II черги загальноосвітньої середньої школи № 1 по вул. Червоноармійська, 9 у м. Вишневе Києво-Святошинського району (далі - документація конкурсних торгів) оформлено протоколами засідання комітету з конкурсних торгів Замовника від 15.07.2011 № 1 та 18.07.2011 № 3 відповідно.
Відповідно до пункту 2 частини другої статті 22 Закону документація конкурсних торгів повинна містити кваліфікаційні критерії до учасників відповідно до статті 16, вимоги, встановлені статтею 17 цього Закону, та інформацію про спосіб документального підтвердження відповідності учасників встановленим критеріям та вимогам згідно із законодавством.
Частиною першою статті 16 Закону передбачено, що замовники у разі проведення процедур закупівель, крім випадків, установлених частиною третьою цієї статті, визначають кваліфікаційні критерії до учасників або учасників попередньої кваліфікації з числа тих, що встановлені частиною другою цієї статті.
Абзацом п'ятим частини другої статті 16 Закону встановлено, зокрема, що для підтвердження наявності фінансової спроможності учасники надають баланс, звіт про фінансові результати, звіт про рух грошових коштів, довідку з обслуговуючого банку про відсутність (наявність) заборгованості за кредитами.
Пунктом 6 "Кваліфікаційні критерії до учасників" розділу III "Підготовка пропозицій конкурсних торгів" (далі - пункт 6 розділу III) документації конкурсних торгів Замовника встановлено кваліфікаційні критерії до учасників, зокрема "наявність фінансової спроможності".
При цьому документацією конкурсних торгів Замовника не встановлено надання у складі пропозиції конкурсних торгів для підтвердження кваліфікаційного критерію "наявність фінансової спроможності" звіту про рух грошових коштів та довідки з обслуговуючого банку про відсутність (наявність) заборгованості за кредитами.
Крім того, документація конкурсних торгів Замовника не містить способу документального підтвердження відсутності підстав для прийняття рішення про відмову учаснику, передбачених пунктами 2 і 5 частини першої статті 17 Закону.
Відповідно до пункту 3 статті 22 Закону документація конкурсних торгів має містити інформацію про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, в тому числі відповідну технічну специфікацію (у разі потреби - плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі). При цьому технічна специфікація повинна містити: детальний опис товарів, робіт, послуг, що закуповуються, в тому числі їх технічні та якісні характеристики; вимоги щодо технічних і функціональних характеристик предмета закупівлі, у разі якщо опис скласти неможливо або якщо доцільніше зазначити такі показники; посилання на стандартні характеристики, вимоги, умовні позначення та термінологію, пов'язану з товарами, роботами чи послугами, що закуповуються, передбачені існуючими міжнародними або національними стандартами, нормами та правилами. Технічна специфікація не повинна містити посилання на конкретні торговельну марку чи фірму, патент, конструкцію або тип предмета закупівлі, джерело його походження або виробника. У разі якщо таке посилання є необхідним, специфікація повинна містити вираз "або еквівалент".
Водночас додаток № 5 "Технічне завдання на проведення робіт із будівництва II черги загальноосвітньої середньої школи № 1 по вул. Червоноармійська, 9 у м. Вишневе Києво-Святошинського району" (далі - Додаток № 5) до документації конкурсних торгів, який передбачений пунктом 7 "Інформації про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі" розділу III "Підготовка пропозицій конкурсних торгів" документації конкурсних торгів, містить посилання на конкретну торгову марку, зокрема: водостічні пластикові системи "HUNTER", базальтові мати "ROCKWOOL FASROCK", ізоляція повітропроводів (SUN FOAM), теплова ізоляція із спіненого поліет. фірми "TERMAFLEX", мобільний термінал "Enicsson" та вогнезахистне покриття горизонтальних і вертикальних поверхонь металевих конструкцій "Ендотерм-ХТ 150" без відповідного посилання на еквівалент, що передбачено пунктом 3 статті 22 Закону.
Відповідно до реєстру отриманих пропозицій конкурсних торгів та протоколу розкриття пропозицій конкурсних торгів Замовника від 18.08.2011 до участі у процедурі закупівлі запропоновано пропозиції конкурсних торгів наступних учасників:
№ п/п Назва учасника Ціна пропозиції, грн.
1 ТОВ "Укрплюсбуд" 28131233,00
2 ТОВ "Студія будівництва архітектури та дизайну "Гарнаг" 24629809,00
Відповідно до пункту 2 "Зміст пропозиції конкурсних торгів" розділу III "Підготовка пропозицій конкурсних торгів" (далі - пункт 2 розділу III) документації конкурсних торгів пропозиція конкурсних торгів, яка подається учасником процедури закупівлі, повинна складатися з комерційної та технічної частини, при цьому зазначені документи вносяться в реєстр.
Згідно підпункту 2 пункту 2 розділу III до документації конкурсних торгів до складу технічної частини, зокрема, входить: відомість ресурсів та розрахунок вартості машино-години власної будівельної техніки, вартості оренди машино-години орендованої будівельної техніки, яка буде застосовуватися для виконання замовлення (за його наявності).
Реєстрами документів технічних частин пропозицій конкурсних торгів ТОВ "Укрплюсбуд" та ТОВ "Студія будівництва архітектури та дизайну "Гарнаг" передбачено: відомість ресурсів та розрахунок вартості машино-години власної будівельної техніки, вартості оренди машино-години орендованої будівельної техніки, яка буде застосовуватися для виконання замовлення.
Проте вищезазначені документи у складі технічних частин пропозицій конкурсних торгів ТОВ "Укрплюсбуд" та ТОВ "Студія будівництва архітектури та дизайну "Гарнаг" відсутні.
Відповідно до пункту 6 розділу III документації конкурсних торгів для документального підтвердження відповідності кваліфікаційного критерію "наявність обладнання та власної матеріально-технічної бази" учасник повинен надати інформаційну довідку про наявність необхідного обладнання, машин і механізмів, для виконання передбачених робіт відповідно до технології їх виконання, при цьому вказана інформація співставляється Замовником з необхідним потенціалом учасника для виконання робіт.

................
Перейти до повного тексту