1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Лист


МІНІСТЕРСТВО ЕКОНОМІЧНОГО РОЗВИТКУ І ТОРГІВЛІ УКРАЇНИ
ЛИСТ
13.02.2014 № 3303-05/4961-08
Відділу освіти Борзнянської
районної державної адміністрації
Чернігівської області вул. П. Куліша, 104,
м. Борзна, Чернігівська обл., 16400
Висновок уповноваженого органу за результатами здійснення моніторингу державних закупівель
Міністерством економічного розвитку і торгівлі України (далі - Мінекономрозвитку) відповідно до вимог пунктів 3, 3-1, 4, 5 частини другої статті 8 Закону України "Про здійснення державних закупівель" (зі змінами) (далі - Закон) та Порядку здійснення моніторингу державних закупівель, затвердженого наказом Мінекономрозвитку від 19.10.2011 № 155, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 01.12.2011 за № 1377/20115 (далі - Порядок), проведено моніторинг закупівлі за державні кошти вугілля кам'яного (вугілля кам'яне марок Гр (0-200) - 500 т., Г (13-100) - 250 т., АМ (13-25) - 500 т., АС (6-13) - 157 т.) (оголошення № 239994 в інформаційному бюлетені "Вісник державних закупівель" від 27.12.2013 № 102/3 (845/3)) Відділом освіти Борзнянської районної державної адміністрації Чернігівської області (далі - Замовник) за процедурою "закупівля в одного учасника" у приватного підприємства "БФ "Дізайнремсервіс" (далі - ПП "БФ "Дізайнремсервіс").
I. Дата початку здійснення моніторингу: 11.02.2014.
II. Вид моніторингу: за обґрунтованим зверненням замовника (лист-повідомлення Мінекономрозвитку від 11.02.2014 № 3303-05/4713-08).
III. Питання, за якими здійснювався моніторинг: наявність підстав для застосування Замовником процедури закупівлі в одного учасника відповідно до абзацу третього пункту 1.5 Порядку.
IV. Результати здійснення моніторингу:
На підставі наданих Замовником копій матеріалів для здійснення моніторингу встановлено наступне.
Рішення про застосування процедури закупівлі в одного учасника вугілля кам'яного (вугілля кам'яне марок Гр (0-200) - 500 т., Г (13-100) - 250 т., АМ (13-25) - 500 т., АС (6-13) - 157 т.) оформлене протоколом засідання комітету конкурсних торгів Замовника від 24.12.2013 № 44.
В пункті 5 обґрунтування застосування процедури закупівлі в одного учасника (далі - обґрунтування) вказано, що умовою для застосування цієї процедури є пункт 6 частини другої статті 39 Закону, а саме: закупівля товарів на товарних біржах.
У пункті 6 обґрунтування зазначено, що якщо середньодобова температура в наступні зимові місяці буде нижче мінус 10° C (а за прогнозами синоптиків опублікованих у ЗМІ ця зима пройде з мінливою погодою: можуть бути як дні з підвищеними температурами, так і тривалі різкі похолодання, які спостерігали в грудні місяці), за розрахунками бухгалтерії існує висока ймовірність того, що в деяких школах району можуть закінчитися запаси вугілля. Тобто, часу провести відкриті торги та без зриву закінчити опалювальний сезон буде практично не можливо. А це може призвести до того, що в приміщеннях навчальних закладів неможливо буде підтримувати належний температурний режим, що в свою чергу сприятиме поширенню хвороб серед учнів. Крім того, недотримання температурного режиму в приміщеннях закладів призведе до порушення безпечних умов праці для працівників, чим буде порушено право останніх, гарантоване статтею 283 Цивільного кодексу України , на охорону життя та здоров'я.
Недотримання температурного режиму в приміщеннях шкіл є порушенням безпечних умов перебування в них, а невідповідність повітряно-теплового режиму навчального закладу санітарно-гігієнічним нормам є підставою для призупинення навчання в ньому, чим буде порушено статті 3, 26, 33, 35, 51, 57 Закону України "Про освіту". Не своєчасне придбання вугілля або придбання в неналежних обсягах може призвести до надзвичайної ситуації із теплопостачання навчальних закладів району з непередбачуваними економічними та соціальними наслідками. Загальноосвітні навчальні заклади являються соціальною сферою і відповідно Державних санітарних правил і норм влаштування, утримання загальноосвітніх навчальних закладів та організації навчально-виховного процесу ДСанПіН 5.5.2.008-01, розділ 5 п. 5.5 температура повітря в приміщеннях загальноосвітніх закладах повинна бути в межах 17 - 20° C. Поширення хвороб серед учнів та працівників може призвести до необхідності введення карантину в районі. Крім того, це може спричинити розмороженню систем опалення, ліквідація яких потягне за собою додаткові непередбачувані витрати бюджетних коштів.
Тому, процедуру закупівлі вугілля необхідно провести в найкоротші строки. Згідно зі статтею 20 Закону, відкриті торги є основною процедурою закупівлі, але проводити її за вищевикладених обставин не являється можливим. Значно скоротити час на придбання вугілля можливо при закупівлі вугілля за процедурою закупівлі в одного учасника. Так одним, із винятків придбання товарів за процедурою закупівлі у одного учасника є придбання товарів на товарній біржі (пункт 6 частини 2 статті 39 Закону), що, у свою чергу, забезпечує конкуренцію та раціональне і ефективне використання державних коштів при здійсненні закупівлі через механізм товарної біржі, правила торгівлі якої повинні відповідати вимогам Закону. Крім того, всі співробітники біржі є фахівцями високого класу в своїй діяльності; практично щодня проводять різного роду торги, в тому числі і для бюджетних організацій, а отже мають величезний досвід в цій сфері; оперативно стежать за змінами в нашому законодавстві і постійно підвищують свій професійний рівень. А як вже зазначалось вище у Замовника фахівців такого рівня в сфері конкурсних торгів на жаль немає.
Частиною 8 статті 279 Господарського кодексу України передбачено, що товарна біржа здійснює свою діяльність за принципами рівноправності учасників біржових торгів, публічного проведення біржових торгів та застосування вільних (ринкових) цін.
Відповідно до частини 3 статті 281 Господарського кодексу України біржовими торгами є торги, що публічно і гласно проводяться в торговельних залах біржі в порядку, встановленому Правилами біржової торгівлі. Отже, зміст вищезазначеної підстави для застосування процедури закупівлі в одного учасника полягає в тому, що усувається необхідність після торгів проведених у відповідності до Правил біржової торгівлі товарної біржі, проводити торги за процедурами передбаченими Законом. Тому в контексті зазначеної норми статті 39 Закону, враховуючи мету Закону та принципи, що визначені у статті 3 Закону, укладання договору про закупівлю за результатами біржових торгів є обґрунтованим при забезпеченні конкуренції на цих торгах.

................
Перейти до повного тексту