- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Лист
МІНІСТЕРСТВО ЕКОНОМІЧНОГО РОЗВИТКУ І ТОРГІВЛІ УКРАЇНИ
ЛИСТ
12.02.2014 № 3303-05/4919-08 |
Відділу освіти Срібнянської районної
державної адміністрації
Чернігівської області вул. Леніна, 54,
смт Срібне, Чернігівська обл., 17300
Висновок уповноваженого органу за результатами здійснення моніторингу державних закупівель
Міністерством економічного розвитку і торгівлі України (далі - Мінекономрозвитку) відповідно до вимог пунктів 3, 3-1, 4, 5 частини другої статті
8 Закону України "Про здійснення державних закупівель" (зі змінами) (далі - Закон) та
Порядку здійснення моніторингу державних закупівель, затвердженого наказом Мінекономрозвитку від 19.10.2011 № 155, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 01.12.2011 за № 1377/20115 (далі - Порядок), проведено моніторинг закупівлі за державні кошти вугілля кам'яного (марка ДГ (13-100) 230 т., АМ (13-25) 70 т.) (оголошення № 239985 в інформаційному бюлетені "Вісник державних закупівель" від 27.12.2013 № 102/3 (845/3)) Відділом освіти Срібнянської районної державної адміністрації Чернігівської області (далі - Замовник) за процедурою "закупівля в одного учасника" у приватного підприємства фірми "ТЕХНО РІК ЦЕНТР" (далі - ПП фірма "ТЕХНО РІК ЦЕНТР").
I. Дата початку здійснення моніторингу: 06.02.2014.
II. Вид моніторингу: за обґрунтованим зверненням замовника (лист-повідомлення Мінекономрозвитку від 06.02.2014 № 3303-05/4276-08).
III. Питання, за якими здійснювався моніторинг: наявність підстав для застосування Замовником процедури закупівлі в одного учасника відповідно до абзацу третього пункту 1.5
Порядку.
IV. Результати здійснення моніторингу:
На підставі наданих Замовником копій матеріалів для здійснення моніторингу встановлено наступне.
Рішення про застосування процедури закупівлі в одного учасника вугілля кам'яного (марка ДГ (13-100) 230 т., АМ (13-25) 70 т.) оформлене протоколом засідання комітету конкурсних торгів Замовника від 10.12.2013 № 33.
В пункті 5 обґрунтування застосування процедури закупівлі в одного учасника (далі - обґрунтування) вказано, що умовою для застосування цієї процедури є пункт 6 частини другої статті 39 Закону, а саме: закупівля товарів на товарних біржах.
Згідно з пунктом 6 обґрунтування враховуючи той факт, що на опалювальний період 2013 - 2014 років Замовником придбано лише 198 тонн вугілля із потреби 305 тонн (64,9) % за розрахунками економістів (або за даними бухгалтерії) якщо середньодобова температура в наступні зимові місяці буде нижче мінус 10° C (а за прогнозами синоптиків опублікованих у ЗМІ ця зима пройде з мінливою погодою: можуть бути як дні з підвищеними температурами, так і тривалі різкі похолодання які ми всі спостерігали в грудні місяці), то висока ймовірність того, що в деяких школах району можуть закінчитися запаси вугілля. Тобто часу провести відкриті торги та без зриву закінчити опалювальний сезон буде практично не можливо. А це може призвести до того, що в приміщеннях навчальних закладів неможливо буде підтримувати належний температурний режим, що в свою чергу сприятиме поширенню хвороб серед учнів. Крім того, недотримання температурного режиму в приміщеннях закладів призведе до порушення безпечних умов праці для працівників, чим буде порушено право останніх, гарантоване
статтею 283 Цивільного кодексу України , на охорону життя та здоров'я.
Недотримання температурного режиму в приміщеннях шкіл є порушенням безпечних умов перебування в них, а невідповідність повітряно-теплового режиму навчального закладу санітарно-гігієнічним нормам є підставою для призупинення навчання в ньому, чим буде порушено статті 3, 26, 33, 35, 51, 57 Закону України "Про освіту". Не своєчасне придбання вугілля або придбання в неналежних обсягах може призвести до надзвичайної ситуації із теплопостачання навчальних закладів району з непередбачуваними економічними та соціальними наслідками. Загальноосвітні навчальні заклади являються соціальною сферою і відповідно Державних санітарних правил і норм влаштування, утримання загальноосвітніх навчальних закладів та організації навчально-виховного процесу ДСанПіН 5.5.2.008-01, розділ 5 п. 5.5 температура повітря в приміщеннях загальноосвітніх закладах повинна бути в межах 17 - 20° C. Поширення хвороб серед учнів та працівників може призвести до необхідності введення карантину в районі. Крім того, це може спричинити розмороженню систем опалення, ліквідація яких потягне за собою додаткові непередбачувані витрати бюджетних коштів.
Тому, процедуру закупівлі вугілля необхідно провести в найкоротші строки. Згідно зі
статтею 20 Закону відкриті торги є основною процедурою закупівлі, але проводити її за вищевикладених обставин не являється можливим. Значно скоротити час на придбання вугілля можливо при закупівлі вугілля за процедурою закупівлі в одного учасника. Так одним, із винятків придбання товарів за процедурою закупівлі у одного учасника є придбання товарів на товарній біржі (пункт 6 частини 2 статті 39 Закону), що, у свою чергу, забезпечує конкуренцію та раціональне і ефективне використання державних коштів при здійсненні закупівлі через механізм товарної біржі, правила торгівлі якої повинні відповідати вимогам Закону. Крім того, всі співробітники біржі є фахівцями високого класу в своїй діяльності; практично щодня проводять різного роду торги, в тому числі і для бюджетних організацій, а отже мають величезний досвід в цій сфері; оперативно стежать за змінами в нашому законодавстві і постійно підвищують свій професійний рівень. А як вже зазначалось вище у Замовника фахівців такого рівня в сфері конкурсних торгів на жаль немає.
Частиною 8
статті 279 Господарського кодексу України передбачено, що товарна біржа здійснює свою діяльність за принципами рівноправності учасників біржових торгів, публічного проведення біржових торгів та застосування вільних (ринкових) цін.
................Перейти до повного тексту