1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Лист


МІНІСТЕРСТВО ЕКОНОМІЧНОГО РОЗВИТКУ І ТОРГІВЛІ УКРАЇНИ
ЛИСТ
20.01.2014 № 3304-05/1785-12
ДП "Хмельницька обласна служба
єдиного замовника"
вул. Театральна, 36, м. Хмельницький, 29000
Державній казначейській службі України
вул. Бастіонна, 6, м. Київ, 01601
Антимонопольному комітету України
вул. Урицького, 45, м. Київ, 03035
Висновок уповноваженого органу за результатами здійснення моніторингу державних закупівель
Міністерством економічного розвитку і торгівлі України (далі - Мінекономрозвитку), керуючись пунктами 3, 3-1, 4, 5 частини другої статті 8 Закону України "Про здійснення державних закупівель" (далі - Закон) та Порядком здійснення моніторингу державних закупівель, затвердженим наказом Мінекономрозвитку від 19.10.2011 № 155, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 01.12.2011 за № 1377/20115 (далі - Порядок), здійснено моніторинг закупівлі робіт з будівництва будинку культури на 500 місць в смт Теофіполь Хмельницької області згідно з оголошенням № 132324 в інформаційному бюлетені "Вісник державних закупівель" від 03.06.2013 № 43 (786), проведеної державним підприємством "Хмельницька обласна служба єдиного замовника" (далі - Замовник) за процедурою "відкриті торги".
I. Дата початку здійснення моніторингу: 13.12.2013 (лист-повідомлення щодо здійснення уповноваженим органом моніторингу державних закупівель за власною ініціативою від 13.12.2013 № 3304-05/44033-12).
II. Вид моніторингу: за ініціативою Мінекономрозвитку.
III. Питання, за якими здійснювався моніторинг: згідно абзаців четвертого, п'ятого та сьомого пункту 1.5 Порядку.
IV. Результати здійснення моніторингу
На підставі наданих Замовником копій матеріалів для здійснення моніторингу встановлено наступне.
Рішення про вибір процедури закупівлі "відкриті торги" та затвердження документації конкурсних торгів на закупівлю робіт з будівництва будинку культури на 500 місць в смт Теофіполь Хмельницької області (зі змінами), оформлено протоколами засідання комітету з конкурсних торгів Замовника від 22.05.2013 № 7 і від 31.05.2013 № 8. Зміни до документації конкурсних торгів оформлено протоколом засідання комітету з конкурсних торгів Замовника від 04.07.2013 № 13.
Відповідно до пункту 2 частини другої статті 22 Закону документація конкурсних торгів повинна містити кваліфікаційні критерії до учасників відповідно до статті 16 та інформацію про спосіб документального підтвердження відповідності учасників встановленим критеріям та вимогам згідно із законодавством.
Згідно з частиною другою статті 16 Закону Замовник може встановлювати такі кваліфікаційні критерії, зокрема наявність обладнання та матеріально-технічної бази, у тому числі власних виробничих потужностей та/або центрів обслуговування на території України.
Разом з тим документація конкурсних торгів на закупівлю робіт з будівництва будинку культури на 500 місць в смт Теофіполь Хмельницької області не містить кваліфікаційного критерію, що відповідає Закону, а саме: не передбачена наявність власних виробничих потужностей та/або центрів обслуговування на території України.
Пунктом 3 "Інша інформація" розділу V "Оцінка пропозицій конкурсних торгів та визначення переможця" (далі - пункту 3 розділу V) документації конкурсних торгів Замовником встановлено, що на учасника-переможця процедури закупівлі покладаються витрати у сумі 20000,00 (двадцять тисяч) гривень на оплату послуг консультанта торгів, наданих Замовнику відповідно до укладеного між Замовником та консультантом торгів договору про надання юридичних послуг (договір на користь третьої особи відповідно до статті 636 Цивільного кодексу України ). Слід зазначити, що згідно з частиною третьою статті 5 Закону замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги до учасників.
При цьому частиною другою статті 22 Закону передбачено, зокрема, що документація конкурсних торгів може містити також іншу інформацію, відповідно до законодавства, яку замовник вважає за необхідне до неї включити.
Частиною третьою статті 22 Закону встановлено, що документація конкурсних торгів не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Так, встановлення в документації конкурсних торгів обов'язку щодо оплати юридично-консультаційних послуг учасником-переможцем торгів ставить учасників в нерівні умови в рамках однієї і тієї ж процедури закупівлі та може вплинути на ціну пропозицій конкурсних торгів, поданих учасниками під час здійснення Замовником відповідної процедури закупівлі, що не відповідає меті Закону та принципам за якими мають здійснюватися державні закупівлі, закріпленими в статті 3 Закону.
Згідно з пунктом 3 частини другої статті 22 Закону технічна специфікація документації конкурсних торгів не повинна містити посилання на конкретні торговельну марку чи фірму, патент, конструкцію або тип предмета закупівлі, джерело його походження або виробника. У разі якщо таке посилання є необхідним, специфікація повинна містити вираз "або еквівалент".
Разом з цим додатком 4 "Технічне завдання" до документації конкурсних торгів передбачено, зокрема, крани кульові JIP WW д 25 фірми "Danfooss", крани фірми "Баллорекс", манометр MNR 100/4-1/2 фірми WATTS тощо.
Отже, технічна специфікація документації конкурсних торгів містить посилання на конкретні торгівельні марки, джерело походження предмета закупівлі без зазначення виразу "або еквівалент", що не відповідає пункту 3 частини другої статті 22 Закону.
Згідно з реєстром отриманих пропозицій конкурсних торгів та протоколом розкриття пропозицій конкурсних торгів Замовника від 15.07.2013 № 10 до участі у процедурі закупівлі запропоновано пропозиції конкурсних торгів наступних учасників:
№ п/п Назва учасника Ціна пропозиції, грн. з ПДВ
1 ТОВ "Поділля-Інвест Сіті" 14486517,20
2 ТОВ "Поділля Еко-буд" 14482600,40
Формами реєстру отриманих пропозицій конкурсних торгів, протоколу розкриття пропозицій конкурсних торгів, затвердженою наказом № 922, зареєстрованим у Мін'юсті 06.08.2010 за № 624/17919, передбачено, що у колонці 2 реєстру отриманих пропозицій конкурсних торгів, протоколу розкриття пропозицій конкурсних торгів необхідно зазначати повне найменування юридичної особи учасника процедури закупівлі, який надав пропозицію конкурсних торгів.
При цьому у реєстрі отриманих пропозицій конкурсних торгів не зазначено повного найменування юридичної особи учасника процедури закупівлі, який надав пропозицію конкурсних торгів.
Пунктом 6 "Кваліфікаційні критерії до учасників" розділу III "Підготовка пропозицій конкурсних торгів" документації конкурсних торгів передбачено, що для підтвердження відповідності кваліфікаційному критерію "Наявність обладнання та матеріально-технічної бази" учасник у складі пропозиції конкурсних торгів повинен надати інформаційну довідку про наявність необхідного обладнання, машин і механізмів, для виконання робіт, передбачених технічним завданням, відповідно до технології їх виконання. Цим пунктом документації конкурсних торгів Замовником також передбачено, що інформаційна довідка повинна містити назву, тип машини, механізму, устаткування, які будуть безпосередньо залучені до виконання робіт; нормативну потребу для виконання робіт згідно з розрахунками; стан; зазначення приналежності (власне, залучене: вказати у кого) з копіями підтверджуючих документів (техпаспортів, договорів оренди тощо).
При цьому у складі пропозиції конкурсних торгів ТОВ "Поділля-Інвест Сіті" надано інформаційну довідку про наявність необхідного обладнання, машин та механізмів, згідно з якою зазначений учасник має: КАМАЗ 55111-15 КТА 25, автогрейдер ДЗ-180, каток ДУ-47, каток ДУ-54, апарат АСП-1600 M, нівелір FAL 20, ZYL-MMZ 45021, які залучені, а також власні перфоратор інтерскол, автомобіль LDV Convoy, риштування, перфоратор ПЗ-1200, бетонозмішувач, мікс-дрель.

................
Перейти до повного тексту