- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Лист
МІНІСТЕРСТВО ЕКОНОМІЧНОГО РОЗВИТКУ І ТОРГІВЛІ УКРАЇНИ
ЛИСТ
14.01.2014 № 3304-05/1127-08
Новоград-Волинській райдержадміністрації
Житомирської області
вул. Шевченка, 16, м. Новоград-Волинський,
Житомирська обл., 11701
Державній казначейській службі України
вул. Бастіонна, 6, м. Київ, 01601
Антимонопольному комітету України
вул. Урицького, 45, м. Київ, 03035
Висновок уповноваженого органу за результатами здійснення моніторингу державних закупівель
Мінекономрозвитку, керуючись пунктами 3, 3-1, 4, 5 частини другої статті
8 Закону України
"Про здійснення державних закупівель" (далі - Закон) та
Порядком здійснення моніторингу державних закупівель , затвердженим наказом Мінекономрозвитку від 19.10.2011 № 155, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України (далі - Мін'юст) 01.12.2011 за № 1377/20115 (далі - Порядок), проведено моніторинг закупівлі за державні кошти автомобілів спеціальної призначеності (оголошення № 167814 в інформаційному бюлетені "Вісник державних закупівель" від 09.09.2013 № 71 (814)), проведеної Новоград-Волинською райдержадміністрацією Житомирської області (далі - Замовник) за процедурою "відкриті торги".
I. Дата початку здійснення моніторингу: 30.10.2013 (лист-повідомлення щодо здійснення уповноваженим органом моніторингу державних закупівель за власною ініціативою від 30.10.2013 № 3304-05/37834-08).
II. Вид моніторингу: за ініціативою Мінекономрозвитку.
III. Питання, за якими здійснювався моніторинг: згідно з абзацами четвертим та п'ятим пункту 1.5
Порядку .
IV. Результати здійснення моніторингу
На підставі наданих Замовником копій матеріалів для здійснення моніторингу встановлено наступне.
Рішення про вибір процедури закупівлі "відкриті торги" та затвердження документації конкурсних торгів на закупівлю автомобілів спеціальної призначеності (далі - документація конкурсних торгів) оформлено протоколом засідання комітету з конкурсних торгів Замовника від 29.08.2013 № 2.
Відповідно до пункту 10 частини другої статті
22 Закону передбачено, що документація конкурсних торгів повинна містити строк, протягом якого пропозиції конкурсних торгів вважаються дійсними, але не менше ніж 90 днів з дати розкриття пропозицій конкурсних торгів.
Згідно з пунктом 5 "Строк, протягом якого пропозиції конкурсних торгів є дійсними" розділу III "Підготовка пропозицій конкурсних торгів" (далі - пункт 5 розділу III) документації конкурсних торгів встановлено, що пропозиції конкурсних торгів вважаються дійсними протягом 120 календарних днів з дати розкриття пропозицій конкурсних торгів.
Відповідно до пункту 2 додатка № 1 форма "Пропозиція конкурсних торгів" (далі - пункту 2 додатку № 1) встановлено, що строк дії пропозиції конкурсних торгів вважається дійсним протягом 60 календарних днів з дати розкриття конкурсних пропозицій.
Таким чином, пункт 2 додатка № 1 до документації конкурсних торгів не узгоджується з пунктом 10 частини другої статті 22 Закону та пунктом 5 розділу III документації конкурсних торгів.
Пунктом 2 частини другої статті 22 Закону та пунктом 6 "Кваліфікаційні критерії до учасників" розділу III "Підготовка пропозиції конкурсних торгів"
стандартної документації конкурсних торгів для процедури закупівлі - відкриті торги , затвердженої наказом Мінекономіки від 26.07.2010 № 919, зареєстрованим в Мін'юсті 10.08.2010 за № 653/17948 (далі - стандартна документація конкурсних торгів), передбачено, що документація конкурсних торгів повинна містити кваліфікаційні критерії до учасників відповідно до статті 16 Закону та інформацію про спосіб документального підтвердження відповідності учасників встановленим критеріям та вимогам згідно із законодавством.
Абзацом другим частини другої статті 16 Закону передбачено, що Замовник може встановлювати такі кваліфікаційні критерії, зокрема, наявність обладнання та матеріально-технічної бази, у тому числі власних виробничих потужностей та/або центрів обслуговування на території України.
Разом з тим підпунктом 1.1 пункту 6 "Кваліфікаційні критерії до учасників" розділу III "Підготовка пропозицій конкурсних торгів" (далі - підпункт 1.1 пункту 6 розділу III) документації конкурсних торгів встановлено, що учасник у складі своєї пропозиції конкурсних торгів повинен надати наступні документи, зокрема наявність обладнання та матеріально-технічної бази.
Таким чином, Замовником не зазначено способу підтвердження наявності в учасників власних виробничих потужностей та/або центрів обслуговування на території України.
Підпунктом 1.1 пункту 6 розділу III до документації конкурсних торгів передбачено, що учасник у складі пропозиції конкурсних торгів повинен надати довідку про наявність обладнання та матеріально-технічної бази згідно додатка № 4 до документації конкурсних торгів.
При цьому документація конкурсних торгів Замовника не містить вимог довідки про наявність обладнання та матеріально-технічної бази, що не відповідає підпункту 1.1 пункту 6 розділу III документації конкурсних торгів.
Підпунктами 2.1 та 3.1 пункту 6 розділу III до документації конкурсних торгів передбачено, що учасник у складі пропозиції конкурсних торгів повинен надати довідку про наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід за підписом уповноваженої посадової особи згідно додатка № 5 до документації конкурсних торгів та інформаційну довідку, на фірмовому бланку учасника торгів, яка містить відомості про виконання аналогічних договорів 2010 - 2013 років (не менше двох) згідно додатка № 6 до документації конкурсних торгів.
При цьому документація конкурсних торгів замовника містить додаток № 4 "Перелік працівників, які мають необхідні знання та досвід для виконання умов договору про закупівлю і які прийматимуть участь у виконанні умов договору про закупівлю" та додаток № 5 "Довідка про досвід виконання аналогічних договорів", що не узгоджується з нумерацією додатків у документації конкурсних торгів.
Підпунктом 5.4 пункту 6 розділу III до документації конкурсних торгів передбачено, що учасник у складі пропозиції конкурсних торгів повинен надати копію довідки про взяття на облік платника податку (форма
№ 4-ОПП ).
При цьому слід зауважити, що до
Податкового кодексу України 17.12.2012 були внесені зміни Законом України
"Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо удосконалення деяких податкових норм" від 24.05.2012 № 4834-VI, зокрема, відповідно до яких пункт 64.3
Податкового кодексу України викладено в новій редакції: взяття на облік юридичних осіб та їх відокремлених підрозділів як платників податків і зборів в органах державної податкової служби згідно з пунктом 64.1 цієї статті підтверджується випискою з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців, яка надсилається (видається) цим юридичним особам та відокремленим підрозділам юридичних осіб у порядку, встановленому Законом України
"Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців" . У разі взяття на облік юридичних осіб та їх відокремлених підрозділів як платників податків і зборів в органах державної податкової служби згідно з пунктом 64.2 цієї статті цим юридичним особам та відокремленим підрозділам юридичних осіб наступного робочого дня з дня взяття на облік за основним місцем обліку надсилається (видається) довідка про взяття на облік.
З метою забезпечення реалізації вимог Закону України від 24.05.2012
№ 4839-VI "Про внесення змін до деяких законів України щодо взяття на облік юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців", Закону України від 24.05.2012
№ 4834-VI "Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо удосконалення деяких податкових норм", а також підвищення рівня обслуговування платників податків та удосконалення окремих норм порядку обліку платників податків в органах державної податкової служби внесенні зміни до
Порядку обліку платників податків і зборів , затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 09.12.2011 № 1588, зареєстрованого у Міністерстві юстиції України 29.12.2011 за № 1562/20300 (далі - Порядок обліку платників податків і зборів).
Вищезазначеними змінами до Порядку обліку платників податків і зборів встановлюються особливості взяття на облік в органах державної податкової служби юридичних осіб, їх відокремлених підрозділів, а також самозайнятих осіб, а саме у разі взяття на облік як платників податків і зборів в органах державної податкової служби юридичних осіб та їх відокремлених підрозділів, для яких законом установлені особливості їх державної реєстрації та відомості щодо яких не містяться в Єдиному державному реєстрі, у тому числі у разі взяття на облік договорів про спільну діяльність та договорів управління майном, орган державної податкової служби за основним місцем обліку формує довідку про взяття на облік платника податків за формою
№ 4-ОПП . За згодою платника податків не пізніше наступного робочого дня після взяття його на облік така довідка може бути видана платнику податків чи уповноваженій особі платника податків в органі державної податкової служби.
................Перейти до повного тексту