- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Лист
МІНІСТЕРСТВО ЕКОНОМІЧНОГО РОЗВИТКУ І ТОРГІВЛІ УКРАЇНИ
ЛИСТ
13.01.2014 № 3304-05/1024-08 |
Департаменту капітального будівництва
Харківської обласної державної адміністрації
майдан Свободи, 5, Держпром,
м. Харків, 61022
Державній казначейській службі України
вул. Бастіонна, 6, м. Київ, 01601
Антимонопольному комітету України
вул. Урицького, 45, м. Київ, 03035
Висновок уповноваженого органу за результатами здійснення моніторингу державних закупівель
Мінекономрозвитку, керуючись пунктами 3, 3-1, 4, 5 частини другої статті
8 Закону України
"Про здійснення державних закупівель" (далі - Закон) та
Порядком здійснення моніторингу державних закупівель , затвердженим наказом Мінекономрозвитку від 19.10.2011 № 155, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України (далі - Мін'юст) 01.12.2011 за № 1377/20115 (далі - Порядок), проведено моніторинг закупівлі за державні кошти робіт з реконструкції комунального закладу охорони здоров'я "Обласний госпіталь для інвалідів війни" по вул. Луначарського, 42-а у м. Харкові" (оголошення № 125175 в інформаційному бюлетені "Вісник державних закупівель" від 20.05.2013 № 39 (782)), проведеної Департаментом капітального будівництва Харківської обласної державної адміністрації (далі - Замовник) за процедурою "відкриті торги".
I. Дата початку здійснення моніторингу: 11.12.2013 (лист-повідомлення щодо здійснення Уповноваженим органом моніторингу державних закупівель за власною ініціативою від 10.12.2013 № 3304-05/43389-08).
II. Вид моніторингу: за ініціативою Мінекономрозвитку.
III. Питання, за якими здійснювався моніторинг: згідно з абзацами четвертим та п'ятим пункту 1.5
Порядку .
IV. Результати здійснення моніторингу
На підставі наданих Замовником копій матеріалів для здійснення моніторингу встановлено наступне.
Рішення про вибір процедури закупівлі "відкриті торги" та затвердження документації конкурсних торгів на закупівлю робіт з реконструкції комунального закладу охорони здоров'я "Обласний госпіталь для інвалідів війни" по вул. Луначарського, 42-а у м. Харкові" (далі - документація конкурсних торгів) оформлено протоколами засідання комітету з конкурсних торгів Замовника від 08.05.2013 № 25 та від 16.05.2013 № 34 відповідно.
Пунктом 2 частини другої статті 22 Закону та пунктом 6 "Кваліфікаційні критерії до учасників" розділу III "Підготовка пропозиції конкурсних торгів" стандартної документації конкурсних торгів для процедури закупівлі - відкриті торги, затвердженої наказом Мінекономіки від 26.07.2010 № 919, зареєстрованим в Мін'юсті 10.08.2010 за № 653/17948 (далі - стандартна документація конкурсних торгів), передбачено, що документація конкурсних торгів повинна містити, зокрема кваліфікаційні критерії до учасників відповідно до статті 16 та інформацію про спосіб документального підтвердження відповідності учасників встановленим критеріям та вимогам згідно із законодавством.
Абзацом другим частини другої статті 16 Закону передбачено, що Замовник може встановлювати такі кваліфікаційні критерії, зокрема наявність обладнання та матеріально-технічної бази, у тому числі власних виробничих потужностей та/або центрів обслуговування на території України.
Разом з тим пунктом 3.6 "Кваліфікаційні критерії до учасників" розділу 3 "Підготовка пропозицій конкурсних торгів" (далі - пункт 3.6 розділу 3) документації конкурсних торгів встановлено, що учасник у складі своєї пропозиції конкурсних торгів повинен надати наступні документи, зокрема наявність обладнання та матеріально-технічної бази.
Таким чином, Замовником не зазначено способу підтвердження наявності в учасників власних виробничих потужностей та/або центрів обслуговування на території України.
Частиною першою статті
16 Закону передбачено, що замовники у разі проведення процедур закупівель, крім випадків, установлених частиною третьою цієї статті, визначають кваліфікаційні критерії до учасників або учасників попередньої кваліфікації з числа тих, що встановлені частиною другою цієї статті.
Проте пунктом 3.6 розділу 3 документації конкурсних торгів Замовника передбачено, зокрема, що для підтвердження відповідності кваліфікаційному критерію "наявність документального підтвердження досвіду у виконанні аналогічних договорів" учасники повинні надати оригінали відгуків про виконання робіт аналогічних роботам, що є предметом закупівлі, а саме по виконанню ремонту приміщень (не менше 3-ох) від бюджетних лікувальних закладів, один з яких по виконанню робіт в рентгенкабінеті, інші два - на розсуд Учасника з наданням копій актів виконаних робіт протягом останніх трьох років.
З огляду на викладене, встановлення Замовником кваліфікаційного критерію "досвід роботи з бюджетними лікувальними закладами" не відповідає частинам першій та другій статті 16 Закону та може призвести до штучного обмеження учасників для участі у процедурі закупівлі, що не відповідає принципам здійснення закупівель, встановленим статтею 3 Закону.
Пунктом 3.6 "Кваліфікаційні критерії до учасників" розділу III "Підготовка пропозицій конкурсних торгів" (далі - пункт 3.6 розділу III) документації конкурсних торгів передбачено, зокрема, що учасники подають у складі пропозиції конкурсних торгів оригінал довідки або нотаріально завірену копію Державного департаменту з питань банкрутства Міністерства економічного розвитку та торгівлі України або його регіонального відділення про відсутність підприємства Учасника в єдиній базі даних про підприємства, щодо яких порушено провадження у справі про банкрутство, не більше місячної давнини відносно дати розкриття конкурсних пропозицій.
При цьому повідомляємо, що при затвердженні документації конкурсних торгів Замовником не ураховано, що Державний департамент з питань банкрутства Міністерства економіки України ліквідовано відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 28.03.2011
№ 346 "Про ліквідацію урядових органів" .
Водночас слід зазначити, що відповідно до
Положення про Міністерство юстиції України , затвердженого Указом Президента України від 06.04.2011 № 395/2011, Мін'юст є державним органом з питань банкрутства. Згідно з підпунктом 35 пункту 4 зазначеного Положення Міністерство формує і веде Єдиний реєстр підприємств, щодо яких порушено провадження у справі про банкрутство, встановлює форму подання арбітражним керуючим (розпорядником майна, керуючим санацією, ліквідатором) інформації, необхідної для його ведення.
Відповідно до реєстру отриманих пропозицій конкурсних торгів та протоколу розкриття пропозицій конкурсних торгів Замовника від 20.06.2013 № 54 до участі у процедурі закупівлі запропоновано пропозиції конкурсних торгів наступних учасників:
№ п/п |
Назва учасника |
Ціна пропозиції грн. |
1 |
Приватна будівельна фірма "Кронверк" (далі - ПБФ "Кронверк") |
5001597,60 |
2 |
Товариство з обмеженою відповідальністю "КОМПАНІЯ СТРОЙСТИЛЬ" (далі - ТОВ "КОМПАНІЯ СТРОЙСТИЛЬ") |
4948303,54 |
................Перейти до повного тексту