- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Лист
МІНІСТЕРСТВО ЕКОНОМІЧНОГО РОЗВИТКУ І ТОРГІВЛІ
УКРАЇНИ
ЛИСТ
22.11.2013 № 3304-05/41226-08 |
Відділу освіти Шахтарської міськради
Донецької області вул. Ватутіна, 1,
м. Шахтарськ, Донецька обл., 86200
Державній казначейській службі України
вул. Бастіонна, 6, м. Київ, 01601
Антимонопольному комітету України
вул. Урицького, 45, Київ, 03680
Висновок уповноваженого органу за результатами здійснення моніторингу державних закупівель
Міністерством економічного розвитку і торгівлі України (далі - Мінекономрозвитку), керуючись пунктами 3, 3-1, 4, 5 частини другої статті
8 Закону України
"Про здійснення державних закупівель" (далі - Закон) та
Порядком здійснення моніторингу державних закупівель, затвердженим наказом Мінекономрозвитку від 19.10.2011 № 155, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 01.12.2011 за № 1377/20115 (далі - Порядок), проведено моніторинг закупівлі за державні кошти робіт з реконструкції будинку творчості під дитячий садок в м. Шахтарськ по вул. Суворова, 17 (оголошення № 109697 в інформаційному бюлетені "Вісник державних закупівель" від 15.04.2013 № 30 (773)), проведеної відділом освіти Шахтарської міськради Донецької області (далі - Замовник) за процедурою "відкриті торги".
I. Дата початку здійснення моніторингу: 24.10.2013 (лист-повідомлення щодо здійснення уповноваженим органом моніторингу державних закупівель за власною ініціативою від 24.10.2013 № 3304-05/37041-08).
II. Вид моніторингу: за ініціативою Мінекономрозвитку.
III. Питання, за якими здійснювався моніторинг: згідно з абзацами четвертим, п'ятим та сьомим пункту 1.5
Порядку.
IV. Результати здійснення моніторингу
Замовником, усупереч вимозі пункту 3.6 Порядку, не надано протоколу вибору процедури закупівлі та протоколу затвердження документації конкурсних торгів на закупівлю робіт з реконструкції будинку творчості під дитячий садок в м. Шахтарськ по вул. Суворова, 17 (далі - документація конкурсних торгів). Пунктом 3.8 Порядку встановлено, що у разі, коли Замовник не надав у строк (термін), визначений у листі-повідомленні, інформацію та документи, зазначені у цьому листі, Мінекономрозвитку здійснює моніторинг закупівлі та приймає рішення за його результатами на підставі та в межах наявної інформації та документів.
З огляду на зазначене, Мінекономрозвитку на підставі наданих Замовником копій матеріалів для здійснення моніторингу встановлено наступне.
Рішення про вибір процедури закупівлі "відкриті торги" закупівлі за державні кошти робіт з реконструкції будинку творчості під дитячий садок в м. Шахтарськ по вул. Суворова, 17 оформлено протоколом засідання комітету з конкурсних торгів Замовника від 05.04.2013.
Пунктом 2 "Зміст пропозиції конкурсних торгів учасника" розділу III "Підготовка пропозицій конкурсних торгів" (далі - пункт 2 розділу III)
документації конкурсних торгів передбачено, що пропозиція, що подається учасником, повинна містити, зокрема копію свідоцтва платника податків (про перебування на податковому обліку).
При цьому слід зауважити, що до
Податкового кодексу України 17.12.2012 були внесені зміни Законом України
"Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо удосконалення деяких податкових норм" від 24.05.2012 № 4834-VI, зокрема, відповідно до яких пункт 64.3
Податкового кодексу України викладено в новій редакції: взяття на облік юридичних осіб та їх відокремлених підрозділів як платників податків і зборів в органах державної податкової служби згідно з пунктом 64.1 цієї статті підтверджується випискою з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців, яка надсилається (видається) цим юридичним особам та відокремленим підрозділам юридичних осіб у порядку, встановленому Законом України
"Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців" . У разі взяття на облік юридичних осіб та їх відокремлених підрозділів як платників податків і зборів в органах державної податкової служби згідно з пунктом 64.2 цієї статті цим юридичним особам та відокремленим підрозділам юридичних осіб наступного робочого дня з дня взяття на облік за основним місцем обліку надсилається (видається) довідка про взяття на облік.
З метою забезпечення реалізації вимог Закону України від 24.05.2012
№ 4839-VI "Про внесення змін до деяких законів України щодо взяття на облік юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців", Закону України від 24.05.2012
№ 4834-VI "Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо удосконалення деяких податкових норм", а також підвищення рівня обслуговування платників податків та удосконалення окремих норм порядку обліку платників податків в органах державної податкової служби внесені зміни до
Порядку обліку платників податків і зборів , затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 09.12.2011 № 1588, зареєстрованого у Міністерстві юстиції України 29.12.2011 за № 1562/20300 (далі - Порядок обліку платників податків і зборів).
Вищезазначеними змінами до Порядку обліку платників податків і зборів встановлюються особливості взяття на облік в органах державної податкової служби юридичних осіб, їх відокремлених підрозділів, а також самозайнятих осіб, а саме у разі взяття на облік як платників податків і зборів в органах державної податкової служби юридичних осіб та їх відокремлених підрозділів, для яких законом установлені особливості їх державної реєстрації та відомості щодо яких не містяться в Єдиному державному реєстрі, у тому числі у разі взяття на облік договорів про спільну діяльність та договорів управління майном, орган державної податкової служби за основним місцем обліку формує довідку про взяття на облік платника податків за формою
№ 4-ОПП. За згодою платника податків не пізніше наступного робочого дня після взяття його на облік така довідка може бути видана платнику податків чи уповноваженій особі платника податків в органі державної податкової служби.
Пунктом 7 "Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі" розділу 3 "Підготовка пропозицій конкурсних торгів" (далі - пункт 7 розділу 3)
документації конкурсних торгів передбачено, що гарантійний строк якості на виконані роботи становить не менше 24 місяців від дати прийняття об'єкта Замовником.
Водночас відповідно до частини першої статті
884 Цивільного кодексу України (далі - ЦКУ) підрядник гарантує досягнення об'єктом будівництва визначених у проектно-кошторисній документації показників і можливість експлуатації об'єкта відповідно до договору протягом гарантійного строку, якщо інше не встановлено договором будівельного підряду. Гарантійний строк становить десять років від дня прийняття об'єкта замовником, якщо більший гарантійний строк не встановлений договором або законом.
Таким чином, Замовник в порушення вимог
ЦКУ зменшив нижню межу гарантійного строку на виконані роботи.
Відповідно до реєстру отриманих пропозицій конкурсних торгів та протоколу розкриття пропозицій конкурсних торгів Замовника від 16.05.2013 (далі - протокол розкриття Замовника) для участі у процедурі закупівлі запропоновано наступні пропозиції:
№ п/п |
Назва учасника |
Ціна пропозиції, грн. з ПДВ |
1 |
ТОВ "Ліспром" |
3366958,80 |
2 |
ТОВ "Глав-Інж-Строй" |
3169049,15 |
3 |
ТОВ "Фінансово-промислова група "Універсал" |
3457443,34 |
4 |
Дочірнє підприємство "Дюфор" |
3162024,82 |
Формою протоколу розкриття пропозицій конкурсних торгів (далі - форма протоколу розкриття), затвердженою наказом Мінекономіки від 26.07.2010
№ 922, зареєстрованим у Мін'юсті 06.08.2010 за № 624/17919, передбачено, що пункт 5 "Ціна пропозиції або ціни окремих частин предмета закупівлі (лотів)" протоколу розкриття є обов'язковими для заповнення.
У пункті 5 протоколу розкриття Замовника зазначено ціну пропозиції конкурсних торгів ТОВ "Ліспром" - 3366598,80 гривні.
Водночас у складі пропозиції конкурсних торгів ТОВ "Ліспром" надано форму "Пропозиція конкурсних торгів", згідно з якою ціна пропозиції конкурсних торгів ТОВ "Ліспром" складає 3366958,80 гривні.
Згідно з протоколом засідання комітету з конкурсних торгів Замовника від 27.05.2013 пропозиції конкурсних торгів ТОВ "Глав-Інж-Строй" та ТОВ "Фінансово-промислова група "Універсал" відхилено як такі, що не відповідають умовам документації конкурсних торгів.
Зокрема пропозицію конкурсних торгів ТОВ "Глав-Інж-Строй" відхилено у зв'язку з тим, що у складі пропозиції конкурсних торгів зазначеного учасника надано фінансовий звіт, де середня кількість працівників дорівнює одному працівнику (сторінка 37 пропозиції конкурсних торгів) та у довідці про наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід (сторінка 87 пропозиції конкурсних торгів), зазначено п'ять працівників.
Слід зазначити, що в
документації конкурсних торгів Замовника не передбачено підстави для відхилення пропозиції конкурсних торгів у разі невідповідності відомостей, зазначених у фінансовому звіті та довідці про наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід.
Відповідно до абзацу шостого статті 3 Закону закупівля здійснюється за принципом об'єктивної та неупередженої оцінки пропозицій конкурсних торгів.
Натомість Замовником допущено до оцінки пропозицію конкурсних торгів ТОВ "Ліспром", у складі якої подано фінансовий звіт суб'єкта малого підприємництва за 2012 рік та довідку про наявність працівників відповідної кваліфікації, де зазначено аналогічну чисельність працівників - 1 та 5 відповідно.
Невідповідність даних фінансового звіту суб'єкта малого підприємництва за 2012 рік та довідки про наявність працівників відповідної кваліфікації, наданих у складі пропозиції конкурсних торгів ТОВ "Глав-Інж-Строй", не може вважатись достатньою підставою для відхилення пропозиції конкурсних торгів такого учасника згідно з пунктом 3 частини першої статті
29 Закону, оскільки Замовником було допущено до оцінки пропозицію конкурсних торгів ТОВ "Ліспром", яка містила аналогічні дані.
Пунктом 1 "Оформлення пропозиції конкурсних торгів" розділу III "Підготовка пропозицій конкурсних торгів" (далі - пункт 1 розділу III) передбачено, що повноваження щодо підпису документів пропозиції конкурсних торгів учасника процедури закупівлі підтверджується випискою з протоколу засновників, наказом про призначення, довіреністю, що підтверджує повноваження посадової особи учасника на підписання документів, які додаються до пропозицій конкурсних торгів за вимогою замовника і вказані у даній документації з конкурсних торгів.
При цьому у складі пропозиції конкурсних торгів дочірнього підприємства "Дюфор" надано "Календарний графік виконання робіт" та "Договірну ціну", підписані Пилипенко І. І. та Жуковою О. І. відповідно.
Водночас у складі пропозиції конкурсних торгів дочірнього підприємства "Дюфор" не надано документів, що підтверджують повноваження щодо права підпису документів пропозиції конкурсних торгів зазначеного учасника Пилипенко І. І. та Жуковою О. І.
Пунктом 2 розділу III документації конкурсних торгів передбачено, що у разі залучення субпідрядних організацій на роботи учасником подається, зокрема, нотаріально завірена копія ліцензії на здійснення функцій генерального підрядника.
................Перейти до повного тексту