- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Лист
МІНІСТЕРСТВО ЕКОНОМІЧНОГО РОЗВИТКУ І ТОРГІВЛІ
УКРАЇНИ
ЛИСТ
15.11.2013 № 3304-05/40168-12 |
Військовій частині 1498
Державної прикордонної служби України
вул. Світла, 6, м. Київ, 02121
Державній казначейській службі України
вул. Бастіонна, 6, м. Київ, 01601
Антимонопольному комітету України
вул. Урицького, 45, Київ, 03680
Висновок уповноваженого органу за результатами здійснення моніторингу державних закупівель
Мінекономрозвитку, керуючись пунктами 3, 3-1, 4, 5 частини другої статті
8 Закону України
"Про здійснення державних закупівель" (далі - Закон) та
Порядком здійснення моніторингу державних закупівель, затвердженим наказом Мінекономрозвитку від 19.10.2011 № 155, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 01.12.2011 за № 1377/20115 (далі - Порядок), проведено моніторинг закупівлі за державні кошти автомобілів для перевезення не менше ніж 10 людей (Лот № 1: автобус спеціалізованого призначення "Богдан" або еквівалент; Лот № 2: міжміський автобус спеціалізованого призначення "Mersedes-Benz" або еквівалент; Лот № 3: мікроавтобус спеціалізованого призначення "ГАЗ" або еквівалент) (оголошення № 159626 в інформаційному бюлетені "Вісник державних закупівель" від 19.08.2013 № 65 (808)), проведеної Військовою частиною 1498 Державної прикордонної служби України (далі - Замовник) за процедурою "відкриті торги".
I. Дата початку здійснення моніторингу: 07.10.2013 (лист-повідомлення щодо здійснення уповноваженим органом моніторингу державних закупівель за власною ініціативою від 07.10.2013 № 3304-05/35039-12).
II. Вид моніторингу: за ініціативою Мінекономрозвитку.
III. Питання, за якими здійснювався моніторинг: згідно з абзацами четвертим, п'ятим та сьомим пункту 1.5
Порядку.
IV. Результати здійснення моніторингу
На підставі наданих Замовником копій матеріалів для здійснення моніторингу встановлено наступне.
Рішення про вибір процедури закупівлі "відкриті торги" та затвердження документації конкурсних торгів на закупівлю автомобілів для перевезення не менше ніж 10 людей (Лот № 1: автобус спеціалізованого призначення "Богдан" або еквівалент; Лот № 2: міжміський автобус спеціалізованого призначення "Mersedes-Benz" або еквівалент; Лот № 3: мікроавтобус спеціалізованого призначення "ГАЗ" або еквівалент) (далі - документація конкурсних торгів) оформлено протоколами засідання комітету з конкурсних торгів Замовника від 05.08.2013 № 178 та від 09.08.2013 № 72 відповідно.
Рішення про внесення змін до документації конкурсних торгів Замовником прийняте 06.09.2013 № 75, а строк подання та розкриття пропозицій конкурсних торгів перенесено на 27.09.2013.
Водночас, усупереч вимозі пункту 3.6
Порядку, в складі матеріалів, наданих Замовником для проведення моніторингу, до Мінекономрозвитку не надано оригінал або завірену в установленому порядку копію протоколу засідання комітету з конкурсних торгів від 06.09.2013 № 75 про затвердження змін до документації конкурсних торгів.
Пунктом 2 частини другої статті
22 Закону та пунктом 6 "Кваліфікаційні критерії до учасників" розділу III "Підготовка пропозиції конкурсних торгів"
стандартної документації конкурсних торгів для процедури закупівлі - відкриті торги , затвердженої наказом Мінекономіки від 26.07.2010 № 919, зареєстрованим в Мін'юсті 10.08.2010 за № 653/17948 (далі - стандартна документація конкурсних торгів), передбачено, що документація конкурсних торгів повинна містити, зокрема, вимоги, встановлені статтею 17 цього Закону, та інформацію про спосіб документального підтвердження відповідності учасників встановленим вимогам згідно із законодавством.
Разом з тим, документація конкурсних торгів Замовника не містить вимог та інформації про спосіб документального підтвердження відповідності учасників відповідним вимогам, зокрема передбаченим пунктом 7 частини першої статті 17 Закону, а саме щодо надання учасником документів, що підтверджують правомочність на укладання договору про закупівлю.
Таким чином, відсутність зазначеної вимоги в документації конкурсних торгів та відповідної інформації у замовника, яка має міститися в такому документальному підтвердженні відповідності учасника цій вимозі призводить до неможливості об'єктивного та неупередженого прийняття рішення замовником про відмову учаснику у процедурі закупівлі та обов'язку відхилити пропозицію конкурсних торгів учасника (у разі наявності таких підстав).
При цьому слід зауважити, що до
Податкового кодексу України 17.12.2012 були внесені зміни Законом України
"Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо удосконалення деяких податкових норм" від 24.05.2012 № 4834-VI, зокрема, відповідно до яких пункт 64.3
Податкового кодексу України викладено в новій редакції: взяття на облік юридичних осіб та їх відокремлених підрозділів як платників податків і зборів в органах державної податкової служби згідно з пунктом 64.1 цієї статті підтверджується випискою з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців, яка надсилається (видається) цим юридичним особам та відокремленим підрозділам юридичних осіб у порядку, встановленому Законом України
"Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців" . У разі взяття на облік юридичних осіб та їх відокремлених підрозділів як платників податків і зборів в органах державної податкової служби згідно з пунктом 64.2 цієї статті цим юридичним особам та відокремленим підрозділам юридичних осіб наступного робочого дня з дня взяття на облік за основним місцем обліку надсилається (видається) довідка про взяття на облік.
З метою забезпечення реалізації вимог Закону України від 24.05.2012
№ 4839-VI "Про внесення змін до деяких законів України щодо взяття на облік юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців", Закону України від 24.05.2012
№ 4834-VI "Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо удосконалення деяких податкових норм", а також підвищення рівня обслуговування платників податків та удосконалення окремих норм порядку обліку платників податків в органах державної податкової служби внесені зміни до
Порядку обліку платників податків і зборів , затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 09.12.2011 № 1588, зареєстрованого у Міністерстві юстиції України 29.12.2011 за № 1562/20300 (далі - Порядок обліку платників податків і зборів).
Вищезазначеними змінами до
Порядку обліку платників податків і зборів встановлюються особливості взяття на облік в органах державної податкової служби юридичних осіб, їх відокремлених підрозділів, а також самозайнятих осіб, а саме у разі взяття на облік як платників податків і зборів в органах державної податкової служби юридичних осіб та їх відокремлених підрозділів, для яких законом установлені особливості їх державної реєстрації та відомості щодо яких не містяться в Єдиному державному реєстрі, у тому числі у разі взяття на облік договорів про спільну діяльність та договорів управління майном, орган державної податкової служби за основним місцем обліку формує довідку про взяття на облік платника податків за формою
№ 4-ОПП. За згодою платника податків не пізніше наступного робочого дня після взяття його на облік така довідка може бути видана платнику податків чи уповноваженій особі платника податків в органі державної податкової служби.
Відповідно до реєстру отриманих пропозицій конкурсних торгів від 27.09.2013 № 73 та протоколу розкриття пропозицій конкурсних торгів Замовника від 27.09.2013 № 73 для участі у процедурі закупівлі запропоновано наступні пропозиції:
№ п/п |
Назва учасника |
Ціна пропозиції, грн. |
1 |
ТОВ "Євро-Бус" |
Лот № 1 - 931200,00 Лот № 2 - 2485000,00 |
2 |
ТОВ "Автоград-2007" |
Лот № 1 - 939800,00 Лот № 2 - 2490000,00 |
3 |
ІП "АІС-Столиця" |
Лот № 3 - 5336000,00 |
4 |
ТОВ "АВТО ЛІНІЯ" |
Лот № 3 - 5333970,00 |
5 |
ПАТ "Укравтоінвест" |
Лот № 1 - 978000,00 Лот № 2 - 2480004,00 |
6 |
ТОВ "Київська промислово-інвестиційна компанія" |
Лот № 1 - 930000,00 Лот № 2 - 2438004,00 |
Відповідно до
форми реєстру отриманих пропозицій конкурсних торгів (кваліфікаційних пропозицій, цінових пропозицій), затвердженої наказом Мінекономіки від 26.07.2010
№ 922, зареєстрованим в Мін'юсті від 06.08.2010 за № 624/17919 (далі - наказ № 922) (далі - форма реєстру отриманих пропозицій), у пункті 4 реєстру отриманих пропозицій конкурсних торгів замовник зазначає, зокрема, номер оголошення про проведення процедури закупівлі, опублікованого в державному офіційному друкованому виданні з питань державних закупівель.
Слід зазначити, що в реєстрі отриманих пропозицій конкурсних торгів від 27.09.2013 № 73 номер оголошення про проведення процедури закупівлі 175095 не узгоджується з оголошенням про проведення процедури закупівлі автомобілів для перевезення не менше ніж 10 людей, порядковий номер якого у Віснику державних закупівель 159626.
Відповідно до протоколу засідання комітету з конкурсних торгів від 07.10.2013 № 187 пропозицію конкурсних торгів ПАТ "Укравтоінвест" відхилено на підставі пунктів 2 та 3 частини першої статті
29 Закону, оскільки наявні підстави, зазначені у статті 17 Закону (пропозиція конкурсних торгів подана учасником процедури закупівлі, який є пов'язаною особою з іншими учасниками процедури закупівлі), та пропозиція конкурсних торгів не відповідає
умовам документації конкурсних торгів , а також пропозицію конкурсних торгів ТОВ "Київська промислово-інвестиційна компанія" відхилено на підставі пункту 2 частини першої статті 29 Закону, оскільки наявні підстави, зазначені у статті 17 Закону (пропозиція конкурсних торгів подана учасником процедури закупівлі, який є пов'язаною особою з іншими учасниками процедури закупівлі).
Підпунктом 4 пункту 2 "Зміст пропозиції конкурсних торгів учасника" розділу III "Підготовка пропозицій конкурсних торгів" (далі - підпункт 4 пункту 2 розділу III) та пунктом 2 "Основні умови, які обов'язково включаються до договору про закупівлі" розділу VI "Укладання договору про закупівлю" (далі - пункт 2 розділу VI) документації конкурсних торгів встановлено подання учасником в складі пропозиції конкурсних торгів заповненого, підписаного та скріпленого власною печаткою проекту договору на поставку товару.
В складі пропозицій конкурсних торгів ІП "АІС-Столиця" та ТОВ "Автоград-2007" надано незаповнені проекти договорів, в яких не зазначено рік поставки товару.
Пунктом 6 "Кваліфікаційні критерії до учасників" (далі - пункт 6) розділу III
документації конкурсних торгів встановлено подання учасником в складі комерційної частини пропозиції конкурсних торгів, зокрема оригіналу довідки або витягу, виданого відповідним державним органом України не більше місячної давнини відносно дати розкриття пропозицій, про відсутність судимості службової (посадової) особи, яку уповноважено учасником представляти його інтереси під час проведення процедури закупівлі або є відповідальною за проведення даної процедури закупівлі.
В складі пропозиції конкурсних торгів ІП "АІС-Столиця" надано доручення що підтверджує право Доманської Олени Іванівни подавати пропозицію конкурсних торгів, брати участь у процедурі розкриття конкурсних торгів, виступати від імені підприємства при наданні роз'яснень щодо змісту пропозиції конкурсних торгів, підписувати протокол розкриття пропозицій конкурсних торгів.
Водночас, оригінал довідки або витягу, виданого відповідним державним органом України не більше місячної давнини відносно дати розкриття пропозицій, про відсутність судимості Доманської Олени Іванівни, яку уповноважено учасником представляти його інтереси під час проведення процедури закупівлі в складі пропозиції конкурсних торгів ІП "АІС-Столиця" відсутній.
В складі пропозиції конкурсних торгів ТОВ "АВТО ЛІНІЯ" надано доручення, яким підтверджується право Котика Олександра Олександровича подавати заявки, запити, отримувати документацію конкурсних торгів та відповідні запити, подавати Замовнику пропозицію конкурсних торгів, бути присутнім на процедурі розкриття пропозицій конкурсних торгів, вчиняти інші дії, передбачені законодавством України, які, на думку представника, будуть доцільними для правильного та ефективного ведення справ від імені ТОВ "АВТО ЛІНІЯ".
При цьому, оригінал довідки або витягу, виданого відповідним державним органом України не більше місячної давнини відносно дати розкриття пропозицій, про відсутність судимості Котика Олександра Олександровича, якого уповноважено учасником представляти його інтереси під час проведення процедури закупівлі в складі пропозиції конкурсних торгів ТОВ "АВТО ЛІНІЯ" відсутній.
Пунктом 7 "Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі" (далі - пункт 7) розділу III
документації конкурсних торгів встановлено, що запропонований учасником товар повинен відповідати технічному завданню згідно додатків, зокрема, № 3 та № 5.
................Перейти до повного тексту