1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Лист


МІНІСТЕРСТВО ЕКОНОМІЧНОГО РОЗВИТКУ І ТОРГІВЛІ
УКРАЇНИ
ЛИСТ
15.11.2013 № 3304-05/40244-08
Службі автомобільних доріг
у Закарпатській області Держагентства
автомобільних доріг України
вул. Собранецька, 39, м. Ужгород,
Закарпатська обл., 88000
Державній казначейській службі України
вул. Бастіонна, 6, м. Київ, 01601
Висновок уповноваженого органу за результатами здійснення моніторингу державних закупівель
Міністерством економічного розвитку і торгівлі України (далі - Мінекономрозвитку), керуючись пунктами 3, 3-1, 4, 5 частини другої статті 8 Закону України "Про здійснення державних закупівель" (далі - Закон) та Порядком здійснення моніторингу державних закупівель, затвердженим наказом Мінекономрозвитку від 19.10.2011 № 155, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 01.12.2011 за № 1377/20115 (далі - Порядок), проведено моніторинг закупівлі за державні кошти робіт з будівництва автомобільної дороги Київ - Чоп на ділянці км 782+350 - км 783+977 (залишки робіт) (оголошення № 146737 в інформаційному бюлетені "Вісник державних закупівель" від 02.07.2013 № 51/2 (794/2)), проведеної Службою автомобільних доріг у Закарпатській області Держагентства автомобільних доріг України (далі - Замовник) за процедурою "відкриті торги".
I. Дата початку здійснення моніторингу: 12.09.2013 (лист-повідомлення щодо здійснення уповноваженим органом моніторингу державних закупівель за власною ініціативою від 11.09.2013 № 3304-05/31857-08).
II. Вид моніторингу: за ініціативою Мінекономрозвитку.
III. Питання за якими здійснювався моніторинг: згідно з абзацами четвертим та п'ятим пункту 1.5 Порядку.
IV. Результати здійснення моніторингу
На підставі наданих Замовником копій матеріалів для здійснення моніторингу встановлено наступне.
Рішення про вибір процедури закупівлі "відкриті торги" та затвердження документації конкурсних торгів на закупівлю робіт з будівництва автомобільної дороги Київ - Чоп на ділянці км 782+350 - км 783+977 (залишки робіт) (далі - документація конкурсних торгів (зі змінами)) оформлено протоколами засідання комітету з конкурсних торгів Замовника від 02.07.2013 № 13-02.07/1пл, від 02.07.2013 № 13-02.07/2 і від 24.07.2013 № 13-24.07/1 відповідно.
Пунктом 2 частини другої статті 22 Закону та пунктом 6 "Кваліфікаційні критерії до учасників" розділу III "Підготовка пропозиції конкурсних торгів" стандартної документації конкурсних торгів для процедури закупівлі - відкриті торги , затвердженої наказом Мінекономіки від 26.07.2010 № 919, зареєстрованим в Мін'юсті 10.08.2010 за № 653/17948 (далі - Стандартна документація), передбачено, що документація конкурсних торгів повинна містити кваліфікаційні критерії до учасників відповідно до статті 16, вимоги, встановлені статтею 17 Закону, та інформацію про спосіб документального підтвердження відповідності учасників встановленим вимогам згідно із законодавством.
Абзацом другим частини другої статті 16 Закону передбачено кваліфікаційний критерій - наявність обладнання та матеріально-технічної бази, у тому числі власних виробничих потужностей та/або центрів обслуговування на території України.
Разом з тим документація конкурсних торгів не містить кваліфікаційного критерію, що повністю відповідає нормі Закону, зокрема в ньому не встановлено про власні виробничі потужності та/або центри обслуговування на території України.
Статтею 3 Закону визначено, що закупівлі здійснюються за принципами, зокрема, недискримінації учасників.
Пунктом 2 розділу III документації конкурсних торгів Замовником установлена вимога щодо надання учасником довідки про досвід виконання аналогічних договорів та копії договорів (наявність 2-х укладених договорів з будівництва та реконструкції а/д на суму не менше 75 млн. грн. кожен за останні 2 роки) на підтвердження кваліфікаційного критерію до учасників про наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічних договорів, визначеного у абзаці четвертому частини другої статті 16 Закону.
Умова документації конкурсних торгів щодо суми не менше 75 млн. грн. може призвести до неможливості участі у процедурі закупівлі учасників, які мали цивільно-правові відносини із замовниками на меншу суму.
Зміст інформації, яку необхідно підтвердити, а також перелік документів, якими учасник повинен підтвердити відповідність критерію щодо наявності документально підтвердженого досвіду виконання аналогічних договорів, має визначатися, виходячи зі специфіки предмета закупівлі, а не його очікуваної вартості.
Пунктом 7 частини другої статті 22 Закону та пунктом 2 розділу VI Стандартної документації конкурсних торгів передбачено, що документація конкурсних торгів повинна містити проект договору або основні умови, які обов'язково будуть включені до договору про закупівлю, а також істотні умови, які обов'язково включаються до договору про закупівлю.
Разом з тим документація конкурсних торгів у пункті 2 "Істотні умови, які обов'язково включаються до договору про закупівлю" розділу VI "Укладання договору про закупівлю" передбачає предметом закупівлі послуги, що не узгоджується з предметом закупівлі, визначеним у пункті 3 розділу I документації конкурсних торгів.

................
Перейти до повного тексту