1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Лист


МІНІСТЕРСТВО ЕКОНОМІЧНОГО РОЗВИТКУ І ТОРГІВЛІ УКРАЇНИ
ЛИСТ
04.11.2013 № 3304-05/38633-08
Сопівській сільській раді
Коломийського району
Івано-Франківської області
вул. В. Стефаника, 40, с. Сопів,
Коломийський р-н,
Івано-Франківська обл., 78217
Державній казначейській службі України
вул. Бастіонна, 6, м. Київ, 01601
Антимонопольному комітету України
вул. Урицького, 45, Київ, 03680
Висновок уповноваженого органу за результатами здійснення моніторингу державних закупівель
Міністерством економічного розвитку і торгівлі України (далі - Мінекономрозвитку), керуючись пунктами 3, 3-1, 4, 5 частини другої статті 8 Закону України "Про здійснення державних закупівель" (далі - Закон) та Порядком здійснення моніторингу державних закупівель , затвердженим наказом Мінекономрозвитку від 19.10.2011 № 155, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 01.12.2011 за № 1377/20115 (далі - Порядок), проведено моніторинг закупівлі за державні кошти робіт з будівництва дитячого садка на 60 місць (оголошення № 154604 в інформаційному бюлетені "Вісник державних закупівель" від 05.08.2013 № 61 (804)), проведеної Сопівською сільською радою Коломийського району Івано-Франківської області (далі - Замовник) за процедурою "відкриті торги".
I. Дата початку здійснення моніторингу: 01.10.2013 (лист-повідомлення щодо здійснення уповноваженим органом моніторингу державних закупівель за власною ініціативою від 01.10.2013 № 3304-05/34150-08).
II. Вид моніторингу: за ініціативою Мінекономрозвитку.
III. Питання, за якими здійснювався моніторинг: згідно з абзацами четвертим, п'ятим та сьомим пункту 1.5 Порядку.
IV. Результати здійснення моніторингу:
На підставі наданих Замовником матеріалів для здійснення моніторингу встановлено наступне.
Формою річного плану закупівель та пунктом 2 Інструкції щодо заповнення форми річного плану закупівель (далі - Інструкція), затверджених наказом Мінекономіки від 26.07.2010 № 922 , зареєстрованим в Мін'юсті 06.08.2010 за № 624/17919 (далі - Наказ № 922), передбачено, що колонки 1, 3 - 7 річного плану є обов'язковими для заповнення.
Згідно з пунктом 6 Інструкції у колонці 4 річного плану зазначається очікувана вартість предмета закупівлі в гривнях або іноземній валюті (якщо це передбачено законодавством) (цифрами та словами) із зазначенням ПДВ.
Пунктом 8 Інструкції встановлено, що у колонці 6 указується місяць поточного року, у якому замовник планує розпочати відповідну процедуру закупівлі.
Водночас у річному плані закупівель Замовника на 2013 рік, затвердженому рішенням комітету з конкурсних торгів Замовника від 04.06.2013 № 1, не зазначено очікувану вартість предмета закупівлі словами та не указано ПДВ, а орієнтовним початком проведення процедури закупівлі визначено третій квартал.
Рішення про вибір процедури закупівлі "відкриті торги" та затвердження документації конкурсних торгів на закупівлю робіт з будівництва дитячого садка на 60 місць (далі - документація конкурсних торгів) оформлено протоколами засідання комітету з конкурсних торгів Замовника від 19.07.2013 № 5 та від 23.07.2013 № 6 відповідно.
Згідно з пунктом 2 частини другої статті 22 Закону документація конкурсних торгів повинна містити вимоги, встановлені статтею 17 цього Закону, та інформацію про спосіб документального підтвердження відповідності учасників встановленим вимогам згідно із законодавством.
Пунктом 6 "Кваліфікаційні критерії до учасників" розділу 3 "Підготовка пропозицій конкурсних торгів" (далі - пункт 6 розділу 3) документації конкурсних торгів встановлено, що перелік документів, які учасник зобов'язаний надати у складі пропозиції конкурсних торгів для документального підтвердження відповідності учасника встановленим критеріям та вимогам згідно із законодавством, наведений у додатку 2 до цієї документації "Кваліфікаційні вимоги" (далі - Додаток № 2).
Підпунктом 8.1 пункту 8 Додатка № 2 до документації конкурсних торгів встановлено, що учасник для підтвердження того, що він в установленому порядку не визнаний банкрутом та відносно нього не відкрита ліквідаційна процедура повинен подати оригінал або нотаріально завірена копія довідки Державного департаменту з питань банкрутства Міністерства економіки України про відсутність підприємства Учасника в Єдиній базі даних про підприємства, щодо яких порушено провадження у справі про банкрутство.
При цьому повідомляємо, що при затвердженні документації конкурсних торгів Замовником не ураховано, що Державний департамент з питань банкрутства Міністерства економіки України ліквідовано відповідно з постановою Кабінету Міністрів України від 28.03.2011 № 346 "Про ліквідацію урядових органів".
Водночас слід зазначити, що відповідно до Положення про Міністерство юстиції України , затвердженого Указом Президента України від 06.04.2011 № 395/2011, Мін'юст є державним органом з питань банкрутства. Згідно з підпунктом 35 пункту 4 зазначеного Положення Міністерство формує і веде Єдиний реєстр підприємств, щодо яких порушено провадження у справі про банкрутство, встановлює форму подання арбітражним керуючим (розпорядником майна, керуючим санацією, ліквідатором) інформації, необхідної для його ведення.
Відповідно до реєстру отриманих пропозицій конкурсних торгів та протоколу розкриття пропозицій конкурсних торгів Замовника від 04.09.2013 № 7 (далі - протокол розкриття пропозицій) для участі у процедурі закупівлі запропоновано наступні пропозиції:
№ п/п Назва учасника Ціна пропозиції, грн.
1 ТзОВ "Будзахід" 5842723,00
2 Товариство з обмеженою відповідальністю
"ТЕХНО-БУД"
6552901,00
3 Приватне підприємство "Альбатрос-4В" 5885218,00
4 Товариство з обмеженою відповідальністю
"Коломиябудінвестсервіс"
5087298,00
5 Приватне підприємство "ТРЕЙД-ІНВЕСТ ІФ" 4191013,55
Формою реєстру отриманих пропозицій конкурсних торгів, затвердженою Наказом № 922 , передбачено, що у колонці 2 реєстру отриманих пропозицій конкурсних торгів зазначається повне найменування юридичної особи учасника процедури закупівлі, який надав пропозицію конкурсних торгів.
При цьому у реєстрі отриманих пропозицій конкурсних торгів Замовника не зазначено повного найменування юридичних осіб учасників процедури закупівлі, які надали пропозиції конкурсних торгів.
Згідно з протоколом засідання комітету з конкурсних торгів Замовника від 16.09.2013 № 6 пропозиція конкурсних торгів ПП "ТРЕЙД-ІНВЕСТ ІФ" відхилена відповідно до пункту 3 частини першої статті 29 Закону як така, що не відповідає умовам документації конкурсних торгів.
Пунктом 2 "Зміст пропозиції конкурсних торгів учасника" розділу 3 "Підготовка пропозицій конкурсних торгів" (далі - пункт 2 розділу 3) документації конкурсних торгів встановлено, що пропозиція конкурсних торгів, яка подається учасником процедури закупівлі, повинна складатися, зокрема, з реєстру наданих документів із зазначенням номерів відповідних сторінок, який повинен бути поданий учасником першим документом зі складу документів пропозиції конкурсних торгів.
При цьому пунктом 2 розділу 3 документації конкурсних торгів Замовником передбачено, зокрема, що учасник у складі своєї пропозиції подає всі документи, передбачені і оформлені у відповідності до вимог документації конкурсних торгів.
Разом з тим у складі пропозицій конкурсних торгів ТзОВ "Будзахід", ТОВ "ТЕХНО-БУД" та ТОВ "Коломиябудінвестсервіс" надано реєстр документів без зазначення номерів відповідних сторінок, а у складі пропозиції конкурсних торгів ПП "Альбатрос-4В" відповідного реєстру не надано.
Пунктом 2 розділу 3 документації конкурсних торгів встановлено, що пропозиція конкурсних торгів, яка подається учасником процедури закупівлі, повинна складатися, зокрема, з інформації, що учасник ознайомився з істотними умовами договору, які зазначені в цій документації, та погоджується з ними, якщо його пропозиція буде акцептована.
Водночас у складі пропозицій конкурсних торгів ТОВ "Коломиябудінвестсервіс" не надано інформації, що учасник ознайомився з істотними умовами договору, які зазначені в цій документації, та погоджується з ними, якщо його пропозиція буде акцептована.
Пунктом 6 розділу 3 документації конкурсних торгів встановлено, що відповідно до статті 17 Закону замовник відмовляє учаснику в участі у процедурі закупівлі та зобов'язаний відхилити пропозицію конкурсних торгів учасника, в разі якщо, зокрема, учасником не надано документів, що підтверджують правомочність на укладення договору про закупівлю.
У складі пропозиції конкурсних торгів ТОВ "Коломиябудінвестсервіс" надано протокол зборів учасників ТОВ "Коломиябудінвестсервіс" від 30.11.2011 № 1 та наказ ТОВ "Коломиябудінвестсервіс" від 30.11.2011, у якому зазначено призначення Присяжнюка М. М. на посаду директора Товариства.
Разом з тим у складі пропозиції конкурсних торів ТОВ "Коломиябудінвестсервіс" надано статут ТОВ "Коломиябудінвестсервіс", затверджений зборами учасників Товариства від 04.04.2012 № 4 (далі - Статут).
Пунктом 12.1.1 Статуту визначено, що загальні збори учасників Товариства є Вищим органом Товариства. До компетенції Загальних зборів учасників Товариства відноситься, зокрема, обрання та відкликання осіб на посаду Голови Товариства (пункт 12.1.2.3 Статуту).
Відповідно до пункту 12.2 Статуту Голова Товариства є одноосібним органом Товариства та обирається Загальними зборами учасників з числа учасників Товариства строком на 5 років.
При цьому слід зауважити, що керівництво поточною діяльністю Товариства здійснює одноособовий виконавчий орган Товариства - Директор (пункт 12.3.1 Статуту).
Пунктом 12.3.8 Статуту встановлено, що виконавчий орган вирішує усі питання діяльності Товариства, крім тих, вирішення яких відноситься, зокрема, до компетенції Голови Товариства.
Пунктом 12.2.3.5 розділу 12 Статуту встановлено, що Голова Товариства погоджує укладення директором Товариства правочинів на суму, що перевищує 25 % активів Товариства. Голова Товариства підзвітний загальним зборам учасників Товариства.
Відповідно до інформації, зазначеної у фінансовому звіті суб'єкта малого підприємництва станом на 30.06.2013, наданого ТОВ "Коломиябудінвестсервіс" у складі пропозиції конкурсних торгів, сума активів на кінець звітного періоду становить 1045800,00 грн.
Таким чином, враховуючи, що цінова пропозиція ТОВ "Коломиябудінвестсервіс" становить 5087298,00 грн., що є більше 25 % активів Товариства, а згоду Голови Товариства на укладення відповідної угоди не надано, пропозиція конкурсних торгів ТОВ "Коломиябудінвестсервіс" не містить документів, що підтверджують правомочність на укладення договору про закупівлю.
Підпунктом 10.9 пункту 10 Додатка № 2 до документації конкурсних торгів встановлено, що учасники у складі пропозицій конкурсних торгів повинні надати, зокрема, копію ліцензії на провадження відповідної діяльності, якщо це передбачено чинним законодавством.

................
Перейти до повного тексту