1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Лист


МІНІСТЕРСТВО ЕКОНОМІЧНОГО РОЗВИТКУ І ТОРГІВЛІ
УКРАЇНИ
ЛИСТ
07.10.2013 № 3304-05/34810-12
Комунальному підприємству з питань
будівництва житлових будинків
"Житлоінвестбуд-УКБ" м. Києва
вул. Володимирська, 42, м. Київ-30, 01601
Державній казначейській службі України
вул. Бастіонна, 6, м. Київ, 01601
Антимонопольному комітету України
вул. Урицького, 45, м. Київ, 03680
Висновок уповноваженого органу за результатами здійснення моніторингу державних закупівель
Міністерством економічного розвитку і торгівлі України (далі - Мінекономрозвитку), керуючись пунктами 3, 3-1, 4, 5 частини другої статті 8 Закону України "Про здійснення державних закупівель" (далі - Закон) та Порядком здійснення моніторингу державних закупівель, затвердженим наказом Мінекономрозвитку від 19.10.2011 № 155, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 01.12.2011 за № 1377/20115 (далі - Порядок), здійснено моніторинг закупівлі робіт з будівництва об'єкта: "Реконструкція з добудовою трамвайної лінії в систему легкого рейкового транспорту на житловому масиві Троєщина від вул. Милославської до пересадочного вузла на міську кільцеву електричку" (II черга будівництва. Будівництво надземних пішохідних переходів. I пусковий комплекс) (оголошення № 155933 в інформаційному бюлетені "Вісник державних закупівель" від 25.07.2013 № 58/2 (801/2)), проведеної Комунальним підприємством з питань будівництва житлових будинків "Житлоінвестбуд-УКБ" м. Києва (далі - Замовник) за процедурою "відкриті торги".
I. Дата початку здійснення моніторингу: 10.09.2013 (лист-повідомлення щодо здійснення уповноваженим органом моніторингу державних закупівель за власною ініціативою від 10.09.2013 № 3304-05/31637-12).
II. Вид моніторингу: за ініціативою Мінекономрозвитку.
III. Питання, за якими здійснювався моніторинг: згідно з абзацами четвертим та п'ятим пункту 1.5 Порядку.
IV. Результати здійснення моніторингу:
На підставі наданих Замовником копій матеріалів для здійснення моніторингу встановлено наступне.
Пунктом 2 Інструкції щодо заповнення форми річного плану закупівель (далі - Інструкція), затвердженої наказом Мінекономіки від 26.07.2010 № 922, зареєстрованим в Мін'юсті 06.08.2010 за № 624/17919 (далі - Наказ), передбачено, що колонки 1, 3 - 7 річного плану є обов'язковими для заповнення.
Пунктом 6 Інструкції зазначено, що у колонці 4 указується очікувана вартість предмета закупівлі в гривнях або іноземній валюті (якщо це передбачено законодавством) (цифрами та словами) із зазначенням ПДВ.
Разом з цим в річному плані закупівель на 2013 рік, зі змінами, затвердженому рішенням комітету з конкурсних торгів Замовника від 27.12.2012 № 12, не указано суму ПДВ.
Рішення про вибір процедури закупівлі "відкриті торги" та затвердження документації конкурсних торгів на закупівлю робіт з будівництва об'єкта: "Реконструкція з добудовою трамвайної лінії в систему легкого рейкового транспорту на житловому масиві Троєщина від вул. Милославської до пересадочного вузла на міську кільцеву електричку" (II черга будівництва. Будівництво надземних пішохідних переходів. I пусковий комплекс) (далі - документація конкурсних торгів) оформлено протоколами засідання комітету з конкурсних торгів Замовника від 23.07.2013 № 1 та від 24.07.2013 № 2 (відповідно).
Відповідно до пункту 2 частини другої статті 22 Закону документація конкурсних торгів повинна містити кваліфікаційні критерії до учасників відповідно до статті 16, вимоги, встановлені статтею 17 цього Закону, та інформацію про спосіб документального підтвердження відповідності учасників встановленим критеріям та вимогам згідно із законодавством.
Пунктом 4 частини першої статті 17 Закону встановлено, що Замовник приймає рішення про відмову учаснику, учаснику попередньої кваліфікації в участі у процедурі закупівлі, попередній кваліфікації учасників та зобов'язаний відхилити пропозицію конкурсних торгів (кваліфікаційну, цінову пропозицію) учасника (учасника попередньої кваліфікації), у разі якщо фізична особа, яка є учасником або учасником попередньої кваліфікації, була засуджена за злочин, пов'язаний з порушенням процедури закупівлі, чи інший злочин, вчинений з корисливих мотивів, судимість з якої не знято або не погашено у встановленому законом порядку.
При цьому у документації конкурсних торгів Замовника не встановлено способу документального підтвердження відсутності підстав для прийняття рішення про відмову учаснику, передбаченого пунктом 4 частини першої статті 17 Закону.
Таким чином, відсутність зазначеної вимоги в документації конкурсних торгів та відповідної інформації у Замовника, яка має міститися в такому документальному підтвердженні відповідності учасника цій вимозі, призводить до неможливості об'єктивного та неупередженого прийняття рішення Замовником про відмову учаснику у процедурі закупівлі та обов'язку відхилити пропозицію конкурсних торгів учасника (у разі наявності таких підстав).
Відповідно до пункту 3 частини другої статті 22 Закону документація конкурсних торгів має містити інформацію про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, в тому числі відповідну технічну специфікацію (у разі потреби - плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі). При цьому технічна специфікація повинна містити: детальний опис товарів, робіт, послуг, що закуповуються, в тому числі їх технічні та якісні характеристики; вимоги щодо технічних і функціональних характеристик предмета закупівлі, у разі якщо опис скласти неможливо або якщо доцільніше зазначити такі показники; посилання на стандартні характеристики, вимоги, умовні позначення та термінологію, пов'язану з товарами, роботами чи послугами, що закуповуються, передбачені існуючими міжнародними або національними стандартами, нормами та правилами. Технічна специфікація не повинна містити посилання на конкретні торговельну марку чи фірму, патент, конструкцію або тип предмета закупівлі, джерело його походження або виробника. У разі якщо таке посилання є необхідним, специфікація повинна містити вираз "або еквівалент".
Водночас додаток № 4 "Технічне завдання" до документації конкурсних торгів, який передбачений пунктом 7 "Інформації про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі" розділу III "Підготовка пропозицій конкурсних торгів" документації конкурсних торгів, містить посилання на конкретну торгову марку, зокрема: полімерцементні шпаклівки Sikagrout 314, Sikagard 680S, Betoncolor, покриття антикорозійне для захисту бетону Sika Gard 680 S, пластифікатор Sika Visco Crete 5-600 № PL, пластифікатори Sikacrete PP1, Plastiment BV60, Sikanol A або LP-SA, безшовна водонепроникна мембрана WG-Welestrong AP, двокомпонентна епоксидна ущільнюючою грунтовка WG-Welestrong Sealer, двокомпонентна бітумо-поліуретанове покриття WG-Welestrong AP Adhesiv, епоксидно-сланцева суміш "Еслафур", епоксидно-сланцева суміш "Sikafloor", зовнішня кольорова камера відеонагляду Atis AW-700VFIR-60 2.8-12, зовнішня кольорова камера відеонагляду Atis AW-700VFIR-60/6-22, відеорегістратор 8-канальний цифровий мережевий AvTech DR-082Z, без відповідного посилання на еквівалент, що передбачено пунктом 3 частини другої статті 22 Закону.
Відповідно до реєстру отриманих пропозицій конкурсних торгів та протоколу розкриття пропозицій конкурсних торгів Замовника для участі у процедурі закупівлі запропоновано наступні пропозиції:
№ п/п Назва учасника Ціна пропозиції, грн.
1 Товариство з обмеженою відповідальністю "Укрновобуд" (далі - ТОВ "Укрновобуд") 8100032,40
2 Товариство з обмеженою відповідальністю "БК "АЗУР ГРУП" (далі - ТОВ "БК "АЗУР ГРУП") 7985051,00

................
Перейти до повного тексту