1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Лист


МІНІСТЕРСТВО ЕКОНОМІЧНОГО РОЗВИТКУ І ТОРГІВЛІ
УКРАЇНИ
ЛИСТ
11.10.2013 № 3304-05/35614-12
КП "Дирекція будівництва
шляхово-транспортних споруд м. Києва"
вул. Командарма Каменєва, 6,
м. Київ, 01014
Державній казначейській службі України
вул. Бастіонна, 6, м. Київ, 01601
Антимонопольному комітету України
вул. Урицького, 45, Київ, 03680
Висновок уповноваженого органу за результатами здійснення моніторингу державних закупівель
Міністерством економічного розвитку і торгівлі України (далі - Мінекономрозвитку), керуючись пунктами 3, 3-1, 4, 5 частини другої статті 8 Закону України "Про здійснення державних закупівель" (далі - Закон) та Порядком здійснення моніторингу державних закупівель, затвердженим наказом Мінекономрозвитку від 19.10.2011 № 155, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 01.12.2011 за № 1377/20115 (далі - Порядок), проведено моніторинг закупівлі за державні кошти робіт з реконструкції транспортного вузла на правобережних підходах до Південного мосту зі з'їздами з вул. Саперно-Слобідської на Столичне шосе в Голосіївському районі м. Києва (оголошення № 128304 в інформаційному бюлетені "Вісник державних закупівель" від 27.05.2013 № 41 (784)), проведеної КП "Дирекція будівництва шляхово-транспортних споруд м. Києва" (далі - Замовник) за процедурою "відкриті торги".
I. Дата початку здійснення моніторингу: 15.08.2013 (лист-повідомлення щодо здійснення уповноваженим органом моніторингу державних закупівель за власною ініціативою від 15.08.2013 № 3304-05/28709-12).
II. Вид моніторингу: за ініціативою Мінекономрозвитку.
III. Питання, за якими здійснювався моніторинг: згідно з абзацами четвертим та п'ятим пункту 1.5 Порядку.
IV. Результати здійснення моніторингу:
На підставі наданих Замовником матеріалів для здійснення моніторингу встановлено наступне.
Формою річного плану закупівель та пунктом 2 Інструкції щодо заповнення форми річного плану закупівель (далі - Інструкція), затвердженими наказом Мінекономіки від 26.07.2010 № 922, зареєстрованим в Мін'юсті 06.08.2010 за № 624/17919, передбачено, що колонки 1, 3 - 7 річного плану є обов'язковими для заповнення.
Згідно з пунктом 6 Інструкції у колонці 4 річного плану зазначається очікувана вартість предмета закупівлі в гривнях або іноземній валюті (якщо це передбачено законодавством) (цифрами та словами) із зазначенням ПДВ.
Водночас у річному плані закупівель Замовника на 2013 рік, затвердженому рішенням комітету з конкурсних торгів Замовника (протокол засідання комітету з конкурсних торгів від 30.08.2013 № 1), не указано ПДВ.
Рішення про вибір процедури закупівлі "відкриті торги" та затвердження документації конкурсних торгів на закупівлю робіт з реконструкції транспортного вузла на правобережних підходах до Південного мосту зі з'їздами з вул. Саперно-Слобідської на Столичне шосе в Голосіївському районі м. Києва (далі - документація конкурсних торгів) оформлено протоколом засідання комітету з конкурсних торгів Замовника від 16.05.2013 № 2.
Згідно з пунктом 2 частини другої статті 22 Закону документація конкурсних торгів повинна містити вимоги, встановлені статтею 17 цього Закону, та інформацію про спосіб документального підтвердження відповідності учасників встановленим вимогам згідно із законодавством.
Пунктом 6 "Кваліфікаційні критерії до учасників" розділу III "Підготовка пропозицій конкурсних торгів" документації конкурсних торгів визначено, що Замовником зазначаються кваліфікаційні критерії до учасників відповідно до статті 16 Закону, вимоги, встановлені статтею 17 Закону, та інформація про відповідність учасників встановленим критеріям та вимогам згідно із законодавством, згідно критеріїв додатка № 2 "Перелік документів, які вимагаються для підтвердження відповідності пропозиції учасника кваліфікаційним та іншим вимогам замовника" (далі - Додаток № 2) до документації конкурсних торгів встановлено.
Підпунктом 4.9 пункту 4 Додатка № 2 до документації конкурсних торгів встановлено, що учасники для підтвердження відсутності підстав для відмови в торгах, передбачених статтею 17 Закону, надають довідку про те, що відсутні підстави для відмови Учаснику в участі в торгах, згідно з вимогами статті 17 Закону.
Разом з тим слід звернути увагу, що документація конкурсних торгів замовника повинна містити інформацію про спосіб документального підтвердження відповідності учасників, зокрема, вимогам, встановленим статтею 17 Закону згідно з законодавством. Тобто у разі якщо законодавством визначено конкретну форму документів та встановлено уповноважений орган на їх видачу, які можуть містити відповідну інформацію, передбачену статтею 17 Закону, замовнику при підготовці документації конкурсних торгів необхідно встановлювати вимогу щодо надання учасниками саме таких документів.
Відсутність зазначених вимог в документації конкурсних торгів та відповідної інформації у замовника, яка має міститися в такому документальному підтвердженні відповідності учасника цим вимогам, призводить до неможливості об'єктивного та неупередженого прийняття рішення замовником про відмову учаснику у процедурі закупівлі та обов'язку відхилити пропозицію конкурсних торгів учасника (у разі наявності таких підстав).
При цьому у документації конкурсних торгів Замовника не встановлено способу документального підтвердження відсутності підстав для прийняття рішення про відмову учаснику, передбачених пунктом 4 частини першої статті 17 Закону, а саме замовник приймає рішення про відмову учаснику, учаснику попередньої кваліфікації в участі у процедурі закупівлі, попередній кваліфікації учасників та зобов'язаний відхилити пропозицію конкурсних торгів (кваліфікаційну, цінову пропозицію) учасника (учасника попередньої кваліфікації), у разі якщо фізична особа, яка є учасником або учасником попередньої кваліфікації, була засуджена за злочин, пов'язаний з порушенням процедури закупівлі, чи інший злочин, вчинений з корисливих мотивів, судимість з якої не знято або не погашено у встановленому законом порядку.
Відповідно до реєстру отриманих пропозицій конкурсних торгів та протоколу розкриття пропозицій конкурсних торгів Замовника від 26.07.2013 № 1 (далі - протокол розкриття пропозицій) для участі у процедурі закупівлі запропоновано наступні пропозиції:
№ п/п Назва учасника Ціна пропозиції, грн.
1 Публічне акціонерне товариство "Будівельне управління № 813" (далі - ПАТ "Будівельне управління № 813") 346116230,40
2 Товариство з обмеженою відповідальністю "Мостобудівельний загін № 122" (далі - ТОВ "Мостобудівельний загін № 122") 285211791,11
3 Товариство з обмеженою відповідальністю "Альтіс-Спецбуд" (далі - ТОВ "Альтіс-Спецбуд") 329831832,00
Згідно з протоколом засідання комітету з конкурсних торгів Замовника від 06.08.2013 № 1 пропозиція конкурсних торгів ТОВ "Мостобудівельний загін № 122" відхилена відповідно до пункту 3 частини першої статті 29 Закону, як така, що не відповідає умовам документації конкурсних торгів.
Підпунктом 4.10 пункту 4 Додатка № 2 до документації конкурсних торгів визначено, що учасники у складі пропозиції конкурсних пропозицій надають документи, що підтверджують правомочність на укладення договору про закупівлю (копії наказу про призначення, витяг з протоколу засідання засновників).
У складі пропозиції конкурсних торгів ПАТ "Будівельне управління № 813" надано Статут ПАТ "Будівельне управління № 813", затверджений загальними зборами акціонерів (протокол від 20.10.2011 № 18) (далі - Статут), та протокол засідання наглядової ради ПАТ "Будівельне управління № 813" від 14.05.2013, яким оформлено рішення обрати Жежеру А. В. генеральним директором ПАТ "Будівельне управління № 813" з правом здійснення ним правочинів відповідно до Статуту.

................
Перейти до повного тексту