- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Лист
МІНІСТЕРСТВО ЕКОНОМІЧНОГО РОЗВИТКУ І ТОРГІВЛІ
УКРАЇНИ
ЛИСТ
03.10.2013 № 3304-05/34530-07
Державній пенітенціарній службі України
вул. Мельникова, 81, м. Київ, 04050
Державній казначейській службі України
вул. Бастіонна, 6, м. Київ, 01601
Антимонопольному комітету України
вул. Урицького, 45, м. Київ, 03035
Висновок уповноваженого органу за результатами здійснення моніторингу державних закупівель
Міністерством економічного розвитку і торгівлі України (далі - Мінекономрозвитку), керуючись пунктами 3, 3-1, 4, 5 частини другої статті
8 Закону України
"Про здійснення державних закупівель" (далі - Закон) та
Порядком здійснення моніторингу державних закупівель, затвердженим наказом Мінекономрозвитку від 19.10.2011 № 155, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 01.12.2011 за № 1377/20115 (далі - Порядок), здійснено моніторинг закупівлі коренеплодів та бульб їстівних з високим умістом крохмалю та інуліну (картопля) (оголошення № 149039 в інформаційному бюлетені "Вісник державних закупівель" від 05.07.2013 № 52/2 (795/2)), проведеної Державною пенітенціарною службою України (далі - Замовник) за процедурою "відкриті торги".
I. Дата початку здійснення моніторингу: 13.08.2013 (лист-повідомлення щодо здійснення уповноваженим органом моніторингу державних закупівель за власною ініціативою від 13.08.2013 № 3304-05/28520-07).
II. Вид моніторингу: за ініціативою Мінекономрозвитку.
III. Питання, за якими здійснювався моніторинг: згідно абзаців четвертого та п'ятого пункту 1.5
Порядку.
IV. Результати здійснення моніторингу:
На підставі наданих Замовником копій матеріалів для здійснення моніторингу встановлено наступне.
Рішення про вибір процедури закупівлі "відкриті торги" та затвердження документації конкурсних торгів на закупівлю коренеплодів та бульб їстівних з високим умістом крохмалю та інуліну (картопля) оформлено протоколом засідання комітету з конкурсних торгів Замовника від 13.06.2013 № 56.
Відповідно до пункту 2 частини другої статті
22 Закону документація конкурсних торгів повинна містити кваліфікаційні критерії до учасників відповідно до статті 16 та інформацію про спосіб документального підтвердження відповідності учасників встановленим критеріям та вимогам згідно із законодавством.
Згідно з частиною другою статті 16 Закону Замовник може встановлювати такі кваліфікаційні критерії, зокрема: наявність обладнання та матеріально-технічної бази, у тому числі власних виробничих потужностей та/або центрів обслуговування на території України.
Водночас пунктом 6 "Кваліфікаційні критерії до Учасників" розділу III "Підготовка пропозицій конкурсних торгів" (далі - пункт 6 розділу III) документації конкурсних торгів встановлено, що Учасник подає, як частину його пропозиції, документи, що підтверджують відповідність Учасника встановленим кваліфікаційним критеріям, зокрема, наявність обладнання та матеріально-технічної бази.
Підпунктом 1.1 пункту 1 Додатка № 1 "Перелік документів, які вимагаються для підтвердження відповідності пропозиції конкурсних торгів учасника кваліфікаційним критеріям Замовника" (далі - Додаток № 1) до документації конкурсних торгів встановлено, що учасники у складі пропозиції конкурсних торгів надають довідку, складену у довільній формі, що містить інформацію про наявність обладнання та матеріально-технічної бази.
Таким чином, Замовником не зазначено способу підтвердження наявності в учасників власних виробничих потужностей та/або центрів обслуговування на території України.
Підпунктом 7.1 пункту 7 Додатка № 1 до документації конкурсних торгів встановлено, що учасники для підтвердження відсутності підстав для відмови в торгах, передбачених статтею 17 Закону, надають довідку в довільні формі про відсутність підстав для відмови в торгах, статтею 17 Закону.
Разом з тим слід звернути увагу, що документація конкурсних торгів замовника повинна містити інформацію про спосіб документального підтвердження відповідності учасників, зокрема, вимогам, встановленим статтею 17 Закону, згідно з законодавством. Тобто у разі якщо законодавством визначено конкретну форму документів та встановлено уповноважений орган на їх видачу, які можуть містити відповідну інформацію, передбачену статтею 17 Закону, пропонуємо замовнику при підготовці документації конкурсних торгів у подальшому встановлювати вимогу щодо надання учасниками саме таких документів.
Відсутність зазначених вимог в документації конкурсних торгів та відповідної інформації у замовника, яка має міститися в такому документальному підтвердженні відповідності учасника цим вимогам, призводить до неможливості об'єктивного та неупередженого прийняття рішення замовником про відмову учаснику у процедурі закупівлі та обов'язку відхилити пропозицію конкурсних торгів учасника (у разі наявності таких підстав).
Оголошення про проведення відкритих торгів опубліковано в інформаційному бюлетені "Вісник державних закупівель" від 05.07.2013 № 52/2 (795/2) за № 149039 та оприлюднене на веб-порталі уповноваженого органу.
Документація конкурсних торгів оприлюднена у відповідності до частини першої статті
10 Закону.
................Перейти до повного тексту