- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Лист
МІНІСТЕРСТВО ЕКОНОМІЧНОГО РОЗВИТКУ І ТОРГІВЛІ
УКРАЇНИ
ЛИСТ
24.09.2013 № 3303-06/33306-12
ПАТ "ДТЕК Дніпрообленерго"
Запорізьке шосе, 22,
м. Дніпропетровськ, 49107
Державній казначейській службі України
вул. Бастіонна, 6, м. Київ, 01601
Антимонопольному комітету України
вул. Урицького, 45, м. Київ, 03680
Висновок уповноваженого органу за результатами здійснення моніторингу державних закупівель
Міністерством економічного розвитку і торгівлі України (далі - Мінекономрозвитку) відповідно до пунктів 3, 3-1, 4, 5 частини другої статті
8 Закону України
"Про здійснення державних закупівель" (далі - Закон) та
Порядку здійснення моніторингу державних закупівель, затвердженого наказом Мінекономрозвитку від 19.10.2011 № 155, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 01.12.2011 за № 1377/20115 (далі - Порядок), проведено моніторинг закупівлі за державні кошти об'єктів нерухомості - 55 ЗТП (оголошення № 148386 в інформаційному бюлетені "Вісник державних закупівель" від 08.07.2013 № 53/1(796/1)) ПАТ "ДТЕК Дніпрообленерго" (далі - Замовник) за процедурою закупівлі в одного учасника у обласного комунального підприємства "Електромережі-Південне".
I. Дата початку здійснення моніторингу: 18.07.2013.
II. Вид моніторингу: за ініціативою Мінекономрозвитку (лист-повідомлення Мінекономрозвитку від 18.07.2013 № 3303-06/25061-12).
III. Питання, за якими здійснювався моніторинг: наявність підстав для застосування Замовником процедури закупівлі в одного учасника відповідно до абзацу третього пункту 1.5 Порядку.
IV. Результати здійснення моніторингу:
На підставі наданих Замовником копій матеріалів для здійснення моніторингу встановлено наступне.
Рішення про застосування процедури закупівлі в одного учасника об'єктів нерухомості - 55 ЗТП оформлене протоколом засідання комітету з конкурсних торгів Замовника від 05.07.2013 № 545.
У пункті 5 обґрунтування застосування процедури в одного учасника (далі - обґрунтування) вказано, що умовами застосування процедури закупівлі в одного учасника є пункт 2 частини другої статті 39 Закону - відсутність конкуренції (у тому числі з технічних причин) на товари, роботи чи послуги, які можуть бути поставлені, виконані чи надані тільки певним постачальником (виконавцем), за відсутності при цьому альтернативи та пункт 6 частини другої статті 39 Закону, а саме: закупівлі товарів на товарних біржах.
Згідно з пунктом 6 обгрунтування причинами та обставинами, якими керувався замовник під час обрання процедури закупівлі в одного учасника, є перемога у відкритих конкурсних торгах на товарній біржі "Регіональна універсальна біржа" з продажу нерухомого майна обласного комунального підприємства "Електромережі-Південне".
Відповідно до пункту 7 обґрунтування документами, що підтверджують наявність умови застосування даної процедури закупівлі, є протокол проведення відкритих біржових торгів від 10.06.2013 (лот № 1), зміни до річного плану закупівель, лист Дніпропетровської обласної державної адміністрації.
Згідно з протоколом № 1 від 10.06.2013 товарної біржі "Регіональна універсальна біржа" проведення відкритих біржових торгів з купівлі-продажу майна, що знаходиться у повному господарському віданні Обласного комунального підприємства "Електромережі-Південне", переможцем зазначених торгів визнано ПАТ "ДТЕК Дніпрообленерго".
При цьому згідно з зазначеним протоколом участь у відкритих біржових торгах брав участь лише один учасник - ПАТ "ДТЕК Дніпрообленерго".
Зауважуємо, що зміст умови для застосування процедури в одного учасника полягає у тому, що механізм біржових торгів має забезпечити достатній рівень конкуренції, що усуває необхідність після торгів, проведених по правилах товарної біржі, проводити конкурсні торги за процедурами, передбаченими Законом.
Відповідно до статті
3 Закону Закупівлі здійснюються за такими принципами: як добросовісна конкуренція серед учасників, максимальна економія та ефективність, відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель, недискримінація учасників, об'єктивна та неупереджена оцінка пропозицій конкурсних торгів, запобігання корупційним діям і зловживанням.
Тому, в контексті норми статті 39 Закону, враховуючи мету Закону та принципи, визначені статтею 3 Закону, укладання договору про закупівлю за результатами біржових торгів вважається обґрунтованим при забезпеченні конкуренції на цих торгах, що обумовлюється в правилах біржової торгівлі.
Ураховуючи зазначене, процедура закупівлі об'єктів нерухомості - 55 ЗТП, що була проведена на відкритих біржових торгів з купівлі-продажу майна, що знаходиться у повному господарському віданні Обласного комунального підприємства "Електромережі-Південне", участь у яких у ролі учасника одноосібно брало ПАТ "ДТЕК Дніпрообленерго", не відповідає принципам здійснення державних закупівель, визначених статтею 3 Закону.
................Перейти до повного тексту