- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Лист
МІНІСТЕРСТВО ЕКОНОМІЧНОГО РОЗВИТКУ І ТОРГІВЛІ УКРАЇНИ
ЛИСТ
19.09.2013 № 3304-05/32759-12
Полтавській обласній клінічній лікарні
ім. М.В. Скліфосовського
вул. Шевченка, 23, м. Полтава, 36011
Державній казначейській службі України
вул. Бастіонна, 6, м. Київ, 01601
Антимонопольному комітету України
вул. Урицького, 45, м. Київ, 03035
Висновок уповноваженого органу за результатами здійснення моніторингу державних закупівель
Міністерством економічного розвитку і торгівлі України (далі - Мінекономрозвитку), керуючись пунктами 3, 3-1, 4, 5 частини другої статті
8 Закону України
"Про здійснення державних закупівель" (далі - Закон) та
Порядком здійснення моніторингу державних закупівель , затвердженим наказом Мінекономрозвитку від 19.10.2011 № 155, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 01.12.2011 за № 1377/20115 (далі - Порядок), проведено моніторинг закупівлі за державні кошти інструментів і приладів медичних, хірургічних та стоматологічних (оголошення № 142975 в інформаційному бюлетені "Вісник державних закупівель" від 01.07.2012 № 51(794)), проведеної Полтавською обласною клінічною лікарнею ім. М.В. Скліфосовського (далі - Замовник) за процедурою "відкриті торги".
I. Дата початку здійснення моніторингу: 14.08.2013 (лист-повідомлення щодо здійснення Уповноваженим органом моніторингу державних закупівель за власною ініціативою від 14.08.2013 № 3304-05/28606-12).
II. Вид моніторингу: за ініціативою Мінекономрозвитку.
III. Питання, за якими здійснювався моніторинг: згідно з абзацами четвертим та п'ятим пункту 1.5 Порядку.
IV. Результати здійснення моніторингу
Замовником усупереч вимозі пункту 3.6 Порядку не надано копії протоколу вибору процедури закупівлі інструментів і приладів медичних, хірургічних та стоматологічних. Пунктом 3.8 Порядку встановлено, що у разі коли замовник не надав у строк (термін), визначений у листі-повідомленні, інформацію та документи, зазначені у цьому листі, Мінекономрозвитку здійснює моніторинг закупівлі та приймає рішення за його результатами на підставі та в межах наявної інформації та документів.
З огляду на зазначене Мінекономрозвитку встановлено наступне.
Формою річного плану закупівель (далі - форма річного плану) та пунктом 2 Інструкції щодо заповнення форми річного плану закупівель (далі - Інструкція), затверджених наказом Мінекономіки від 26.07.2010
№ 922 , зареєстрованим в Мін'юсті 06.08.2010 за № 624/17919, передбачено, що колонки 1, 3 - 7 річного плану є обов'язковими для заповнення.
Згідно з вимогами Інструкції річний план закупівель повинен містити відбиток печатки замовника.
Водночас річний план закупівель Замовника на 2013 рік, затверджений рішенням комітету з конкурсних торгів Замовника від 24.01.2013 № 1, не містить відбитка печатки Замовника.
Рішення про затвердження документації конкурсних торгів на закупівлю інструментів і приладів медичних, хірургічних та стоматологічних (далі - документація конкурсних торгів) оформлені протоколом засідання комітету з конкурсних торгів Замовника від 23.05.2013 № 7.
Відповідно до пункту 2 частини другої статті
22 Закону документація конкурсних торгів повинна містити кваліфікаційні критерії до учасників відповідно до статті 16, вимоги, встановлені статтею 17 цього Закону, та інформацію про спосіб документального підтвердження відповідності учасників встановленим критеріям та вимогам згідно із законодавством.
Пунктом 6 "Кваліфікаційні критерії до учасників" розділу 3 "Підготовка пропозицій конкурсних торгів" (далі - пункт 6 розділ 3) документації конкурсних торгів передбачено, що одним із кваліфікаційних критеріїв, якому має відповідати учасник, є наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічних договорів.
Водночас Замовником у документації конкурсних торгів не встановлено способу документального підтвердження відповідності учасників кваліфікаційному критерію "Досвід виконання аналогічних договорів".
Пунктом 7 частини першої статті 17 Закону встановлено, що замовник приймає рішення про відмову учаснику, учаснику попередньої кваліфікації в участі у процедурі закупівлі, попередній кваліфікації учасників та зобов'язаний відхилити пропозицію конкурсних торгів (кваліфікаційну, цінову пропозицію) учасника (учасника попередньої кваліфікації), у разі якщо учасником або учасником попередньої кваліфікації не надано документів, що підтверджують правомочність на укладення договору про закупівлю.
При цьому у документації конкурсних торгів Замовника не встановлено способу документального підтвердження відсутності підстав для прийняття рішення про відмову учаснику, передбачених пунктом 7 частини першої статті 17 Закону.
Таким чином, відсутність зазначеної вимоги в документації конкурсних торгів та відповідної інформації у Замовника, яка має міститися в такому документальному підтвердженні відповідності учасника цій вимозі, призводить до неможливості об'єктивного та неупередженого прийняття рішення Замовником про відмову учаснику у процедурі закупівлі та обов'язку відхилити пропозицію конкурсних торгів учасника (у разі наявності таких підстав).
Оголошення про проведення процедури закупівлі опубліковано в інформаційному бюлетені "Вісник державних закупівель" від 01.07.2013 № 51(794)) за № 142975.
Відповідно до частини першої статті
10 Закону замовник безоплатно оприлюднює на веб-порталі Уповноваженого органу у порядку, встановленому цим Законом, зокрема документацію конкурсних торгів - після публікації оголошення про проведення процедури закупівлі в державному офіційному друкованому виданні з питань закупівель, але не пізніше як за 30 днів до дня розкриття пропозицій конкурсних торгів, якщо Законом для окремих процедур закупівель не встановлено інший строк.
................Перейти до повного тексту