1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Висновок


МІНІСТЕРСТВО ЕКОНОМІЧНОГО РОЗВИТКУ І ТОРГІВЛІ
УКРАЇНИ
ЛИСТ
16.08.2013 № 3304-05/28939-12
Державному підприємству
"Науково-виробничий комплекс
газотурбобудування "Зоря" - "Машпроект"
просп. Жовтневий, 42-а,
м. Миколаїв, 54018
Державній казначейській службі України
вул. Бастіонна, 6, м. Київ, 01601
Антимонопольному комітету України
вул. Урицького, 45, Київ, 03680
Висновок уповноваженого органу за результатами здійснення моніторингу державних закупівель
Міністерством економічного розвитку і торгівлі України (далі - Мінекономрозвитку), керуючись пунктами 3, 3-1, 4, 5 частини другої статті 8 Закону України "Про здійснення державних закупівель" (далі - Закон) та Порядком здійснення моніторингу державних закупівель, затвердженим наказом Мінекономрозвитку від 19.10.2011 № 155, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 01.12.2011 за № 1377/20115 (далі - Порядок), проведено моніторинг закупівлі за державні кошти послуг з розроблення пакетних програмних засобів (комплекс послуг з надання невиключного права на безстрокове використання, налагодження і впровадження програмного забезпечення "NX" і "TEAMCENTER" або еквівалент) (оголошення № 196623 в інформаційному бюлетені "Вісник державних закупівель" від 08.05.2012 № 55/6 (657/6)), проведеної державним підприємством "Науково-виробничий комплекс газотурбобудування "Зоря" - "Машпроект" (далі - Замовник) за процедурою "відкриті торги".
I. Дата початку здійснення моніторингу: 13.06.2013 (лист-повідомлення щодо здійснення уповноваженим органом моніторингу державних закупівель за власною ініціативою від 13.06.2013 № 3304-05/20581-12).
II. Вид моніторингу: за ініціативою Мінекономрозвитку.
III. Питання, за якими здійснювався моніторинг: згідно з абзацами четвертим, сьомим та п'ятим пункту 1.5 Порядку.
IV. Результати здійснення моніторингу:
На підставі наданих Замовником копій матеріалів для здійснення моніторингу встановлено наступне.
Рішення про вибір процедури закупівлі "відкриті торги" та затвердження документації конкурсних торгів на закупівлю послуг з розроблення пакетних програмних засобів (комплекс послуг з надання невиключного права на безстрокове використання, налагодження і впровадження програмного забезпечення "NX" і "TEAMCENTER" або еквівалент) (далі - документація конкурсних торгів) оформлені протоколами засідання комітету з конкурсних торгів Замовника від 03.05.2012 № 05 та від 07.05.2012 № 7 відповідно.
Відповідно до пункту 2 частини другої статті 22 Закону документація конкурсних торгів повинна містити кваліфікаційні критерії до учасників відповідно до статті 16, вимоги, встановлені статтею 17 цього Закону, та інформацію про спосіб документального підтвердження відповідності учасників встановленим критеріям та вимогам згідно із законодавством.
Пунктами 2, 4 і 7 частини першої статті 17 Закону встановлено, що Замовник приймає рішення про відмову учаснику, учаснику попередньої кваліфікації в участі у процедурі закупівлі, попередній кваліфікації учасників та зобов'язаний відхилити пропозицію конкурсних торгів (кваліфікаційну, цінову пропозицію) учасника (учасника попередньої кваліфікації), у разі якщо учасника або учасника попередньої кваліфікації було притягнуто до відповідальності за вчинення у сфері державних закупівель корупційного правопорушення, якщо учасником або учасником попередньої кваліфікації не надано документів, що підтверджують правомочність на укладення договору про закупівлю, а також якщо фізична особа, яка є учасником або учасником попередньої кваліфікації, була засуджена за злочин, пов'язаний з порушенням процедури закупівлі, чи інший злочин, вчинений з корисливих мотивів, судимість з якої не знято і не погашено у встановленому законом порядку
При цьому у документації конкурсних торгів Замовника не встановлено способу документального підтвердження відсутності підстав для прийняття рішення про відмову учаснику, передбачених пунктами 2, 4 і 7 частини першої статті 17 Закону.
Таким чином, відсутність зазначеної вимоги в документації конкурсних торгів та відповідної інформації у замовника, яка має міститися в такому документальному підтвердженні відповідності учасника цій вимозі, призводить до неможливості об'єктивного та неупередженого прийняття рішення замовником про відмову учаснику у процедурі закупівлі та обов'язку відхилити пропозицію конкурсних торгів учасника (у разі наявності таких підстав).
Пунктом 3.4 додатка 2 "Перелік документів пропозиції конкурсних торгів" (далі - додаток 2) до документації конкурсних торгів встановлено, що учасник у складі пропозиції конкурсних торгів повинен надати копію свідоцтва про державну реєстрацію (для юридичних осіб та суб'єктів підприємницької діяльності).
Разом з цим Законом України "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо скасування свідоцтва про державну реєстрацію юридичної особи та фізичної особи - підприємця" (в редакції від 10.12.2011) свідоцтво про державну реєстрацію юридичної особи та фізичної особи - підприємця скасовано.
Відповідно до реєстру отриманих пропозицій конкурсних торгів та протоколу розкриття пропозицій конкурсних торгів Замовника від 11.06.2012 для участі у процедурі закупівлі запропоновано наступні пропозиції:
№ п/п Назва учасника Ціна пропозиції, грн.
1 ТОВ "Аскон-КР" 14280900,00
2 ТОВ "Спецфрезінструмент" 13036921,20
Відповідно до пункту 7 частини першої статті 17 Закону Замовник приймає рішення про відмову учаснику, учаснику попередньої кваліфікації в участі у процедурі закупівлі, попередній кваліфікації учасників та зобов'язаний відхилити пропозицію конкурсних торгів (кваліфікаційну, цінову пропозицію) учасника (учасника попередньої кваліфікації), у разі якщо учасником або учасником попередньої кваліфікації не надано документів, що підтверджують правомочність на укладення договору про закупівлі.
У складі пропозиції конкурсних торгів ТОВ "Спецфрезінструмент" (далі - Товариство) надано статут, затверджений рішенням єдиного учасника ТОВ "Спецфрезінструмент" від 12.09.2009 (далі - Статут).
Відповідно до пункту 13.1 статті 13 "Органи управління та їх посадові особи" Статуту органами управління та контролю Товариства є:
Учасник - вищий орган;
Директор - виконавчий орган;
Ревізор - контрольний орган.
Згідно із частиною сьомою пункту 14.2 статті 14 "Вищий орган" Статуту до виключної компетенції Учасника належить, зокрема, затвердження договорів (угод), укладених на суму, що перевищує суму еквівалентну 100000 доларів США, перераховану в національну валюту України за офіційним курсом Національного банку України на момент підписання договору (угоди).
При цьому у складі пропозиції конкурсних торгів ТОВ "Спецфрезінструмент" не надано погодження вищого органу управління та контролю Товариства щодо підписання договору про надання послуг з розроблення пакетних програмних засобів (комплекс послуг з надання невиключного права на безстрокове використання, налагодження і впровадження програмного забезпечення "NX" і "TEAMCENTER" або еквівалент).

................
Перейти до повного тексту