- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Лист
МІНІСТЕРСТВО ЕКОНОМІЧНОГО РОЗВИТКУ І ТОРГІВЛІ
УКРАЇНИ
ЛИСТ
31.07.2013 № 3304-05/26842-12 |
Військовій частині 1471
Державної прикордонної служби України
с. Савинці, Рокитнянський район,
Київська обл., 09610
Державній казначейській службі України
вул. Бастіонна, 6, м. Київ, 01601
Антимонопольному комітету України
вул. Урицького, 45, м. Київ, 03035
Висновок уповноваженого органу за результатами здійснення моніторингу державних закупівель
Міністерством економічного розвитку і торгівлі України (далі - Мінекономрозвитку), керуючись пунктами 3, 3-1, 4, 5 частини другої статті
8 Закону України
"Про здійснення державних закупівель" (далі - Закон) та
Порядком здійснення моніторингу державних закупівель, затвердженим наказом Мінекономрозвитку від 19.10.2011 № 155, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 01.12.2011 за № 1377/20115 (далі - Порядок), здійснено моніторинг закупівлі одягу верхнього, іншого, чоловічого і хлопчачого (оголошення 104823 в інформаційному бюлетені "Вісник державних закупівель" від 08.04.2013 № 28(771)), проведеної військовою частиною 1471 Державної прикордонної служби України (далі - Замовник) за процедурою "відкриті торги".
I. Дата початку здійснення моніторингу: 11.07.2013 (лист-повідомлення щодо здійснення Уповноваженим органом моніторингу державних закупівель за власною ініціативою від 11.07.2013 № 3304-05/24007-12).
II. Вид моніторингу: за ініціативою Мінекономрозвитку.
III. Питання, за якими здійснювався моніторинг: згідно абзаців четвертого та п'ятого пункту 1.5 Порядку.
IV. Результати здійснення моніторингу:
На підставі наданих Замовником копій матеріалів для здійснення моніторингу встановлено наступне.
Формою річного плану закупівель та пунктом 2
Інструкції щодо заповнення форми річного плану закупівель (далі - Інструкція), затверджених наказом Мінекономіки від 26.07.2010
№ 922 , зареєстрованим в Мін'юсті 06.08.2010 за № 624/17919, передбачено, що колонки 1, 3 - 7 річного плану є обов'язковими для заповнення.
Згідно з пунктом 6 Інструкції у колонці 4 річного плану зазначається очікувана вартість предмета закупівлі в гривнях або іноземній валюті (якщо це передбачено законодавством) (цифрами та словами) із зазначенням ПДВ.
Водночас у річному плані закупівель Замовника на 2013 рік (зі змінами), затвердженому рішенням комітету з конкурсних торгів Замовника (протокол засідання комітету з конкурсних торгів від 28.03.2013 № 22), не зазначено очікувану вартість предмета закупівлі словами та не указано ПДВ.
Рішення про вибір процедури закупівлі "відкриті торги" та затвердження документації конкурсних торгів на закупівлю одягу верхнього, іншого, чоловічого і хлопчачого (далі - документація конкурсних торгів) оформлено протоколами засідання комітету з конкурсних торгів Замовника від 28.03.2013 № 22 та від 09.04.2013 № 30 відповідно.
Зміни до документації конкурсних торгів затверджено протоколами засідання комітету з конкурсних торгів Замовника від 10.04.2013 № 34 та від 26.04.2013 № 63 та оприлюднено на веб-порталі Уповноваженого органу.
Пунктом 6 "Кваліфікаційні критерії до учасників" розділу III "Підготовка пропозицій конкурсних торгів" документації конкурсних торгів встановлено, що учасники повинні відповідати кваліфікаційним критеріям, визначеним у додатку 1 "Кваліфікаційні критерії" (далі - Додаток № 1) до документації конкурсних торгів.
Відповідно до пункту 3 Додатка № 1 до документації конкурсних торгів учасник на підтвердження наявності документально підтвердженого досвіду виконання аналогічних договорів повинен надати завірену(-і) підписом уповноваженої особи учасника та печаткою (за наявності) копію(-ї) виконаного(-них) аналогічного(-их) договору(-ів) про постачання товару, що був (були) укладені у 2011 або 2012 або 2013 роках. Аналогічними є договори на постачання одягу чоловічого для військовослужбовців або персоналу правоохоронних органів.
Згідно з частиною третьою статті
22 Закону документація конкурсних торгів не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Слід зазначити, що код 14.13.2 Державного класифікатора продукції та послуг, затвердженого наказом Державного комітету України з питань технічного регулювання та споживчої політики
"Про затвердження та скасування національних класифікаторів" від 11.10.2010 № 457, включає одяг верхній, інший, чоловічий і хлопчачий, а не лише одяг чоловічий для військовослужбовців або персоналу правоохоронних органів.
Таким чином, встановлення зазначеної вимоги може призводити до штучного обмеження участі у процедурі закупівлі потенційних учасників, що не відповідає принципам здійснення закупівель, встановленим статтею 3 Закону.
Відповідно до статті 29 Закону замовник відхиляє пропозицію конкурсних торгів у разі якщо пропозиція конкурсних торгів, зокрема, не відповідає кваліфікаційним критеріям, встановленим статтею 16 Закону, та/або наявні підстави, зазначені у статті 17 та частині сьомій статті 28 Закону, та/або пропозиція конкурсних торгів не відповідає умовам документації конкурсних торгів.
Відповідно до пункту 25 частини першої статті 1 Закону пропозиція конкурсних торгів - це пропозиція щодо предмета закупівлі або його частини (лота), яку учасник подає замовнику відповідно до вимог документації конкурсних торгів.
Водночас всупереч вищезазначеним вимогам в підпункті 3 пункту 4 "Відхилення пропозицій конкурсних торгів" розділу V "Оцінка пропозицій конкурсних торгів та визначення переможця" до документації конкурсних торгів Замовником встановлено, що пропозиція конкурсних торгів не відповідає умовам документації конкурсних торгів (в тому числі і у разі ненадання зразка продукції, що пропонується для постачання, у разі обрання учасника переможцем торгів або надання зразка продукції, що не відповідає вимогам Додатка 5 "Предмет закупівлі (технічне завдання)" ДКТ та затвердженому зразку-еталону або "або еквівалент".
Слід зазначити, що перелік підстав для відхилення пропозиції конкурсних торгів, визначених
Законом , є вичерпним.
Відповідно до реєстру отриманих пропозицій конкурсних торгів від 04.06.2013 № 51 та протоколу розкриття пропозицій конкурсних торгів Замовника від 04.06.2013 № 22 до участі у процедурі закупівлі запропоновано пропозиції конкурсних торгів наступних учасників:
№ п/п |
Назва учасника |
Ціна пропозиції, грн. |
1 |
ТОВ ВП "Компанія Ді Сі" |
20720962,60 |
2 |
ТОВ "Воєнторг" |
21070350,00 |
3 |
Підприємство "Спілка працюючих інвалідів" ВБО "Фонд допомоги і захисту інвалідів України" |
20653110,00 |
4 |
ТОВ "ДП "Магнум" |
21021029,00 |
................Перейти до повного тексту