1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Лист


МІНІСТЕРСТВО ЕКОНОМІЧНОГО РОЗВИТКУ І ТОРГІВЛІ
УКРАЇНИ
ЛИСТ
17.07.2013 № 3304-05/25004-08
Київському обласному центру зайнятості
Держцентру зайнятості
Мінсоцполітики України
пров. Будівельників, 5-а, м. Київ, 02100
Державній казначейській службі України
вул. Бастіонна, 6, м. Київ, 01601
Антимонопольному комітету України
вул. Урицького, 45, м. Київ, 03035
Висновок уповноваженого органу за результатами здійснення моніторингу державних закупівель
Мінекономрозвитку, керуючись пунктами 3, 3-1, 4, 5 частини другої статті 8 Закону України "Про здійснення державних закупівель" (далі - Закон) та Порядком здійснення моніторингу державних закупівель, затвердженим наказом Мінекономрозвитку від 19.10.2011 № 155, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 01.12.2011 за № 1377/20115 (далі - Порядок), проведено моніторинг закупівлі робіт з будівництва адміністративного будинку Володарського центру зайнятості на 13 працюючих у смт Володарка (оголошення № 137366 в інформаційному бюлетені "Вісник державних закупівель" від 26.03.2012 № 37 (639)), проведеної Київським обласним центром зайнятості Держцентру зайнятості Мінсоцполітики України (далі - Замовник) за процедурою "відкриті торги".
I. Дата початку здійснення моніторингу: 21.05.2013 (лист-повідомлення щодо здійснення уповноваженим органом моніторингу державних закупівель за власною ініціативою від 21.05.2013 № 3304-05/17564-08).
II. Вид моніторингу: за ініціативою Мінекономрозвитку.
III. Питання за якими здійснювався моніторинг: згідно з абзацами четвертим та п'ятим пункту 1.5 Порядку.
IV. Результати здійснення моніторингу
На підставі наданих Замовником копій матеріалів для здійснення моніторингу встановлено наступне.
Рішення про вибір процедури закупівлі "відкриті торги" та затвердження документації конкурсних торгів на закупівлю робіт з будівництва адміністративного будинку Володарського центру зайнятості на 13 працюючих у смт Володарка (далі - документація конкурсних торгів) оформлено протоколами засідання комітету з конкурсних торгів Замовника від 16.03.2012 № 1 та від 23.03.2012 № 2 відповідно.
Підпунктом 1 пункту 3 "Інша інформація" розділу 5 "Оцінка пропозицій конкурсних торгів та визначення переможця" (далі - підпункт 1 пункту 3 розділу 5) документації конкурсних торгів Замовником встановлено, що на учасника - переможця процедури закупівлі покладаються всі витрати, пов'язані з укладенням договору (послуги Консультанта торгів) у сумі 25000,00 (двадцять п'ять тисяч) гривень. Зазначена вище сума має бути сплачена протягом 5 робочих днів з моменту отримання учасником-переможцем торгів акцепту пропозиції конкурсних торгів на рахунок Консультанта торгів, відповідно до укладеної між Замовником та Консультантом угоди (договір на користь третьої особи).
Слід зазначити, що згідно з частиною третьою статті 5 Закону замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги до учасників.
При цьому частиною другою статті 22 Закону передбачено, зокрема, що документація конкурсних торгів може містити також іншу інформацію, відповідно до законодавства, яку замовник вважає за необхідне до неї включити.
Частиною третьою статті 22 Закону встановлено, що документація конкурсних торгів не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Так, встановлення в документації конкурсних торгів обов'язку щодо оплати юридично-консультаційних послуг учасником - переможцем торгів ставить учасників в нерівні умови в рамках однієї і тієї ж процедури закупівлі та може вплинути на ціну пропозицій конкурсних торгів, поданих учасниками під час здійснення Замовником відповідної процедури закупівлі, що не відповідає меті Закону та принципам, за якими мають здійснюватися державні закупівлі, закріпленими в статті 3 Закону.
Згідно з реєстром отриманих пропозицій конкурсних торгів та протоколом розкриття пропозицій конкурсних торгів Замовника від 26.04.2012 № 3 до участі у процедурі закупівлі запропоновано пропозиції конкурсних торгів наступних учасників:
№ п/п Назва учасника Ціна пропозиції, грн.
1 ПП "Інженерно будівельна торгівля" 3364060,00
2 ВАТ "Тетіївська пересувна механізована колона № 300" 3093568,00
3 ТОВ "Оріон Будінвест 2" 3283353,46
4 ТОВ "Інбуд-XXI" 4325736,00
5 ТОВ "Нові Зодчі" 3495433,20
Відповідно до протоколу засідання комітету з конкурсних торгів Замовника від 18.05.2012 № 4 пропозиції конкурсних торгів ПП "Інженерно будівельна торгівля", ВАТ "Тетіївська пересувна механізована колона № 300" та ТОВ "Інбуд-XXI" відхилено на підставі пункту 3 частини першої статті 29 Закону, оскільки пропозиції конкурсних торгів не відповідають умовам документації конкурсних торгів Замовника.
Підпунктом 1.1 "Наявність обладнання та матеріально-технічної бази" пункту 6 "Кваліфікаційні критерії до учасників" розділу 3 "Підготовка пропозицій конкурсних торгів" (далі - підпункт 1.1 пункту 6 розділу 3) документації конкурсних торгів Замовником передбачено, зокрема, подання учасником, для підтвердження відповідності кваліфікаційним критеріям, копій документів, які підтверджують право власності або оренди обладнання та механізмів, необхідних для виконання робіт, що є об'єктом торгів, матеріально-технічної бази учасника та інформаційної довідки про наявність обладнання, механізмів для виконання робіт за встановленою формою.
Разом з цим в складі пропозиції конкурсних торгів ТОВ "Нові Зодчі" подано інформаційну довідку про наявність обладнання, механізмів для виконання робіт в якій зазначено 15 найменувань власного та 7 найменувань орендованого обладнання та механізмів. На підтвердження оренди обладнання та механізмів, зазначених у довідці, надано договір оренди майна № 29/12/09 від 29.12.2009, додатком до якого є перелік орендованого майна. При цьому копії документів, які підтверджують право власності ТОВ "Нові Зодчі" на обладнання та механізми, указані в довідці та необхідні для виконання робіт, що є об'єктом торгів, в пропозиції конкурсних торгів відсутні, що не відповідає умовам підпункту 1.1 пункту 6 розділу 3 документації конкурсних торгів.
Підпунктом 1.2 "Наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід" (далі - підпункт 1.2) пункту 6 розділу 3 документації конкурсних торгів Замовником, для підтвердження відповідності кваліфікаційним критеріям, передбачено подання учасником довідки у довільній формі, яка повинна містити інформацію щодо кількості працівників, які будуть виконувати роботи, що є об'єктом торгів, із зазначенням прізвища, ім'я по батькові, кваліфікації персоналу, досвіду роботи (загального та в організації учасника), копій трудових книжок (трудових угод) всіх працівників та спеціалістів, які будуть залучені до виконання робіт, що є об'єктом торгів та копій дипломів (інших освітніх документів) працівників та спеціалістів, які будуть виконувати роботи, що є об'єктом торгів.
У складі пропозиції конкурсних торгів ТОВ "Нові Зодчі" надано довідку про наявність працівників відповідної кваліфікації від 25.04.2012 № 214, яка містить інформацію, зокрема, про кількість працівників, які будуть виконувати роботи, що є об'єктом торгів, із зазначенням прізвища, ім'я по батькові.
Водночас копії трудових книжок (трудових угод) та копії дипломів (інших освітніх документів) працівників та спеціалістів, які містяться в складі пропозиції конкурсних торгів ТОВ "Нові Зодчі", надані не на всіх працівників та спеціалістів, які указані у вищезазначеній довідці, що не відповідає умовам підпункту 1.2 пункту 6 розділу 3 документації конкурсних торгів.
Підпунктом 1.4 "Наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічних договорів" (далі - підпункт 1.4) пункту 6 розділу 3 документації конкурсних торгів Замовником, для підтвердження відповідності кваліфікаційним критеріям, встановлено подання учасником в складі пропозиції конкурсних торгів, зокрема довідки про виконання аналогічних договорів за встановленою формою (не менше трьох) та оригіналів або нотаріально завірених копій позитивних листів-відгуків за підписами керівників організацій, із якими укладено аналогічні договори, що наведені в довідці про виконання аналогічних договорів.
У складі пропозиції конкурсних торгів ТОВ "Нові Зодчі" подано довідку від 25.04.2012 № 216 про виконання аналогічних договорів за встановленою Замовником формою, в якій зазначено організації, з якими укладено аналогічні договори, а саме: АТ "Укрексімбанк" на закупівлю "Перепланування приміщень банку по вул. Артема, 1/65 у м. Полтава під філію банку", КП "Дніпробудтехсервіс" на закупівлю "Реконструкція адмінбудівлі РДА по бульвару Праці, 1/1 у м. Києві" та АТ "Укрексімбанк" на закупівлю "Реконструкція з переплануванням приміщень філії АТ "Укрексімбанк" по вул. Соборна, 2 у м. Рівному".
Водночас у складі пропозиції конкурсних торгів ТОВ "Нові Зодчі" надано лист АТ "Укрексімбанк" від 02.10.2009 № 025-01/1-572 підписаний начальником Управління капітального будівництва і експлуатації споруд щодо успішного виконання робіт з перепланування приміщень банку по вул. Артема, 1/65 у м. Полтава під філію банку. При цьому позитивного листа-відгуку за підписом керівника АТ "Укрексімбанк" щодо виконання робіт "Реконструкція з переплануванням приміщень філії АТ "Укрексімбанк" по вул. Соборна, 2 у м. Рівному" в складі зазначеної пропозиції конкурсних торгів не надано.

................
Перейти до повного тексту