1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Лист


МІНІСТЕРСТВО ЕКОНОМІЧНОГО РОЗВИТКУ І ТОРГІВЛІ
УКРАЇНИ
ЛИСТ
02.07.2013 № 3304-05/22787-12
Вищому навчальному комунальному
закладу Львівської обласної ради
"Самбірський медичний коледж"
вул. Шевченка, 14, м. Самбір
Львівської обл., 81400
Державній казначейській службі України
вул. Бастіонна, 6, м. Київ, 01601
Антимонопольному комітету України
вул. Урицького, 45, м. Київ, 03680
Висновок уповноваженого органу за результатами здійснення моніторингу державних закупівель
Міністерством економічного розвитку і торгівлі України (далі - Мінекономрозвитку), керуючись пунктами 3, 3-1, 4, 5 частини другої статті 8 Закону України "Про здійснення державних закупівель" (далі - Закон) та Порядком здійснення моніторингу державних закупівель, затвердженим наказом Мінекономрозвитку від 19.10.2011 № 155, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 01.12.2011 за № 1377/20115 (далі - Порядок), проведено моніторинг закупівлі послуг з поточного ремонту покрівлі та фасаду головного навчального корпусу Вищого навчального комунального закладу Львівської обласної ради "Самбірський медичний коледж" у м. Самбір по вул. Шевченка, 14 (оголошення № 082259 в інформаційному бюлетені "Вісник державних закупівель" від 11.03.2013 № 20(763)), проведеної Вищим навчальним комунальним закладом Львівської обласної ради "Самбірський медичний коледж" (далі - Замовник) за процедурою "відкриті торги".
I. Дата початку здійснення моніторингу: 16.05.2013 (лист-повідомлення щодо здійснення Уповноваженим органом моніторингу державних закупівель за власною ініціативою від 15.05.2013 № 3304-05/16804-12).
II. Вид моніторингу: за ініціативою Мінекономрозвитку.
III. Питання за якими здійснювався моніторинг: згідно з абзацами четвертим та п'ятим пункту 1.5 Порядку.
IV. Результати здійснення моніторингу
На підставі наданих Замовником копій матеріалів для здійснення моніторингу встановлено наступне.
Рішення про вибір процедури закупівлі "відкриті торги" та затвердження документації конкурсних торгів на закупівлю поточного ремонту покрівлі та фасаду головного навчального корпусу Вищого навчального комунального закладу Львівської облради "Самбірський медичний коледж" у м. Самбір по вул. Шевченка, 14 (далі - документація конкурсних торгів) оформлено протоколами засідання комітету з конкурсних торгів Замовника від 01.03.2013 № 1 та від 05.03.2013 № 2 відповідно.
Протоколом засідання комітету з конкурсних торгів Замовника від 08.04.2013 № 3 внесено зміни до документації конкурсних торгів та перенесено кінцевий строк подання та розкриття пропозицій конкурсних торгів учасників на 19.04.2013.
Пунктом 2 "Зміст пропозиції конкурсних торгів учасника" розділу III "Підготовка пропозицій конкурсних торгів" (далі - пункт 2 розділу III) документації конкурсних торгів встановлено, що пропозиція конкурсних торгів, яка подається учасником процедури закупівлі, повинна складатися із заповненої форми "Пропозиція конкурсних торгів" згідно з Додатком 1 до цієї документації конкурсних торгів (учасник не повинен відступати від даної форми, в протилежному випадку пропозиція відхиляється).
Пунктом 4 форми "Пропозиція конкурсних торгів" Додатку 1 до документації конкурсних торгів передбачено, що у разі акцепту пропозиції конкурсних торгів учасник погоджується оплатити вартість інформаційних послуг та юридичний супровід даної процедури, що надається Замовнику у розмірі 5000,00 грн. (п'яти тисяч гривень 00 коп.) на користь третьої особи протягом 5 (п'яти) банківських днів з дня акцепту пропозиції конкурсних торгів.
Слід зазначити, що згідно з частиною третьою статті 5 Закону Замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги до учасників.
При цьому частиною другою статті 22 Закону встановлено, що документація конкурсних торгів може містити також іншу інформацію відповідно до законодавства, яку Замовник вважає за необхідне до неї включити.
Частиною третьою статті 22 Закону передбачено, що документація конкурсних торгів не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Так, встановлення в документації конкурсних торгів обов'язку оплатити вартість інформаційних послуг та юридичний супровід даної процедури у разі акцепту пропозиції конкурсних торгів ставить учасників в нерівні умови в рамках однієї і тієї ж процедури закупівлі та може вплинути на ціну пропозицій конкурсних торгів, поданих учасниками під час здійснення Замовником відповідної процедури закупівлі, що не відповідає меті Закону та принципам здійснення державних закупівель, закріплених у статті 3 Закону.
Крім того, пунктами 1 - 18 частини другої статті 22 Закону визначений перелік складових, які повинна містити документація конкурсних торгів, відповідно до якого встановлення вищезазначеної вимоги у документації конкурсних торгів не передбачено.
Пунктом 5 "Строк, протягом якого пропозиції конкурсних торгів є дійсними" розділу III "Підготовка пропозицій конкурсних торгів" (далі - пункт 5 розділу III) документації конкурсних торгів визначено, що пропозиції конкурсних торгів вважаються дійсними протягом 120 календарних днів з дати розкриття пропозицій конкурсних торгів.
Разом з цим, пунктом 2 форми "Пропозиція конкурсних торгів" Додатку 1 до документації конкурсних торгів встановлено, що учасники погоджуються дотримуватися умов цієї пропозиції протягом 90 кал. днів з дня розкриття конкурсних пропозицій.
Таким чином, пункт 2 форми "Пропозиція конкурсних торгів" Додатку 1 до документації конкурсних торгів не узгоджується з пунктом 3 розділу III документації конкурсних торгів.
Відповідно до реєстру отриманих пропозицій конкурсних торгів та протоколу розкриття пропозицій конкурсних торгів Замовника від 19.04.2013 № 4 (далі - протокол розкриття) до участі у процедурі закупівлі запропоновано пропозиції конкурсних торгів наступних учасників:
№ п/п Назва учасника Ціна пропозиції, грн.
1 ТОВ "ХоСаРо" 1848757,20
2 ПП "Будкомплект Плюс" 1658935,51
3 ПП "Альфабудсервіс" 1764536,11
4 ПМП "Ліля" 1457658,00
Відповідно до пункту 6.2 форми протоколу розкриття пропозицій конкурсних торгів (кваліфікаційних пропозицій, цінових пропозицій) , затвердженої наказом Мінекономіки від 26.07.2010 № 922 , зареєстрованим в Мін'юсті від 06.08.2010 № 624/17919 (у редакції від 19.10.2011) (далі - формі протоколу розкриття), протокол розкриття повинен містити відбиток печатки.
Разом з тим, протокол розкриття не містить відбитка печатки Замовника, що не відповідає формі протоколу розкриття.
Відповідно до протоколу засідання комітету з конкурсних торгів від 23.04.2013 № 5 Замовником прийнято рішення про відхилення пропозицій конкурсних торгів ПП "Альфабудсервіс" та ПМП "Ліля" на підставі пункту 3 частини першої статті 29 Закону, оскільки пропозиція конкурсних торгів не відповідає умовам документації конкурсних торгів.
Підпунктом 2 "Документи, що підтверджують відповідність учасника кваліфікаційному критерію "Наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід" пункту 6 "Кваліфікаційні критерії до учасників" розділу III "Підготовка пропозицій конкурсних торгів" (далі - підпункт 2 пункту 6 розділу III) документації конкурсних торгів Замовником установлено, що учасник повинен надати довідку про наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід за підписом уповноваженої особи (складену згідно з додатками № 5.1 та № 5.2).

................
Перейти до повного тексту