- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Лист
МІНІСТЕРСТВО ЕКОНОМІЧНОГО РОЗВИТКУ І ТОРГІВЛІ
УКРАЇНИ
ЛИСТ
25.06.2013 № 3304-05/22162-08 |
Сілецькій сільській раді
Сокальського району Львівської області
присілок Солтиси, 757, с. Сілець,
Сокальський р-н, Львівська обл., 80086
Державній казначейській службі України
вул. Бастіонна, 6, м. Київ, 01601
Антимонопольному комітету України
вул. Урицького, 45, м. Київ, 03035
Висновок уповноваженого органу за результатами здійснення моніторингу державних закупівель
Міністерством економічного розвитку і торгівлі України (далі - Мінекономрозвитку), керуючись пунктами 3, 3-1, 4, 5 частини другої статті
8 Закону України
"Про здійснення державних закупівель" (далі - Закон) та
Порядком здійснення моніторингу державних закупівель, затвердженим наказом Мінекономрозвитку від 19.10.2011 № 155, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 01.12.2011 за № 1377/20115 (далі - Порядок), проведено моніторинг закупівлі за державні кошти будівництва дитячого садка-ясел на 90 місць в с. Сілець Сокальського р-ну Львівської обл. (оголошення № 094629 в інформаційному бюлетені "Вісник державних закупівель" від 25.03.2013 № 24 (767)), яка проведена Сілецькою сільською радою Сокальського району Львівської області (далі - Замовник) за процедурою "відкриті торги".
I. Дата початку здійснення моніторингу: 21.05.2013 (лист-повідомлення щодо здійснення Уповноваженим органом моніторингу державних закупівель за обґрунтованим зверненням замовника від 21.05.2013 № 3304-05/17512-08).
II. Вид моніторингу: за ініціативою Мінекономрозвитку.
III. Питання, за якими здійснювався моніторинг: згідно з абзацами четвертим та п'ятим пункту 1.5 Порядку.
IV. Результати здійснення моніторингу:
На підставі наданих Замовником матеріалів для здійснення моніторингу встановлено наступне.
Рішення про вибір процедури закупівлі "відкриті торги" та затвердження документації конкурсних торгів на закупівлю будівництва дитячого садка-ясел на 90 місць в с. Сілець Сокальського р-ну Львівської обл. (далі - документація конкурсних торгів) оформлено протоколами засідання комітету з конкурсних торгів Замовника від 22.03.2013 № 1-рп та від 25.03.2013 № 1 відповідно.
Пунктом 3 "Інша інформація" розділу VII "Процедура оскарження" документації конкурсних торгів встановлено, що учасник, пропозиція конкурсних торгів якого акцептована, оплачує послуги експертів, залучених для допомоги Замовнику у проведенні процедури відкритих торгів на закупівлю: будівництво дитячого садка - ясел на 90 місць в с. Сілець Сокальського району, Львівської області. Даною документацією Замовник повідомляє всіх осіб, які планують брати участь у конкурсних торгах, про укладання між Замовником та експертом торгів Договору про надання юридично-консультаційних послуг. Зазначений договір укладено керуючись ст.
528,
627 ЦК України та для отримання юридичної допомоги комітету з конкурсних торгів Замовника при проведенні конкурсних торгів. Участь у конкурсних торгах - добровільна. Замовник не вправі та не зобов'язує жодну фізичну чи юридичну особу брати участь у конкурсних торгах. Але у випадку участі в торгах та подання пропозиції будь-якою фізичною чи юридичною особою, презюмується, що такий учасник добровільно погоджується на всі умови документації конкурсних торгів (в тому числі і щодо залучення експертів). Оплата юридично-консультаційних послуг на рахунок експерта торгів (ПП "Аспекти законності"), залученої для допомоги комітету з конкурсних торгів Замовника у даних конкурсних торгах здійснюється у розмірі 5500,00 грн. (п'ять тисяч п'ятсот) грн. протягом 5 (п'яти) банківських днів з дня акцепту пропозиції конкурсних торгів, на підставі виставленого рахунку-фактури та акту наданих послуг.
Слід зазначити, що згідно з частиною третьою статті
5 Закону замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги до учасників.
Так, встановлення в документації конкурсних торгів обов'язку щодо оплати юридично-консультаційних послуг учасником-переможцем торгів ставить учасників в нерівні умови в рамках однієї і тієї ж процедури закупівлі та може вплинути на ціну пропозицій конкурсних торгів, поданих учасниками під час здійснення Замовником відповідної процедури закупівлі, що не відповідає меті Закону та принципам здійснення державних закупівель, закріплених у статті 3 Закону.
Крім того, пунктами 1 - 18 частини другої статті 22 Закону визначений перелік складових, які повинна містити документація конкурсних торгів, відповідно до якого встановлення вищезазначеної вимоги у документації конкурсних торгів не передбачено.
Відповідно до реєстру отриманих пропозицій конкурсних торгів та протоколу розкриття пропозицій конкурсних торгів від 26.04.2013 № 2 для участі у процедурі закупівлі запропоновано наступні пропозиції конкурсних торгів:
№ п/п |
Назва учасника |
Ціна пропозиції, грн. |
1 |
ТОВ "Ромас" |
6136670,00 |
2 |
КП "Центр Комплекс" Львівської обласної асоціації інвалідів Всеукраїнської організації інвалідів "Союз організації інвалідів України" |
5850653,64 |
3 |
ПП "Ренесанс - Стиль" |
5950943,00 |
4 |
ТОВ "Мегабудмакс" |
6158644,00 |
Пунктом 3 частини першої статті 29 Закону передбачено, що у разі якщо пропозиція конкурсних торгів не відповідає умовам документації конкурсних торгів, замовник відхиляє таку пропозицію.
Згідно з протоколом засідання комітету з конкурсних торгів від 20.05.2013 № 3 Замовником прийняті рішення відхилити пропозиції конкурсних торгів ТОВ "Ромас" та КП "Центр Комплекс" Львівської обласної асоціації інвалідів Всеукраїнської організації інвалідів "Союз організації інвалідів України" на підставі пункту 3 частини першої статті
29 Закону, як такі, що не відповідають умовам документації конкурсних торгів.
Частиною другою статті 16 Закону передбачено, що замовник може встановлювати такі кваліфікаційні критерії, зокрема наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід.
Водночас розділом 1 "Кваліфікаційні вимоги учасникам" Додатку 2 (далі - розділ 1 Додатку 2) до документації конкурсних торгів Замовника встановлено, що для підтвердження відповідності кваліфікаційному критерію наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід, учасник у складі своєї пропозиції конкурсних торгів надає довідку у вигляді таблиці про професійну структуру і кваліфікацію інженерно-технічних працівників учасника для виконання робіт по будівництву (від першого керівника до майстра, робітника): із зазначенням прізвища, ім'я та по батькові, посади, освіти, досвіду роботи по спеціальності.
................Перейти до повного тексту