1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Лист


МІНІСТЕРСТВО ЕКОНОМІЧНОГО РОЗВИТКУ І ТОРГІВЛІ
УКРАЇНИ
ЛИСТ
05.06.2013 № 3304-05/19281-12
КП "Шляхово-експлуатаційне
управління по ремонту
та утриманню автомобільних шляхів
та споруд на них Оболонського району"
м. Києва пров. Куренівський, 15-а,
м. Київ, 04073
Державній казначейській службі України
вул. Бастіонна, 6, м. Київ, 01601
Антимонопольному комітету України
вул. Урицького, 45, м. Київ, 03035
Висновок уповноваженого органу за результатами здійснення моніторингу державних закупівель
Міністерством економічного розвитку і торгівлі України (далі - Мінекономрозвитку), керуючись пунктами 3, 3-1, 4, 5 частини другої статті 8 Закону України "Про здійснення державних закупівель" (далі - Закон) та Порядком здійснення моніторингу державних закупівель, затвердженим наказом Мінекономрозвитку від 19.10.2011 № 155, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 01.12.2011 за № 1377/20115 (далі - Порядок), проведено моніторинг закупівлі бітуму та асфальту природних (суміші асфальтобетонні) (оголошення № 000315 в інформаційному бюлетені "Вісник державних закупівель" від 07.01.2013 № 2(745)), проведеної КП "Шляхово-експлуатаційне управління по ремонту та утриманню автомобільних шляхів та споруд на них Оболонського району" м. Києва (далі - Замовник) за процедурою "відкриті торги".
I Дата початку здійснення моніторингу: 01.03.2013 (лист-повідомлення щодо здійснення Уповноваженим органом моніторингу державних закупівель за власною ініціативою від 28.02.2013 № 3304-05/7299-12).
II. Вид моніторингу: за ініціативою Мінекономрозвитку.
III. Питання, за якими здійснювався моніторинг: згідно абзаців четвертого та п'ятого пункту 1.5 Порядку.
IV. Результати здійснення моніторингу
На підставі наданих Замовником копій матеріалів для здійснення моніторингу встановлено наступне.
Пунктом 2 Інструкції щодо заповнення форми річного плану закупівель (далі - Інструкція), затверджених наказом Мінекономіки від 26.07.2010 № 922, зареєстрованим в Мін'юсті 06.08.2010 за № 624/17919 (далі - Наказ), передбачено, що колонки 1, 3 - 7 річного плану є обов'язковими для заповнення.
Згідно з пунктом 6 Інструкції, у колонці 4 "Очікувана вартість предмета закупівлі" річного плану вказується очікувана вартість предмета закупівлі у гривнях або іноземній валюті (якщо це передбачено законодавством) (цифрами та словами із зазначенням ПДВ).
Водночас в річному плані закупівель Замовника на 2013 рік, затвердженому рішенням комітету з конкурсних торгів Замовника від 21.11.2012 № 1РП-13, очікувана вартість предмета закупівлі не зазначена словами та не указано ПДВ.
Рішення про вибір процедури закупівлі "відкриті торги" та затвердження документації конкурсних торгів на закупівлю бітуму та асфальту природних (суміші асфальтобетонні) оформлено протоколами засідання комітету з конкурсних торгів Замовника від 20.12.2012 № АБ-13 та від 21.12.2012 № 1-АБ/13, відповідно.
Рішення про внесення змін до документації конкурсних торгів оформлене протоколами засідання комітету з конкурсних торгів Замовника від 05.02.2013 № 2-АБ/13 та від 20.02.2013 № 3-АБ/13, при цьому дату розкриття пропозицій конкурсних торгів перенесено на 01.03.2013.
Частиною п'ятою статті 11 Закону передбачено, що рішення комітету з конкурсних торгів оформляється протоколом, який підписується усіма членами комітету, присутніми на засіданні комітету з конкурсних торгів. У разі відмови члена комітету з конкурсних торгів підписати протокол про це зазначається у протоколі із зазначенням причин відмови.
При цьому протоколи засідання комітету з конкурсних торгів Замовника від 21.12.2012 № 1-АБ/13, від 05.02.2013 № 2-АБ/13 та від 20.02.2013 № 3-АБ/13 не містять підпису заступника голови комітету з конкурсних торгів - головного інженера КП ШЕУ Дуброва С.В., а у разі відмови зазначеного члена комітету з конкурсних торгів підписати протоколи - не зазначено причини відмови.
Відповідно до реєстру отриманих пропозицій конкурсних торгів 01.03.2013 № 3-17/Б та протоколу розкриття пропозицій конкурсних торгів Замовника від 01.03.2013 № 4/17Б/13 до участі у процедурі закупівлі запропоновано пропозиції конкурсних торгів наступних учасників:
№ п/п Назва учасника Ціна пропозиції, грн.
1 ПАТ "Асфальтобетонний завод "АБ Столичний" Лот № 1 - 5558874,00 Лот № 2 - 11448318,00
2 ТОВ "Спеціалізоване будівельне монтажне управління "Підряд" (далі - ТОВ "СБМУ "Підряд") Лот № 1 - 5577940,80 Лот № 2 - 11434349,00
Пунктом 2 частини другої статті 22 Закону та пунктом 6 "Кваліфікаційні критерії до учасників" розділу III "Підготовка пропозиції конкурсних торгів" стандартної документації конкурсних торгів для процедури закупівлі - відкриті торги, затвердженої наказом Мінекономіки від 26.07.2010 № 919, зареєстрованим в Мін'юсті 10.08.2010 за № 653/17948 (далі - стандартна документація конкурсних торгів), передбачено, що документація конкурсних торгів повинна містити, зокрема вимоги, встановлені статтею 17 цього Закону, та інформацію про спосіб документального підтвердження відповідності учасників встановленим вимогам згідно із законодавством.
Разом з тим документація конкурсних торгів Замовника не містить вимог та інформації про спосіб документального підтвердження відповідності учасників відповідним вимогам, зокрема передбаченим пунктом 7 частини першої статті 17 Закону, а саме: учасником не надано документів, що підтверджують правомочність на укладання договору про закупівлю.
Таким чином, відсутність зазначеної вимоги в документації конкурсних торгів та відповідної інформації у замовника, яка має міститися в такому документальному підтвердженні відповідності учасника цій вимозі, призводить до неможливості об'єктивного та неупередженого прийняття рішення замовником про відмову учаснику у процедурі закупівлі та обов'язку відхилити пропозицію конкурсних торгів учасника (у разі наявності таких підстав).
Пунктом 3.6 "Кваліфікаційні критерії до учасників" розділу III "Підготовка пропозицій конкурсних торгів" (далі - пункт 3.6 розділу III) документації конкурсних торгів передбачено для підтвердження відсутності підстав для відмови в участі у торгах відповідно до законодавства, учасник у складі своєї пропозиції надає оригінал, нотаріально завірену або завірену печаткою підприємства копію довідки Агентства з питань банкрутства Міністерства економіки України або Державного підприємства "Державний центр з питань платоспроможності та банкрутства" не більш ніж двомісячної давнини - про відсутність порушення проти учасника справи про банкрутство.
При цьому при затвердженні документації конкурсних торгів Замовником не враховано, що Агентство з питань банкрутства ліквідовано наказом Мінекономіки від 24.10.2005 № 368 "Про ліквідацію державної госпрозрахункової установи "Агентство з питань банкрутства", що належить до сфери управління Міністерства економіки України".
Слід зазначити, що відповідно до Положення про Міністерство юстиції України, затвердженого Указом Президента України від 06.04.2011 № 395, Мін'юст є головним органом з питань банкрутства. Згідно з підпунктом 36 пункту 4 зазначеного Положення Міністерство веде єдину базу даних про підприємства, щодо яких порушено провадження у справі про банкрутство, встановлює та затверджує форму подання арбітражним керуючим інформації, необхідної для ведення зазначеної бази даних.
Наказом Мін'юсту "Про затвердження Положення про Єдину базу даних про підприємства, щодо яких порушено провадження у справі про банкрутство" від 15.09.2011 № 3018/5, зареєстрованим 19.09.2011 за № 1106/19844, встановлено, що держатель Єдиної бази даних - Мін'юст, Адміністратор Єдиної бази даних - державне підприємство "Інформаційний центр" Мін'юсту. Адміністратор, надає витяги з Єдиної бази даних.

................
Перейти до повного тексту