1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Лист


МІНІСТЕРСТВО ЕКОНОМІЧНОГО РОЗВИТКУ І ТОРГІВЛІ
УКРАЇНИ
ЛИСТ
03.06.2013 № 3304-05/19002-06
Міністерству соціальної політики України
вул. Еспланадна, 8/10, м. Київ, 01601
Державній казначейській службі України
вул. Бастіонна, 6, м. Київ, 01601
Антимонопольному комітету України
вул. Урицького, 45, Київ, 03680
Висновок уповноваженого органу за результатами здійснення моніторингу державних закупівель
Міністерством економічного розвитку і торгівлі України (далі - Мінекономрозвитку), керуючись пунктами 3, 3-1, 4, 5 частини другої статті 8 Закону України "Про здійснення державних закупівель" (зі змінами) (далі - Закон) та Порядком здійснення моніторингу державних закупівель, затвердженим наказом Мінекономрозвитку від 19.10.2011 № 155, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 01.12.2011 за № 1377/20115 (далі - Порядок), проведено моніторинг закупівлі за державні кошти послуг, пов'язаних з особистою безпекою (послуги з охорони будівель Мінсоцполітики) (оголошення № 091849 в інформаційному бюлетені "Вісник державних закупівель" від 12.03.2013 № 20/5(763/5)), проведеної Міністерством соціальної політики України (далі - Замовник) за процедурою "відкриті торги".
I. Дата початку здійснення моніторингу: 29.04.2013 (лист-повідомлення щодо здійснення Уповноваженим органом моніторингу державних закупівель за власною ініціативою від 29.04.2013 № 3304-05/15295-06).
II. Вид моніторингу: за ініціативою Мінекономрозвитку.
III. Питання за якими здійснювався моніторинг: згідно з абзацами четвертим та п'ятим пункту 1.5 Порядку.
IV. Результати здійснення моніторингу
На підставі наданих Замовником копій матеріалів для здійснення моніторингу встановлено наступне.
Рішення про вибір процедури закупівлі "відкриті торги" та затвердження документації конкурсних торгів на закупівлю послуг, пов'язаних з особистою безпекою (послуги з охорони будівель Мінсоцполітики) оформлено протоколом засідання комітету з конкурсних торгів Замовника від 12.03.2013 № 1/12-03/13.
Відповідно до пункту 2 частини другої статті 22 Закону документація конкурсних торгів повинна містити кваліфікаційні критерії до учасників відповідно до статті 16, вимоги, встановлені статтею 17 цього Закону, та інформацію про спосіб документального підтвердження відповідності учасників встановленим критеріям та вимогам згідно із законодавством.
Пунктом 2 частини першої статті 17 Закону встановлено, що Замовник приймає рішення про відмову учаснику, учаснику попередньої кваліфікації в участі у процедурі закупівлі, попередній кваліфікації учасників та зобов'язаний відхилити пропозицію конкурсних торгів (кваліфікаційну, цінову пропозицію) учасника (учасника попередньої кваліфікації), у разі якщо учасника або учасника попередньої кваліфікації було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення у сфері державних закупівель корупційного правопорушення.
При цьому у документації конкурсних торгів Замовника не встановлено способу документального підтвердження відсутності підстав для прийняття рішення про відмову учаснику, передбачених пунктом 2 частини першої статті 17 Закону.
Таким чином, відсутність зазначеної вимоги в документації конкурсних торгів та відповідної інформації у замовника, яка має міститися в такому документальному підтвердженні відповідності учасника цій вимозі призводить до неможливості об'єктивного та неупередженого прийняття рішення замовником про відмову учаснику у процедурі закупівлі та обов'язку відхилити пропозицію конкурсних торгів учасника (у разі наявності таких підстав).
Відповідно до реєстру отриманих пропозицій конкурсних торгів та протоколу розкриття пропозицій конкурсних торгів Замовника від 12.04.2013 № 1/12-04/13 для участі у процедурі закупівлі запропоновано наступні пропозиції:
№ п/п Назва учасника Ціна пропозиції, грн./доба.
1 Дочірнє підприємство "Агенство професійної безпеки "Беркут" 1296,00
2 ПП "Аркада" 1080,00
3 ТОВ "А.Б. Легіон" 718,56
4 ТОВ "Спарта" 1627,92
Згідно з протоколом оцінки пропозицій конкурсних торгів Замовника від 15.04.2013 № 1/15-04/13 пропозиції конкурсних торгів ТОВ "А.Б. Легіон" та ТОВ "Спарта" відхилені відповідно до пункту 3 частини першої статті 29 Закону.
При цьому, виходячи з норм частини першої і сьомої статті 28 Закону, замовник має право звернутись до учасників та/або до державних органів, підприємств, установ, організацій відповідно до їх компетенції, за роз'ясненням та/або підтвердженням інформації, наданої такими учасниками у пропозиціях конкурсних торгів для спрощення їх розгляду та оцінки.
Так, замовник при відхилення пропозиції конкурсних торгів ТОВ "А.Б. Легіон", пропозиція якого могла б бути визнана найбільш економічно вигідної за результатами оцінки, не враховано можливість застосування вищезазначених норм Закону, у зв'язку з чим Замовником не дотримано принципу здійснення державних закупівель "максимальна економія та ефективність", встановленого у абзаці третьому частини першої статті 3 Закону та не забезпечено ефективне використання державних коштів у повній мірі.
Підпунктом 6.2 пункту 6 "Кваліфікаційні критерії до учасників" розділу III "Підготовка пропозицій конкурсних торгів" (далі - підпункт 6.2 пункту 6 розділу III) документації конкурсних торгів передбачено документи, що надають учасники для підтвердження інформації про їх відповідність встановленим кваліфікаційним критеріям.
Пунктом 1 та 2 підпункту 6.2 пункту 6 розділу III документації конкурсних торгів встановлено, що учасники у складі пропозицій конкурсних торгів надають інформацію про наявність в учасника обладнання та матеріально-технічної бази згідно із підпунктом 6.1.1 документації конкурсних торгів (оригінал) та документи, які підтверджують фактичну наявність вказаного учасником обладнання та об'єктів матеріально-технічної бази, а також документи, що підтверджують сертифікацію такого обладнання в Україні (у разі якщо сертифікація передбачена законодавством), а також дозвільні документи на експлуатацію спеціального обладнання, яке використовується учасником під час надання послуг (у разі якщо отримання таких документів передбачено законодавством) (засвідчені копії).
Водночас підпунктом 6.1.1 пункту 6 розділу III документації конкурсних торгів встановлено, що для підтвердження учасниками кваліфікаційного критерію "наявність обладнання та матеріально-технічної бази" обов'язкова наявність в учасників конкурсних торгів визначеного обладнання, а саме: відеокамера - 16 шт. (зовнішніх - 8 шт., внутрішніх - 8 шт.); моніторів - 2 шт., відео реєстратор - 2 шт. (відео архів не менше 20 діб); переносні радіостанції - 2 шт.; технічне та програмне обслуговування системи спостереження.

................
Перейти до повного тексту