- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Лист
МІНІСТЕРСТВО ЕКОНОМІЧНОГО РОЗВИТКУ І ТОРГІВЛІ
УКРАЇНИ
ЛИСТ
26.11.2012 № 3303-05/44517-12 |
Українському державному підприємству
поштового зв'язку "Укрпошта"
вул. Хрещатик, 22, м. Київ, 01001
Державній казначейській службі України
вул. Бастіонна, 6, м. Київ, 01601
Антимонопольному комітету України
вул. Урицького, 45, м. Київ, 03035
Висновок уповноваженого органу за результатами здійснення моніторингу державних закупівель
Міністерством економічного розвитку і торгівлі України (далі - Мінекономрозвитку), керуючись пунктами 3, 3-1, 4, 5 частини другої статті
8 Закону України
"Про здійснення державних закупівель" (зі змінами) (далі - Закон) та
Порядком здійснення моніторингу державних закупівель, затвердженим наказом Мінекономрозвитку від 19.10.2011 № 155, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 01.12.2011 за № 1377/20115 (далі - Порядок), здійснено моніторинг закупівлі послуг у сфері інформатизації інших (придбання послуг з налаштування та впровадження програмного забезпечення) (оголошення 299321 в інформаційному бюлетені "Вісник державних закупівель" № 115/7 (717/7) від 03.10.2012), проведеної Українським державним підприємством поштового зв'язку "Укрпошта" (далі - Замовник) за процедурою "відкриті торги".
I. Дата початку здійснення моніторингу: 06.11.2012.
II. Вид моніторингу: за ініціативою Мінекономрозвитку (лист-повідомлення щодо здійснення уповноваженим органом моніторингу державних закупівель за власною ініціативою від 06.11.2012 № 3303-05/41770-12).
III. Питання, за якими здійснювався моніторинг: згідно з абзацом п'ятим пункту 1.5
Порядку.
IV. Результати здійснення моніторингу:
На підставі наданих Замовником копій матеріалів для здійснення моніторингу встановлено наступне.
Пунктом 6
Інструкції встановлено, що у колонці 4 річного плану закупівель указується очікувана вартість предмета закупівлі в гривнях або іноземній валюті (якщо це передбачено законодавством) (цифрами та словами) із зазначенням податку на додану вартість.
При цьому у річному плані закупівель на 2012 рік (зі змінами), затвердженому рішенням комітету з конкурсних торгів Замовника від 05.09.2012 та затвердженому наказом Замовника від 05.09.2012 № 711, очікувана вартість предмета закупівлі вказана без зазначення податку на додану вартість.
Рішення про вибір процедури закупівлі "відкриті торги" та затвердження документації конкурсних торгів на закупівлю послуг у сфері інформатизації інших (придбання послуг з налаштування та впровадження програмного забезпечення) (далі - документація конкурсних торгів) оформлено протоколом засідання комітету з конкурсних торгів Замовника від 03.10.2012 № 1.
Рішення про внесення змін до документації конкурсних торгів оформлено протоколами засідання комітету з конкурсних торгів Замовника від 01.11.2012 № 2.
Відповідно до пункту 3 статті
22 Закону документація конкурсних торгів має містити інформацію про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, в тому числі відповідну технічну специфікацію (у разі потреби - плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі). При цьому технічна специфікація повинна містити: детальний опис товарів, робіт, послуг, що закуповуються, в тому числі їх технічні та якісні характеристики; вимоги щодо технічних і функціональних характеристик предмета закупівлі, у разі якщо опис скласти неможливо або якщо доцільніше зазначити такі показники; посилання на стандартні характеристики, вимоги, умовні позначення та термінологію, пов'язану з товарами, роботами чи послугами, що закуповуються, передбачені існуючими міжнародними або національними стандартами, нормами та правилами. Технічна специфікація не повинна містити посилання на конкретні торговельну марку чи фірму, патент, конструкцію або тип предмета закупівлі, джерело його походження або виробника. У разі якщо таке посилання є необхідним, специфікація повинна містити вираз "або еквівалент".
При цьому технічною специфікацією до предмета закупівлі, що була передбачена у пункті 3 "Отримання послуг з розгортання програмного забезпечення для ЄЦІП підприємства на базі системи SAP" додатка № 1 до документації конкурсних торгів, передбачено використання програмних продуктів виробництва компанії "SAP" без відповідного посилання на еквівалент, що передбачено пунктом 3 статті
22 Закону.
Таким чином, встановлення Замовником у документації конкурсних торгів вимоги в технічній специфікації до предмета закупівлі з посиланням на конкретні торгову марку чи фірму, патенти, конструкцію або тип предмета закупівлі, джерело його походження або виробника без вказівки "або еквівалент" призводить до обмеження кола потенційних учасників, що, в свою чергу, поставить їх у нерівні умови в рамках однієї і тієї ж процедури закупівлі.
Крім того, ураховуючи, що метою
Закону є створення конкурентного середовища у сфері державних закупівель та розвиток добросовісної конкуренції, Замовнику під час проведення процедури закупівлі необхідно дотримуватися принципів здійснення закупівель, встановлених у статті 3 Закону.
Слід зазначити, технічною специфікацією до предмета закупівлі, що була передбачена у пункті 3 "Отримання послуг з розгортання програмного забезпечення для ЄЦІП підприємства на базі системи SAP" додатка № 1 до документації конкурсних торгів передбачена закупівля значного обсягу послуг з налаштування та впровадження програмного забезпечення виробництва компанії "SAP". Водночас кваліфікаційними критеріями, що були встановлені у документації конкурсних торгів, не визначено підтвердження наявності у учасників процедури закупівлі досвіду роботи з програмними продуктами вказаного виробника.
Згідно з реєстром отриманих пропозицій конкурсних торгів та протоколом розкриття пропозицій конкурсних торгів Замовника від 14.11.2012 № 4 для участі у процедурі надано наступні пропозиції:
№ п/п |
Назва учасника |
Ціна пропозиції, грн. |
1 |
ПрАТ "Інком" |
19999850,00 |
2 |
ТОВ "МК Інжиніринг" |
19998399,96 |
................Перейти до повного тексту