1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Лист


МІНІСТЕРСТВО ЕКОНОМІЧНОГО РОЗВИТКУ І ТОРГІВЛІ
УКРАЇНИ
ЛИСТ
26.12.2012 № 3304-04/48513-06
Міністерству регіонального розвитку
і житлово-комунального господарства
АР Крим
вул. Залеська, 12, м. Сімферополь,
АРК, 95021
Державній казначейській службі України
вул. Бастіонна, 6, м. Київ, 01601
Антимонопольному комітету України
вул. Урицького, 45, м. Київ, 03035
Висновок уповноваженого органу за результатами здійснення моніторингу державних закупівель
Міністерством економічного розвитку і торгівлі України (далі - Мінекономрозвитку), керуючись пунктами 3, 3-1, 4, 5 частини другої статті 8 Закону України "Про здійснення державних закупівель" (зі змінами) (далі - Закон) та Порядком здійснення моніторингу державних закупівель, затвердженим наказом Мінекономрозвитку від 19.10.2011 № 155, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 01.12.2011 за № 1377/20115 (далі - Порядок), здійснено моніторинг закупівлі послуг з розроблення пакетних програмних засобів (впровадження автоматизованої системи управління житлово-комунальним господарством) (оголошення 267351 в інформаційному бюлетені "Вісник державних закупівель" від 06.08.2012 № 94/2 (696/2)), проведеної Міністерством регіонального розвитку і житлово-комунального господарства АР Крим (далі - Замовник) за процедурою "відкриті торги".
I. Дата початку здійснення моніторингу: 16.10.2012 (лист-повідомлення щодо здійснення Уповноваженим органом моніторингу державних закупівель за власною ініціативою від 16.10.2012 № 3304-04/38800-06).
II. Вид моніторингу: за ініціативою Мінекономрозвитку.
III. Питання, за якими здійснювався моніторинг: згідно абзаців четвертого, п'ятого та восьмого пункту 1.5 Порядку.
IV. Результати здійснення моніторингу:
На підставі наданих Замовником копій матеріалів для здійснення моніторингу встановлено наступне.
Рішення про вибір процедури закупівлі "відкриті торги" та затвердження документації конкурсних торгів на закупівлю послуг з розроблення пакетних програмних засобів (впровадження автоматизованої системи управління житлово-комунальним господарством) оформлено протоколом засідання комітету з конкурсних торгів Замовника від 03.08.2012 № 19.
У пункті 2 частини другої статті 22 Закону та пункті 6 "Кваліфікаційні критерії до учасників" розділу III "Підготовка пропозиції конкурсних торгів" стандартної документації конкурсних торгів для процедури закупівлі - відкриті торги, затвердженої наказом Мінекономіки від 26.07.2010 № 919, зареєстрованим в Мін'юсті 10.08.2010 № 653/17948 (далі - стандартна документація конкурсних торгів), передбачено, що документація конкурсних торгів повинна містити, зокрема, вимоги, встановлені статтею 17 Закону, та інформацію про спосіб документального підтвердження відповідності учасників встановленим вимогам згідно із законодавством, а також інформацію про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, в тому числі відповідну технічну специфікацію (у разі потреби - плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі).
Водночас згідно з частиною третьою статті 5 Закону замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги до учасників.
Підпунктом 5 пункту 2 "Вимоги" Додатка 1 "Кваліфікаційні критерії та вимоги до учасників" (далі - Додаток 1) до документації конкурсних торгів, передбачено, що для підтвердження відсутності підстав для відмови в участі у торгах, учасник подає в складі пропозиції відповідно до вимог статті 17 Закону, зокрема, довідку з правоохоронних органів про те, що учасника не було засуджено за злочин, пов'язаний з порушенням процедури закупівлі, чи інший злочин, вчинений з корисливих мотивів, судимість з якого не знято або не погашено у встановленому законом порядку.
Слід зазначити, що до повноважень правоохоронних органів не входить надання довідок про те, що учасника (юридичну особу) не було засуджено за злочин, пов'язаний з порушенням процедури закупівлі, чи інший злочин, вчинений з корисливих мотивів, судимість з якого не знято або не погашено у встановленому законом порядку.
Таким чином, спосіб документального підтвердження відповідності учасників встановленим вимогам згідно законодавством щодо надання відповідної довідки, передбачений документацією конкурсних торгів Замовника, унеможливлює її виконання учасниками та призводить до штучного обмеження їх участі у процедурі закупівлі, що не відповідає принципам здійснення закупівель, встановленим статтею 3 Закону.
Крім того, пунктом 3 "Інша інформація" розділу 5 "Оцінка пропозицій конкурсних торгів та визначення переможця" (далі - пункт 3 розділу 5) документації конкурсних торгів передбачено, що, зокрема, ціна пропозиції конкурсних торгів (договірна ціна) Учасника повинна бути розрахована відповідно Державних будівельних норм із урахуванням змін та доповнень; до ціни пропозиції конкурсних торгів мають бути надані підтверджуючі розрахунки за статтями витрат договірної ціни, зведений кошторисний розрахунок, локальний кошторис, розрахунок загально виробничих витрат до локального кошторису, підсумкова відомість ресурсів до локального кошторису. Зазначені документи повинні відповідати Державним будівельним нормам; ціну пропозиції конкурсних торгів слід визначати відповідно до обсягів робіт, термінів закінчення робіт, технології виконання робіт, використання конкретних матеріалів і конструкцій, а також з дотриманням діючих норм і правил виконання будівельно-монтажних робіт, технічною експлуатації будівельної техніки і безпечних умов праці.
Враховуючи, що Законом не передбачено фактичне підтвердження пропозиції конкурсних торгів та те, що предметом закупівлі, визначеним у пункті 3 "Інформація про предмет закупівлі" розділу 1 "Загальні положення" документації конкурсних торгів, не є будівельні роботи, умови Додатка 3 та пункту 3 розділу 5 документації конкурсних торгів не відповідають вимогам статті 22 Закону.
Відповідно до статті 29 Закону замовник відхиляє пропозицію конкурсних торгів, у разі якщо пропозиція конкурсних торгів, зокрема, не відповідає кваліфікаційним критеріям, встановленим статтею 16 Закону, та/або наявні підстави, зазначені у статті 17 та частині сьомій статті 28 Закону, та/або пропозиція конкурсних торгів не відповідає умовам документації конкурсних торгів.
Водночас, всупереч вищезазначеним вимогам, в Додатку 3 до документації конкурсних торгів Замовником встановлено, що учасники торгів, що подали пропозиції конкурсних торгів та які не були відхилені, повинні на власних технічних засобах продемонструвати членам робочої комісії Замовника тестовий приклад діючої автоматизованої системи управління житлово-комунальним господарством для підтвердження усіх функціональних та технічних вимог. При виявленні невідповідності запропонованого програмного продукту вимогам документації комітет з конкурсних торгів залишає за собою право відхилити таку пропозицію.
Слід зазначити, що перелік підстав для відхилення пропозиції конкурсних торгів, визначений Законом, є вичерпним.
Відповідно до реєстру отриманих пропозицій конкурсних торгів та протоколу розкриття пропозицій конкурсних торгів Замовника від 07.09.2012 до участі у процедурі закупівлі запропоновано пропозиції конкурсних торгів наступних учасників:
№ п/п Назва учасника Ціна пропозиції, грн.
1 ТОВ "АБ Систем" (Україна) 1355000,0
2 ТОВ "АБ Систем" (Росія) 1350000,0
3 ТОВ "ЭнТехЭко" 1499359,01
4 Приватна науко-виробнича фірма "Центр комп'ютерних інформаційних технологій" 1865685,00
5 Спільне підприємство "Парус-Україна" у формі ТОВ 1326162,55
6 ТОВ "Корпоративні комп'ютерні системи" 249303,00
Згідно з протоколом про розгляд та відхилення пропозицій конкурсних торгів (б/н) пропозиції конкурсних торгів ТОВ "АБ Систем" (Україна), ТОВ "АБ Систем" (Росія) та ТОВ "Корпоративні комп'ютерні системи" відхилені через їх невідповідність документації конкурсних торгів.
Відповідно до протоколу оцінки пропозицій конкурсних торгів Замовника від 01.10.2012 пропозиція конкурсних торгів Приватної науко-виробничої фірми "Центр комп'ютерних інформаційних технологій" не допущена до оцінки через відсутність її представників на презентації як це вимагалось Додатком 3 до документації конкурсних торгів.
Таким чином, враховуючи, що пропозиція конкурсних торгів Приватної науко-виробничої фірми "Центр комп'ютерних інформаційних технологій" відповідає вимогам документації конкурсних торгів, Замовником відхилено пропозицію конкурсних торгів зазначеного учасника в порушення вимог статті 29 Закону.

................
Перейти до повного тексту