1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Наказ


МІНІСТЕРСТВО АГРАРНОЇ ПОЛІТИКИ ТА ПРОДОВОЛЬСТВА УКРАЇНИ
НАКАЗ
08.12.2016 № 533
Про затвердження Положення про Управління бухгалтерського обліку і звітності, адміністративно- господарських питань та охорони праці та його структурних підрозділів
Відповідно до пункту 6 частини другої статті 8 Закону України "Про центральні органи виконавчої влади", Типового положення про бухгалтерську службу бюджетної установи, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 26 січня 2011 року № 59, пункту 8, підпункту 18 пункту 10 Положення про Міністерство аграрної політики та продовольства України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 25 листопада 2015 року № 1119, та з метою виконання завдань, покладених на Міністерство аграрної політики та продовольства України,
НАКАЗУЮ:
1. Затвердити Положення про Управління бухгалтерського обліку і звітності, адміністративно-господарських питань та охорони праці та його структурні підрозділи – відділ бухгалтерського обліку і звітності та відділ охорони праці та адміністративно-господарських питань, що додаються.
2. Начальнику Управління бухгалтерського обліку і звітності, адміністративно-господарських питань та охорони праці подати в двотижневий строк до Департаменту роботи з персоналом примірники посадових інструкцій працівників управління.
3. Визнати такими, що втратили чинність, накази Міністерства аграрної політики та продовольства України від 03 жовтня 2016 року № 357 "Про затвердження Положення про Відділ бухгалтерського обліку, звітності та господарського забезпечення апарату міністерства", від 02 червня 2016 року №189 "Про затвердження Положення про Сектор тендерних процедур Міністерства аграрної політики та продовольства України" та від 02 березня 2016 року № 70 "Про затвердження Положення про Сектор охорони праці та пожежної безпеки Міністерства аграрної політики та продовольства України".
4. Контроль за виконанням наказу покласти на заступника Міністра – керівника апарату М. Осійчука.
Міністр Т. Кутовий
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Міністерства аграрної
політики та продовольства України
08.12.2016 № 533
ПОЛОЖЕННЯ
Управління бухгалтерського обліку і звітності, адміністративно-господарських питань та охорони праці
1. Загальні положення:
1.1. Управління бухгалтерського обліку і звітності, адміністративно-господарських питань та охорони праці (далі – Управління) є самостійним структурним підрозділом Міністерства аграрної політики та продовольства України (далі – Міністерство).
1.2. Управління підпорядковане Державному секретарю Міністерства, а до його призначення в установленому законом порядку – особі, що виконує його функції відповідно до вимог чинного законодавства (далі – керівник державної служби).
1.3. Управління у своїй діяльності керується Конституцією та законами України, указами Президента України та постановами Верховної Ради України, прийнятими відповідно до Конституції та законів України, актами Кабінету Міністрів України, наказами Міністерства фінансів України та Державної казначейської служби України, іншими актами законодавства, що регламентують бюджетні відносини і фінансово-господарську діяльність бюджетної установи, Положенням про Міністерство аграрної політики та продовольства України, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 25 листопада 2015 року № 1119, наказами Міністерства, цим Положенням та іншими нормативно-правовими актами.
1.4. Управління має печатки, штампи з власним найменуванням, необхідні для здійснення своєї діяльності.
1.5. Управління організовує свою роботу згідно з перспективними і поточними планами у взаємодії з іншими структурними підрозділами Міністерства.
1.6. Управління складається з двох відділів:
відділу бухгалтерського обліку і звітності;
відділу охорони праці та адміністративно-господарських питань.
1.7. Управління в межах повноважень, визначених цим Положенням, забезпечує виконання покладених на нього завдань.
2. Основними завданнями Управління є:
2.1. Участь у формуванні та реалізації державної політики у сфері бухгалтерського обліку та звітності державних підприємств, установ і організацій, що належать до сфери управління Міністерства (далі – підпорядковані підприємства).
2.2. Ведення бухгалтерського обліку фінансово-господарської діяльності апарату Міністерства та складення звітності.
2.3. Відображення у документах достовірної та у повному обсязі інформації про господарські операції і результати діяльності, необхідної для оперативного управління бюджетними призначеннями (асигнуваннями) та фінансовими і матеріальними (нематеріальними) ресурсами.
2.4. Забезпечення дотримання бюджетного законодавства при взятті бюджетних зобов’язань, своєчасного подання на реєстрацію таких зобов’язань, здійснення платежів відповідно до взятих бюджетних зобов’язань достовірного та у повному обсязі відображення операцій у бухгалтерському обліку та звітності.
2.5. Забезпечення контролю за наявністю і рухом майна, використанням фінансових і матеріальних (нематеріальних) ресурсів відповідно до затверджених нормативів і кошторисів.
2.6. Здійснення методичного керівництва та контролю за дотриманням вимог законодавства з питань ведення бухгалтерського обліку, складання фінансової та бюджетної звітності установами, що належать до сфери управління Міністерства.
2.7. Участь у формуванні та забезпеченні реалізації державної політики з питань охорони праці в Міністерстві, на підпорядкованих підприємствах.
2.8. Організація проведення профілактичних заходів, спрямованих на усунення шкідливих і небезпечних виробничих чинників, запобігання нещасним випадкам на виробництві, професійним захворюванням та іншим випадкам загрози життю чи здоров’ю працівників Міністерства та підпорядкованих підприємств.
2.9. Координація проведення науково-технічної політики з питань охорони праці, сприяння впровадженню у виробництво досягнень науки і техніки, прогресивних і безпечних технологій, сучасних засобів колективного та індивідуального захисту працівників в агропромисловому комплексі України.
2.10. Здійснення контролю за дотриманням в Міністерстві і на підпорядкованих підприємствах вимог положень колективних договорів з питань охорони праці.
2.11. Ведення обліку нещасних випадків, які сталися в Міністерстві і на підпорядкованих підприємствах, аналіз їх причин та наслідків.
2.12. Адміністративно-господарське забезпечення апарату Міністерства в межах фінансування, передбачених кошторисом на відповідний бюджетний період (поточний рік).
2.13. Здійснення контролю за технічним станом та експлуатацією адміністративної будівлі Міністерства, інженерних систем та комунікацій (електрообладнання, тепло-, водопостачання та водовідведення, телекомунікаційне обладнання і зв’язок тощо).
2.14. Організація та проведення процедур публічних закупівель товарів, робіт та послуг за державні кошти (далі – закупівлі) для потреб Міністерства згідно із затвердженим планом державних закупівель Міністерства на поточний рік та додатком до нього з метою забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобігання проявам корупції у цій сфері, розвитку добросовісної конкуренції.
2.15. Здійснення контролю за переміщенням матеріальних цінностей, які рахуються за працівниками апарату Міністерства та ведення облікових даних щодо розміщення працівників.
2.16. Участь у проведенні планових і позапланових інвентаризаціях активів та зобов’язань та відображення їх результатів у бухгалтерському обліку, в підготовці документів для проведення списання та утилізації матеріальних активів.
2.17. Проведення економічного аналізу господарсько-фінансової діяльності за даними бухгалтерського обліку і звітності з метою виявлення внутрішніх резервів, усунення невиробничих витрат та раціонального використання бюджетних коштів в умовах обмеження видатків на утримання апарату Міністерства.
2.18. Розробка і подання в установленому порядку проектів законодавчих та нормативно-правових актів, підготовка аналітичних і пояснювальних записок, довідок з питань, що входять до компетенції Управління.
3. Управління відповідно до покладених на нього завдань:
3.1. Здійснює свою діяльність на підставі планування, поєднання колегіальності в обговоренні та єдиноначальності у вирішенні службових питань з установленням чіткої відповідальності кожного працівника за стан справ, доручену ділянку роботи та виконання окремих завдань.
3.2. Веде бухгалтерський облік відповідно до національних положень (стандартів) бухгалтерського обліку в державному секторі, а також інших нормативно-правових актів щодо ведення бухгалтерського обліку, в тому числі з використанням модулів автоматизованої системи бухгалтерського обліку: "Парус – Бухгалтерія", "Парус – Заробітна плата", "Парус – Торгівля та склад".
3.3. Складає на підставі даних бухгалтерського обліку фінансову, бюджетну звітність, державну статистичну та зведену звітність в порядку, встановленому законодавством.
3.4. Здійснює поточний контроль за:
3.4.1. Дотриманням бюджетного законодавства при взятті бюджетних зобов'язань, їх реєстрації в органах Державної казначейської служби України та здійсненням платежів відповідно до взятих бюджетних зобов’язань.
3.4.2. Правильністю зарахування та використання власних надходжень Міністерства.
3.4.3. Веденням бухгалтерського обліку, складанням фінансової та бюджетної звітності, дотриманням бюджетного законодавства та національних положень (стандартів) бухгалтерського обліку в державному секторі, а також інших нормативно-правових актів щодо ведення бухгалтерського обліку.
3.4.4. Відповідністю даних у фінансових, бюджетних звітах розпорядників нижчого рівня та бюджетних установ даним органів Державної казначейської служби України.
3.4.5. Дотриманням строків подання фінансової, бюджетної звітності розпорядниками нижчого рівня та бюджетними установами.
3.5. Здійснює своєчасне подання звітності до Міністерства фінансів України, Державної казначейської служби України та Рахункової палати України у визначені законодавством строки.
3.6. Забезпечує своєчасне та у повному обсязі перерахування податків і зборів (обов’язкових платежів) до відповідних бюджетів.
3.7. Систематизує та забезпечує зберігання квартальної та річної фінансової звітності апарату Міністерства, первинних бухгалтерських документів, інформаційно-довідкових, нормативних та інших документів, що опрацьовуються в процесі діяльності Управління.
3.8. Забезпечує дотримання вимог нормативно-правових актів щодо:
3.8.1. Використання фінансових, матеріальних (нематеріальних) та інформаційних ресурсів під час прийняття та оформлення документів щодо проведення господарських операцій.
3.8.2. Інвентаризації необоротних активів, товарно-матеріальних цінностей, грошових коштів, документів, розрахунків та інших статей балансу.
3.9. Проводить аналіз даних бухгалтерського обліку та звітності, у тому числі зведеної звітності щодо причин зростання дебіторської та кредиторської заборгованості, розробляє та здійснює заходи щодо стягнення дебіторської та погашення кредиторської заборгованості, організовує та проводить роботу з її списання відповідно до законодавства.
3.10. Забезпечує:
3.10.1. Дотримання порядку проведення розрахунків за товари, роботи та послуги, що закуповуються за бюджетні кошти.
3.10.2. Достовірність та правильність оформлення інформації, включеної до реєстрів бюджетних зобов’язань та бюджетних фінансових зобов’язань.
3.10.3. Повноту та достовірність даних підтвердних документів, які формуються та подаються в процесі казначейського обслуговування.
3.10.4. Зберігання, оформлення та передачу до архіву оброблених первинних документів та облікових регістрів, які є підставою для відображення у бухгалтерському обліку операцій та складення звітності, а також звітності.
3.10.5. Користувачів у повному обсязі правдивою та неупередженою інформацією про фінансовий стан бюджетної установи, результати її діяльності та рух бюджетних коштів.
3.10.6. Відповідні структурні підрозділи Міністерства даними бухгалтерського обліку та звітності для прийняття обґрунтованих управлінських рішень, складання економічно обґрунтованих калькуляцій собівартості послуг, що можуть надаватися за плату відповідно до законодавства, визначення можливих ризиків фінансово-господарської діяльності.
3.11. Бере участь у роботі з оформлення матеріалів щодо нестачі, крадіжки грошових коштів та майна, псування активів.
3.12. Розробляє та забезпечує здійснення заходів щодо дотримання та підвищення рівня фінансово-бюджетної дисципліни в апараті Міністерства та бухгалтерськими службами бюджетних установ, що підпорядковані Міністерству.
3.13. Розробляє щороку бюджетний запит щодо фінансування потреб апарату Міністерства за бюджетною програмою КПКВК 2801010 "Загальне керівництво та управління у сфері агропромислового комплексу".
3.14. Готує розрахунки для складання кошторису на утримання апарату Міністерства за бюджетною програмою КПКВК 2801010 "Загальне керівництво та управління у сфері агропромислового комплексу".
3.15. Розробляє проекти нормативно-правових актів, проводить експертизи проектів таких актів, що регламентують діяльність Міністерства як відповідального виконавця бюджетної програми КПКВК 2801010 "Загальне керівництво та управління у сфері агропромислового комплексу" з питань бухгалтерського обліку та звітності у державному секторі, перерозподілу видатків на утримання Міністерства тощо.
3.16. Узагальнює практику застосування законодавства з питань, що належать до компетенції Управління, розробляє пропозиції з удосконалення законодавства та у встановленому порядку вносить їх керівництву Міністерства, організовує виконання нормативно-правових актів, здійснює систематичний контроль за їх реалізацією.
3.17. Здійснює відомчий контроль з питань дотримання вимог охорони праці структурними підрозділами Міністерства та підпорядкованими підприємствами, надає їм за необхідності відповідну методичну допомогу.
3.18. Бере участь у розробленні галузевих програм і оперативних заходів щодо поліпшення стану безпеки, гігієни праці та виробничого середовища в аграрному секторі економіки, погоджує їх з відповідними центральними органами виконавчої влади, забезпечує та контролює їх виконання.
3.19. Бере участь у розробленні нормативно-правових актів та наказів з охорони праці в аграрному секторі економіки, опрацьовує та надає пропозиції щодо вдосконалення законодавства з питань закупівель товарів,робіт, послуг за державні кошти.
3.20. Координує організаційну роботу з питань охорони праці відповідних служб центральних органів виконавчої влади, діяльність яких спрямовується та координується Кабінетом Міністрів України через Міністра аграрної політики та продовольства України.
3.21. Організовує проведення нарад, семінарів, конференцій та конкурсів, спрямованих на вдосконалення роботи з поліпшення умов та безпеки праці, запобігання нещасним випадкам, професійним захворюванням в аграрному секторі економіки.
3.22. Веде облік нещасних випадків, що трапилися у Міністерстві і на підпорядкованих підприємствах, аналізує причини їх виникнення, готує відповідні звітні матеріали та разом з іншими структурними підрозділами Міністерства розробляє заходи щодо їх попередження.
3.23. Бере участь у спеціальних розслідуваннях причин та обставин виникнення нещасних випадків, що трапилися в Міністерстві і на підпорядкованих підприємствах.
3.24. Проводить вступний інструктаж з охорони праці з новопризначеними працівниками Міністерства.
3.25. Аналізує та узагальнює зарубіжний досвід зі створення безпечних і нешкідливих умов праці, опрацьовує та подає на розгляд керівництва Міністерства пропозиції щодо удосконалення і поступового наближення чинного законодавства про охорону праці в агропромисловому виробництві України до міжнародних та європейських норм.
3.26. Проводить перевірку знань з питань охорони праці відповідних керівників і спеціалістів структурних підрозділів Міністерства та підпорядкованих підприємств.
3.27. Планує і проводить всі електронні закупівлі за бюджетні кошти Міністерства відповідно до Закону України "Про публічні закупівлі".
3.28. Готує пропозиції для забезпечення ефективного та раціонального використання бюджетних коштів, максимальної їх економії при здійсненні закупівель.
3.29. Забезпечує відкритість та прозорість на всіх стадіях процедур закупівель.
3.30. Запобігає вчиненню дискримінаційних дій до учасників процедур закупівель в процесі організації тендерів.
3.31. Вживає заходів щодо запобігання проявам корупції та зловживань у сфері закупівель та забезпечує відкритість та прозорість на всіх стадіях процедур закупівель.
3.32. Готує та подає на затвердження керівництву Положення про тендерний комітет Міністерства аграрної політики та продовольства України та забезпечує його роботу.
3.33. Організовує роботу щодо своєчасного складання та затвердження в установленому порядку річного плану закупівель та додатку до річного плану закупівель і контролює їх виконання.
3.34. Організовує і проводить процедури закупівель протягом бюджетного року відповідно до затвердженого кошторису, плану державних закупівель, лімітів та пріоритетності закупівель після письмового звернення структурного підрозділу Міністерства, яке в установленому порядку погоджено тендерним комітетом Мінекономіки.
3.35. Веде необхідну документацію щодо здійснення процедур закупівель відповідно до вимог чинного законодавства та готує статистичну звітність.
3.36. Оприлюднює інформацію про здійснення закупівель, а саме тендерну документацію, річний план закупівель, додаток до річного плану закупівель, оголошення про проведення процедури закупівлі (оголошення про проведення відкритих торгів, оголошення про проведення конкурентного діалогу), реєстр отриманих тендерних пропозицій, протокол розкриття тендерних пропозицій, протокол розгляду тендерних пропозицій, повідомлення про намір укласти договір, зміни до тендерної документації та роз’яснення до неї (у разі наявності), оголошення з відомостями про укладену рамкову угоду (у разі здійснення закупівлі за рамковими угодами), інформацію про відхилення тендерної пропозиції учасника, договір про закупівлю, звіт про результати проведення процедури закупівлі, повідомлення про внесення змін до договору, звіт про виконання договору про закупівлю, звіт про укладені договори відповідно до вимог Закону України "Про публічні закупівлі".
3.37. Забезпечує дотримання процедур проведення закупівель, вибору переможця на основі критеріїв, які мають бути застосовані для його визначення відповідно до Закону України "Про публічні закупівлі".
3.38. Готує та розсилає документацію, необхідну для проведення процедур закупівель (в тому числі через систему електронних торгів) та надає роз’яснення учасникам закупівель щодо тендерної документації та внесення змін до неї.
3.39. Аналізує проекти договорів на їх відповідність вимогам тендерної документації та пропозиції учасника-переможця.
3.40. Розглядає відповідно до чинного законодавства пропозиції та скарги учасників тендерних процедур закупівель щодо закупівель.
3.41. Надає роз’яснення учасникам закупівель щодо тендерної документації та внесення змін до неї.
3.42. Забезпечує розгляд проектів договорів з постачальниками з питань матеріально-технічного забезпечення, в тому числі тих, що оформлюються за результатами тендерів, та проведення своєчасних розрахунків з постачальниками.
3.43. Організовує навчання та своєчасне підвищення кваліфікації членів тендерного комітету Міністерства.
3.44. Забезпечує зберігання відповідних документів з питань закупівель, визначених чинним законодавством.
3.45. Забезпечує у межах компетенції сприяння органам, що здійснюють державне регулювання та контроль у сфері закупівель, у виконанні ними своїх повноважень відповідно до чинного законодавства, зокрема створення належних умов для проведення перевірок, надання у встановлений строк необхідних документів і відповідних пояснень.
3.46. Розробляє, удосконалює та систематизує нормативно-правову базу з питань матеріально-технічного забезпечення Міністерства,організації та проведення закупівель товарів, робіт і послуг, пов’язаних з матеріально-технічним забезпеченням Міністерства.
3.47. Надає методичну та консультативну допомогу з питань закупівель підприємствам, установам і організаціям, що належать до сфери управління Міністерства, яка має рекомендаційний характер.
3.48. Бере участь в нарадах, семінарах та виставках з питань закупівель та взаємодії з громадськістю, проведенні громадських слухань з питань удосконалення системи публічних закупівель.
3.49. Опрацьовує заявки структурних підрозділів Міністерства щодо придбання або видачі товарно-матеріальних цінностей, матеріально-технічного обладнання (канцтоварів, паперу, комп’ютерів, принтерів, сканерів, USB-флеш-накопичувачів, кондиціонерів, телефонних апаратів тощо).
3.50. Укладає з енергопостачальними організаціями та іншими підприємствами-надавачами комунальних послуг договори на постачання теплової енергії, електричної енергії, послуг водопостачання і водовідведення в порядку, встановленому чинним законодавством.
3.51. Забезпечує працівників Міністерства матеріально-технічними засобами, канцтоварами, папером та іншим обладнанням відповідно до заявок та забезпечує контроль за збереженням цінностей у всіх підрозділах Міністерства.
3.52. Здійснює планування, розроблення норм щодо забезпечення Міністерства канцелярськими товарами, папером, господарськими товарами, тощо.
3.53. Контролює та організовує ведення складського господарства, яке забезпечує належне оформлення, збереження, видачу та списання товарно-матеріальних цінностей.
3.54. Проводить техніко-економічний аналіз використання матеріальних ресурсів для вжиття заходів щодо їх раціонального розподілу, вчасної закупівлі та формування перехідного запасу.
3.55. Розробляє пропозиції до бюджетних запитів з питань матеріально-технічного забезпечення центрального апарату Міністерства.
3.56. Вирішує питання щодо раціонального розміщення структурних підрозділів та створення належних умов праці керівників та спеціалістів центрального апарату Міністерства.
3.57. Забезпечує розміщення та контроль виготовлення друкарської продукції, штампів, печаток та інше.
3.58. Забезпечує організацію проведення:
3.58.1. Щорічної промивки системи опалення, ревізію запірної арматури;
3.58.2. Часткової заміни і ремонту труб, вентилів, кранів, здвижок і т.д.;
3.58.3.Своєчасного проведення планово-застережних ремонтів та профілактичних випробувань енергоустаткування та мереж;
3.58.4. Перевірки стану заземлюючих приладів, а також стану ізоляції кабельнопроводкових мереж будівлі;
3.58.5. Утримання систем: тепло-, електро-, водопостачання, каналізації, та систем зв’язку Міністерства у справному стані.
3.59. Вживає заходів щодо:
3.59.1. Усунення неполадок та аварій;
3.59.2. Забезпечення надійної, економічної і безпечної роботи енергоустаткування та електроустаткування, а також контролю за зняттям показників електролічильників, тепло лічильників і лічильників холодної води, та своєчасної здачі їх на повірку;
3.59.3. Організації контролю за раціональним використанням ресурсів у Міністерстві, послідовним дотримання режиму енергозбереження та економії;
3.59.4. Забезпечення підготовки документів про прийняття на баланс матеріальних цінностей (обладнання і предметів довгострокового користування, матеріалів та інвентарю);
3.60. Стежить за належним утриманням державної символіки у службових приміщеннях (Державний Прапор, зображення Державного Герба та ін.).
3.61. Оформляє листки непрацездатності працівників Міністерства, протоколи засідання комісії із соціального страхування у зв’язку з тимчасовою непрацездатністю працівників.
3.62. Координує діяльність ДП "Спецагро" та контролює його роботу щодо належного виконання ним договірних зобов’язань з обслуговування Міністерства, зокрема, стосовно надання послуг з:
- проведення поточних ремонтів у службових кабінетах та інших приміщеннях, де розміщується апарат Міністерства (скління вікон, ремонт дверей, фрамуг, рам, заміна дверних замків, секретів, розеток, вимикачів, електричних лампових патронів, автоматичних вимикачів тощо);
- проведення прибирання та санітарного обслуговування службових приміщень апарату Міністерства;
- належного утримання та експлуатації кондиціонерів, телефонів та іншого обладнання, що знаходиться у використанні працівників апарату Міністерства;
- забезпечення розмноження та копіювання документів, належного утримання копіювальної та розмножувальної техніки, її ремонту, забезпечення витратними матеріалами та запасними частинами;
- побудови, створення та впровадження сегментів локальних мереж;
- обробки інформації, супроводження та обслуговування інформаційних систем та комплексів, ВЕБ – сторінок;
- технічного обслуговування ліфтів;
- транспортного забезпечення;
- обслуговування каналізаційних систем, внутрішніх систем електропостачання, вивозу побутових відходів тощо.
3.63. Здійснює заходи щодо усунення порушень і недоліків, виявлених під час контрольних заходів, проведених державними органами та підрозділами Міністерства, що уповноважені здійснювати контроль за дотриманням вимог бюджетного законодавства.
3.64. Взаємодіє із структурними підрозділами Міністерства та іншими центральними органами виконавчої влади, підприємствами, установами та організаціями, що належать до сфери управління Міністерства.
3.65. Готує на розгляд колегій та керівництва Міністерства матеріали з питань, що відносяться до компетенції Управління.
3.66. Готує матеріали керівництву Міністерства для участі у засіданнях і нарадах комітетів Верховної Ради України, Кабінету Міністрів України з питань, що відносяться до компетенції Управління.
3.67. Розглядає запити та звернення народних депутатів України, центральних та місцевих органів виконавчої влади і органів місцевого самоврядування, державних підприємств, установ, організацій та громадян.
3.68. Забезпечує охорону державної таємниці відповідно до вимог режиму секретності та службової інформації в межах повноважень Управління, передбачених законодавством.
3.69. Відповідно до законодавства та доручень керівництва Міністерства здійснює інші функції.
4. Управління має право:
4.1. Представляти Міністерство в установленому порядку з питань, що відносяться до компетенції Управління, в органах державної влади, органах місцевого самоврядування, фондах загальнообов’язкового державного соціального страхування, підприємствах, установах та організаціях незалежно від форми власності.
4.2. Встановлювати обґрунтовані вимоги до порядку оформлення і подання до Управління структурними підрозділами Міністерства первинних документів для їх відображення у бухгалтерському обліку, а також здійснювати контроль за їх дотриманням.
4.3. Взаємодіяти із структурними підрозділами Міністерства, підпорядкованими підприємствами, центральними органами виконавчої влади, державними органами та органами місцевого самоврядування, державними установами, фондами, банками, громадськими організаціями з питань, що належать до його компетенції.
4.4. Одержувати у встановленому законодавством порядку від посадових осіб та інших працівників апарату Міністерства, центральних органів виконавчої влади та підпорядкованих підприємств інформацію, статистичні дані, довідки, матеріали та пояснення, необхідні для виконання покладених на нього завдань.
4.5. Вносити керівництву Міністерства пропозиції щодо:
4.5.1. Вдосконалення порядку ведення бухгалтерського обліку, складення звітності, здійснення поточного контролю, провадження фінансово-господарської діяльності, удосконалення державної політики у сфері публічних закупівель в межах компетенції.
4.5.2. Припинення дії нормативно-правових актів та нормативних документів з питань закупівель, які суперечать діючому законодавству України.
4.5.3. Притягнення до відповідальності у встановленому законодавством порядку працівників апарату Міністерства, які допустили пошкодження чи втрату державного майна.
4.6. Брати участь у підготовці проектів законів України, постанов і розпоряджень Кабінету Міністрів України, наказів та доручень Міністерства, проводити експертизу таких актів у межах компетенції Управління.
4.7. Брати участь у підготовці матеріалів щодо співробітництва у сфері гармонізації законодавства з питань закупівель відповідно до актів законодавства ЄС.
4.8. Залучати у встановленому порядку до участі у виконанні завдань та функцій, передбачених цим Положенням, інші структурні підрозділи Міністерства.
4.9. Ініціювати скликання нарад з питань, що належать до компетенції Управління, залучати до участі в них спеціалістів інших структурних підрозділів Міністерства (за згодою їх керівників).
4.10. Брати участь у підготовці та проведенні нарад, роботі робочих груп у Міністерстві з питань, що належать до компетенції Управління.
4.11. Залучати за дорученням керівництва Міністерства відповідні експертні організації чи окремих експертів до роботи тендерного комітету Міністерства.
4.12. Брати участь у діяльності громадських організацій, статутними завданнями яких визначено вирішення питань, що належать до компетенції Відділу.
5. Начальник Управління – головний бухгалтер:
5.1. Управління очолює начальник Управління – головний бухгалтер, який призначається на посаду і звільняється з посади керівником державної служби.
5.2. На посаду начальника Управління – головного бухгалтера призначається особа, яка має повну вищу економічну освіту за фахом фінансово-економічного спрямування та освітньо-кваліфікаційним рівнем магістра. Досвід роботи на посадах державної служби категорій "Б" чи "В", досвід служби в органах місцевого самоврядування або досвід роботи на керівних посадах підприємств, установ та організацій незалежно від форм власності повинен складати не менше двох років.
5.3. Начальник Управління – головний бухгалтер прямо підпорядковується керівнику державної служби.
5.4. Начальник Управління – головний бухгалтер має одного заступника начальника Управління – начальника відділу охорони праці та адміністративно-господарських питань, який призначається на посаду і звільняється з посади керівником державної служби.
5.5. У разі відсутності начальника Управління – головного бухгалтера виконання його обов’язків покладається на заступника начальника Управління – начальника відділу охорони праці та адміністративно-господарських питань, а у разі його відсутності відповідно до наказу керівника державної служби – на іншого працівника Управління.
5.6. Начальник Управління – головний бухгалтер виконує функцію керівництва Управління, в тому числі:
5.6.1 Організовує роботу з ведення бухгалтерського обліку, адміністративно-господарського забезпечення апарату Міністерства, формування та забезпечення реалізації державної політики з питань охорони праці в Міністерстві, на підпорядкованих підприємствах, організації та проведенні процедур публічних закупівель товарів, робіт та послуг за державні кошти для потреб Міністерства та забезпечує виконання завдань, покладених на Управління.
5.6.2 Забезпечує раціональний та ефективний розподіл посадових обов’язків між працівниками з урахуванням вимог щодо забезпечення захисту інформації та запобігання зловживанням під час виконання ними функцій, передбачених посадовими інструкціями.
5.6.3. Надає письмові та усні розпорядження, що є обов’язковими для виконання керівниками відділів та працівниками Управління, контролює їх виконання.
5.6.4. Організовує розробку положення про Управління та відділи, їх погодження та надання на затвердження Міністру та керівнику державної служби відповідно.
5.6.5. Організовує розробку посадових інструкцій на посади кожного працівника Управління, забезпечує їх надання на затвердження керівнику державної служби.
5.6.6. Погоджує проекти договорів (контрактів), у тому числі про повну (індивідуальну) матеріальну відповідальність, забезпечуючи дотримання вимог законодавства щодо цільового використання бюджетних коштів та збереження майна.
5.6.7. Бере участь у розробці проектів нормативно-правових актів, проведенні експертизи проектів таких актів, що регламентують діяльність Міністерства як відповідального виконавця бюджетної програми КПКВК 2801010 "Загальне керівництво та управління у сфері агропромислового комплексу" з питань бухгалтерського обліку та звітності у державному секторі, перерозподілу видатків на утримання Міністерства, охорони праці, застосуванні тендерних процедур тощо.
5.6.8. Скликає та проводить наради з питань, що належать до компетенції Управління.
5.6.9. Бере участь у разі потреби в організації та проведенні перевірки стану бухгалтерського обліку та звітності у бухгалтерських службах бюджетних установ, що підпорядковані Міністерству.
5.6.10. Здійснює у межах своїх повноважень заходи щодо відшкодування винними особами збитків від нестач, розтрат, крадіжок.
5.6.11. Погоджує кандидатури працівників бюджетної установи, яким надається право складати та підписувати первинні документи щодо проведення господарських операцій, пов’язаних з відпуском (витрачанням) грошових коштів, документів, товарно-матеріальних цінностей, нематеріальних активів та іншого майна.
5.6.12. Подає керівнику державної служби пропозиції щодо:
- визначення облікової політики, зміни обраної облікової політики з урахуванням особливостей діяльності Міністерства і технології оброблення облікових даних, у тому числі системи та форм внутрішньогосподарського (управлінського) обліку та правил документообігу, додаткової системи рахунків і регістрів аналітичного обліку, звітності та контролю за господарськими операціями;
- удосконалення організації роботи з питань охорони праці, адміністративно-господарського забезпечення та проведення процедур публічних закупівель товарів, робіт та послуг за державні кошти;
- визначення оптимальної структури Управління та чисельності її працівників;
- призначення на посаду та звільнення з посади працівників Управління;
- вибору та впровадження уніфікованої автоматизованої системи бухгалтерського обліку та звітності з урахуванням особливостей діяльності Міністерства;
- створення умов для належного збереження майна, цільового та ефективного використання фінансових, матеріальних (нематеріальних), інформаційних та трудових ресурсів;
- визначення джерел погашення кредиторської заборгованості, повернення кредитів, отриманих з державного або місцевого бюджетів;
- притягнення до відповідальності працівників бухгалтерської служби, у тому числі працівників бухгалтерських служб бюджетних установ, які підпорядковані Міністерству, за результатами контрольних заходів, проведених державними органами та підрозділами Міністерства, що уповноважені здійснювати контроль за дотриманням вимог бюджетного законодавства;
- удосконалення порядку здійснення поточного контролю;
- організації навчання працівників Управління, в тому числі працівників бухгалтерських служб бюджетних установ, що підпорядковані Міністерству, з метою підвищення їх професійно-кваліфікаційного рівня;
- забезпечення Управління нормативно-правовими актами, довідковими та інформаційними матеріалами щодо ведення бухгалтерського обліку та складення звітності, питань охорони праці та проведення процедур закупівель тощо.
5.6.13. Підписує звітність та документи, які є підставою для:
- перерахування податків і зборів (обов'язкових платежів);
- проведення розрахунків відповідно до укладених договорів;
- приймання і видачі грошових коштів;
- оприбуткування та списання рухомого і нерухомого майна;
- проведення інших господарських операцій тощо.
5.6.14. Відмовляє у прийнятті до обліку документів, підготовлених з порушенням встановлених вимог, а також документів щодо господарських операцій, що проводяться з порушенням законодавства, та інформує керівника державної служби про встановлені факти порушення бюджетного законодавства.
5.6.15. Здійснює контроль за:
- відображенням у бухгалтерському обліку всіх господарських операцій, що проводяться апаратом Міністерства;
- складанням звітності;
- цільовим та ефективним використанням фінансових, матеріальних (нематеріальних), інформаційних та трудових ресурсів, збереженням майна;
- дотриманням вимог законодавства щодо списання (передачі) рухомого та нерухомого майна Міністерства;
- правильністю проведення розрахунків при здійсненні оплати за товари, роботи та послуги, відповідністю перерахованих коштів обсягам виконаних робіт, придбаних товарів чи наданих послуг згідно з умовами укладених договорів, у тому числі договорів оренди;
- відповідністю взятих бюджетних зобов’язань відповідним бюджетним асигнуванням, паспорту бюджетної програми (у разі застосування програмно-цільового методу в бюджетному процесі) та відповідністю платежів взятим бюджетним зобов'язанням та бюджетним асигнуванням;
- станом погашення та списання відповідно до законодавства дебіторської заборгованості Міністерства та бюджетних установ, які йому підпорядковані;
- додержанням вимог законодавства під час здійснення попередньої оплати товарів, робіт та послуг у разі їх закупівлі за бюджетні кошти;
- оформленням матеріалів щодо нестачі, крадіжки грошових коштів та майна, псування активів;
- розробленням та здійсненням заходів щодо дотримання та підвищення рівня фінансово-бюджетної дисципліни працівників Управління;
- усуненням порушень і недоліків, виявлених під час контрольних заходів, проведених державними органами та підрозділами Міністерства, що уповноважені здійснювати контроль за дотриманням вимог бюджетного законодавства;
- виконанням головними бухгалтерами бюджетних установ, які підпорядковані бюджетній установі, функцій з контролю;
- забезпеченням реалізації державної політики з питань охорони праці в Міністерстві, на підпорядкованих підприємствах;
- організацією адміністративно-господарського забезпечення апарату Міністерства;
- дотриманням процедур публічних закупівель товарів, робіт та послуг за бюджетні кошти для потреб Міністерства згідно із затвердженим планом державних закупівель Міністерства на поточний рік та додатком до нього.
5.6.16. Погоджує документи, пов'язані з витрачанням фонду заробітної плати, встановленням посадових окладів і надбавок працівникам.
5.6.17. Взаємодіє зі структурними підрозділами Міністерства для прийняття узгодженого рішення.
5.6.18. Розглядає скарги на дії працівників Управління.
5.6.19. Оцінює результати роботи, ділові якості працівників при виконанні покладених на Управління завдань.
5.6.20. Застосовує електронний цифровий підпис.
5.6.21. Бере участь у роботі комісій, робочих груп.
5.6.22. Вживає заходів щодо підвищення кваліфікації працівників Управління та поліпшення його роботи.
5.6.23. Готує і вносить на розгляд керівнику державної служби подання про присвоєння рангів державних службовців, а також про заохочення працівників Управління та накладення дисциплінарних стягнень.
5.6.24. Вивчає міжнародний досвід та його впровадження у діяльності Міністерства у межах компетенції.
5.6.25. У разі виявлення чи одержання інформації про вчинення підлеглими корупційного, пов’язаного з корупцією або іншого правопорушення у сфері службової діяльності, вживає у межах компетенції заходів щодо його припинення та негайного повідомлення про такі факти спеціального підрозділу Міністерства.
5.6.26. У разі отримання від керівництва Міністерства розпорядження вчинити дії, які суперечать законодавству, інформує його у письмовій формі про неправомірність такого розпорядження, а у разі отримання цього розпорядження повторно надсилає керівникові бюджетної установи, якій підпорядковане Міністерство, та керівникові органу Державної казначейської служби України за місцем обслуговування бюджетної установи відповідне повідомлення.
5.6.27. Здійснює заходи щодо забезпечення дотримання працівниками Управління вимог трудового законодавства, законодавства про державну службу та державну таємницю, правил етичної поведінки, законодавства з питань запобігання корупції, законодавства про захист персональних даних, правил внутрішнього трудового розпорядку, правил з техніки безпеки, виробничої санітарії, гігієни праці та протипожежної безпеки.
5.6.28. Здійснює інші функції, передбачені законодавством.
5.7. Начальник Управління – головний бухгалтер має допуск до державної таємниці, оформлений відповідно до вимог законодавства України, та забезпечує захист державних таємниць у напрямах діяльності Управління та Міністерства.
5.8. Начальник Управління – головний бухгалтер або особа, яка його заміщує, не може отримувати безпосередньо за чеками та іншими документами готівкові кошти і товарно-матеріальні цінності, а також виконувати обов’язки керівника бюджетної установи на період його тимчасової відсутності.
5.9. Організація та координація діяльності начальника Управління – головного бухгалтера, контроль за виконанням ним своїх повноважень здійснюються Державною казначейською службою України шляхом встановлення порядку ведення бухгалтерського обліку та складання звітності відповідно до національних положень (стандартів) бухгалтерського обліку в державному секторі, проведення оцінки його діяльності.
Начальник Управління бухгалтерського обліку і звітності, адміністративно-господарських питань та охорони праці – головний бухгалтер О. Пасічник
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Міністерства аграрної
політики та продовольства України
08.12.2016 № 533
ПОЛОЖЕННЯ
про відділ бухгалтерського обліку і звітності Управління бухгалтерського обліку і звітності, адміністративно-господарських питань та охорони праці
1. Загальні положення:
1.1. Відділ бухгалтерського обліку і звітності (далі – Відділ) є структурним підрозділом Управління бухгалтерського обліку і звітності, адміністративно-господарських питань та охорони праці (далі – Управління) Міністерства аграрної політики та продовольства України (далі – Міністерство) та підпорядковується начальнику Управління.
1.2. Відділ у своїй діяльності керується Конституцією та законами України,
указами Президента України та постановами Верховної Ради України, прийнятими відповідно до Конституції та законів України, актами Кабінету Міністрів України, наказами Міністерства фінансів України та Державної казначейської служби України, іншими актами законодавства, що регламентують бюджетні відносини і фінансово-господарську діяльність бюджетної установи, Положенням про Міністерство аграрної політики та продовольства України, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 25 листопада 2015 року № 1119, наказами Міністерства, положенням про Управління, а також цим Положенням та іншими нормативно-правовими актами.
1.3. Відділ складається з шести штатних одиниць:
начальника Відділу;
заступника начальника Відділу;
4 головних спеціалістів.
1.4. Відділ в межах повноважень, визначених цим Положенням, забезпечує виконання покладених на нього завдань.
2. Основними завданнями Відділу є:
2.1. Участь у формуванні та реалізації державної політики у сфері бухгалтерського обліку та звітності державних підприємств, установ і організацій, що належать до сфери управління Міністерства.
2.2. Ведення бухгалтерського обліку фінансово-господарської діяльності апарату Міністерства та складення звітності.
2.3. Відображення у документах достовірної та у повному обсязі інформації про господарські операції і результати діяльності, необхідної для оперативного управління бюджетними призначеннями (асигнуваннями) та фінансовими і матеріальними (нематеріальними) ресурсами.
2.4. Забезпечення дотримання бюджетного законодавства при взятті бюджетних зобов’язань, своєчасного подання на реєстрацію таких зобов’язань, здійснення платежів відповідно до взятих бюджетних зобов’язань достовірного та у повному обсязі відображення операцій у бухгалтерському обліку та звітності.

................
Перейти до повного тексту