- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Наказ
МІНІСТЕРСТВО АГРАРНОЇ ПОЛІТИКИ ТА ПРОДОВОЛЬСТВА УКРАЇНИ
НАКАЗ
Про внесення змін до розподілу функціональних повноважень між Міністром та заступниками Міністра
3. Контроль за виконанням наказу залишаю за собою.
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Міністерства
аграрної політики
та продовольства України
04.11.2015 № 413
(у редакції наказу
Міністерства аграрної політики
та продовольства України
16.05.2016 № 169)
РОЗПОДІЛ
функціональних повноважень між Міністром та заступниками Міністра
I. Міністр аграрної політики та продовольства України
1. Міністр аграрної політики та продовольства України (далі - Міністр) очолює та здійснює керівництво Міністерством аграрної політики та продовольства України (далі - Міністерство), особисто відповідає за формування і реалізацію державної аграрної політики, забезпечення продовольчої безпеки держави, визначає в межах наданих повноважень політичні пріоритети та стратегічні цілі діяльності Міністерства, а також шляхи і механізми їх досягнення.
2. Спрямовує і координує здійснення іншими центральними органами виконавчої влади заходів з питань, що належать до компетенції Міністерства.
3. Спрямовує і координує діяльність Державної ветеринарної та фітосанітарної служби України, Державного агентства рибного господарства України, Державного агентства лісових ресурсів України, Державної інспекції сільського господарства України, Державної служби України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів, зокрема:
3.1. Забезпечує формування державної політики у відповідних сферах та контролює її реалізацію центральними органами виконавчої влади, діяльність яких спрямовує і координує Кабінет Міністрів України через Міністра (далі - спрямовує і координує Міністр).
3.2. Погоджує та подає на розгляд Кабінету Міністрів України розроблені центральними органами виконавчої влади, діяльність яких спрямовує і координує Міністр, проекти законів України, актів Президента України та Кабінету Міністрів України.
3.3. Визначає пріоритетні напрями роботи центральних органів виконавчої влади, діяльність яких спрямовує і координує Міністр, шляхи виконання покладених на них завдань, затверджує плани їх роботи.
3.4. Порушує перед Кабінетом Міністрів України питання щодо скасування актів центральних органів виконавчої влади, діяльність яких спрямовує і координує Міністр, з питань, що належать до сфер, у яких Міністерство забезпечує формування державної політики повністю чи в окремій частині.
3.5. Заслуховує звіти про виконання покладених на центральні органи виконавчої влади, діяльність яких спрямовує і координує Міністр, завдань та планів їх роботи.
3.6. Погоджує структуру апаратів центральних органів виконавчої влади, діяльність яких спрямовує і координує Міністр.
3.7. Погоджує призначення на посаду і звільнення з посади керівників та заступників керівників самостійних структурних підрозділів апаратів центральних органів виконавчої влади, діяльність яких спрямовує і координує Міністр.
3.8. Видає обов'язкові до виконання центральними органами виконавчої влади, діяльність яких спрямовує і координує Міністр, накази та доручення з питань, що належать до сфери їх діяльності.
3.9. Погоджує призначення на посаду та звільнення з посади керівників та заступників керівників територіальних органів центральних органів виконавчої влади, діяльність яких спрямовує і координує Міністр.
3.10. Доручає керівникам центральних органів виконавчої влади, діяльність яких спрямовує і координує Міністр, скасовувати акти їх територіальних органів повністю чи в окремій частині, а в разі відмови скасовує такі акти повністю чи в окремій частині.
3.11. Погоджує пропозиції керівника центрального органу виконавчої влади, діяльність якого спрямовує і координує Міністр, щодо утворення, реорганізації, ліквідації його територіальних органів як юридичних осіб публічного права та вносить на розгляд Кабінету Міністрів України відповідне подання.
3.12. Погоджує утворення, реорганізацію, ліквідацію територіальних органів центрального органу виконавчої влади, діяльність якого спрямовує і координує Міністр, як структурних підрозділів апарату цього органу.
3.13. Ініціює питання щодо притягнення до дисциплінарної відповідальності керівників структурних підрозділів апаратів центральних органів виконавчої влади, діяльність яких спрямовує і координує Міністр, їх територіальних органів та заступників керівників, а також керівників підприємств, установ і організацій, що належать до сфери їх управління.
3.14. Порушує перед Кабінетом Міністрів України питання щодо притягнення до дисциплінарної відповідальності керівників центральних органів виконавчої влади, діяльність яких спрямовує і координує Міністр, та їх заступників.
3.15. Ініціює питання щодо проведення службового розслідування стосовно керівників центральних органів виконавчої влади, діяльність яких спрямовує і координує Міністр, їх заступників, інших державних службовців і працівників апаратів центральних органів виконавчої влади та їх територіальних органів, підприємств, установ і організацій, що належать до сфери їх управління.
3.16. Визначає структурний підрозділ апарату Міністерства, що відповідає за взаємодію з центральними органами виконавчої влади, діяльність яких спрямовує і координує Міністр.
3.17. Приймає рішення щодо проведення перевірки діяльності центральних органів виконавчої влади, діяльність яких спрямовує і координує Міністр та їх територіальних органів.
3.18. Визначає посадових осіб Міністерства, які включаються до складу колегій центральних органів виконавчої влади, діяльність яких спрямовує і координує Міністр.
3.19. Визначає порядок обміну інформацією між Міністерством та центральними органами виконавчої влади, діяльність яких спрямовує і координує Міністр, періодичність її подання.
3.20. Вирішує інші питання, пов'язані із спрямуванням та координацією діяльності центральних органів виконавчої влади, діяльність яких спрямовує і координує Міністр.
4. Визначає пріоритети роботи Міністерства та шляхи виконання покладених на нього завдань, затверджує плани його роботи, звіти про їх виконання.
5. Подає на розгляд Кабінету Міністрів України проекти законів України, актів Президента України та Кабінету Міністрів України, розробником яких є Міністерство, центральні органи виконавчої влади діяльність, яких спрямовує і координує Міністр, та розробниками яких є Державна служба України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів (далі - Держпродспоживслужба) та Державна служба України з питань геодезії, картографії та кадастру (далі - Держгеокадастр), з питань, в яких Міністерство забезпечує формування державної політики.
6. Представляє в установленому порядку проекти законів України, розробником яких є Міністерство, центральні органи виконавчої влади, діяльність яких спрямовує і координує Міністр, та розробниками яких є Держпродспоживслужба та Держгеокадастр, з питань, в яких Міністерство забезпечує формування державної політики, доповідає з інших питань, що належать до компетенції Міністерства, під час розгляду їх на пленарних засіданнях Верховної Ради України.
7. Представляє Міністерство у відносинах з іншими органами, підприємствами, установами і організаціями в Україні та за її межами.
8. Забезпечує взаємодію з Громадською радою при Міністерстві та громадськими радами при інших центральних органах виконавчої влади.
9. Установлює у визначених сферах відомчі заохочувальні відзнаки та затверджує положення про них.
10. Порушує в установленому порядку питання щодо заохочення та притягнення до дисциплінарної відповідальності своїх заступників.
11. Забезпечує організацію внутрішнього контролю і внутрішнього аудиту та забезпечує їх здійснення в Міністерстві, а також на підприємствах, в установах і організаціях, що належать до сфери його управління.
12. Веде переговори і підписує міжнародні договори України в межах наданих йому повноважень.
13. Затверджує положення про самостійні структурні підрозділи апарату Міністерства.
14. Утворює, ліквідовує, реорганізовує підприємства, установи і організації, що належать до сфери управління Міністерства, затверджує їх положення (статути), здійснює інші функції з управління об'єктами державної власності, що належать до сфери управління Міністерства.
15. Утворює комісії, робочі та експертні групи.
16. Приймає рішення щодо розподілу бюджетних коштів, головним розпорядником яких є Міністерство.
17. Підписує накази Міністерства.
18. Затверджує програми і плани роботи Міністерства.
19. Дає обов'язкові для виконання заступниками Міністра та працівниками апарату Міністерства доручення.
20. Приймає рішення про службові відрядження за кордон заступників Міністра, працівників апарату Міністерства та керівників центральних органів виконавчої влади, діяльність яких спрямовує і координує Міністр.
21. Формує інформаційну політику діяльності Міністерства.
22. Затверджує календарний план основних заходів Міністерства.
23. Здійснює за дорученням Уряду представництво Міністерства в зарубіжних країнах.
24. Представляє Міністерство у публічно-правових відносинах з іншими органами, підприємствами, установами і організаціями в Україні та за її межами.
25. У разі тимчасової відсутності Міністра (відрядження, хвороба, відпустка та інші поважні причини) його обов'язки виконує перший заступник, а в разі його відсутності - за дорученням Міністра один із заступників Міністра, крім таких обов'язків, як: визначення політичних пріоритетів та стратегічних напрямів роботи Міністерства, участь у прийнятті рішень на засіданнях Кабінету Міністрів України.
26. Безпосередньо здійснює спрямування і координацію діяльності:
Державної ветеринарної та фітосанітарної служби України;
Державного агентства рибного господарства України;
Державного агентства лісових ресурсів України;
Державної інспекції сільського господарства України;
Державної служби України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів.
27. Здійснює координацію в межах забезпечення формування державної політики:
Державної служби України з питань геодезії, картографії та кадастру.
28. Безпосередньо здійснює спрямування, координацію та контролює діяльність:
Управління патронатної служби Міністра;
Департаменту правової та законопроектної роботи;
Прес-служби (відділу);
Управління внутрішнього аудиту;
Сектору запобігання та виявлення корупції.
II. Перший заступник Міністра аграрної політики та продовольства України
1. Перший заступник Міністра аграрної політики та продовольства України (далі - перший заступник Міністра) координує роботу щодо здійснення бюджетного регулювання, застосування фінансово-кредитних механізмів, податкової політики.
2. Забезпечує організацію і проведення конкурсів з визначення керівників суб'єктів господарювання державного сектору економіки, що належать до сфери управління Міністерства, очолює комісію з проведення їх конкурсного відбору.
3. Здійснює координацію діяльності державних підприємств, установ та організацій, що належать до сфери управління Міністерства, та акціонерних товариств, управління корпоративними правами яких здійснює Міністерство.
4. Погоджує відрядження керівників підприємств, установ та організацій, що належать до сфери управління Міністерства, за кордон.
5. Забезпечує ведення обліку об'єктів державної власності, що належать до сфери управління Міністерства, та здійснює контроль за ефективним використанням та збереженням державного майна.
6. Контролює відповідно до встановленого Кабінетом Міністрів України порядку відрахування до Державного бюджету України частини прибутку (доходу) державними підприємствами, господарськими структурами, що належать до сфери управління Міністерства.
7. Організовує виявлення державного майна, яке тимчасово не використовується, та вносить пропозиції Міністру щодо умов його подальшого використання.
8. Надає орендодавцям об'єктів державної власності, що перебувають в управлінні Міністерства, згоду на оренду державного майна і пропозиції щодо умов договору оренди, які мають забезпечувати ефективне використання орендованого майна.
9. Координує взаємодію з підприємствами, установами та організаціями, що належать до сфери управління Міністерства, та акціонерними товариствами, управління корпоративними правами яких здійснює Міністерство.
10. Організовує роботу щодо планування та обґрунтування розподілу бюджетних коштів, контролю за формуванням та використанням коштів за державними бюджетними програмами в галузях агропромислового виробництва.
11. Подає Міністрові пропозиції щодо розподілу бюджетних коштів, головним розпорядником яких є Міністерство, забезпечує, контролює виконання рішень Міністра щодо розподілу цих коштів, крім коштів, визначених для діяльності апарату (головним розпорядником яких є Міністерство), та звітує перед Міністром з цього питання.
12. Організовує роботу щодо планування та контролю за використанням бюджетних і позабюджетних коштів у сфері визначених повноважень та виконання бюджетних зобов'язань.
13. Організовує здійснення контролю за землекористуванням державних підприємств, установ і організацій, що належать до сфери управління Міністерства.
14. Координує роботу щодо здійснення науково-технічної політики, сільськогосподарського машинобудування, ринку матеріально-технічних ресурсів, організації запровадження поставок сільськогосподарської техніки на умовах лізингу, маркетингу технічних засобів для сільгосптоваровиробників.
15. Забезпечує розробку та погодження нормативів споживання електроенергії і природного газу, інших ресурсів та контроль за їх використанням, стратегічних питань технічної політики енергозбереження в АПК. Забезпечує виконання державних програм з енергозбереження.
16. Організовує роботу щодо сертифікації та стандартизації сільськогосподарської техніки та інших ресурсів для потреб АПК.
17. Координує роботу щодо здійснення нагляду за безпекою праці в аграрному секторі економіки.
18. У межах своїх повноважень координує роботу з питань надзвичайних ситуацій в АПК.
19. Координує удосконалення системи сільськогосподарського страхування.
20. Проводить формування та реалізацію державної політики страхування ризиків сільськогосподарського виробництва, державної підтримки сільгосптоваровиробників.
21. Координує питання розвитку внутрішніх ринків продукції рослинництва і насінництва та організовує розробку концептуальних напрямів розвитку конкурентоспроможного землеробства і стандартів на рослинницьку продукцію, адаптовану до вимог Європейського Союзу.
22. Здійснює роботу щодо державної регламентації рослинництва, насінництва та розсадництва, організовує розробки державних і регіональних програм з питань розвитку насінництва, землеробства, розсадництва, хмелярства, виробництва та реалізації продукції рослинництва.
23. Здійснює організаційну роботу з дотримання вимог та удосконалення земельного законодавства, розробляє та здійснює заходи з охорони та контролю за ефективним використанням земель сільськогосподарського призначення, екологізацією сільськогосподарського виробництва.
24. Забезпечує реалізацію державної політики у сфері земельних відносин та підвищення родючості ґрунтів.
25. Вирішує питання організації селекційної роботи, хімізації, охорони та раціонального використання земель сільськогосподарського призначення, підвищення родючості ґрунтів, меліорації, лісництва.
26. Координує питання сертифікації продукції рослинництва, тваринництва, птахівництва, харчових та переробних галузей, насінницьких посівів, сортовивчення та реєстрацію сортів рослин.
27. Забезпечує проведення апробації селекційних досягнень.
28. Вживає заходів, спрямованих на техніко-технологічне переоснащення галузей агропромислового виробництва та енергозбереження.
29. Готує пропозиції щодо формування та розвитку ринкових схем і принципів забезпечення підприємств аграрного комплексу технічними засобами, обладнанням, у тому числі для виробництва біопалива, запасними частинами, паливно-мастильними матеріалами та іншими енергоресурсами.
30. Організовує забезпечення реалізації державної політики у сфері охорони прав на сорти рослин.
31. Підписує накази організаційно-розпорядчого характеру та інші документи а рамках реалізації державної політики у сфері охорони прав на сорти рослин.
32. Організовує роботу щодо здійснення державного контролю за набуттям прав на сорти рослин та їх реєстрацією і реалізацією, проведення експертизи сортів рослин в Україні на наявність генетично модифікованих організмів, у тому числі під час сертифікації сортів рослин, що ввозяться або вивозяться.
33. Координує питання проведення державної науково-технічної експертизи сортів рослин як об'єктів інтелектуальної власності.
34. Організовує роботу щодо здійснення державного випробування сортів рослин з метою визначення придатності для поширення їх в Україні.
35. Координує питання стратегії розвитку загальної і регіональної політики ринків тваринництва та науково обґрунтованого ведення галузей тваринництва, комбікормової промисловості.
36. Організовує роботу щодо забезпечення сприятливих умов діяльності сільськогосподарських підприємств усіх форм власності в галузі тваринництва, забезпечує надання їм консультаційної підтримки в організації виробництва продукції та маркетингу.
37. Організовує роботу щодо ведення племінної справи у тваринництві.
38. У межах своїх повноважень бере участь у здійсненні заходів щодо забезпечення продовольчої безпеки.
39. Здійснює роботу щодо державної регламентації та організовує розробки державних і регіональних програм з питань розвитку садівництва, виноградарства та виноробства.
40. Організовує в межах повноважень підготовку та розроблення Міністерством проектів законів України, що стосуються сфери діяльності Міністерства, та забезпечення подання їх Кабінетові Міністрів України.
41. Затверджує штатні розписи бюджетних установ і організацій, що належать до сфери управління Міністерства.
42. За дорученням Міністра представляє Міністерство у відносинах з центральними та місцевими органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування та громадськими організаціями, іншими установами та організаціями, в тому числі міжнародними.
43. Безпосередньо здійснює спрямування, координацію та контролює діяльність:
Департаменту фінансово-кредитної політики;
Департаменту з управління державною власністю;
Департаменту землеробства та технічної політики в АПК;
Департаменту тваринництва;
Сектору охорони праці та пожежної безпеки.
III. Заступник Міністра аграрної політики та продовольства України
1. Заступник Міністра аграрної політики та продовольства України (далі - заступник Міністра) координує питання стратегії розвитку аграрного сектору економіки, макроекономічного прогнозування і планування, розвитку галузей агропромислового виробництва, економічної аналітики, оптимізації розміщення конкурентоспроможного виробництва сільськогосподарської продукції відповідно до природно-економічних зон; організації розробки поточних та перспективних проектів та програм розвитку АПК, структурно-економічних перетворень, демонополізації і антимонопольного регулювання.
2. Координує питання дотримання політики гендерної рівності в галузі працевлаштування в АПК.
3. Забезпечує розроблення та реалізацію регіональної політики в АПК.
4. Координує питання реалізації державної політики у сфері розвитку аграрної освіти та науки.
................Перейти до повного тексту