1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Регламент


06.11.2014 UA Офіційний вісник Європейського Союзу L 319/36
(До Розділу V : Економічне та галузеве співробітництво Глава 5 . Статистика)
РЕГЛАМЕНТ КОМІСІЇ (ЄС) № 1196/2014
від 30 жовтня 2014 року про імплементацію Регламенту Європейського Парламенту і Ради (ЄС) № 808/2004 про статистику Співтовариства щодо інформаційного суспільства
(Текст стосується ЄЕП)
ЄВРОПЕЙСЬКА КОМІСІЯ,
Беручи до уваги Договір про функціонування Європейського Союзу,
Беручи до уваги Регламент Європейського Парламенту і Ради (ЄС) № 808/2004 від 21 квітня 2004 року про статистику Співтовариства щодо інформаційного суспільства (- 1), зокрема його статтю 8(2),
Оскільки:
(1) Регламент (ЄС) № 808/2004 встановлює спільні рамки для систематичного вироблення європейської статистики щодо інформаційного суспільства.
(3) Інструменти, передбачені в цьому Регламенті, відповідають висновку Комітету європейської статистичної системи,
УХВАЛИЛА ЦЕЙ РЕГЛАМЕНТ:
Стаття 1
Дані, які повинні бути передані для вироблення європейської статистики щодо інформаційного суспільства, як вказано у статті 3(2) і статті 4 Регламенту (ЄС) № 808/2004, у модулі 1: "Підприємства та інформаційне суспільство" та модулі 2: "Фізичні особи, домогосподарства та інформаційне суспільство", мають бути такими, як вказано в додатках І та ІІ до цього Регламенту.
Стаття 2
Цей Регламент набуває чинності на двадцятий день після його опублікування в Офіційному віснику Європейського Союзу.
Цей Регламент обов’язковий у повному обсязі та підлягає прямому застосуванню в усіх державах-членах.
Вчинено у Брюсселі 30 жовтня 2014 року.
За Комісію
Президент
Jose Manuel BARROSO
__________
(-1) ОВ L 143, 30.04.2004, с. 49.
ДОДАТОК I
Модуль 1. Підприємства та інформаційне суспільство
1. ТЕМИ ТА ЇХНІ ХАРАКТЕРИСТИКИ
(a) Теми, які повинні бути охоплені за 2015 референтний рік, вибрані з переліку в додатку I до Регламенту (ЄС) № 808/2004 :
- системи ІКТ та їх використання на підприємствах,
- ІКТ-компетентність одиниці підприємства та потреба в навичках ІКТ,
- використання мережі Інтернет та інших електронних мереж підприємствами,
- доступ до та використання технологій, які забезпечують можливість підключення до мережі Інтернет або інших мереж з будь-якого місця в будь-який час (повсюдне підключення),
- електронні бізнес-процеси та організаційні аспекти,
- безпека та довіра у сфері ІКТ,
- електронна комерція,
- перешкоди для використання ІКТ, мережі Інтернет та інших електронних мереж, а також для електронної комерції та електронних бізнес-процесів.
(b) Характеристики підприємств, які повинні бути зібрані:
Системи ІКТ та їх використання на підприємствах
Характеристика, яка повинна бути зібрана для всіх підприємств:
- використання комп’ютерів.
Характеристика, яка повинна бути зібрана для підприємств, що використовують комп’ютери:
- (необов’язково) наймані працівники або відсоток загальної кількості найманих працівників, які використовують комп’ютери для службових цілей.
ІКТ-компетентність одиниці підприємства та потреба в навичках ІКТ
Характеристики, які повинні бути зібрані для підприємств, що використовують комп’ютери:
- найм ІКТ-спеціалістів,
- забезпечення будь-якого виду навчання для розвитку навичок, пов’язаних з ІКТ, для ІКТ- спеціалістів у попередньому календарному році,
- забезпечення будь-якого виду навчання для розвитку навичок, пов’язаних з ІКТ, для інших найманих працівників у попередньому календарному році,
- набір або спроба набору ІКТ-спеціалістів у попередньому календарному році,
- виконання таких функцій ІКТ протягом попереднього календарного року ("Переважно власними працівниками, включно з тими, що працюють на материнських або афілійованих підприємствах"; "Переважно зовнішнім постачальником"; "Не застосовно"):
- технічне обслуговування інфраструктури ІКТ (сервери, комп’ютери, принтери, мережі),
- підтримка офісного програмного забезпечення,
- розроблення програмного забезпечення/систем для управління бізнесом,
- підтримка програмного забезпечення/систем для управління бізнесом,
- розроблення вебзастосунків,
- підтримка вебзастосунків,
- безпека і захист даних.
Характеристика, яка повинна бути зібрана для підприємств, що використовують комп’ютери та набрали або намагалися набрати ІКТ-спеціалістів у попередньому календарному році:
- наявність вакансій для ІКТ-спеціалістів, які було важко заповнити, протягом попереднього календарного року.
Використання мережі Інтернет та інших електронних мереж підприємствами
Характеристика, яка повинна бути зібрана для підприємств, що використовують комп’ютери:
- доступ до мережі Інтернет.
Характеристики, які повинні бути зібрані для підприємств, що мають доступ до мережі Інтернет:
- наймані працівники або відсоток загальної кількості найманих працівників, які використовують комп’ютери з доступом до мережі Інтернет для службових цілей,
- підключення до мережі Інтернет: DSL або будь-який інший тип фіксованого широкосмугового підключення,
- підключення до мережі Інтернет: мобільне широкосмугове підключення через переносний пристрій з використанням мереж мобільного телефонного зв’язку (3G або 4G),
- (необов’язково) підключення до мережі Інтернет: мобільне широкосмугове підключення через переносний комп’ютер з використанням мереж мобільного телефонного зв’язку (3G або 4G),
- (необов’язково) підключення до мережі Інтернет: мобільне широкосмугове підключення через інші переносні пристрої, такі як смартфони, з використанням мереж мобільного телефонного зв’язку (3G або 4G),
- використання вебсайту,
- наймані працівники або відсоток загальної кількості найманих працівників, які використовують наданий підприємством переносний пристрій, що уможливлює мобільне підключення до мережі Інтернет мережами мобільного телефонного зв’язку, для службових цілей,
- використання соціальних мереж не тільки для розміщення платної реклами,
- використання блогів та мікроблогів підприємств не тільки для розміщення платної реклами,
- використання вебсайтів, призначених для спільного доступу до мультимедійного контенту, не тільки для розміщення платної реклами,
- використання інструментів на основі вікі для обміну знаннями не тільки для розміщення платної реклами,
- (необов’язково) використання платної реклами в мережі Інтернет.
Характеристика, які повинна бути зібрана для підприємств з підключенням DSL або іншим типом фіксованого широкосмугового підключення до мережі Інтернет:
- максимальна договірна швидкість завантаження для найшвидшого фіксованого підключення до мережі Інтернет у Мбіт/с; ([0, < 2]; [2, < 10]; [10, < 30]; [30, < 100]; [більше або дорівнює 100]).
Характеристики, які повинні бути зібрані для підприємств, що мають вебсайт:
- забезпечення можливості: описи товарів або послуг, прейскуранти,
- забезпечення можливості: онлайнове замовлення, резервування або бронювання,
- забезпечення можливості: можливість відвідувачів налаштовувати або розробляти онлайнові товари чи послуги,
- забезпечення можливості: відстеження розміщених замовлень або їхній статус
- забезпечення можливості: персоналізований контент на вебсайті для постійних/повторних відвідувачів,
- забезпечення можливості: посилання або покликання на сторінки підприємства в соціальних медіа,
- (необов’язково) забезпечення можливості: заява про політику конфіденційності, печатка конфіденційності або сертифікація, пов’язана з безпекою вебсайту,
- (необов’язково) забезпечення можливості: оголошення відкритих вакансій або онлайнове подання заяви на заміщення вакансії.
Характеристики, які повинні бути зібрані для підприємств, що використовують соціальні медіа, а саме соціальні мережі, блоги та мікроблоги підприємств, вебсайти для спільного доступу до мультимедійного контенту або інструменти на основі вікі для обміну знаннями, для цілей, інших ніж розміщення платної реклами:
- використання соціальних медіа для розроблення іміджу підприємства або реалізації продуктів,
- використання соціальних медіа для отримання думок, відгуків або запитань клієнтів або надання відповідей на них,
- використання соціальних медіа для залучення клієнтів до розроблення чи оновлення товарів або послуг,
- використання соціальних медіа для співпраці з діловими партнерами або іншими організаціями,
- використання соціальних медіа для найму працівників,
- використання соціальних медіа для обміну поглядами, думками або знаннями в межах підприємства.
Доступ до та використання технологій, які забезпечують можливість підключення до мережі Інтернет або інших мереж з будь-якого місця в будь-який час (повсюдне підключення)
Характеристики, які повинні бути зібрані для підприємств, що мають доступ до мережі Інтернет:
- (необов’язково) надання віддаленого доступу до системи електронної пошти, документів або застосунків підприємства,
- (необов’язково) використання послуг хмарних обчислень, за винятком безоплатних послуг.
Характеристики, які повинні бути зібрані для підприємств, що мають доступ до мережі Інтернет і купують послуги хмарних обчислень:
- (необов’язково) використання електронної пошти як послуги хмарних обчислень,
- (необов’язково) використання офісного програмного забезпечення як послуги хмарних обчислень,
- (необов’язково) хостинг бази (баз) даних підприємства як послуга хмарних обчислень,
- (необов’язково) зберігання файлів як послуга хмарних обчислень,
- (необов’язково) використання фінансових або бухгалтерських програм як послуги хмарних обчислень,
- (необов’язково) використання системи управління відносинами з клієнтами (CRM) як послуги хмарних обчислень,
- (необов’язково) використання обчислювальної потужності для експлуатації власного програмного забезпечення підприємства як послуги хмарних обчислень,
- (необов’язково) використання послуг хмарних обчислень, що їх надають зі спільних серверів надавачів послуг,
- (необов’язково) використання послуг хмарних обчислень, що їх надають із серверів надавачів послуг, зарезервованих виключно для підприємства.
Електронні бізнес-процеси та організаційні аспекти
Характеристики, які повинні бути зібрані для підприємств, що використовують комп’ютери:
- використання пакету комп’ютерних програм ERP (планування ресурсів підприємства) для обміну інформацією між різними бізнес-функціями,
- використання будь-якої програми для управління інформацією про клієнтів (програмного забезпечення для управління відносинами з клієнтами (CRM)), що дає змогу фіксувати, зберігати та надавати іншим бізнес-функціям інформацію про клієнтів підприємства,
- використання будь-якої програми для управління інформацією про клієнтів (програмного забезпечення для управління відносинами з клієнтами (CRM)), що дає змогу аналізувати інформацію про клієнтів для маркетингових цілей,
- електронний обмін інформацією про управління ланцюгами постачання (УЛП) з постачальниками або клієнтами для координації наявності та постачання продуктів або послуг кінцевому споживачу без ручного вводу інформації.
- (необов’язково) надсилання рахунків-фактур іншим підприємствам або органам публічної влади протягом попереднього календарного року,
- (необов’язково) відсоток усіх рахунків-фактур, надісланих як електронні рахунки-фактури у стандартному форматі, придатному для автоматизованого опрацьовування, іншим підприємствам або органам публічної влади протягом попереднього календарного року,
- (необов’язково) відсоток усіх рахунків-фактур, надісланих як звичайні рахунки-фактури в електронній формі, не придатній для автоматизованого опрацьовування, іншим підприємствам або органам публічної влади протягом попереднього календарного року,
- (необов’язково) відсоток усіх рахунків-фактур, надісланих як звичайні рахунки-фактури в паперовій формі іншим підприємствам або органам публічної влади протягом попереднього календарного року,
- (необов’язково) відсоток усіх рахунків-фактур, отриманих як електронні рахунки-фактури у стандартному форматі, придатному для автоматизованого опрацьовування, протягом попереднього календарного року,
- (необов’язково) відсоток усіх рахунків-фактур, отриманих як звичайні рахунки-фактури в паперовій або електронній формі, не придатній для автоматизованого опрацьовування, протягом попереднього календарного року,
Характеристики, які повинні бути зібрані для підприємств, що обмінюються інформацією про управління ланцюгом постачання в електронній формі:
- електронний обмін інформацією про управління ланцюгами постачання з постачальниками або клієнтами через вебсайти (вебсайт підприємства, вебсайт бізнес-партнерів або вебпортали),
- електронний обмін інформацією про управління ланцюгами постачання з постачальниками або клієнтами через електронний обмін інформацією, придатною для автоматизованого опрацювання.
Безпека та довіра у сфері ІКТ
Характеристика, яка повинна бути зібрана для підприємств, що використовують комп’ютери:
- наявність офіційно визначеної політики безпеки ІКТ.
Характеристики, які повинні бути зібрані для підприємств, що використовують комп’ютери та мають офіційно визначену політику безпеки ІКТ:
- ризик, передбачений у політиці безпеки ІКТ: знищення або пошкодження даних внаслідок атаки або неочікуваного інциденту,
- ризик, передбачений у політиці безпеки ІКТ: розкриття конфіденційних даних внаслідок втручання, фармінг-атак, фішинг-атак або випадково,
- ризик, передбачений у політиці безпеки ІКТ: недоступність послуг ІКТ внаслідок зовнішньої атаки (напр., атаки типу "відмова в обслуговуванні"),
- часовий період визначення або останнього перегляду політики безпеки ІКТ ("протягом останніх дванадцяти місяців", "більш ніж дванадцять місяців і менш ніж 24 місяці тому", "більш ніж двадцять чотири місяці тому").
Електронна комерція
Характеристики, які повинні бути зібрані для підприємств, що використовують комп’ютери:
- отримання замовлень на товари або послуги, які були розміщені через вебсайт або застосунок (вебпродажі) у попередньому календарному році,
- (необов’язково) перешкоди, що обмежують продажі через вебсайт або застосунок або заважають їм, оскільки товари або послуги не придатні для вебпродажів,
- (необов’язково) перешкоди, що обмежують продажі через вебсайт або застосунок або заважають їм, спричинені проблемами, пов’язаними з логістикою,
- (необов’язково) перешкоди, що обмежують продажі через вебсайт або застосунок або заважають їм, спричинені проблемами, пов’язаними з оплатою,
- (необов’язково) перешкоди, що обмежують продажі через вебсайт або застосунок або заважають їм, спричинені проблемами, пов’язаними з безпекою ІКТ або захистом даних,
- (необов’язково) перешкоди, що обмежують продажі через вебсайт або застосунок або заважають їм, спричинені проблемами з правовими рамками,
- (необов’язково) перешкоди, що обмежують продажі через вебсайт або застосунок або заважають їм, спричинені надмірно високими інвестиційними витратами порівняно з очікуваними вигодами,
- отримання замовлень на товари або послуги через повідомлення типу ЕОД (продажі типу ЕОД) у попередньому календарному році,
- розміщення замовлень на товари або послуги через вебсайт, застосунок або повідомлення типу ЕОД у попередньому календарному році.
Характеристики, які повинні бути зібрані для підприємств, що отримували замовлення, розміщені через вебсайт або застосунок, у попередньому календарному році:
- вартість або відсоток загального обороту електронних продажів за замовленнями, розміщеними через вебсайт або застосунок, у попередньому календарному році,
- відсоток електронних продажів (оборот) приватним споживачам (B2C) за замовленнями, розміщеним через вебсайт або застосунок, у попередньому календарному році,
- відсоток електронних продажів (оборот) іншим підприємствам (B2B) та електронних продажів органам публічної влади (B2G) за замовленнями, розміщеними через вебсайт або застосунок, у попередньому календарному році.
- електронні продажі за країною походження: власна країна, у попередньому календарному році,
- електронні продажі за країною походження: інші держави-члени ЄС, у попередньому календарному році,
- електронні продажі за країною походження: інші країни світу, у попередньому календарному році,
- (необов’язково) використання систем онлайнових платежів для продажів через вебсайт або застосунок, тобто оплати, інтегрованої у транзакцію за замовленням,
- (необов’язково) використання систем офлайнових платежів для продажів через вебсайт або застосунок, тобто оплати, не інтегрованої у транзакцію за замовленням.
Характеристика, яка повинна бути зібрана для підприємств, що отримували замовлення на продукти та послуги через повідомлення типу ЕОД:
- вартість або відсоток загального обсягу електронних продажів за замовленнями, які були отримані через повідомлення типу ЕОД, у попередньому календарному році,
- електронні продажі за країною походження: власна країна, у попередньому календарному році,
- електронні продажі за країною походження: інші держави-члени ЄС, у попередньому календарному році,
- електронні продажі за країною походження: інші країни світу, у попередньому календарному році.
Характеристики, які повинні бути зібрані для підприємств, що розміщували замовлення через вебсайт, застосунок або повідомлення типу ЕОД:
- (необов’язково) розміщення замовлень на товари або послуги через вебсайт або застосунок у попередньому календарному році,
- (необов’язково) розміщення замовлень на товари або послуги через повідомлення типу ЕОД у попередньому календарному році,
- розміщення замовлень через вебсайт, застосунок або повідомлення типу ЕОД на товари або послуги вартістю принаймні 1% від загальної вартості купівель у попередньому календарному році.
Характеристики, які повинні бути зібрані для підприємств, що розміщували замовлення через вебсайт, застосунок або повідомлення типу ЕОД на суму, що становить принаймні 1% від загальної вартості купівель, у попередньому календарному році:
- (необов’язково) електронні купівлі за країною походження: власна країна, у попередньому календарному році,
- (необов’язково) електронні купівлі за країною походження: інші держави-члени ЄС, у попередньому календарному році,
- (необов’язково) електронні купівлі за країною походження: інші країни світу, у попередньому календарному році.
(c) Загальні характеристики підприємств, які повинні бути зібрані або отримані з альтернативних джерел:
Характеристики, які повинні бути зібрані для всіх підприємств:
- основний вид економічної діяльності підприємства у попередньому календарному році,
- середня чисельність найманих працівників у попередньому календарному році,
- загальний оборот (у вартісному вираженні, без урахування ПДВ) у попередньому календарному році.
2. СФЕРА ОХОПЛЕННЯ
Характеристики, визначені під заголовками 1(b) і (c) цього додатка, повинні бути зібрані та отримані для підприємств, класифікованих за такими видами економічної діяльності, з такими розмірами та в межах такої географічної сфери охоплення:
(a) Економічна діяльність: підприємства, класифіковані за такими категоріями NACE (Rev. 2):
Категорія NACE Опис
Секція C "Переробна промисловість (виробництво)"
Секція D, E "Постачання електроенергії, газу, пари, водопостачання, каналізація та поводження з відходами"
Секція F "Будівництво"
Секція G "Оптова та роздрібна торгівля; ремонт автотранспортних засобів і мотоциклів"
Секція H "Транспорт і складське господарство"
Секція I "Тимчасове розміщування й організація харчування"
Секція J "Інформація та телекомунікації"
Секція L "Операції з нерухомим майном"
Розділи 69-74 "Професійна, наукова та технічна діяльність"
Секція N "Діяльність у сфері адміністративного та допоміжного обслуговування"
Група 95.1 "Ремонт комп’ютерів і обладнання зв’язку"
(b) Розмір підприємства: підприємства з 10 або більше найманих працівників. Підприємства з менш ніж 10 найманими працівниками необов’язково підлягають охопленню.
(c) Географічна сфера охоплення: підприємства, розташовані на будь-якій частині території держави-члена.
3. РЕФЕРЕНТНІ ПЕРІОДИ
Референтним періодом є 2014 рік для характеристик, які стосуються попереднього календарного року. Референтним періодом є 2015 рік для інших характеристик.
4. РОЗПОДІЛИ
Для тем і їхніх характеристик, перерахованих під заголовком 1(b) цього додатка, повинні бути надані такі загальні характеристики:
(a) Розподіл за видами економічної діяльності: згідно з такими агрегованими показниками NACE (Rev. 2):
Агрегація за NACE (Rev. 2) для можливого обчислення національних агрегованих показників
10-18
19-23
24-25
26-33
35-39
41-43
45-47
47
49-53
55
58-63
68
69-74
77-82
26.4, 26.8, 46.5, 58.2, 61, 62, 63.1, 95.1
Агрегація за NACE (Rev. 2) для можливого обчислення європейських агрегованих показників
10-12
13-15
16-18
26
27-28
29-30
31-33
45
46
55-56
58-60
61
62-63
77-78 + 80-82
79
95.1
(b) Розподіл на категорії за розміром: дані повинні розподілятися на такі категорії за розміром залежно від чисельності найманих працівників:
Категорія за розміром
10 або більше найманих працівників
від 10 до 49 найманих працівників
від 50 до 249 найманих працівників
250 або більше найманих працівників
У разі охоплення до підприємств із менш ніж 10 найманими працівниками застосовується наведений нижче розподіл. (Характеристики для категорій за розміром "Менше ніж 5 найманих працівників" і "Від 5 до 9 найманих працівників" надаються необов’язково).
Категорія за розміром
Менше ніж 10 найманих працівників
Менше ніж 5 найманих працівників (необов’язково)
Від 5 до 9 найманих працівників (необов’язково)
5. ПЕРІОДИЧНІСТЬ
Дані повинні надаватися один раз за 2015 рік.
6. КІНЦЕВІ ТЕРМІНИ
(a) Агреговані дані, згадані в статті 6 Регламенту (ЄС) № 808/2004 , за необхідності позначені як конфіденційні або ненадійні, повинні бути передані до Євростату до 5 жовтня 2015 року. До зазначеної дати відповідний набір даних повинен бути підготовлений, валідований і прийнятий.
(b) Метадані, вказані у статті 6 Регламенту (ЄС) № 808/2004 , повинні бути направлені до Євростату до 31 травня 2015 року.
(c) Звіт про якість, зазначений у статті 7(3) Регламенту (ЄС) № 808/2004 , повинен бути направлений до Євростату до 5 листопада 2015 року.
(d) Дані та метадані повинні бути надані Євростату згідно зі стандартом обміну даними, визначеним Євростатом, з використанням послуг "єдиного вікна". Метадані та звіт про якість повинні бути надані відповідно до стандартної структури метаданих, визначеної Євростатом.
ДОДАТОК II
Модуль 2. Фізичні особи, домогосподарства та інформаційне суспільство
1. ТЕМИ ТА ЇХНІ ХАРАКТЕРИСТИКИ
(a) Теми, які повинні бути охоплені за 2015 референтний рік, вибрані з переліку в додатку II до Регламенту (ЄС) № 808/2004 :
- доступ до та використання ІКТ фізичними особами та/або домогосподарствами,
- використання мережі Інтернет та інших електронних мереж фізичними особами та/або домогосподарствами для різних цілей,
- ІКТ-компетентність і навички ІКТ,
- перешкоди для використання ІКТ та мережі Інтернет,
- використання ІКТ фізичними особами для обміну інформацією та послугами з урядами та публічними адміністраціями (електронне врядування),
- доступ до та використання технологій, які уможливлюють підключення до мережі Інтернет або інших мереж з будь-якого місця в будь-який час (повсюдне підключення),
- безпека та довіра у сфері ІКТ.
(b) Характеристики, які повинні бути зібрані:
Доступ до та використання ІКТ фізичними особами та/або домогосподарствами
Характеристики, які повинні бути зібрані для всіх домогосподарств:
- домашній доступ до комп’ютера,
- домашній доступ до мережі Інтернет (через будь-який пристрій).
Характеристики, які повинні бути зібрані для домогосподарств із доступом до мережі Інтернет:
- тип широкосмугового підключення, що використовується для домашнього доступу до мережі Інтернет: фіксоване широкосмугове підключення, напр. DSL, ADSL, VDSL, кабельне підключення, оптоволоконне підключення, супутниковий зв’язок, загальнодоступний Wi-Fi,
- тип широкосмугового підключення, що використовується для домашнього доступу до мережі Інтернет: мобільне широкосмугове підключення (через мережу мобільного телефонного зв’язку принаймні класу 3G, напр. UMTS, з використанням (SIM) карти або ключа USB, мобільного телефону або смартфону як модема),

................
Перейти до повного тексту