1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Регламент


06.09.2013 UA Офіційний вісник Європейського Союзу L 238/5
(До Розділу V: Економічне та галузеве співробітництво Глава 5. Статистика)
РЕГЛАМЕНТ КОМІСІЇ (ЄС) № 859/2013
від 5 вересня 2013 року про імплементацію Регламенту Європейського Парламенту і Ради (ЄС) № 808/2004 про статистику Співтовариства щодо інформаційного суспільства
(Текст стосується ЄЕП)
ЄВРОПЕЙСЬКА КОМІСІЯ,
Беручи до уваги Договір про функціонування Європейського Союзу,
Беручи до уваги Регламент Європейського Парламенту і Ради (ЄС) № 808/2004 від 21 квітня 2004 року про статистику Співтовариства щодо інформаційного суспільства (- 1), зокрема його статтю 8(2),
Оскільки:
(1) Регламент (ЄС) № 808/2004 встановлює спільні рамки для систематичного вироблення європейської статистики щодо інформаційного суспільства.
(2) Імплементаційні інструменти необхідні для визначення даних, які повинні бути надані для підготовки статистики в модулі 1: "Підприємства та інформаційне суспільство" та модулі 2: "Фізичні особи, домогосподарства та інформаційне суспільство", а також кінцевих термінів передачі таких даних.
(3) Інструменти, передбачені в цьому Регламенті, відповідають висновку Комітету європейської статистичної системи,
УХВАЛИЛА ЦЕЙ РЕГЛАМЕНТ:
Стаття 1
Дані, які повинні бути передані для вироблення європейської статистики щодо інформаційного суспільства, як вказано у статті 3(2) і статті 4 Регламенту (ЄС) № 808/2004, у модулі 1: "Підприємства та інформаційне суспільство" та модулі 2: "Фізичні особи, домогосподарства та інформаційне суспільство", мають бути такими, як визначено в додатках I та II до цього Регламенту.
Стаття 2
Цей Регламент набуває чинності на двадцятий день після його опублікування в Офіційному віснику Європейського Союзу.
Цей Регламент обов’язковий у повному обсязі та підлягає прямому застосуванню в усіх державах-членах.
Вчинено у Брюсселі 5 вересня 2013 року.
За Комісію
Президент
Jose Manuel BARROSO
__________
(-1) OB L 143, 30.04.2004, с. 49.
ДОДАТОК I
МОДУЛЬ 1. ПІДПРИЄМСТВА ТА ІНФОРМАЦІЙНЕ СУСПІЛЬСТВО
1. ТЕМИ ТА ЇХНІ ХАРАКТЕРИСТИКИ
(a) Теми, які повинні бути охоплені за 2014 референтний рік, вибрані з переліку в додатку I до Регламенту (ЄС) № 808/2004:
- системи ІКТ та їх використання на підприємствах,
- ІКТ-компетентність одиниці підприємства та потреба в навичках ІКТ,
- використання мережі Інтернет та інших електронних мереж підприємствами,
- доступ до та використання технологій, які забезпечують можливість підключення до мережі Інтернет або інших мереж з будь-якого місця в будь-який час (повсюдне підключення),
- електронні бізнес-процеси та організаційні аспекти,
- доступ до та використання мережі Інтернет та інших мережевих технологій для підключення об’єктів і пристроїв (Інтернет речей),
- електронна комерція.
(b) Характеристики підприємств, які повинні бути зібрані:
Системи ІКТ та їх використання на підприємствах
Характеристика, яка повинна бути зібрана для всіх підприємств:
- використання комп’ютерів.
Характеристика, яка повинна бути зібрана для підприємств, що використовують комп’ютери:
- (необов’язково) наймані працівники або відсоток загальної кількості найманих працівників, які використовують комп’ютери для службових цілей.
ІКТ-компетентність одиниці підприємства та потреба в навичках ІКТ
Характеристики, які повинні бути зібрані для підприємств, що використовують комп’ютери:
- найм ІКТ-спеціалістів,
- забезпечення будь-якого виду навчання для розвитку навичок, пов’язаних з ІКТ, для ІКТ- спеціалістів у попередньому календарному році,
- забезпечення будь-якого виду навчання для розвитку навичок, пов’язаних з ІКТ, для інших найманих працівників у попередньому календарному році,
- набір або спроба набору ІКТ-спеціалістів у попередньому календарному році.
Характеристика, яка повинна бути зібрана для підприємств, що використовують комп’ютери та набрали або намагалися набрати ІКТ-спеціалістів у попередньому календарному році:
- наявність вакансій для ІКТ-спеціалістів, які було важко заповнити, протягом попереднього календарного року.
Використання мережі Інтернет та інших електронних мереж підприємствами
Характеристика, яка повинна бути зібрана для підприємств, що використовують комп’ютери:
- доступ до мережі Інтернет.
Характеристики, які повинні бути зібрані для підприємств, що мають доступ до мережі Інтернет:
- наймані працівники або відсоток загальної кількості найманих працівників, які використовують комп’ютери з доступом до мережі Інтернет для службових цілей,
- підключення до Інтернету: DSL або будь-який інший тип фіксованого широкосмугового підключення,
- підключення до мережі Інтернет: максимальна договірна швидкість завантаження для найшвидшого підключення до мережі Інтернет у Мбіт/с; ([0;< 2], [2;< 10], [10;< 30], [30;< 100], [більше або дорівнює 100]),
- підключення до мережі Інтернет: мобільне широкосмугове підключення через переносний пристрій з використанням мереж мобільного телефонного зв’язку (3G або 4G),
- (необов’язково) підключення до мережі Інтернет: мобільне широкосмугове підключення через переносний комп’ютер з використанням мереж мобільного телефонного зв’язку (3G або 4G),
- (необов’язково) підключення до мережі Інтернет: мобільне широкосмугове підключення через інші переносні пристрої, такі як смартфони, з використанням мереж мобільного телефонного зв’язку (3G або 4G),
- підключення до мережі Інтернет: інше мобільне підключення з використанням мереж мобільного телефонного зв’язку,
- наймані працівники або відсоток загальної кількості найманих працівників, які використовують наданий підприємством переносний пристрій, що уможливлює мобільне підключення до мережі Інтернет мережами мобільного телефонного зв’язку, для службових цілей,
- (необов’язково) використання соціальних мереж не тільки для розміщення платної реклами,
- (необов’язково) використання блогів та мікроблогів підприємств не тільки для розміщення платної реклами,
- (необов’язково) використання вебсайтів, призначених для спільного доступу до мультимедійного контенту, не тільки для розміщення платної реклами,
- використання інструментів на основі вікі для обміну знаннями не тільки для розміщення платної реклами,
- використання вебсайту.
Характеристики, які повинні бути зібрані для підприємств, що мають вебсайт:
- (необов’язково) забезпечення можливості: описи товарів або послуг, прейскуранти,
- забезпечення можливості: онлайнове замовлення, резервування або бронювання,
- (необов’язково) забезпечення можливості: можливість відвідувачів налаштовувати або розробляти онлайнові товари чи послуги,
- (необов’язково) забезпечення можливості: відстеження розміщених замовлень або їхній статус
- (необов’язково) забезпечення можливості: персоналізований контент на вебсайті для постійних/ повторних відвідувачів,
- (необов’язково) забезпечення можливості: посилання або покликання на сторінки підприємства в соціальних медіа,
- (необов’язково) забезпечення можливості: заява про політику конфіденційності, печатка конфіденційності або сертифікація, пов’язана з безпекою вебсайту,
- (необов’язково) забезпечення можливості: оголошення відкритих вакансій або онлайнове подання заяви на заміщення вакансії,
- забезпечення можливості: електронне подання скарг.
Доступ до та використання технологій, які забезпечують можливість підключення до мережі Інтернет або інших мереж з будь-якого місця в будь-який час (повсюдне підключення)
Характеристики, які повинні бути зібрані для підприємств, що мають доступ до мережі Інтернет:
- (необов’язково) надання віддаленого доступу до системи електронної пошти, документів або застосунків підприємства,
- (необов’язково) використання платної реклами в мережі Інтернет,
- використання послуг хмарних обчислень, за винятком безоплатних послуг.
Характеристики, які повинні бути зібрані для підприємств, що мають доступ до мережі Інтернет і купують послуги хмарних обчислень:
- використання електронної пошти як послуги хмарних обчислень,
- використання офісного програмного забезпечення як послуги хмарних обчислень,
- хостинг бази (баз) даних підприємства як послуга хмарних обчислень,
- зберігання файлів як послуга хмарних обчислень,
- використання фінансових або бухгалтерських програм як послуги хмарних обчислень,
- використання системи управління відносинами з клієнтами (CRM) як послуги хмарних обчислень,
- використання обчислювальної потужності для експлуатації власного програмного забезпечення підприємства як послуги хмарних обчислень,
- використання послуг хмарних обчислень, що їх надають зі спільних серверів надавачів послуг,
- використання послуг хмарних обчислень, що їх надають із серверів надавачів послуг, зарезервованих виключно для підприємства,
- фактори, що обмежують використання послуг хмарних обчислень: ризик порушення безпеки,
- фактори, що обмежують використання послуг хмарних обчислень: проблеми з доступом до даних або програмного забезпечення,
- фактори, що обмежують використання послуг хмарних обчислень: труднощі, пов’язані зі скасуванням підписки або зміною надавача послуг (у тому числі побоювання щодо перенесення даних),
- фактори, що обмежують використання послуг хмарних обчислень: невизначеність розташування даних,
- фактори, що обмежують використання послуг хмарних обчислень: невизначеність щодо застосовного права, юрисдикції, механізму врегулювання спорів,
- фактори, що обмежують використання послуг хмарних обчислень: висока вартість купівлі послуг хмарних обчислень,
- фактори, що обмежують використання послуг хмарних обчислень: недостатні знання в галузі хмарних обчислень,
- (необов’язково) ступінь, до якого вдалося скористатися перевагами скорочення витрат, пов’язаних з ІКТ, за шкалою: "значною мірою", "певною мірою", "обмеженою мірою", "жодною мірою",
- (необов’язково) ступінь, до якого вдалося скористатися перевагами, пов’язаними із гнучкістю, що виникла внаслідок розширення або скорочення використання послуг хмарних обчислень, за шкалою: "значною мірою", "певною мірою", "обмеженою мірою", "жодною мірою",
- (необов’язково) ступінь, до якого вдалося скористатися перевагами, пов’язаними з легким та швидким розгортанням рішень на основі хмарних обчислень, за шкалою: "значною мірою", "певною мірою", "обмеженою мірою", "жодною мірою".
Характеристики, які повинні бути зібрані для підприємств, що мають доступ до мережі Інтернет і не купують послуги хмарних обчислень:
- (необов’язково) фактори, що перешкоджають використанню послуг хмарних обчислень: ризик порушення захисту,
- (необов’язково) фактори, що перешкоджають використанню послуг хмарних обчислень: невизначеність розташування даних,
- (необов’язково) фактори, що перешкоджають використанню послуг хмарних обчислень: невизначеність щодо застосовного права, юрисдикції, механізму врегулювання спорів,
- (необов’язково) фактори, що перешкоджають використанню послуг хмарних обчислень: висока вартість купівлі послуг хмарних обчислень,
- (необов’язково) фактори, що перешкоджають використанню послуг хмарних обчислень: недостатні знання в галузі хмарних обчислень.
Електронні бізнес-процеси та організаційні аспекти
Характеристики, які повинні бути зібрані для підприємств, що використовують комп’ютери:
- надсилання рахунків-фактур іншим підприємствам або органам публічної влади протягом попереднього календарного року,
- відсоток усіх рахунків-фактур, надісланих як електронні рахунки-фактури у стандартному форматі, придатному для автоматизованого опрацьовування, іншим підприємствам або органам публічної влади протягом попереднього календарного року,
- відсоток усіх рахунків-фактур, надісланих як звичайні рахунки-фактури в електронній формі, не придатній для автоматизованого опрацьовування, іншим підприємствам або органам публічної влади протягом попереднього календарного року,
- відсоток усіх рахунків-фактур, надісланих як звичайні рахунки-фактури в паперовій формі іншим підприємствам або органам публічної влади протягом попереднього календарного року,
- відсоток усіх рахунків-фактур, отриманих як електронні рахунки-фактури у стандартному форматі, придатному для автоматизованого опрацьовування, протягом попереднього календарного року,
- відсоток усіх рахунків-фактур, отриманих як звичайні рахунки-фактури в паперовій або електронній формі, не придатній для автоматизованого опрацьовування, протягом попереднього календарного року,
- використання пакету комп’ютерних програм ERP (планування ресурсів підприємства) для обміну інформацією між різними функціональними областями,
- використання будь-якої програми для управління інформацією про клієнтів (програмного забезпечення для управління відносинами з клієнтами (CRM)), що дає змогу фіксувати, зберігати та надавати іншим бізнес-функціям інформацію про клієнтів підприємства,
- використання будь-якої програми для управління інформацією про клієнтів (програмного забезпечення для управління відносинами з клієнтами (CRM)), що дає змогу аналізувати інформацію про клієнтів для маркетингових цілей,
- використання повідомлень типу ЕОД (електронний обмін даними) для надсилання платіжних розпоряджень до фінансових установ,
- використання повідомлень типу ЕОД (електронний обмін даними) для надсилання або отримання даних до/від органів публічної влади.
- електронний обмін інформацією про управління ланцюгами постачання (УЛП) з постачальниками або клієнтами для координації наявності та постачання продуктів або послуг кінцевому споживачу без ручного вводу інформації.
Характеристики, які повинні бути зібрані для підприємств, що обмінюються інформацією про управління ланцюгом постачання в електронній формі:
- електронний обмін інформацією про управління ланцюгами постачання з постачальниками або клієнтами через вебсайти (вебсайт підприємства, вебсайт бізнес-партнерів або вебпортали),
- електронний обмін інформацією про управління ланцюгами постачання з постачальниками або клієнтами через електронний обмін інформацією, придатною для автоматизованого опрацювання.
Доступ до та використання мережі Інтернет та інших мережевих технологій для підключення об’єктів і пристроїв (Інтернет речей)
Характеристики, які повинні бути зібрані для підприємств, що використовують комп’ютери:
- використання інструментів радіочастотної ідентифікації (RFID) для ідентифікування особи або контролювання доступу,
- використання інструментів радіочастотної ідентифікації (RFID) у рамках процесу виробництва та надання послуг,
- використання інструментів радіочастотної ідентифікації (RFID) для ідентифікування продукту після процесу виробництва.
Електронна комерція
Характеристики, які повинні бути зібрані для підприємств, що використовують комп’ютери:
- отримання замовлень на товари або послуги, які були розміщені через вебсайт (вебпродажі) у попередньому календарному році,
- отримання замовлень на товари або послуги через повідомлення типу ЕОД (продажі типу ЕОД) у попередньому календарному році,
- розміщення замовлень на товари або послуги через вебсайт або повідомлення типу ЕОД у попередньому календарному році.
Характеристики, які повинні бути зібрані для підприємств, що отримували замовлення, розміщені через вебсайт, у попередньому календарному році:
- використання систем онлайнових платежів для продажів через вебсайт, тобто оплати, інтегрованої у транзакцію за замовленням,
- використання систем офлайнових платежів для продажів через вебсайт, тобто оплати, не інтегрованої у транзакцію за замовленням,
- вартість або відсоток загального обороту електронних продажів за замовленнями, розміщеними через вебсайт, у попередньому календарному році,
- відсоток електронних продажів приватним споживачам (B2C) за замовленнями, розміщеним через вебсайт, у попередньому календарному році,
- відсоток електронних продажів іншим підприємствам (B2B) та електронних продажів органам публічної влади (B2G) за замовленнями, розміщеними через вебсайт, у попередньому календарному році.
Характеристика, яка повинна бути зібрана для підприємств, які отримували замовлення на продукти та послуги через повідомлення типу ЕОД:
- вартість або відсоток загального обсягу електронних продажів за замовленнями, які були отримані через повідомлення типу ЕОД, у попередньому календарному році.
Характеристики, які повинні бути зібрані для підприємств, що розміщували замовлення через вебсайт або повідомлення типу ЕОД:
- (необов’язково) розміщення замовлень на товари або послуги через вебсайт у попередньому календарному році,
- (необов’язково) розміщення замовлень на товари або послуги через повідомлення типу ЕОД у попередньому календарному році,
- розміщення замовлень на товари або послуги вартістю принаймні 1% від загальної вартості купівель у попередньому календарному році.
(c) Загальні характеристики підприємств, які повинні бути зібрані або отримані з альтернативних джерел:
Характеристики, які повинні бути зібрані для всіх підприємств:
- основний вид економічної діяльності підприємства у попередньому календарному році,
- середня чисельність найманих працівників у попередньому календарному році,
- загальний оборот (у вартісному вираженні, без урахування ПДВ) у попередньому календарному році.
2. СФЕРА ОХОПЛЕННЯ
Характеристики, визначені під заголовками 1(b) і (c) цього додатка, повинні бути зібрані та отримані для підприємств, класифікованих за такими видами економічної діяльності, з такими розмірами та в межах такої географічної сфери охоплення:
(a) Економічна діяльність: підприємства, класифіковані за такими категоріями NACE (Rev. 2):
Категорія NACE Опис
Секція С "Переробна промисловість (виробництво)"
Секція D, Е "Постачання електроенергії, газу, пари, водопостачання, каналізація та поводження з відходами"
Секція F "Будівництво"
Секція G "Оптова та роздрібна торгівля; ремонт автотранспортних засобів і мотоциклів"
Секція H "Транспорт і складське господарство"
Секція I "Тимчасове розміщування й організація харчування"
Секція J "Інформація та телекомунікації"
Секція L "Операції з нерухомим майном"
Розділи 69-74 "Професійна, наукова та технічна діяльність"
Секція N "Діяльність у сфері адміністративного та допоміжного обслуговування"
Група 95.1 "Ремонт комп’ютерів і обладнання зв’язку"
(b) Розмір підприємства: підприємства з 10 або більше найманих працівників. Підприємства з менш ніж 10 найманими працівниками необов’язково підлягають охопленню.
(c) Географічна сфера охоплення: підприємства, розташовані на будь-якій частині території держави-члена.
3. РЕФЕРЕНТНІ ПЕРІОДИ
Референтним періодом є 2013 рік для характеристик, які стосуються попереднього календарного року. Референтним періодом є січень 2014 року для всіх інших характеристик.
4. РОЗПОДІЛИ
Для тем і їхніх характеристик, перерахованих під заголовком 1(b) цього додатка, повинні бути надані такі загальні характеристики:
(a) Розподіл за видами економічної діяльності: згідно з такими агрегованими показниками NACE (Rev. 2):
Агрегація за NACE (Rev. 2)
для можливого обчислення національних агрегованих показників
10-18
19-23
24-25
26-33
35-39
41-43
45-47
49-53
55
58-63
68
69-74
77-82
26.4, 26.8, 46.5, 58.2, 61, 62, 63.1, 95.1
Агрегація за NACE (Rev. 2)
для можливого обчислення європейських агрегованих показників
10-12
13-15
16-18
26
27-28
29-30
31-33
45
46
47
55-56
58-60
61
62-63
77-78 + 80-82
79
95.1
(b) Розподіл на категорії за розміром: дані повинні розподілятися на такі категорії за розміром залежно від чисельності найманих працівників:
Категорія за розміром
10 або більше найманих працівників
від 10 до 49 найманих працівників
від 50 до 249 найманих працівників
250 або більше найманих працівників
У разі охоплення до підприємств із менш ніж 10 найманими працівниками застосовується наведений нижче розподіл. (Характеристики для категорій за розміром "Менше ніж 5 найманих працівників" і "Від 5 до 9 найманих працівників" надаються необов’язково).
Категорія за розміром
Менше ніж 10 найманих працівників
Менше ніж 5 найманих працівників (необов’язково)
Від 5 до 9 найманих працівників (необов’язково)
5. ПЕРІОДИЧНІСТЬ
Дані повинні надаватися один раз за 2014 рік.
6. КІНЦЕВІ ТЕРМІНИ
(a) Агреговані дані, згадані в статті 6 Регламенту (ЄС) № 808/2004, за необхідності позначені як конфіденційні або ненадійні, повинні бути передані до Євростату до 5 жовтня 2014 року. До зазначеної дати відповідний набір даних повинен бути підготовлений, валідований і прийнятий.
(b) Метадані, вказані у статті 6 Регламенту (ЄС) № 808/2004, повинні бути направлені до Євростату до 31 травня 2014 року.
(c) Звіт про якість, зазначений у статті 7(3) Регламенту (ЄС) № 808/2004, повинен бути направлений до Євростату до 5 листопада 2014 року.
(d) Дані та метадані повинні бути надані Євростату згідно зі стандартом обміну даними, визначеним Євростатом, з використанням послуг "єдиного вікна". Метадані та звіт про якість повинні бути надані відповідно до стандартної структури метаданих, визначеної Євростатом.
ДОДАТОК II
МОДУЛЬ 2. ФІЗИЧНІ ОСОБИ, ДОМОГОСПОДАРСТВА ТА ІНФОРМАЦІЙНЕ СУСПІЛЬСТВО
1. ТЕМИ ТА ЇХНІ ХАРАКТЕРИСТИКИ
(a) Теми, які повинні бути охоплені за 2014 референтний рік, вибрані з переліку в додатку II до Регламенту (ЄС) № 808/2004:
- доступ до та використання ІКТ фізичними особами та/або домогосподарствами,
- використання мережі Інтернет та інших електронних мереж фізичними особами та/або домогосподарствами для різних цілей,
- ІКТ-компетентність і навички ІКТ,
- перешкоди для використання ІКТ та мережі Інтернет,
- використання ІКТ фізичними особами для обміну інформацією та послугами з урядами та публічними адміністраціями (електронне врядування),
- доступ до та використання технологій, які уможливлюють підключення до мережі Інтернет або інших мереж з будь-якого місця в будь-який час (повсюдне підключення).
(b) Характеристики, які повинні бути зібрані:
Доступ до та використання ІКТ фізичними особами та/або домогосподарствами
Характеристики, які повинні бути зібрані для всіх домогосподарств:
- домашній доступ до мережі Інтернет (через будь-який пристрій).
Характеристики, які повинні бути зібрані для домогосподарств із доступом до мережі Інтернет:
- настільний комп’ютер для домашнього доступу до мережі Інтернет,
- переносний комп’ютер (ноутбук, нетбук, планшет) для домашнього доступу до мережі Інтернет,
- інші мобільні пристрої (мобільний телефон або смартфон, медіаплеєр або ігровий плеєр, пристрій для читання електронних книг) для домашнього доступу до мережі Інтернет,
- телевізор, підключений до мережі Інтернет (розумне ТБ),
- ігрова консоль для домашнього доступу до мережі Інтернет,
- невідомі пристрої для отримання домашнього доступу до мережі Інтернет,
- тип широкосмугового підключення, що використовується для домашнього доступу до мережі Інтернет: фіксоване широкосмугове підключення, напр. DSL, ADSL, VDSL, кабельне підключення, оптоволоконне підключення, супутниковий зв’язок, загальнодоступний Wi-Fi,
- тип широкосмугового підключення, що використовується для домашнього доступу до мережі Інтернет: мобільне широкосмугове підключення (через мережу мобільного телефонного зв’язку, принаймні 3G, напр. UMTS, з використанням (SIM) карти або ключа USB, мобільного телефону або смартфону як модема),
- (необов’язково) тип підключення, що використовується для домашнього доступу до мережі Інтернет: комутований доступ через звичайну телефонну лінію або ISDN,
- (необов’язково) тип підключення, яке використовують для отримання доступу до Інтернету вдома: мобільне вузькосмугове підключення (менш ніж 3G, напр. 2G+/GPRS для мобільного телефону, смартфону або модема в ноутбуці).
Характеристика, яка повинна бути зібрана для всіх фізичних осіб:

................
Перейти до повного тексту