- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Угода
ДОДАТКОВА УГОДА № 1
між Урядом України та Європейською Комісією, що діє від імені Європейського Союзу, про внесення змін до Угоди про фінансування програми "Підтримка реформ з розвитку верховенства права в Україні (ПРАВО)" (ENI/2016/039-835 & ENI/2020/042-827)
Дата підписання: |
18.06.2020 02.09.2020 |
Дата набрання чинності для України: |
02.09.2020 |
Уряд України (далі - Країна-Партнер),
з однієї сторони, та
Європейська Комісія (далі - Комісія), що діє від імені Європейського Союзу (далі - ЄС),
з іншої,
домовилися внести до Угоди про фінансування програми "Підтримка реформ з розвитку верховенства права в Україні (ПРАВО)" (ENI/2016/039-835 & ENI/2020/042-827), яка була підписана 27.10.2017, такі зміни:
1. ОСОБЛИВІ УМОВИ:
Стаття 1 - Характер програми
Стаття 1.2 Особливих умов викладається таким чином:
Загальна кошторисна вартість цієї програми становить 62812675 євро, а максимальний внесок з боку ЄС становить 62500000 євро.
Стаття 1.3 Особливих умов викладається таким чином:
Країна-партнер не бере участі у співфінансуванні цієї програми. Програма співфінансується Expertise France та Естонським центром східного партнерства. Розподіл цього фінансового внеску міститься в Додатку I (Технічні та адміністративні положення).
Стаття 2 - Період виконання
Стаття 2.1 Особливих умов викладається таким чином:
Період виконання цієї Угоди про фінансування, як це визначено у статті 15 Додатку II (Загальні умови) починається з дати набрання чинності цією Угодою про фінансування та закінчується через 108 місяців після цієї дати
Стаття 2.2 Особливих умов викладається таким чином:
Тривалість етапу практичної реалізації програми становить 84 місяці.
2. Додаток I - Технічні та адміністративні положення
Оновлений Додаток I "Технічні та адміністративні положення" додається.
Всі інші терміни та умови Угоди про фінансування залишаються незмінними. Ця Додаткова угода набуває чинності з дати її підписання останньою із Сторін.
Ця Додаткова угода укладена у двох примірниках українською та англійською мовами, при цьому один з примірників переданий Країні - партнеру, а інший - Комісії. Обидві мовні версії є однаково автентичними. У разі виникнення розбіжностей щодо тлумачення цієї Додаткової угоди, текст англійською мовою має переважну силу.
ЗА КРАЇНУ-ПАРТНЕРА (підпис) Ольга СТЕФАНІШИНА Віце-прем’єр-міністр з питань європейської та євроатлантичної інтеграції України Дата 02.09.2020 |
ЗА КОМІСІЮ (підпис) Катаріна МАТЕРНОВА Заступник Генерального Директора - В. о. Керівника Групи підтримки України Генеральний директорат у справах сусідства та переговорів з питань розширення ЄС Дата 18 JUIN 2020 |
ДОДАТОК I
до Угоди про фінансування ENI/2016/039-835
"Підтримка реформ з розвитку верховенства
права в Україні (ПРАВО)"
ТЕХНІЧНІ ТА АДМІНІСТРАТИВНІ ПОЛОЖЕННЯ
1. Назва / основний акт / номер CRIS |
Підтримка реформ з розвитку верховенства права в Україні (ПРАВО) Номер CRIS: ENI/2016/039-835 фінансування забезпечується у рамках "Європейського інструменту сусідства" |
2. Регіон - бенефіціар заходу/ місце реалізації заходу |
Україна Регіоном для реалізації Заходу є вся територія України, місцезнаходженням групи впровадження проекту - м. Київ |
3. Програмний документ |
Не застосовується (це - спеціальний захід) |
4. Пріоритетний сектор / Тематичний напрямок підтримки |
Розвиток системи правосуддя та правоохоронних органів |
Допомога з розвитку: НІ |
5. Відповідні суми |
Загальна кошторисна вартість: 62 812 675 євро Загальна сума внеску з бюджету ЄС: 62 500 000 євро Компонент I програми співфінансується Expertise France на суму 290 000 євро, а компонент II співфінансується Естонським центром східного партнерства на суму 22 675 євро |
6. Метод (методи) надання допомоги та модель (моделі) реалізації |
Проектний метод • Непряме управління за участі агенції "Expertise France" • Непряме управління за участі UNOPS (Управління ООН з обслуговування проектів) • Пряме управління - закупівля послуг |
7 a) DAC код(и) |
15130 Розвиток системи правосуддя та правоохоронних органів |
b) Основний канал реалізації допомоги |
1.10000 УСТАНОВИ ДЕРЖАВНОГО СЕКТОРА |
8. Індикатори (відповідно до форми CRIS DAC) |
Загальні стратегічні цілі |
Не є метою |
Важлива мета |
Основна мета |
Розвиток на основі принципу широкої участі / ефективне управління |
__ |__| |
__ |__| |
x |
Допомога у сфері охорони навколишнього середовища |
x |
__ |__| |
__ |__| |
Гендерна рівність (у тому числі участь жінок у розвитку) |
__ |__| |
x |
__ |__| |
Розвиток торгівлі |
x |
__ |__| |
__ |__| |
Охорона репродуктивного здоров’я, здоров’я матері, новонароджених та дітей |
x |
__ |__| |
__ |__| |
Показники відповідно до конвенцій, прийнятих в Ріо-де-Жанейро |
Не є метою |
Важлива мета |
Основна мета |
Охорона біологічного різноманіття |
x |
__ |__| |
__ |__| |
Боротьба з опустелюванням |
x |
__ |__| |
__ |__| |
Пом’якшення наслідків зміни клімату |
x |
__ |__| |
__ |__| |
Адаптація до зміни клімату |
x |
__ |__| |
__ |__| |
9. Тематичні програми "Загальносвітові суспільні блага та виклики (GPGC)" |
Не застосовується |
Стислий опис Ця ініціатива спрямована на надання Україні допомоги в реалізації реформ у сфері верховенства права та активізацію поточної підтримки ЄС шляхом створення необхідного потенціалу та засобів для дієвого й стійкого впровадження реформ із введенням нових заходів із боротьби з корупцією та реформування системи державного управління (далі - "РДУ"), що фінансуються за рахунок коштів ЄС, і сприяння з боку Консультативної місії Європейського Союзу (КМЄС) з реформування сектора цивільної безпеки. Передбачається надання підтримки у двох основних напрямах: 1-й Компонент - забезпечення підтримки судової реформи із зосередженням уваги на окремих ключових напрямах, зокрема таких, як система правосуддя, виконання судових рішень, покращення доступу до системи правосуддя, державних реєстрів та запровадження санкцій; 2-й Компонент - забезпечення підтримки реформи правоохоронної системи з приділенням основної уваги реформуванню поліції. В цій частині реалізація ініціативи здійснюватиметься в умовах тісної співпраці та взаємодії з Консультативною місією Європейського Союзу із зосередженням зусиль на вдосконаленні стратегічної програми, зміцненні потенціалу для взаємодії поліції з громадою та забезпечення громадського порядку, проведення кримінальних розслідувань й управління персоналом. Реалізацію цієї ініціативи здійснюватимуть агенція "Expertise France" (1-й компонент) з використанням альтернативи, описаної в пункті 2.1.1, та Управління ООН з обслуговування проектів (UNOPS) (2-й компонент), спираючись на принципи, вироблені в процесі постійного діалогу з питань розробки політики між державними органами України та ЄС. Оскільки ініціатива ґрунтується на політичних зобов’язаннях, взятих на високому рівні органами влади України, і спрямована безпосередньо на задоволення найактуальніших заявлених потреб в сфері реформування, її стабільне впровадження забезпечене ще на етапі розробки.
ОПИС ЗАХОДУ
1.1 Цілі/результати
Ця програма стосується реалізації Порядку денного 2030, оскільки передусім вона забезпечує послідовне досягнення
Цілей сталого розвитку (SDG) і, зокрема, цілі № 5 (гендерна рівність), цілі № 8 (сталий економічний ріст) та цілі № 16 (ефективні, підзвітні та відкриті установи).
Загальна мета програми - реформувати систему верховенства права в Україні та привести її функціонування у відповідність до найбільш ефективної європейської й міжнародної практики.
Конкретні цілі (КЦ) заходу:
2. Надання необхідної підтримки Національній поліції та іншим установам України, відповідальним за охорону правопорядку, з метою сприяння створенню ефективної системи правоохоронних органів з дотриманням прав людини.
Результати
Відповідно до Конкретної цілі № 1:
1.1. Ефективне впровадження
Стратегії . Забезпечене функціонування ефективного механізму координації заходів з реформування.
1.2. Зміцнення незалежності, компетентності, ефективності, неупередженості та підзвітності судових органів відповідно до положень оновленого законодавства. Забезпечене функціонування прозорої системи призначення на посади на підставі професійних заслуг кандидатів. Організована навчальна підготовка для суддів, що пройшли ретельну перевірку.
1.3. Налагоджена ефективна й відкрита системи виконання судових рішень та надання юридичної підтримки.
1.4. Налагоджена ефективна система децентралізованої/позавідомчої реєстрації актів цивільного стану, комерційних підприємств та майнових прав.
1.5. Налагоджена ефективна система виконання передбачених законом покарань, в тому числі з використанням пробаційних програм.
1.6. Активізована участь громадськості та Парламенту в реалізації реформ у сфері правосуддя; забезпечено підвищення потенціалу громадських організацій, що діють в регіоні, та розширення взаємодії між Парламентом, урядом, незалежними організаціями і громадянським суспільством.
1.7. Відпрацьовується на практиці принцип формування бюджету для фінансування установ сектора верховенства права за результатами їх діяльності, завдяки чому забезпечується безперервне виділення коштів на потреби установ сектора верховенства права та розробляються приклади покращення ефективності системи планування і складання бюджету.
Відповідно до Конкретної цілі № 2:
2.1. Повністю налагоджено і належним чином впроваджено стратегію реформування правоохоронного сектора, зокрема, Національної поліції, План дій та механізм координації заходів з реалізації реформ. Система формування бюджету сектора приведена у повну відповідність до пріоритетів, передбачених стратегією.
2.2 Відпрацьована ефективна система управління персоналом в Національній поліції та інших установах, які відповідають за охорону правопорядку, зокрема, що стосується підбору кадрів, навчальної підготовки, підвищення кваліфікації, в тому числі з розширенням можливостей жінок брати участь в конкурсах на заміщення вакантних посад у вищому керівництві та управлінському складі та з дотриманням принципів етики, дисципліни й сумлінності співробітників; вводиться в дію та відпрацьовується концепція "Універсального поліцейського".
2.3 Поліція України -сучасна професійна організація, яка активно використовує в своїй діяльності модель взаємодії з громадою та належним чином забезпечує громадський порядок на умовах повного дотримання прав людини.
2.4. Забезпечене підвищення цивільної безпеки та посилення боротьби з тяжкими злочинами, в тому числі кіберзлочинністю, завдяки зміцненню співпраці між установами, відповідальними за розслідування та порушення кримінального переслідування за фактом вчинення злочину, та впровадженню сучасних методів розслідування, в тому числі інформаційних технологій.
2.5 Активізовано залучення громадянського суспільства та Парламенту до процесу реформування правоохоронного сектора, в тому числі шляхом участі зацікавлених сторін на центральному та місцевому рівнях в громадських/консультативних радах відповідних установ сектора, забезпечено посилення потенціалу громадських організацій, що діють в регіоні, та розширення взаємодії між Парламентом, Урядом, незалежними організаціями і громадськістю.
2.6. Налагоджено використання ефективних та економічно вигідних інструментальних засобів IT, що сприяє досягненню вищенаведених очікуваних результатів.
1.2 Основна діяльність
1-й Компонент. Підтримка реформування судової системи
1.1.1 Надання підтримки зацікавленим сторонам в розробці річних планів дій, зміцненні механізмів координації заходів, моніторингу впровадження реформ відповідно до
Стратегії , оцінці відповідної нормативно-правової бази та складенні рекомендацій стосовно потрібних змін.
1.1.2 Надання необхідної чи доцільної підтримки в реалізації реформ в інших сферах, охоплених Планом дій щодо реалізації положень
Стратегії .
1.2.1 Вдосконалення процедури підбору кадрів та інших аспектів управління персоналом в судовій та прокурорській системах, впровадження передових міжнародних практик з метою покращення та оцінки діяльності судів, в тому числі визначення "рейтингу ефективності судів" та проведення опитувань з метою виявлення рівня задоволеності користувачів.
1.2.2 Надання сприяння в проведенні переатестації працівників судової та прокурорської систем і можливої реорганізації судів.
1.2.3 Впровадження провідних європейських практик та досвіду з метою вдосконалення відповідної структури управління в судовій та прокурорській системах.
1.2.4 За результатами ретельного аналізу потреб, забезпечення навчальної підготовки та розширення потенціалу судового корпусу, в тому числі адміністративного персоналу. Таке навчання, за необхідності, передбачає посилення ефективності загального керівництва та керівників проектів, що надає можливість відповідним посадовим особам успішно управляти та здійснювати нагляд/моніторинг за впровадженням проектів цілком самостійно. Що стосується адміністративних судів, у рамках тренінгів також передбачається застосування положень закону про адміністративне судочинство, який має бути прийнятий (відповідно до вимог Програми підтримки Реформування системи державного управління) до 2018 р.
1.2.5 Визначення можливостей для запровадження необхідних інструментальних засобів IT (в тому числі, зокрема, електронного судочинства) та надання допомоги в запровадженні зазначених засобів у судовій та прокурорській системах.
1.3.1 Сприяння в реалізації реформи системи виконання судових рішень, забезпечення моніторингу ефективності відповідних рішень та складення рекомендацій щодо внесення змін до нормативно-правової бази, в разі необхідності. Зокрема,
• підтримка заснування нового виду професійної діяльності - приватний судовий виконавець, в тому числі з розробкою відповідної нормативно-правової бази, порядку добору кадрів, створенням професійної організації та проведенням навчальної підготовки зазначених приватних судових виконавців;
• надання сприяння в реформуванні державної виконавчої служби.
1.3.2 Надання відповідної допомоги з метою впровадження комплексної системи юридичних консультацій з питань цивільних та адміністративних правовідносин.
1.4.1 Надання допомоги в проведенні контролю ефективності процесу передачі повноважень, пов’язаних з реєстрацією комерційних підприємств та майнових прав, місцевим органам влади та нотаріусам.
1.4.2 Стратегічне управління процесом консолідації реєстрів.
1.4.3 Забезпечення, в разі необхідності, потрібними IT-рішеннями для реалізації реформ в сфері реєстрів.
1.5.1 Перегляд положень нормативно-правової бази щодо умовно-дострокового звільнення, розширення потенціалу операційного персоналу органу пробації з метою зниження рівня повторних правопорушень, розробка системи управління справами в органах пробації.
1.6.1 Надання допомоги уряду України та громадськості в розробці й запровадженні нових методів активізації участі громадянського суспільства в процесах реформування, особливо шляхом створення громадських/консультативних рад у відповідних установах зацікавлених сторін, через надання професійних порад, інструктування та ознайомлення з провідними європейськими практиками. Забезпечуватиметься підтримка розширення можливостей громадськості для проведення моніторингу реформ у секторі та дотримання положень
Стратегії з урахуванням відповідних дій уряду України й інших донорських організацій.
1.7.1 Спільно з Міністерством фінансів було розроблено низку заходів, пов’язаних із запровадженням бюджетування за результатами діяльності (РВВ), які використовуються в процесі фінансового планування в установах сектора верховенства права, що забезпечує повну орієнтованість системи планування та формування бюджету на результат.
2-й Компонент. Підтримка реформування правоохоронної системи
2.1.1 Надання підтримки уряду України в розробці та запровадженні стратегічної програми для Національної поліції та інших правоохоронних органів на умовах взаємодії з громадою.
2.1.2 Надання підтримки в реформуванні Міністерства внутрішніх справ України з трансформацією його на сучасний, демілітаризований цивільний орган, що має повноваження на здійснення оперативного контролю діяльності правоохоронних структур.
2.1.3 Надання уряду України відповідних правових та технічних консультацій, в разі необхідності, з метою реконструювання нормативно-правової бази та організаційної структури правоохоронного сектора.
2.2.1 Сприяння запровадженню сучасної кадрової політики та процедур з дотриманням принципу управління персоналом на підставі заслуг в обраних правоохоронних органах, зокрема, Національній поліції, в тому числі з наданням допомоги в розробці процесів добору та переатестації кадрів, системи оцінки професійних досягнень та ефективності роботи, разом з розширенням можливостей жінок брати участь у конкурсах на заміщення вакантних посад у вищому керівництві та управлінському складі та з реалізацією заходів, спрямованих на пропагування сумлінності персоналу (кодекс етичних норм / правила поведінки);
2.2.2 Надання підтримки в оцінці потреб у проведенні комплексних тренінгів та розробці їх програм, розширенні потенціалу і навчальній підготовці працівників поліції та адміністративного персоналу (з рівними можливостями для жінок та чоловіків), охоплюючи діяльність генерального керівництва та керівників проектів, забезпечення можливостей для відповідних посадових осіб успішно управляти та здійснювати нагляд/моніторинг за впровадженням проектів цілком самостійно.
2.3.1 Допомога у впровадженні моделі взаємодії з громадою в діяльність поліції, в тому числі шляхом тренінгів, облаштування й реконструкції обраних відділів поліції, а також через надання підтримки в організації заходів, спрямованих на підвищення довіри, зокрема, налагодження партнерських взаємин між громадою та поліцією, забезпечення встановлення конструктивного діалогу з населенням, місцевими органами влади та недержавними організаціями щодо важливих питань в сфері місцевої безпеки.
2.3.2 Надання підтримки в реформуванні системи слідчих ізоляторів Нацполіції з метою зміцнення механізмів захисту прав людини та забезпечення належних умов (охорона здоров’я, санітарний стан, лікування) для тимчасового утримування підозрюваних в ізоляторах відділів поліції.
2.3.3 Надання допомоги в нарощуванні потенціалу Національної поліції в сфері забезпечення громадського порядку з дотриманням принципів демократії в діяльності правоохоронних органів і згідно з міжнародними стандартами та стандартами, прийнятими в ЄС.
2.4.1 Підтримка розмежування повноважень та налагодження ефективної співпраці між організаціями сектора цивільної безпеки, в тому числі шляхом розробки стандартних операційних процедур.
2.4.2 Підтримка створення Державного бюро розслідувань та надання допомоги в діяльності реформованої прокуратури.
2.4.3 Надання підтримки в реорганізації кримінальної поліції в структуру, здатну успішно боротися зі злочинністю (організованою, фінансовою та кіберзлочинністю) та ефективно використовувати сучасні методи розслідування, зокрема шляхом об’єднання повноважень слідчих і працівників оперативних підрозділів (детективів).
2.4.4 Надання підтримки в розвитку практичних навичок проведення кримінальних розслідувань та використанні в роботі сучасних технологій, зокрема, засобів IT (бази даних, інструменти для оперативного аналізу), в тому числі при розслідуванні організованих злочинів, фінансових правопорушень та інформаційних злочинів.
2.4.5 Підтримка всебічного виконання положень
Будапештської конвенції по боротьбі зі злочинністю в кіберпросторі , організація оперативних підрозділів протидії кіберзлочинам в межах правоохоронних органів і виділення контактних ланок для розширення міжнародного співробітництва в сфері боротьби з кіберзлочинністю та роботи з електронними доказами.
2.4.6. Надання допомоги в запровадженні ефективної системи управління електронними справами між слідчими органами, генеральною прокуратурою та судами.
2.5.1 Надання допомоги уряду України та громаді в розробці й запровадженні нових методів залучення громадянського суспільства до участі в процесах реформування, передусім шляхом створення громадських/консультативних рад у відповідних установах зацікавлених сторін, через надання професійних порад, інструктування та ознайомлення з провідними європейськими практиками.
2.5.2 Проведення тренінгів, інструктажу та забезпечення нарощування потенціалу представників громадянського суспільства і, у відповідних випадках, комітетів Верховної Ради, щодо покладених на них повноважень та наявних можливостей для реалізації своїх повноважень у межах реформи у сфері верховенства права;
2.5.3 Надання підтримки місцевому населенню і громадським організаціям в розробці ефективних механізмів, спрямованих на налагодження діалогу та співпраці з поліцією й органами влади на місцях для вирішення важливих проблем безпеки місцевого рівня. Така підтримка, зокрема, передбачає участь у роботі місцевих консультативних рад, громадських слуханнях, присвячених питанням безпеки, співпрацю з поліцією щодо розробки карт регіонів підвищеної небезпеки та іншу діяльність.
1.3 Логічна побудова заходу
Метою цього заходу є надання підтримки в розширенні потенціалу України щодо вдосконалення перебігу реформ в сфері верховенства права з дотриманням міжнародних стандартів та провідних європейських практик. Програма реалізації заходу складається з двох основних компонентів:
1-й Компонент -надання підтримки в реалізації
Стратегії із зосередженням уваги на численних ключових напрямах. Зокрема, захід дозволить посилити незалежність, неупередженість, професіоналізм та ефективність роботи судових органів, покращуючи доступ до системи правосуддя та захист майнових прав шляхом вдосконалення системи правозастосування і ведення реєстрів та системи виконання кримінальних покарань за допомогою розширення пробаційних програм. Крім цього, в рамках зазначеного компонента передбачається надання підтримки в реалізації ключових проектів в обраних судах з метою покращення ефективності роботи судів та рівня обслуговування населення, що є показним критерієм відновлення довіри до згаданих установ. Також підтримуватиметься впровадження IT-засобів, зокрема моделі електронного судочинства. Зрештою, реалізація цього компонента дозволить розширити можливості відповідних працівників суду керувати та здійснювати нагляд/моніторинг за реалізацією проектів цілком самостійно.
2-й Компонент -забезпечення підтримки реформи правоохоронної системи з розділенням основної уваги реформуванню поліції. В цій частині реалізація ініціативи здійснюватиметься в умовах тісної співпраці з Консультативною місією Європейського Союзу з метою визначення стратегічної програми та механізмів координації заходів в сфері реформ, розширення потенціалу поліції в підтриманні громадського порядку та гарантуванні безпеки населення, в тому числі шляхом використання моделі активної взаємодії поліції з громадою, покращення здатності правоохоронних органів боротися з тяжкими злочинами через впровадження нової концепції "універсального поліцейського" та підвищення професійної кваліфікації працівників Національної поліції України. Зрештою, реалізація цього компонента дозволить розширити потенціал правоохоронних органів щодо самостійного управління та здійснення нагляду/моніторингу за реалізацією проектів.
Згідно з цим Заходом, підтримка реформування правоохоронної системи здійснюватиметься на умовах повної взаємодії та з визнанням провідної ролі КМЄС. Координація заходів з КМЄС дозволить створити потужний інструмент для зміцнення поточної підтримки, що надається Україні з боку ЄС в секторі, з дотриманням принципу комплексного підходу до реформування сектора цивільної безпеки, спрямованого на оптимізацію практичної допомоги органів ЄС в згаданому секторі.
З метою забезпечення належної координації заходів, що здійснюються у рамках 2-го Компонента цієї програми та КМЄС, передбачається створення Спільної оперативної ради (JOB) між виконавцем положень 2-го Компонента та КМЄС, на яку будуть покладені повноваження щодо здійснення щоденної координації діяльності, без будь-якого обмеження функцій Керівного комітету, зазначеного в розділі 2.4 цього документу. Засідання Спільної оперативної ради відбуватимуться на регулярній основі.
Додатково передбачається, що цей захід забезпечить розробку та контроль цільової підтримки, запланованої у рамках Інструменту зі сприяння стабільності та миру (IcSP), з метою надання первинної допомоги в сфері взаємодії поліції з громадою та забезпечення громадського порядку в трьох регіонах (областях) впродовж періоду, що становить 18 місяців, починаючи з IV кварталу 2016 року.
Запропонований захід ґрунтується на успішній реалізації компонентів поточної підтримки в сфері верховенства права, що надається з боку ЄС як Україні, так і іншим країнам перехідного періоду. Він передбачає запровадження гнучкого інструменту, здатного оперативно реагувати на нові потреби зацікавлених сторін в Україні шляхом використання провідних європейських практик та досвіду, а також необхідних технічних засобів і послуг, зокрема IT-рішень. Програма спрямована на надання конкретної практичної допомоги в реалізації реформ в сфері верховенства права. Підтримка реформ в судовій системі здійснюватиметься на базі роботи, проведеної в рамках Проекту ЄС зі сприяння реформуванню судової системи.
2. РЕАЛІЗАЦІЯ
2.1. Методи реалізації
2.1.1. Непряме управління за участі агенції "Expertise France" (агенція держави - члена ЄС) відповідно до положень 1-го Компонента: Підтримка реформування судової системи
Реалізація складових 1-го Компонента цього заходу може здійснюватися на умовах непрямого управління з боку агенції "Expertise France" (EF) згідно зі Статтею 58(1)(c) Регламенту (ЄС, Euratom) № 966/2012. Така реалізація передбачає надання підтримки зацікавленим сторонам в сфері судової системи, що сприятиме підвищенню ефективності діяльності установ сектора та розширенню можливостей співробітників згаданих установ відповідно до цілей та заходів, описаних у розділах 1.1 і 1.2.
Доцільність зазначеного порядку реалізації зумовлена тим фактом, що агенція "Expertise France" має можливості й ресурси для впровадження цієї частини заходу, користуючись досвідом декількох агентств Франції з питань розвитку (FEI, ADETEF, ADECRI, SPSI, ESTHER, INTER). Обсяги діяльності агенції становлять 120 млн євро і охоплюють понад 300 реалізованих проектів у 80 країнах світу та 63000 днів наданих консультаційних послуг впродовж 2015 року. На цей час агенцією здійснюються 7 проектів в сфері верховенства права та організації управління із загальним бюджетом 20 млн євро, в тому числі проекти в секторі судової системи вартістю 12 млн євро, що проводяться в рамках програми соціальної єдності в країнах Латинської Америки, яка фінансується за рахунок коштів ЄС. Агенція EF має групу досвідчених експертів в сфері верховенства права, що входять до складу адміністрації у Франції, і додатково налагодила стратегічне партнерство з іншими установами та адміністраціями ЄС і держав-членів, що дозволить залучити до роботи експертів з різною тематичною спрямованістю, різним географічним походженням та досвідом.
На агенцію покладається вирішення таких завдань, пов’язаних з виконанням бюджету: управління процесом державних закупівель та виділення грантів, укладення та контроль виконання договорів, які є результатом вищезгаданого, в тому числі здійснення відповідних платежів.
У разі, якщо в ході переговорів з вищезазначеною агенцією домовленість не буде досягнута, реалізація 1-го Компонента в частині, пов’язаній із закупівлею товарів, робіт та управлінням грантами, може бути проведена на умовах непрямого управління з боку UNOPS, а здійснення іншої частини 1-го Компонента, що стосується постачання консультативних та інших послуг, може проводитись на умовах прямого управління згідно з методами реалізації, визначеними в розділі 2.1.4.
Доцільність реалізації заходу альтернативною організацією - UNOPS - зумовлена глибоким досвідом UNOPS в проведенні реформ у сфері верховенства права / судової системи (див. обґрунтування в розділі 2.1.2). Альтернативна організація забезпечуватиме підтримку зацікавлених сторін судового сектора, що сприятиме підвищенню ефективності діяльності установ сектора та розширенню потенціалу співробітників відповідних установ.
2.1. Непряме управління за участі UNOPS відповідно до положень 2-го Компонента (реформування правоохоронної системи)
Реалізація складових 2-го Компонента цього заходу може здійснюватися на умовах непрямого управління з боку Управління ООН з обслуговування проектів (UNOPS) згідно зі Статтею 58(1)(c) Регламенту (ЄС, Euratom) № 966/2012.
Така реалізація передбачає надання підтримки органам правоохоронної системи, що сприятиме підвищенню ефективності діяльності установ сектора та розширенню можливостей співробітників згаданих установ щодо впровадження реформ.
Доцільність реалізації цієї частини заходу за допомогою UNOPS зумовлена тим фактом, що зазначена організація забезпечує управління проектами, надає допоміжні послуги та послуги із закупівель з орієнтацією на підвищення стабільності й національного потенціалу в понад 80 країнах світу, а річні обсяги реалізованих нею проектів для партнерів перевищують 1 млрд доларів США. UNOPS пропонує допомогу в проведенні фінансового управління та управління проектами, а також надає кадрові послуги та послуги із закупівель.
На сьогодні в портфелі реформ UNOPS у сфері судової системи та правоохоронних органів знаходиться близько 100 проектів. У 2010 році Управління UNOPS реалізувало в інтересах партнерів проекти з реформування судової та правоохоронної систем загальною вартістю 310 млн доларів США. Завдяки зусиллям UNOPS були збудовані та переоснащені відділи поліції та поліцейські академії, проведена модернізація обладнання та забезпечення IT-ресурсами підрозділів поліції й інших слідчих органів.
На UNOPS покладається вирішення таких завдань, пов’язаних з виконанням бюджету: управління процесом державних закупівель та виділення грантів, укладання та контроль виконання договорів, що є результатом вищезгаданого, в тому числі здійснення відповідних платежів.
2.1.3. Закупівлі (пряме управління)
Узагальнений термін на позначення предмету |
Тип (роботи, товари, послуги) |
Орієнтовна кількість договорів |
Орієнтовний квартал впровадження процедури |
Комунікація і візуальна презентація |
Послуга |
1 |
IV квартал 2017 р. |
Оцінка та аудит |
Послуга |
3 |
I квартал 2018 р., I і IV квартали 2019 р. |
2.1.4. Перехід з непрямого на пряме управління в особливих випадках
Непряме управління за допомогою агенції "Expertise France" (агенція держави - члена ЄС) для виконання положень 1-го Компонента (реформування судової системи) є бажаним методом реалізації заходу, однак, враховуючи складність ситуації з впровадженням реформ в Україні, цілком можливо, що цей бажаний метод не буде застосований з огляду на обставини, які знаходяться поза контролем Комісії. У такому разі закупівля послуг та інформаційно-консультаційних матеріалів може бути здійснена в рамках договору про надання послуг на умовах прямого управління:
................Перейти до повного тексту