1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Угода


Офіційний переклад
УГОДА
про розвиток мультимодальних перевезень ТРАСЕКА
( Про приєднання до Угоди див. Закон № 1036-IX від 02.12.2020 )
Дата вчинення: 16.06.2009
Дата приєднання Україною: 02.12.2020
Дата набрання чинності для України: 30.04.2021
( Сканована копія ) ( Див. текст )
Уряди держав - учасниць Основної багатосторонньої угоди про міжнародний транспорт щодо розвитку коридору Європа - Кавказ - Азія, учиненої в м. Баку 8 вересня 1998 року (ОБУ) (далі - Сторони),
визнаючи, що мультимодальні перевезення вантажів є перспективним видом перевезень,
з метою координації дій усіх учасників транспортного процесу, сприяння та створення сприятливих умов для розвитку мультимодальних перевезень,
домовились про таке:
Стаття 1
Загальні положення
1. Ця Угода регулює відносини між транспортними організаціями, операторами мультимодальних перевезень, вантажовідправниками, вантажоодержувачами, іншими фізичними та юридичними особами, які діють від імені вантажовласника, під час виконання мультимодальних перевезень вантажів, визначає права, обов'язки та відповідальність кожного учасника транспортних операцій.
2. Ця Угода застосовується під час мультимодальних перевезень вантажів між державами - учасницями ОБУ й під час транзиту через території цих країн, що здійснюються перевізниками, зареєстрованими на території однієї зі Сторін, з пунктами відправлення чи призначення, розташованими на територіях держав сторін, з використанням усіх видів транспорту.
3. Ця Угода не зачіпає прав і обов'язків Сторін, що випливають з інших міжнародних угод, учинених державами - учасницями ОБУ.
Стаття 2
Цілі
1. Сторони прагнуть гармонізувати своє законодавство з метою створення єдиної правової основи для розвитку мультимодальних перевезень шляхом використання визначень та ґрунтуючись на концепціях, що містяться в цій Угоді.
2. Сторони можуть визначати для використання з метою виконання цієї Угоди форму документації мультимодального перевезення.
Стаття 3
Визначення
Визначення в цій Угоді мають такі значення:
a) "Мультимодальне перевезення" (МП) означає перевезення вантажів, що виконується щонайменше двома видами транспорту;
b) "Договір мультимодального перевезення" означає договір на перевезення, вантажів двома чи більше видами транспорту;
c) "Документ мультимодального перевезення" означає документ, що засвідчує укладення договору мультимодального перевезення, який видано в обіговій чи необіговій формі (у формі коносамента мультимодального перевезення, накладної мультимодального перевезення чи в будь-якій іншій законній формі) та який підтверджує прийняття ОМП вантажу до перевезення, а також його зобов'язання доставити вантаж відповідно до цього договору;
d) "Оператор мультимодального перевезення" (ОМП) означає фізичну чи юридичну особу, яка укладає договір мультимодального перевезення та бере на себе відповідальність за його виконання шляхом видачі переказного або непереказного документа мультимодального перевезення, а також здійснює організацію мультимодального перевезення від свого імені;
e) "Перевізник" означає фізичну чи юридичну особу, яка фактично здійснює перевезення або його частину чи яка взяла на себе зобов'язання з перевезення повністю або в його частині незалежно від того, чи є вона оператором мультимодального перевезення, чи ні;
f) "Вантажовідправник" означає фізичну або юридичну особу, яка укладає договір мультимодального перевезення з оператором мультимодального перевезення;
g) "Вантажоодержувач" означає фізичну чи юридичну особу, яка має право отримання вантажу від оператора мультимодального перевезення;
h) "Доставка" означає передачу вантажу, вантажоодержувачу відповідно до положень договору мультимодального перевезення;
i) "СПЗ" означає спеціальні права запозичення у визначенні Міжнародного валютного фонду (СПЗ);
j) "Вантаж" означає майно, прийняте перевізником для перевезення відповідно до умов, визначених правилами перевезень для визначеного виду транспорту.
k) "Види транспорту" означає залізничний, автомобільний, морський, річковий та повітряний транспорт.
Стаття 4
Документи перевезення
1. Зміст документа мультимодального перевезення є таким:
a) загальний характер вантажу, відповідні коди продукції, необхідні для ідентифікації вантажу, позначення у відповідних випадках небезпечного характеру вантажу, кількість місць чи предметів та вага вантажу брутто чи його кількість, визначена іншим чином, при цьому всі ці дані зазначаються у такий самий спосіб, як вони були надані вантажовідправником;
b) зовнішній стан вантажу;
c) сума фрахту;
d) ім'я або найменування та місцезнаходження ОМП;
e) ім'я або найменування вантажовідправника;
f) ім'я або найменування вантажоодержувача;
g) місце й дата прийняття вантажу за розпорядженням ОМП чи вповноваженої ним особою;
h) пункт призначення (місце доставки вантажу);
i) дата чи термін доставки вантажу до місця призначення, якщо це погоджено сторонами договору;
j) місце й дата видачі документа мультимодального перевезення;
k) підпис ОМП чи вповноваженої ним особи;
l) провізні платежі для кожного виду транспорту, якщо вони безпосередньо погоджені сторонами договору, чи провізні платежі, у тому числі найменування валюти, яка підлягає сплаті вантажоодержувачем, чи інші вказівки на те, що провізні платежі сплачуються ним;
m) запланований маршрут перевезення, види транспорту та пункти перевалки вантажу, якщо вони відомі на момент оформлення документа мультимодального перевезення;
n) відмітки компетентних органів;
o) інші дані, що за погодженням сторін можуть бути внесені до документа мультимодального перевезення, якщо вони не суперечать національним законодавствам Сторін.
p) мови, що використовуються.
2. Сторони через структури ТРАСЕКА розробляють і затверджують єдину форму документа мультимодального перевезення.
Стаття 5
Страхування
1. Сторони прагнуть забезпечити правову основу для того, щоб ОМП мав можливість застрахувати свою відповідальність.
2. Однак Сторони надають можливість ОМП на власний розсуд визначати об'єкт страхування, як зазначено в пункті 1 цієї статті Угоди, залежно від договірних домовленостей.
Стаття 6
Відповідальність ОМП
1. Відповідальність ОМП охоплює період з моменту прийняття вантажу до свого відання до моменту передачі вантажу вантажоодержувачу.
2. Ця Угода також передбачає, що:
a) ОМП несе відповідальність за дії та бездіяльність його службовців чи агентів, якщо будь-який такий службовець чи агент діють у межах своїх службових обов'язків;
b) ОМП несе відповідальність за дії будь-якої іншої особи, послугами якої він користується для виконання договору, якби такі дії чи бездіяльність були вчинені ним самим.
3. Ця Угода також передбачає, що ОМП може взяти на себе зобов'язання вчинити дії з доставки вантажу або забезпечення його доставки.
4. Ця Угода також передбачає такі умови доставки вантажу вантажоодержувачу:
a) якщо документ мультимодального перевезення видано як обіговий "на пред'явника", то вантаж видається особі, що пред'явила оригінал документа, або,
b) якщо документ мультимодального перевезення видано як обіговий у вигляді ордерного цінного паперу, то вантаж видається особі, що пред'явила документ мультимодального перевезення з належним передаточним написом, або
c) якщо документ мультимодального перевезення видано як обіговий у вигляді іменного цінного паперу, то вповноваженій особі після пред'явлення нею документів, що посвідчують особу, та оригіналу такого документа; якщо такий документ уже переданий за наказом або за бланковим індосаментом, то застосовуються положення пункту b), або,
d) якщо документ видано як необіговий, то особі, що зазначена як вантажоодержувач, після пред'явлення нею документів, що посвідчують особу, або,
e) якщо документ мультимодального перевезення не було видано ОМП, то особі, зазначеній вантажовідправником, чи, особі, яка набула прав вантажовідправника або вантажоодержувача видавати такі інструкції за договором мультимодального перевезення.

................
Перейти до повного тексту