- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Рішення
UA
Офіційний вісник Європейського Союзу
L 223/25
(До
Розділу V "Економічне та галузеве співробітництво"
ІМПЛЕМЕНТАЦІЙНЕ РІШЕННЯ КОМІСІЇ
від 25 липня 2014 року
про виконання Рішення Європейського Парламенту і Ради № 1082/2013/ЄС щодо типових форм надання інформації про планування готовності та реагування на серйозні транскордонні загрози здоров’ю
(оприлюднено під номером C(2014) 5180)
(Текст стосується ЄЕП)
(2014/504/ЄС)
ЄВРОПЕЙСЬКА КОМІСІЯ,
Беручи до уваги Рішення Європейського Парламенту і Ради
№ 1082/2013/ЄС від 22 жовтня 2013 року про серйозні транскордонні загрози здоров'ю та скасування Рішення № 2119/98/ЄС (- 1), зокрема його
статтю 4(6),
Оскільки:
(1) У Рішенні
№ 1082/2013/ЄС встановлено механізми і структури координації дій з реагування на серйозні транскордонні загрози здоров'ю, в тому числі планування готовності та реагування, пов'язані з такими діями з реагування.
(2) Згідно зі
статтею 4(1) Рішення № 1082/2013/ЄС, держави-члени і Комісія повинні надавати взаємні консультації в рамках Комітету з охорони здоров'я (HSC) щодо планування готовності та реагування з метою обміну кращими практиками і досвідом, сприяння взаємодії планування готовності на національному рівні, звернення до міжсекторального виміру на рівні Союзу та підтримки виконання вимог до основних можливостей для нагляду та реагування, визначених Міжнародними медико-санітарними правилами (2005) (ММСП).
(3) У
статті 4(2) Рішення № 1082/2013/ЄС викладено інформацію про планування готовності і реагування на національному рівні і визначено, що держави-члени надають цю інформацію Комісії не пізніше 7 листопада 2014 року, а надалі - кожні три роки.
(4) Відповідно до
статті 4(3) Рішення № 1082/2013/ЄС держави-члени повинні інформувати Комісію про значні зміни у плануванні готовності та реагування на національному рівні.
(5) Відповідно до
статті 4(5) Рішення № 1082/2013/ЄС Комісія повинна провести аналіз інформації, отриманої від держав-членів згідно зі
статтею 4(2) та (3), і підготувати зведений або тематичний звіт про стан виконання. Для цілей
статті 4(1) Комісія повинна розпочати обговорення в Комітеті з охорони здоров’я своєчасно та, де доречно, на основі цього звіту.
(6) Відповідно до
статті 4(6) Рішення № 1082/2013/ЄС Комісія за допомогою імплементаційних актів повинна ухвалити типові форми для використання державами-членами у процесі надання інформації про планування готовності і реагування, як вказано у
статті 4(2) та (3), з метою забезпечення її відповідності визначеним у
статті 4(1) цілям та для її порівнянності.
(7) Для уникнення подвійного звітування інформацію, яку держави-члени вже надали Всесвітній організації охорони здоров’я (ВООЗ) про реалізацію основних можливостей для планування готовності та реагування, необхідно використовувати для цілей звітування відповідно до
статті 4(2)(а) Рішення № 1082/2013/ЄС.
(8) Заходи, передбачені в цьому Рішенні, відповідають висновку Комітету про серйозні транскордонні загрози здоров’ю,
УХВАЛИЛА ЦЕ РІШЕННЯ:
Стаття 1.
У додатку до цього Рішення встановлено типову форму, яку повинні використовувати держави-члени у процесі надання інформації про планування готовності і реагування у випадку серйозних транскордонних загроз здоров’ю відповідно до
статті 4(2) та (3) Рішення
№ 1082/2013/ЄС .
Стаття 2.
Це Рішення адресовано державам-членам.
Вчинено у Брюсселі 25 липня 2014 року. |
За Комісію Tonio BORG Член Комісії |
|
__________
(-1) ОВ L 293, 05.11.2013, с. 1.
ДОДАТОК
Типова форма для використання державами-членами у процесі надання інформації про планування готовності і реагування у випадку серйозних транскордонних загроз здоров’ю
Країна:
Ім'я та адреса координатора:
Дата:
Держави-члени на власний розсуд обирають відповідного координатора, який надає відповіді на наведені нижче запитання. Однак, було б доцільним, якщо відповіді було б надано у співпраці з національним координатором з реалізації Міжнародних медико-санітарних правил (ММСП). Відповіді необхідно дати на всі запитання. Для кожного запитання, будь ласка, зазначте тільки один відповідний варіант відповіді (так, ні, не застосовується або невідомо), якщо є такий вибір, або наведіть коротке пояснення, якщо запитання вимагає розгорнутої відповіді. Якщо запитання не стосується контексту вашої країни, будь ласка, зазначте це у полі для коментарів наприкінці кожної секції та поясніть причину, чому саме воно не стосується. Згідно зі
статтею 4(2)(b) і (с) Рішення
№ 1082/2013/ЄС обов’язок надавати інформацію, встановлений у главах II (Взаємодія) і III (Безперервність бізнесу), застосовується, лише якщо такі заходи чи механізми введені в дію або передбачені в рамках планування готовності та реагування на національному рівні.
I. Виконання вимог до основних можливостей ММСП, як вказано в статті 4(2)(a) Рішення № 1082/2013/ЄС
1 |
Будь ласка, надайте копію вашої останньої відповіді на запитання анкети ВООЗ для моніторингу прогресу в реалізації основних можливостей ММСП у державах-членах, а також, за можливості, звіт про основні показники країни, складений ВООЗ. Крім того, будь ласка, надайте таку інформацію: |
2.1 |
Чи завершили ви станом на теперішній час реалізацію основних можливостей ММСП ? |
так |
ні |
2.2 |
Якщо ні, чому? |
3 |
Будь ласка, опишіть - де вважаєте за потрібне - ваші ідеї щодо того, яку дію повинна вчинити Комісія, агентства ЄС або держави-члени для забезпечення подальшої підтримки та зміцнення основних можливостей ВООЗ. |
4 |
Будь ласка, наведіть - де вважаєте за потрібне - будь-які коментарі або пояснення до запитань, наведених вище, та, якщо необхідно, зазначте будь-які релевантні заходи, проведені вашою країною та не відображені у цій анкеті (за необхідності, можна долучати додаткові сторінки). |
II. Взаємодія між сектором охорони здоров’я та іншими секторами, як вказано в статті 4(2)(b) Рішення № 1082/2013/ЄС
Згідно зі
статтею 4(2) Рішення № 1082/2013/ЄС обов’язок надавати інформацію застосовується, лише якщо такі заходи чи механізми введені в дію або передбачені в рамках планування готовності та реагування на національному рівні.
Національні координаційні структури з питань міжсекторальних інцидентів, вказаних у
статті 4(2)(b)(i) Рішення № 1082/2013/ЄС, розуміють як структури, наділені стратегічними адміністративними повноваженнями та функціями вироблення політики, зокрема щодо системи підпорядкування. Це може бути орган, комітет або робоча група. Національні центри реагування у надзвичайних ситуаціях, як вказано у
статті 4(2)(b)(ii) Рішення № 1082/2013/ЄС, розуміють як оперативні структури та/або механізми, спрямовані на забезпечення логістичних функцій та інструментів, зокрема для повідомлення у випадку серйозних транскордонних загроз здоров’ю.
5.1 |
Чи залучені інші сектори у планування готовності та реагування сектору охорони здоров’я? |
так |
ні |
не застосовується |
невідомо |
5.2 |
Якщо так, для яких типів загроз, що входять до сфери застосування Рішення 1082/2013/ЄС ? |
5.2.1 |
загрози біологічного походження, які складаються з: |
5.2.1.1 |
інфекційних захворювань, будь ласка, якщо можливо, вкажіть, яких саме, наприклад |
|
|
|
|
|
-захворювання з харчовим фактором передачі |
|
|
|
|
|
-зоонозні захворювання |
|
|
|
|
|
-захворювання, які передаються водним шляхом |
|
|
|
|
|
- інші інфекційні захворювання, будь ласка, вкажіть, які саме |
5.2.1.2 |
антимікробна резистентність та інфекції, які пов’язані з наданням медичної допомоги у випадках інфекційних захворювань |
|
|
|
|
5.2.1.3 |
біотоксини або інші небезпечні біологічні агенти, не пов’язані з інфекційними захворюваннями |
|
|
|
|
5.2.2 |
загрози хімічного походження |
|
|
|
|
5.2.3 |
загрози екологічного походження |
|
|
|
|
5.2.4 |
загрози невідомого походження |
|
|
|
|
5.2.5 |
події, які можуть бути або які були оголошені надзвичайними ситуаціями міжнародного значення у сфері охорони здоров’я відповідно до ММСП, якщо вони належать до вище зазначених категорій |
|
|
|
|
|
6 |
Які із зазначених нижче секторів ваша країна визначає як особливо важливі у надзвичайних ситуаціях, пов’язаних із транскордонною загрозою здоров’ю? |
7 |
Чи доступні стандартні операційні процедури (СОП) для координування сектором охорони здоров’я із будь-яким іншим наведеним нижче сектором? |
|
так |
ні |
не застосовується |
невідомо |
|
так |
ні |
невідомо |
енергетика |
6.1 |
|
|
|
|
7.1 |
|
|
|
інформаційно-комунікаційні технології |
6.2 |
|
|
|
|
7.2 |
|
|
|
транспорт |
6.3 |
|
|
|
|
7.3 |
|
|
|
водопостачання для закладів охорони здоров’я, фармацевтичні операції, медико-санітарні служби |
6.4 |
|
|
|
|
7.4 |
|
|
|
сільське господарство, в тому числі ветеринарний сектор |
6.5 |
|
|
|
|
7.5 |
|
|
|
безпечність харчових продуктів |
6.6 |
|
|
|
|
7.6 |
|
|
|
продовольче постачання |
6.7 |
|
|
|
|
7.7 |
|
|
|
хімічна промисловість |
6.8 |
|
|
|
|
7.8 |
|
|
|
промисловість, яка забезпечує сектор охорони здоров’я лікарськими препаратами та іншими витратними матеріалами |
6.9 |
|
|
|
|
7.9 |
|
|
|
органи безпеки та реагування у випадках надзвичайних ситуацій, служби пожежної охорони та швидкої медичної допомоги |
6.10 |
|
|
|
|
7.10 |
|
|
|
місцеві екологічні служби |
6.11 |
|
|
|
|
7.11 |
|
|
|
похоронні служби 6.12 |
|
|
|
|
7.12 |
|
|
|
збройні сили |
6.13 |
|
|
|
|
7.13 |
|
|
|
цивільний захист |
6.14 |
|
|
|
|
7.14 |
|
|
|
адміністрації та урядові установи |
6.15 |
|
|
|
|
7.15 |
|
|
|
наукові центри |
6.16 |
|
|
|
|
7.16 |
|
|
|
культурні об’єкти і ЗМІ |
6.17 |
|
|
|
|
7.17 |
|
|
|
некомерційний сектор |
6.18 |
|
|
|
|
7.18 |
|
|
|
інші сектори, будь ласка, вкажіть, які саме |
|
|
6.19 |
|
|
|
|
7.19 |
|
|
|
8.1 |
Назвіть особливо важливі сектори, з якими сектор охорони здоров’я у вашій країні не має домовленостей щодо координування дій (відповідь не обов’язкова) |
8.2 |
Назвіть пріоритетні сектори, щодо яких необхідно покращити координування із сектором охорони здоров’я? Будь ласка, зазначте в порядку пріоритетності. (відповідь не обов’язкова) |
9.1 |
Будь ласка, опишіть механізми роботи стратегічних координаційних структур (національний закон або СОП), які є чинними на теперішній момент та покликані забезпечувати взаємодію між сектором охорони здоров’я та іншими секторами, у тому числі ветеринарним, та є особливо важливими у випадку надзвичайної ситуації. Будь ласка, наведіть перелік секторів, які охоплені цими координаційними структурами. |
9.2 |
Яким чином національне представництво в Комітеті з охорони здоров’я пов’язане із цією структурою/цими структурами? |
10 |
Будь ласка, опишіть механізми роботи оперативних центрів (кризових центрів ) (національний закон або СОП), які є чинними на теперішній момент та покликані забезпечувати взаємодію між сектором охорони здоров’я та іншими секторами, у тому числі ветеринарним, і є особливо важливими у випадку надзвичайної ситуації. Будь ласка, наведіть перелік секторів, які охоплені цими координаційними структурами. |
11 |
Чи перевірено взаємодію між сектором охорони здоров’я та іншими секторами на національному рівні? |
так |
ні |
невідомо |
12 |
Будь ласка наведіть - де вважаєте за потрібне - будь-які коментарі або пояснення до запитань, наведених вище, та зазначте будь-які релевантні заходи, проведені вашою країною (наприклад, шляхом проведення навчань або під час настання фактичних подій) (за необхідності, можна долучати додаткові сторінки). |
................Перейти до повного тексту