- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Регламент
UA
Офіційний вісник Європейського Союзу
L 116/8
(До
Розділу V : "Економічне та галузеве співробітництво"
Глава 18 . Політика у галузі рибальства та морська політика)
ІМПЛЕМЕНТАЦІЙНИЙ РЕГЛАМЕНТ КОМІСІЇ (ЄС) 2016/673
від 29 квітня 2016 року
про внесення змін і доповнень до Регламенту (ЄС) № 889/2008 про встановлення детальних правил імплементації Регламенту Ради (ЄС) № 834/2007 про органічне виробництво і маркування органічних продуктів, що стосуються органічного виробництва, маркування та контролю
(Текст стосується ЄЕП)
ЄВРОПЕЙСЬКА КОМІСІЯ,
Беручи до уваги Регламент Ради (ЄС) № 834/2007 від 28 червня 2007 року про органічне виробництво і маркування органічних продуктів та про скасування Регламенту (ЄЕС) № 2092/91 (- 1), зокрема його статтю 13(3), статтю 16(1) та (3)(a) і статі 19(3), 20(3), 21(2), 22(1) та 38(a),
Оскільки:
(1) Морські водорості та інші водорості охоплює глава 12 Брюссельської номенклатури, яка внесена до переліку у додатку I до
Договору. Тому морські водорості та інші водорості є сільськогосподарськими продуктами, що підпадають під дію пункту (а) першого підпараграфа статті 1(2) Регламенту (ЄС) № 834/2007. Оскільки до "інших водоростей" належать "мікроводорості", мікроводорості підпадають під сферу застосування Регламенту (ЄС) № 834/2007.
(2) Оскільки в Регламенті Комісії (ЄС) № 889/2008 (- 2) до цього часу не були встановлені жодні детальні правила виробництва мікроводоростей для харчових потреб і виникли питання щодо того, яких правил виробництва операторам слід дотримуватися під час вирощування мікроводоростей для харчових потреб, є потреба з’ясувати ситуацію та встановити детальні правила виробництва таких продуктів.
(3) Виробництво мікроводоростей у багатьох аспектах нагадує виробництво морських водоростей, хоча воно не відбувається в морі. Крім того, якщо їх в подальшому використовують як корм для тварин аквакультури, мікроводорості, подібно до багатоклітинних морських водоростей та фітопланктону, вже підпадають під дію детальних правил виробництва для збирання та вирощування морських водоростей на основі статті 6а Регламенту (EC) № 889/2008. Тому доцільно уточнити, що детальні правила виробництва морських водоростей також слід застосовувати щодо виробництва мікроводоростей для їх подальшого харчового використання.
(4) Дія перехідних заходів щодо використання неорганічного молодняку та сім’я з інкубаторіїв неорганічних двостулкових молюсків в органічному виробництві, передбачених у статті 25e(3) та у третьому підпараграфі статті 25o(1) Регламенту (ЄС) № 889/2008, спливає 31 грудня 2015 року, і це означає, що після зазначеної дати вся молодь та все сім’я молюсків, які використовують в органічному виробництві, повинні бути органічними. Оскільки виявилось, що органічного молодняку та органічного сім'я молюсків немає в наявності в достатній кількості, зазначену дату слід перенести на 1 рік, щоб надати операторам час розвести органічний молодняк та органічне сім'я молюсків у достатній кількості.
(5) Згідно зі статтею 29d(4) Регламенту (ЄС) № 889/2008, Комісії слід повторно переглянути використання деяких енологічних практик, процесів та оброблень до 1 серпня 2015 року з метою поступового скасування або подальшого обмеження таких практик.
(6) Комісія звернулася до Експертної групи з технічного дорадництва щодо органічного виробництва ("EGTOP") із запитом оцінити вплив таких енологічних практик, процесів та оброблень на деякі суттєві характеристики органічного вина та чи існують альтернативні методи для їх заміни. EGTOP рекомендувала (- 3) і надалі дозволити їх використання у виробництві органічного вина через брак життєздатних альтернатив на теперішній час. Вона також рекомендувала здійснити переоцінювання таких методів після певного періоду з тією ж метою, що і сьогодні, тобто для того, щоб поступово їх скасувати або надалі обмежити їх. Тому кінцевий термін 1 серпня 2015 року слід перенести на 3 роки.
(7) Компетентні органи мають можливість санкціонувати на тимчасовій основі винятки з правил розведення тварин, якщо певні обставини перешкоджатимуть операторам продовжувати або відновлювати органічне виробництво. Зокрема, у випадку високої смертності тварин через проблеми зі здоров’ям або катастрофічні обставини, вони можуть дозволити повторне розведення або відновлення стада або гурту з неорганічних тварин за відсутності тварин органічного розведення. Cлід уточнити, що в такому випадку все ще потрібно дотримуватися відповідного перехідного періоду стосовно неорганічних тварин, долучених до стада чи гурту.
(8) Крім того, оскільки останніми роками можливості використання неорганічного молодняку в органічному виробництві були обмежені, доцільно забезпечити подібні виняткові правила виробництва у випадку високої смертності тварин аквакультури.
(9) Додаток II до Регламенту (ЄС) № 889/2008 містить перелік продуктів, які дозволено використовувати в органічному виробництві згідно зі статтею 12(1)(h) і статтею 16(1)(а) Регламенту (ЄС) № 834/2007. Такі продукти були розподілені на 7 груп на основі різних критеріїв, таких як використання або походження. Доцільно спростити виклад та використовувати для класифікації лише критерії походження.
(10) В правому стовпці таблиці в додатку II до Регламенту (ЄС) № 889/2008 наведено опис, вимоги до складу та умови використання продуктів, перелік яких наведений у вищезгаданому додатку, до яких належать мікроорганізми та речовини. Умови використання таких продуктів в органічному виробництві та, зокрема, відповідна категорія використання (наприклад інсектицид, акарицид чи фунгіцид), повинні, однак, відповідати умовам використання діючих речовин, встановлених у додатку до Імплементаційного регламенту Комісії (ЄС) № 540/2011 (- 4) для сільського господарства в цілому. Якщо використання обмежене зазначеним Регламентом для сільського господарства в цілому, для органічного виробництва дозволи на використання також обмежені. Крім того, досвід показав, що умови використання продуктів, внесених у додаток II до Регламенту (ЄС) № 889, в органічному сільському господарстві дуже часто такі ж, як і в традиційному сільському господарстві, і що обмеження використання лімітовані.
(11) Отже, систему слід спростити, щоб запобігти внесенню в додаток II до Регламенту (ЄС) № 889/2008 переліку видів використання, що більше не є схваленими згідно з Імплементаційним регламентом (ЄС) № 540/2011. У той же час слід зазначити, що всі види використання, схвалені Імплементаційним регламентом (ЄС) № 540/2011 для сільського господарства в цілому, автоматично дозволені для використання в органічному виробництві, за винятком випадків, коли спеціально зазначено, що до певних видів використання застосовуються більш обмежувальні умови.
(12) Згідно з процедурою, передбаченою у статті 16(3) Регламенту (ЄС) № 834/2007, держави-члени подали іншим державам-членам та Комісії досьє про деякі речовини, з огляду на те, що вони дозволені і включені в додаток II до Регламенту (ЄС) № 889/2008. Такі досьє були розглянуті EGTOP і Комісією.
(13) У своїх рекомендаціях (- 5), EGTOP дійшла висновку, з-поміж іншого, що речовини діоксид вуглецю, кізельґур (діатомова земля), жирні кислоти та бікарбонат калію відповідають цілям та принципам органічного виробництва. Тому такі речовини слід внести в додаток II до Регламенту (ЄС) № 889/2008. Крім того, для того щоб узгодити найменування діючих речовин з Імплементаційним регламентом (ЄС) № 540/2011, доцільно змінити назву "калієва сіль жирних кислот" (м’яке мило)" на "жирні кислоти".
(14) Відповідно до
статті 23 Регламенту Європейського Парламенту і Ради (ЄС) № 1107/2009 (- 6) основними речовинами є речовини, корисні для захисту рослин, але які не використовують для цієї мети переважно. Багато з них традиційно використовували в органічному сільському господарстві навіть до того, як їх класифікували як основні речовини. Серед них багато харчових продуктів рослинного чи тваринного походження. Доцільно дозволити використання таких основних речовин в органічному сільському господарстві і тому включити їх до додатку II до Регламенту (ЄС) № 889/2008, якщо вони відповідають двом критеріям: підпадають під означення "харчовий продукт" у
статті 2 Регламенту Європейського Парламенту і Ради (ЄС) № 178/2002 (- 7) та мають рослинне або тваринне походження.
(15) Додаток VI до Регламенту (ЄС) № 889/2008 містить перелік кормових добавок, які дозволено використовувати в органічних продуктах відповідно до статті 14(1)(d) і статті 16(1)(d) Регламенту (ЄС) № 834/2007.
(16) Для узгодження з підходом, ухваленим у Регламенті Європейського Парламенту і Ради (ЄС) № 1831/2003 (- 8), вигляд додатка VI слід модифікувати. Зокрема, лівий стовпчик таблиці додатка VI слід змінити, вказавши спеціальний ідентифікаційний номер добавок або функціональних груп, а класифікацію в групі "технологічні добавки" і "поживні добавки" слід узгодити з класифікацією, що її використовують в Регламенті (ЄС) № 1831/2003. Назви речовин групи "зоотехнічні добавки" в секції 4 додатка VI до Регламенту (ЄС) № 889/2008 також слід узгодити з формулюванням Регламенту (ЄС) № 1831/2003.
(17) Згідно з процедурою, передбаченою статтею 16(3) Регламенту (ЄС) № 834/2007, держави-члени подали іншим державам-членам та Комісії досьє про деякі кормові добавки, з огляду на те, що вони дозволені і включені до додатка VI до Регламенту (ЄС) № 889/2008. Такі досьє були розглянуті EGTOP і Комісією. На основі рекомендацій EGTOP щодо кормових матеріалів та кормових добавок (- 9), слід дозволити використання таких речовин, які EGTOP вважає сумісними з принципами та цілями органічного виробництва: селенові дріжджі, диміді хлорид тригідроксид (TBCC) та цинку хлориду гідроксид одноводний (TBZC).
(18) З огляду на зміни, запроваджені імплементаційними регламентами Комісії (ЄС) № 131/2014 (- 10), (ЄС) 2015/861 (- 11) і (ЄС) 2015/1152 (- 12), слід відповідним чином замінити речовини: "екстракти природного походження, багаті на токоферол", "E2 йод" та "E3 кобальт", які більше не існують, новими з тієї ж категорії. Крім того, слід виправити деякі неточності щодо ідентифікаційних номерів бентоніту-монтморілоніту та кліноптілоліту у функціональній групі "(d) Зв’язувальні і протизлежувальні речовини".
(19) Додаток VIII до Регламенту (ЄС) № 889/2008 містить перелік деяких речовин, що їх дозволено використовувати у виробництві перероблених органічних харчових продуктів, дріжджів та дріжджових продуктів відповідно до статті 19(2)(b) та статті 21 Регламенту (ЄС) № 834/2007.
(20) Задля узгодженості з Регламентом Європейського Парламенту і Ради (ЄС) № 1333/2008 (- 13) слід змінити спеціальні умови використання гелю або колоїдного розчину діоксиду кременю (Е 551) та спеціальні критерії чистоти бентоніту. Існуючий дозвіл для каоліну (E 559) слід відкликати, оскільки за Регламентом (ЄС) № 1333/2008 використання такої добавки було дозволене до 31 січня 2014 року.
(21) Згідно з процедурою, передбаченою статтею 21(2) Регламенту (ЄС) № 834/2007, держави-члени подали іншим державам-членам та Комісії досьє на харчові добавки, технологічні добавки та деякі інші речовини, з огляду на те, що вони дозволені і включені в додаток VIII до Регламенту (ЄС) № 889/2008. Такі досьє були розглянуті EGTOP і Комісією.
(22) На основі рекомендацій EGTOP щодо харчових добавок (- 14), слід дозволити використання таких речовин, які EGTOP вважає сумісними з принципами та цілями органічного виробництва: бджолиний віск (E 901), карнаубський віск (E 903), геланова камедь (Е 418) та еритрит (E 968).
(23) Крім того, на підставі рекомендації EGTOP слід змінити умови використання таких добавок: діоксид сірки, калію метабісульфіт, екстракт, багатий на токоферол, лецитини, лимонна кислота, цитрат натрію, винна кислота, гліцерин, карбонат натрію, гель або колоїдний розчин діоксиду кременю і гідроксид натрію. Лецитин, отриманий з органічної сировини, доступний на ринку, але для більшості напрямків використання в органічній харчопереробній промисловості потрібен лецитин з належними властивостями. Доступні обсяги з належними властивостями для виробництва органічних харчових продуктів наразі не є достатніми. Беручи до уваги, що органічному лецитину тимчасово бракує різних властивостей, необхідних для органічного виробництва харчових продуктів, слід забезпечити, щоб протягом перехідного періоду, який триває 3 роки, лецитин, не отриманий з органічної сировини, можна було використовувати у виробництві органічних харчових продуктів.
(24) На основі рекомендацій EGTOP стосовно технологічних добавок, слід дозволити використання оцтової кислоти/оцту, тіаміну гідрохлориду, діамонійфосфату, карбонату натрію та деревного волокна. Що стосується карбонату натрію, лимонної кислоти, гідроксиду натрію, рослинних олій, бентоніту, бджолиного воску та карнаубського воску, до спеціальних умов слід внести зміни та доповнення.
(25) Для технологічних добавок, що їх використовують у виробництві дріжджів, слід встановити вимогу, щоб картопляний крохмаль та рослинні олії використовували тільки в тому випадку, якщо вони отримані від органічного виробництва, з огляду на те, що такі технологічні добавки наразі доступні в їх органічній формі у достатній кількості та якості.
(26) Зрештою, в додатках II, VI та VIII до Регламенту (ЄС) № 889/2008 більше не актуально покликатися на регламент, за яким продукти або речовини були дозволені.
(27) Тому до Регламенту (ЄС) № 889/2008 слід внести відповідні зміни та доповнення.
(28) Щоб надати операторам та контролюючим органам і установам достатньо часу на пристосування до факту, що детальні правила виробництва морських водоростей також застосовуються до виробництва мікроводоростей для їх подальшого використання як харчових продуктів, зміни та доповнення до статті 6а Регламенту (ЄС) № 889/2008 слід застосовувати через 12 місяців після набуття чинності цим Регламентом.
(29) Задля забезпечення безперервності та збереження можливості використовувати неорганічний молодняк та сім’я з інкубаторіїв неорганічних двостулкових молюсків, зміни та доповнення до статей 25e(3) та 25o(1) Регламенту (ЄС) № 889/2008 слід застосовувати ретроактивно з 1 січня 2016 року.
(30) Щоб надати операторам можливість пристосуватися до змін, запроваджених щодо деяких продуктів та речовин для використання у виробництві перероблених органічних харчових продуктів, дріжджів та дріжджових продуктів, зміни та доповнення до додатка VIII до Регламенту (ЄС) № 889/2008 слід застосовувати з дати, що настає через 6 місяців після набуття чинності цим Регламентом.
(31) Заходи, передбачені у цьому Регламенті, відповідають висновку Комітету з органічного виробництва,
УХВАЛИЛА ЦЕЙ РЕГЛАМЕНТ:
Стаття 1. Зміни та доповнення до Регламенту (ЄС) № 889/2008
Внести до Регламенту (ЄС) № 889/2008 такі зміни та доповнення:
(1) Статтю 6a викласти в такій редакції:
"Стаття 6a
Сфера застосування
Ця глава встановлює детальні правила виробництва морських водоростей.
Для цілей цієї глави, до "морських водоростей" належать багатоклітинні морські водорості, фітопланктон та мікроводорості";
(2) у статті 25e, параграф 3 викласти в такій редакції:
"3. Максимальний відсоток неорганічного молодняку аквакультури, долученого до ферми, повинен складати 80% до 31 грудня 2011 року, 50% до 31 грудня 2014 року і 0% до 31 грудня 2016 року";
(3) у статті 25o(1), третій підпараграф викласти в такій редакції:
"Проте максимальний відсоток сім’я з інкубаторіїв неорганічних двостулкових молюсків, які можуть бути долучені до органічних виробничих одиниць, повинен складати 80% до 31 грудня 2011 року, 50% до 31 грудня 2014 року і 0% до 31 грудня 2016 року";
(4) у статті 29d(4), дату "1 серпня 2015 року" замінити на "1 серпня 2018 року";
(5) у статті 47, до першого підпараграфу внести такі зміни та доповнення:
(a) пункт (a) викласти в такій редакції:
"(a) у випадку високої смертності тварин через проблеми зі здоров’ям або катастрофічні обставини, відновлення або відтворення стада чи гурту з неорганічних тварин за відсутності тварин органічного розведення і за умови застосування відповідного перехідного період до неорганічних тварин";
(b) додати такий пункт (f):
"(f) у випадку високої смертності тварин аквакультури через обставини, перелічені в статті 57(1)(а) - (d) Регламенту Європейського Парламенту і Ради (ЄС) № 508/2014 (*), відновлення або відтворення запасу аквакультури з тварин неорганічної аквакультури, якщо органічно вирощені тварини відсутні та за умови що принаймні для останніх двох третин тривалості виробничого циклу використовують органічне управління.
__________
(*) Регламент Європейського Парламенту і Ради (ЄС) № 508/2014 від 15 травня 2014 року про Європейський фонд морського промислу і рибальства та про скасування регламентів Ради (ЄС) № 2328/2003, (ЄС) № 861/2006, (ЄС) № 1198/2006 та (ЄС) № 791/2007 та Регламенту Європейського Парламенту і Ради (ЄС) № 1255/2011 (ОВ L 149, 20.05.2014, с. 1)";
(6) Додаток II замінити на текст, встановлений в додатку I до цього Регламенту;
(7) Додаток VI замінити на текст, встановлений в додатку II до цього Регламенту;
(8) До додатка VIII внести зміни та доповнення відповідно до додатка III до цього Регламенту.
Стаття 2. Набуття чинності та застосування
Цей Регламент набуває чинності на сьомий день після його публікації в Офіційному віснику Європейського Союзу.
Зазначені нижче пункти статті 1 застосовуються з дати, вказаної для них:
(a) пункт (1) застосовується з 7 травня 2017 року;
(b) пункти (2) і (3) застосовуються з 1 січня 2016 року;
(c) пункт (8) застосовується з 7 листопада 2016 року.
Цей Регламент обов’язковий у повному обсязі та підлягає прямому застосуванню у всіх державах-членах.
Вчинено у Брюсселі 29 квітня 2016 року.
За Комісію
Президент
Jean-Claude JUNCKER
__________
(-1) ОВ L 189, 20.07.2007, с. 1.
(-2) Регламент Комісії (ЄС) № 889/2008 від 5 вересня 2008 року про встановлення детальних правил імплементації Регламенту Ради (ЄС) № 834/2007 про органічне виробництво та маркування органічних продуктів, що стосуються органічного виробництва, маркування та контролю (ОВ L 250, 18.09.2008, с. 1).
(-3) Заключний звіт:
http://ec.europa.eu/agriculture/organic/eu-policy/expert-advice/documents/final-reports/
(-4) Імплементаційний регламент Комісії (ЄС) № 540/2011 від 25 травня 2011 року про імплементацію РегламентуЄвропейського Парламенту і Ради (ЄС) № 1107/2009 в частині переліку затверджених діючих речовин (ОВ L 153, 11.06.2011, с. 1).
(-5) Заключний звіт:
http://ec.europa.eu/agriculture/organic/eu-policy/expert-advice/documents/final-reports/egtop-final-report-on-ppp-ii_en.pdf
(-6) Регламент Європейського Парламенту і Ради (ЄС)
№ 1107/2009 від 21 жовтня 2009 року щодо введення в обіг засобівзахисту рослин (ОВ L 309, 24.11.2009, с. 1).
(-7) Регламент Європейського Парламенту і Ради (ЄС)
№ 178/2002 від 28 січня 2002 року про встановлення загальнихпринципів і вимог законодавства про харчові продукти, про створення Європейського органу із безпечності харчових продуктів і про встановлення процедур з питань безпечності харчових продуктів (ОВ L 31, 01.02.2002, с. 1).
(-8) Регламент Європейського Парламенту і Ради (ЄС) № 1831/2003 від 22 вересня 2003 року про добавки для використання у годівлі тварин (ОВ L 268, 18.10.2003, с. 29).
(-9) Заключний звіт:
http://ec.europa.eu/agriculture/organic/eu-policy/expert-advice/documents/final-reports/egtop-final-report-feed-ii_en.pdf
(-10) Імплементаційний регламент Комісії (ЄС) № 131/2014 від 11 лютого 2014 року про внесення змін до Імплементаційного регламенту (ЄС) № 601/2013 щодо дозволу на використання ацетату кобальту(II) чотириводного, карбонату кобальту(II), гідроксиду карбонату кобальту(II) (2:3) одноводного, сульфату кобальту(II) семиводного та гранульованого гідроксиду карбонату кобальту(II) (2:3) одноводного в оболонці як кормових добавок (ОВ L 41, 12.02.2014, с. 3).
(-11) Імплементаційний регламент Комісії (ЄС) 2015/861 від 3 червня 2015 року щодо дозволу на використання йодистогокалію, йодату кальцію безводного і гранульованого йодату кальцію безводного в оболонці як кормових добавок для всіх видів тварин (ОВ L 137, 04.06.2015, с. 1)
(-12) Імплементаційний регламент Комісії (ЄС) 2015/1152 від 14 липня 2015 року щодо дозволу на використання екстрактів токоферолу, отриманих з рослинних олій, екстрактів, багатих на токоферол, отриманих з рослинних олій (дельта збагачення), та альфа-токоферолу як кормових добавок для всіх видів тварин (ОВ L 187, 15.07.2015, с. 5).
(-13) Регламент Європейського Парламенту і Ради (ЄС) № 1333/2008 від 16 грудня 2008 року про харчові добавки (ОВ L 54, 31.12.2008, с. 16).
(-14) Заключні звіти:
http://ec.europa.eu/agriculture/organic/eu-policy/expert-advice/documents/finalreports/final_report_egtop_on_organic_food_en.pdf
http://ec.europa.eu/agriculture/organic/eu-policy/expert-advice/documents/final-reports/egtop-final-report-food-ii_en.pdf
http://ec.europa.eu/agriculture/organic/eu-policy/expert-advice/documents/final-reports/egtop-final-report-food-iii_en.pdf
ДОДАТОК I
"ДОДАТОК II
Пестициди - Продукти, зазначені у статті 5(1)
Всі речовини, перелічені у цьому додатку, повинні відповідати принаймні умовам використання, як їх визначено у додатку до Імплементаційного регламенту Комісії (ЄС) № 540/2011 (- 1). У другому стовпчику кожної таблиці зазначені більш обмежувальні умови використання для органічного виробництв.
1. Речовини рослинного чи тваринного походження
Назва |
Опис, вимоги до складу, умови використання |
Азадирахтин, екстракт, одержаний з азадирахти індійської (дерево Нім) |
|
Основні речовини |
Тільки ті основні речовини у розумінні статті 23(1) Регламенту Європейського Парламенту і Ради (ЄС) № 1107/2009 (- 2), що підпадають під означення "харчовий продукт" у статті 2 Регламенту Європейського Парламенту і Ради (ЄС) № 178/2002 (- 3), та мають рослинне або тваринне походження. Речовини не для використання як гербіциди, а тільки для боротьби зі шкідниками та хворобами. |
Бджолиний віск |
Тільки для оброблення після обрізання/захисного оброблення ран. |
Гідролізовані білки, за винятком желатину |
|
Ламінарин |
Келп повинен бути або вирощений органічно відповідно до статті 6d, або зібраний на основі принципів сталого розвитку відповідно до статті 6c. |
Феромони |
Тільки в пастках і дозувальних пристроях. |
Рослинні олії |
Дозволені всі види використання, за винятком гербіциду. |
Піретрини, отримані з Chrysanthemum cinerariaefoliumum |
|
Піретроїди (тільки дельтаметрин або лямбдацигалотрин) |
Тільки в пастках зі спеціальними принадами; лише проти Bactrocera oleae і Ceratitis capitata Wied. |
Екстракт квасії, отриманий з Quassia amara |
Тільки як інсектицид, репелент. |
Репеленти із запахом тваринного або рослинного походження/овечий жир |
Тільки на неїстівних частинах культури та якщо матеріал культури не споживають вівці чи кози. |
................Перейти до повного тексту