1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Звіт


52007DC0287
КОМІСІЯ ЄВРОПЕЙСЬКИХ СПІВТОВАРИСТВ
Брюсель, 04.06.2007
(До Розділу V "Економічне та галузеве співробітництво"
Глава 5. Статистика)
Звіт Комісії Європейському Парламенту і Раді
щодо імплементації Регламенту NUTS (Регламент (ЄС)
№ 1059/2003)
( Див. текст )
COM/2007/0287 остаточна редакція
1. МЕТА
Цей звіт передбачений у статті 8 Регламенту Європейського Парламенту і Ради (ЄС) № 1059/2003 від 26 травня 2003 року про встановлення спільної класифікації територіальних одиниць для статистики (NUTS) (- 1) (далі - "Регламент NUTS"). Стаття 8 говорить:
"Звітування Через три роки після набуття чинності цим Регламентом Комісія подає звіт про його імплементацію до Європейського Парламенту і Ради." |
2. ЗАХОДИ, ЯКІ ОХОПЛЮЄ ЗВІТ
Цей звіт охоплює всі заходи, ужиті в рамках імплементації Регламенту NUTS. Перший етап імплементації було здійснено в 2003 році після ухвалення Регламенту. Оновлення класифікації NUTS відбувається кожні три роки відповідно до положень Регламенту. Ця важлива операція відбулася наприкінці 2006 року. Тому дата цього звіту була встановлена таким чином, щоб він повністю її враховував.
Класифікація NUTS - це еталонні рамки для всіх регіональних статистик ЄС. Тому в цьому контексті доречно звітувати про надання державами-членами регіональних статистичних даних Комісії, зокрема, Євростату.
Згідно зі статтею 2(5) було розглянуто питання про те, чи повинен Регламент NUTS і надалі охоплювати три територіальні рівні, або ж необхідно додати більше рівнів. Згідно зі встановленими вимогами Комісія подала Європейському Парламенту і Раді повідомлення з цього питання. (- 2)
1 травня 2004 року десять країн вступили до Європейського Союзу. До Регламенту NUTS було внесено зміни, щоб охопити нові держави-члени, і цей процес також охоплений цим звітом.
Насамкінець, в обговореннях з країнами-кандидатами стосовно їхньої регіональної класифікації, правила, викладені в Регламенті NUTS, слугують керівними принципами.
3. ВПРОВАДЖЕННЯ В БАЗАХ ДАНИХ ЄВРОСТАТУ
Євростат зберігає регіональні дані у двох середовищах: одній виробничій базі даних, де зберігають дані для підтвердження правильності, і де обчислюють коефіцієнти або інші похідні показники, та одній базі даних для розповсюдження, яка доступна в режимі онлайн на веб-сайті Євростату. Статистичні дані доступні кожному безкоштовно, за винятком випадків, коли існує чітко визначена причина обмежити їх розповсюдження.
Обидві бази даних повинні були бути оновлені з додаванням кодів NUTS 2003 року після їх затвердження. Оскільки розповсюджують тільки дані про існуючі регіони, будь-який код, який зник у 2003 році, повинен був бути вилучений з баз даних. Статистичні дані, пов'язані з видаленими кодами, були, наскільки це можливо, переміщені або перетворені в нові коди NUTS у базі даних.
Перехід з попередньої версії баз даних Євростату (NUTS 1999 року, яка базувалася на неофіційній угоді) на версію NUTS 2003 року було здійснено 20 листопада 2003 року.
З 2003 року код NUTS було наново визначено таким чином, щоб він мав однакову довжину для всіх регіонів одного рівня NUTS, чого не було раніше. Це - операційне вдосконалення, оскільки воно спрощує ідентифікацію та сортування регіонів NUTS у статистичних таблицях.
4. РЕГІОНАЛЬНА СТАТИСТИКА
Держави-члени подають регіональні статистичні дані до Євростату відповідно до класифікації NUTS у кількох сферах. Після перевірки правильності дані розповсюджують в режимі онлайн через веб-сайт Євростату.
У деяких сферах держави-члени мають юридичне зобов'язання подавати регіональні дані, а в інших передають їх на основі неофіційних угод. Більшість даних збирають на рівні NUTS 2. Невелику кількість таблиць наводять на детальнішому рівні NUTS 3.
Після будь-якої зміни регіональної класифікації держави-члени повинні перетворити дані на основі нової класифікації. У 2003 році було внесено зміни до NUTS у п'яти з тодішніх п'ятнадцяти держав-членів ЄС. Тому можна перевірити, чи ці країни надали в цілому історичні дані щодо регіонів, які були наново визначені у 2003 році.
У випадках, коли регіони були об'єднані, було відносно просто агрегувати статистику для нового регіону NUTS. У випадках, коли регіон був розділений або коли межі між регіонами були переміщені, для Євростату виявилося неможливим здійснити перетворення із наявних даних. Державам-членам, яких це стосувалося, було запропоновано надати перетворені дані, якщо це взагалі було можливо. У випадку вибіркових обстежень часто неможливо ретроспективно перетворити регіональні дані, оскільки формат обстеження, включаючи розмір вибірки в кожному (старому) регіоні, не дозволяє таке перетворення. Тому неминуче, що після змін у регіонах NUTS з'являються пробіли в базі даних.
Також слід зазначити, що регіональні дані з перепису населення та житла 2000/2001 років були зібрані на підставі регіональної класифікації, чинної на момент проведення перепису (як для старих, так і для нових держав-членів). Євростат робив спроби перекодувати ці дані відповідно до поточної класифікації NUTS (2003 року). У більшості випадків це було можливо. У кількох випадках службі статистики у відповідній країні було запропоновано надати переглянуті таблиці, перетворені на основі регіональної класифікації 2003 року.
5. ДОДАТКОВІ РІВНІ NUTS
Класифікація NUTS складається з трьох ієрархічних рівнів. Стаття 2(5) Регламенту NUTS зобов'язує Комісію подати повідомлення Європейському Парламенту і Раді про можливість запровадження детальніших рівнів у Регламенті NUTS. Комісія обговорила це питання з державами-членами, а згодом подала повідомлення (COM(2005) 473), у якому зроблені такі висновки:
Комісія дійшла висновку, що на теперішньому етапі не потрібно передбачати жодний додатковий рівень регіональної класифікації в рамках Регламенту NUTS. Зусилля повинні бути зосереджені на статистичній інформації, що міститься на наявних рівнях NUTS, з метою консолідації в розширеному ЄС у складі 25 країн, на покращенні якості та отриманні додаткових регіональних даних, якщо це необхідно для цілей політики.
Крім того, на неофіційному рівні, Комісія повинна активно підтримувати в європейському масштабі гармонізацію рівня 1 місцевих адміністративних одиниць (LAU) (який лежить в основі рівня NUTS 3). Це зумовить інтенсивний обмін думками між службами статистики за підтримки та заохочення Комісією, а також розроблення настанов для гармонізації понять і означень регіонів рівня LAU 1.
Пропозиція полягає в тому, що в певний момент у майбутньому ситуацію необхідно переоцінити. Можливий належний момент настане після 2008 року.
6. РОЗШИРЕННЯ ЄС
Розширення ЄС на десять нових держав-членів 1 травня 2004 року спричинило необхідність внести зміни і доповнення до додатків з 1 по 3 до Регламенту NUTS, щоб охопити всі 25 держав-членів.
У 2005 році Європейський Парламент і Рада ухвалили Регламент про внесення змін і доповнень. (- 3) Процедура ухвалення Регламенту, що вносить зміни і доповнення, забрала набагато більше часу та зусиль, ніж очікували спочатку, через кількість країн, яких це стосувалося. Одна з основних проблем полягала в тому, що деякі з нових держав-членів подали пропозиції щодо коригування своїх регіонів NUTS на дуже пізній стадії (квітень 2004 року). Проте, усі пропозиції було інкорпоровано.
Деякі країни, що вступали до ЄС, вже ухвалили власне національне законодавство щодо регіональних статистичних класифікацій. Це законодавство не стосується регіональної адміністративної структури в їхній країні, а є суто статистичною класифікацією, яка відображає NUTS. Це національне законодавство є зайвим, оскільки Регламент NUTS має пряме застосування в усіх державах-членах. Крім того, досвід Комісії показує, що таке "паралельне" законодавство щодо класифікації регіональної статистики значно ускладнює справу. Зокрема, якщо Комісія зобов'язана змінити регіональну класифікацію, щоб привести її у відповідність до юридичних зобов'язань та політик ЄС, держави-члени у свою чергу змушені скасувати своє національне законодавство. У майбутньому країнам-кандидатам буде наполегливо рекомендовано не ухвалювати таке законодавство.
7. ПРОЦЕС ОНОВЛЕННЯ РЕГЛАМЕНТУ NUTS
Стаття 5 Регламенту NUTS визначає, яким чином можна оновлювати класифікацію NUTS. Проте основоположний підхід полягає в тому, щоб зберігати класифікацію NUTS якомога стабільнішою для уникнення розривів у статистичних часових рядах. Таким чином, класифікацію NUTS змінюють з періодичністю не частіше ніж кожні три роки. Виняток із цього трирічного обмеження допускається у випадку повної реорганізації адміністративного устрою в державі-члені, оскільки будь-яка така реорганізація зробила б неможливим або дуже трудомістким для служби статистики відповідної країни продовжувати надавати статистичні дані на основі застарілої регіональної класифікації. Ще один виняток допускається для дуже невеликих змін меж регіонів: зміни меж, які призводять до зміни на менш ніж 1 % населення в найменшому задіяному регіоні, не повинні розглядатися як оновлення класифікації NUTS.
З червня 2003 року в жодній державі-члені не відбувалася реорганізація, передбачена в статті 5(4). Були здійснені деякі незначні зміни меж між регіонами NUTS.
Трирічний мораторій на зміни класифікації NUTS означав, що перший перегляд був можливим у 2006 році. Комісія повинна вносити пропозиції щодо оновлення класифікації NUTS на основі інформації держав-членів, беручи до уваги стратегічні потреби департаментів Комісії, з тим щоб вони були ухвалені в "другій половині календарного року". Повний процес такого перегляду та процедура, згідно з якою держави-члени повідомляють Комісію про будь-які зміни, які вони хотіли б внести до класифікації NUTS, були остаточно узгоджені з державами-членами під час чергових засідань робочої групи Євростату з регіональної та міської статистики у 2005 році. На практиці наслідком перегляду класифікації є внесення змін лише до додатків до Регламенту.
Загалом, оскільки Регламент NUTS стосується статистики, відповідальність за координування управління регіональною класифікацією лежить на службі статистики кожної держави-члена. Однак, держави-члени повинні офіційно повідомляти Комісію про будь-які зміни, які вони хочуть запропонувати, листом від свого постійного представника в ЄС.

................
Перейти до повного тексту