1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Меморандум


МЕМОРАНДУМ
про взаєморозуміння між Державною фіскальною службою України, Адміністрацією державної прикордонної служби України та Управлінням з наркотиків та злочинності Організації Об’єднаних Націй
Дата підписання: 16.01.2018
Дата набрання чинності для України: 16.01.2018
Враховуючи те, що Управління з наркотиків та злочинності Організації Об’єднаних Націй (далі - УНЗ ООН) має мандат сприяти безпеці та правосуддю у всьому, що може убезпечити світ від злочинів, наркотиків та тероризму;
беручи до уваги, що УНЗ ООН спільно з іншими партнерами бере участь у реалізації Програми з контролю за контейнерами (далі - ПКК), яка має на меті створення можливостей в державах, які намагаються зміцнити безпеку на кордоні як частину інтегрованого управління кордонам, забезпечуючи при цьому законну торгівлю та державні надходження;
зважаючи на те, що Програма розвитку Організації Об’єднаних Націй (далі - ПРООН) виконує координуючу та фінансову функцію у питаннях надання технічної допомоги в системі органів Організації Об’єднаних Націй, в тому числі щодо УНЗ ООН;
визнаючи те, що Державна фіскальна служба України (далі - ДФС), Адміністрація Державної прикордонної служби України (далі - АДПСУ) та УНЗ ООН (далі - Сторони) поділяють спільні цілі щодо поліпшення безпеки контейнерних перевезень торговельного ланцюга постачання, запровадження ПКК і мають намір співпрацювати для подальшого просування цих спільних цілей і завдань у рамках їх відповідних мандатів, без шкоди для привілеїв та імунітетів ООН та згідно з нормами національного законодавства України та правилами і процедурами ООН;
враховуючи те, що Сторони мають намір зміцнювати і розвивати їхнє співробітництво та ефективність задля досягнення спільної мети в галузі торговельних контейнерних перевезень,
Сторони висловили таким чином намір співпрацювати відповідно до цього Меморандуму про взаєморозуміння (далі - Меморандум) для реалізації ПКК, а саме проекту "Створення підрозділів портового контролю в рамках реалізації Програми з контролю за контейнерами" (далі - Проект).
Стаття 1
Мета
1. Мета цього Меморандуму полягає в тому, щоб служити основою співпраці та розуміння й спростити співробітництво між Сторонами для подальшої реалізації їх загальних цілей та мети Проекту.
2. Сторони мають намір виконати завдання Меморандуму шляхом:
а) регулярних зустрічей між ДФС, АДПСУ та УНЗ ООН;
б) підготовки та виконання окремих документів, укладених між Сторонами для визначення і здійснення будь-яких наступних проектів, програм і планів дій відповідно до Проекту.
3. Реалізація будь-яких наступних проектів та програм відповідно до цього Меморандуму про взаєморозуміння, у тому числі щодо передачі коштів між Сторонами, потребуватиме виконання відповідних юридичних угод між Сторонами.
Стаття 2
Пріоритети співробітництва
1. Сторони погодили такі пріоритети співробітництва в рамках реалізації цього Меморандуму та Проекту:
a) створення підрозділів портового контролю-1 в Одеському морському торговому порту та аеропорту "Бориспіль", а в подальшому - в інших портах за домовленостями Сторін з метою посилення контролю за контейнерами, поліпшення координації, аналізу та обміну інформацією, розподіляючи при цьому людські та технічні ресурси для уникнення дублювання діяльності та підвищення рівня безпеки зовнішньої торгівлі;
__________
-1Підрозділ портового контролю - група, сформована в рамках реалізації ПКК з представників територіальних органів ДФС та АДПСУ.
b) оптимізація превентивних заходів, які вживаються в пунктах пропуску України з належним чином оформленими контейнерами для подальших перевезень, з метою зменшення спроб їх використання для протиправної діяльності, зокрема незаконного обігу наркотиків, контрабанди товарів, ухилення від сплати податків і можливих терористичних актів, таким чином збільшуючи ефективність контролю та діяльності органів розслідування установ(и), залучених(-ої) до виконання цього Меморандуму.
2. Ці сфери та пріоритети співробітництва є частиною мандату і програми діяльності УНЗ ООН та схвалені відповідними органами, включаючи Комісію з контролю наркотиків та Комісію з попередження злочинності та кримінального судочинства. Вони також є пріоритетними для ДФС та АДПСУ. Деякі заходи у зазначених вище сферах вже реалізуються, але потребують додаткової підтримки.
3. Зазначений вище перелік не є вичерпним і не виключає або не замінює собою інших форм співробітництва між Сторонами з інших питань, які становлять спільний інтерес.
Стаття 3
Перегляд пріоритетів співробітництва
Пріоритети співробітництва в рамках реалізації Проекту можуть переглядатися Сторонами на щорічній основі під час засідань Керівного комітету на предмет надання Сторонам можливості реагувати на нові виклики у сфері глобальної безпеки контейнерних перевезень ланцюга постачання.
Стаття 4
Діяльність Сторін
Сторони мають намір у межах своєї компетенції з метою реалізації Меморандуму та Проекту сприяти здійсненню таких заходів:
1. Організації УНЗ ООН через ПРООН усіх необхідних закупівель, пов’язаних з технічною допомогою, відповідно до правил та регламенту Секретаріату ООН. Залежно від того, де необхідна підтримка ПРООН у питаннях закупівлі, ПРООН буде керуватися Меморандумом між ООН та ПРООН про відшкодування витрат ПРООН на рівні програми країни (жовтень 2003 року). Як Сторона Угоди між Урядом України і Програмою розвитку Організації Об’єднаних Націй від 18.06.1993 від імені інших органів ООН в Україні, ПРООН уповноважена сприяти митному оформленню та звільненню від оподаткування будь-яких товарів, які закуплені в Україні або поза її межами. ПРООН у рамках реалізації Меморандуму та Проекту діє в інтересах і за дорученням УНЗ ООН відповідно до Технічної угоди, підписаної між представництвами УНЗ ООН та ПРООН в Україні 31 березня 2016 року, і користується привілеями, імунітетами та пільгами, передбаченими чинними міжнародними договорами, у тому числі Угодою між Урядом України і Програмою розвитку Організації Об’єднаних Націй від 18.06.1993.
2. Призначенню УНЗ ООН контактної особи для організації всієї логістичної підтримки, підготовки, навчання та інформування, яка необхідна в рамках Проекту.
3. Визначенню бенефіціарами-2 Проекту ДФС та АДПСУ.
4. Визначенню реципієнтами-3 Проекту Одеської та Київської митниць ДФС, Одеського прикордонного загону і Окремого контрольно-пропускного пункту "Київ". Перелік реципієнтів Проекту не є вичерпним і може змінюватись під час його реалізації.
-__________
2, 3 Термінологія використовується відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 15 лютого 2002 року № 153 "Порядок залучення, використання та моніторингу міжнародної технічної допомоги".
5. Організації офісних місць для роботи підрозділів портового контролю та забезпеченню їх базового обслуговування.
6. Визначенню необхідної кількості посадових осіб Одеської та Київської митниць ДФС, Одеського прикордонного загону і Окремого контрольно-пропускного пункту "Київ", які протягом наступних трьох років будуть залучені до реалізації Проекту.
7. Проведенню навчальних курсів для підвищення рівня кваліфікації персоналу ДФС та АДПСУ (посадових осіб органів, зазначених у пунктах 3 і 4 цієї статті).
8. Забезпеченню необхідною технікою, технічними засобами контролю, іншим обладнанням і матеріалами, необхідними підрозділам портового контролю та для реалізації Проекту в Україні, без шкоди для привілеїв та імунітетів ООН та відповідно до норм національного законодавства України та правил і процедур ООН. Перелік обладнання та послуг буде уточнюватися під час виконання окремих етапів Проекту.
9. Взаємодії з іншими органами влади України та міжнародними організаціям для забезпечення належної реалізації цього Меморандуму та Проекту.
Стаття 5
Координація діяльності та взаємодія
1. З метою моніторингу виконання Проекту та реагування на нові виклики у сфері глобальної безпеки контейнерних перевезень ланцюга постачання Сторони погодились створити Керівний комітет Проекту (далі - Керівний комітет) за участі представників Сторін (по два представники від кожної Сторони).

................
Перейти до повного тексту