1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Резолюція


Резолюція Ради 2003/С 281/01
"Про використання державами-членами заборон щодо входу в місця проведення футбольних матчів міжнародного масштабу"
від 17 листопада 2003 року
РАДА ЄВРОПЕЙСЬКОГО СОЮЗУ
Нагадуючи про Рішення Ради 2002/348/JHA від 25 квітня 2002 року щодо безпеки на футбольних матчах міжнародного масштабу(1).
З урахуванням Резолюцій Ради від 9 червня 1997 року(2) та від 9 грудня 2001 року(3) про запобігання та стримування футбольного хуліганства
----------------
(1) Офіційний вісник L 121, 8.5.2002, C. 1.
(2) Офіційний вісник C 193, 24.6.1997, C. 1.
(3) Офіційний вісник C 22, 24.1.2002, C. 1.
Оскільки:
- згідно із статтею 29 Договору про заснування Європейського Союзу метою Союзу є забезпечення громадян високим рівнем безпеки в межах простору свободи, безпеки та юстиції, зокрема шляхом розробки спільних заходів серед держав-членів в сфері поліцейського співробітництва;
- спостерігається постійне зростання кількості осіб, які регулярно подорожують по Європі в межах організованих груп або індивідуально, відвідуючи футбольні матчі або змагання в інших країнах;
- мали місце випадки, коли спортивні пристрасті переросли в порушення правопорядку та буйну поведінку, тим самим перешкоджаючи людям вільно насолоджуватися спортивними заходами в спокої, що особливо гостро демонструє необхідність знову довести, що Європейський Союз є простором свободи, безпеки та юстиції;
- в останні роки, держави-члени напрацювали скоординовані заходи з охорони правопорядку, які мають вживатися під час спортивних подій міжнародного масштабу. Ці заходи довели свою ефективність, а отже можна із задоволенням констатувати, що співробітництво між поліцейськими силами держав-членів Європейського Союзу щодо дотримання законів та підтримки правопорядку на міжнародних футбольних матчах або матчах міжнародного масштабу дуже добре розвинене;
- зараз між європейськими країнами здійснюється негайний та систематичний обмін інформацією про вболівальників, про їх пересунення на територію та через територію інших країн, про їх миролюбивий чи насильницький характер. У деяких випадках, таке співробітництво здійснюється навіть більш ефективно шляхом розміщення співробітників поліції в країнах, в яких організовуються міжнародні матчі, з метою спостереження за подорожуючими уболівальниками з їх власних країн таким чином, щоб надати місцевим органам влади необхідні відомості та оперативне забезпечення згідно з існуючими угодами та практиками;
- міжнародні засідання експертів забезпечили корисний обмін оперативним досвідом, сприяючи розробці схожих стратегій щодо зупинення заворушень, з врахуванням конкретної ситуації в окремо взятій країні, а також досягненню мінімального стандарту превентивних заходів, що застосовуються в усіх країнах;
- внаслідок такого досвіду, накопиченого на європейському рівні, заходи безпеки для головних спортивних подій, таких як Олімпійські ігри, Європейський чемпіонат з футболу та Чемпіонат світу з футболу, ґрунтуються на системах заходів, що вже були випробувані з нагоди попередніх подій з огляду на наступний досвід;
- у 1999 році відповідні положення було об'єднано, прописано та актуалізовано в посібнику з основною метою поєднати в одному документі дані про співробітництво, яке фактично вже має місце в цій сфері;
- посібник було доповнено та суттєво розширено згідно з Резолюцією від 6 грудня 2001 року та на даний час до нього включено положення про види поліцейського співробітництва, про заходи з безпеки, які повинні бути забезпечені, про зв'язок між поліцією та засобами масової інформації, про взаємодію із службами супроводу вболівальників (працівники технічного нагляду) та організаторами подій, про політику допуску на стадіони та про видачу квитків;
- у Рішенні Ради 2002/348/JHA розроблено положення про створення національних агентств в усіх державах-членах для обміну інформацією щодо пов'язаного з футболом насильства, а саме спеціально створені національні підрозділи, мета та обов'язки яких зазначені в Рішенні;
- ефективне управління національними та міжнародними футбольними матчами вимагає комплексного підходу з участю всіх сторін, які мають відношення до них; тому є бажаним безперервне співробітництво між поліцейськими силами, організаторами та органами, що займаються спортивними питаннями;

................
Перейти до повного тексту