1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Рекомендації


Рекомендація Комісії 2008/473/ЄС
"Про обмеження цивільної відповідальності штатних аудиторів та аудиторських фірм"
від 5 червня 2008 року
(оприлюднена під номером документа C(2008) 2274) (Текст стосується ЄЕП)
КОМІСІЯ ЄВРОПЕЙСЬКИХ СПІВТОВАРИСТВ,
Беручи до уваги Договір про заснування Європейського Співтовариства, та, зокрема, другий абзац його статті 211,
Оскільки:
(1) Директива 2006/43/ЄС Європейського Парламенту та Ради від 17 травня 2006 року про статутні перевірки річної звітності та зведеної фінансової звітності, що вносить зміни до Директив Ради 78/660/ЕЄС і 83/349/ЕЄС та що припиняє дію Директиви Ради 84/253/ЕЄС(1), встановлює мінімальну гармонізацію вимог статутної перевірки. Відповідно до статті 31 зазначеної Директиви, Комісія повинна доповідати про результати впливу національних правил фінансової відповідальності на виконання статутних перевірок на європейських ринках капіталу і на умови страхування штатних аудиторів та аудиторських фірм, та робити рекомендації, якщо вона вважає це за доцільне.
----------------
(1) OB L 157, 9.6.2006, C. 87. Директива з останніми змінами, внесеними Директивою 2008/30/ЄС (OB L 81, 20.3.2008, C. 53).
(2) Безперебійне функціонування ринків капіталу потребує сталого потенціалу перевірки і конкурентоспроможного ринку аудиторських послуг, на якому є достатній вибір аудиторських фірм, що здатні проводити і бажають проводити статутні перевірки компаній, цінні папери яких допущені до торгів на регульованому ринку держави-члена. Тим не менш, зростаюча нестабільність ринкової капіталізації компаній призвела до більш високих ризиків відповідальності, в той час як доступ до страхового покриття ризиків, пов'язаних з такими перевірками, став більш обмеженим.
(3) Оскільки необмежена спільна відповідальність може утримувати аудиторські компанії і мережі від вступу до міжнародного аудиторського ринку для зазначених компаній у Співтоваристві, не існує великих перспектив виникнення нових аудиторських мереж, які б могли проводити статутні перевірки таких компаній.
(4) Як наслідок, відповідальність аудиторів та аудиторських фірм, у тому числі групи аудиторів, що здійснюють статутні перевірки зазначених компаній, має бути обмежена. Однак, будь-які обмеження відповідальності не можуть бути виправданими у разі навмисного порушення службових обов'язків з боку аудитора, і не повинні застосовуватися в таких випадках. Також таке обмеження не повинне шкодити праву будь-якої потерпілої сторони на отримання справедливого відшкодування.
(5) З огляду на значні розбіжності між системами цивільної відповідальності в державах-членах на цьому етапі доречно, щоб кожна держава-член могла обирати метод обмеження, який вона вважає найбільш придатним для її системи цивільної відповідальності.
(6) Держави-члени повинні бути в змозі відповідним чином визначити, в рамках національного законодавства межу відповідальності аудиторів. Або ж держави-члени повинні бути в змозі створити, в рамках національного законодавства, систему пропорційної відповідальності, згідно з якою штатні аудитори та аудиторські фірми нестимуть відповідальність лише за ступінь заподіяної шкоди, при цьому не несучи спільної відповідальності з іншими сторонами. У державах-членах, де будь-які позови проти штатних аудиторів можуть подаватися лише компанією, в якій проводився аудит, а не окремими акціонерами або будь-якою іншою третьою стороною, держава-член повинна також мати змогу дозволити компанії, її акціонерам та аудитору визначити межу відповідальності аудитора, за умови належних гарантій для інвесторів у компанії, в якій проводиться аудит,
ЦИМ РЕКОМЕНДУЄ:

................
Перейти до повного тексту