- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Директива
Восьма Директива 84/253/ЄЕС
Ради Європейських Співтовариств, основою якої є Стаття 54 (3) (g) Угоди стосовно затвердження осіб, відповідальних за проведення нормативних ревізій (аудиту) документів бухгалтерського обліку 10 квітня 1984 року
( Про втрату чинності Директиви додатково див.
Директиву від 17.05.2006 )
РАДА ЄВРОПЕЙСЬКИХ СПІВТОВАРИСТВ,
Беручи до уваги пропозицію від Комісії (1),
Беручи до уваги точку зору Європейського Парламенту (2),
Беручи до уваги точку зору Комітету з економічних та соціальних питань (3),
Беручи до уваги, що згідно Директиви 78/660/ЄЕС(4)( 994_908) річна звітність певних типів підприємств повинна ревізуватися однією або більшою кількістю людей, уповноважених проводити такі ревізії, від яких можуть бути звільнені тільки підприємства, вказані у Статті 11 цієї Директиви;
Беручи до уваги, що до вищезгаданої Директиви додається Директива 83/349/ЄЕС (5) стосовно зведених рахунків;
_______________
(1) OJ N C 112, 13.05.78, p. 6; OJ N C 317, 18.12.75, p. 6.
(2) OJ N C 140, 05.06.79, p. 154.
(3) OJ N C 171, 09.07.79, p. 30.
(4) OJ N L 222, 14.08.78, p. 11.
(5) OJ N L 193, 18.07.83, p. 1.
Беручи до уваги, що фахова кваліфікація осіб, уповноважених проводити нормативні ревізії бухгалтерських документів, повинна бути узгоджена; беручи до уваги, що необхідно забезпечити, щоб такі люди були незалежними і мали гарну репутацію;
Беручи до уваги, що високий рівень теоретичних знань, необхідних для проведення нормативних ревізій бухгалтерських документів, та спроможність застосовувати ці знання практично, повинні перевірятися за допомогою екзамену на фахову компетентність;
Беручи до уваги, що Державам-членам потрібно надати повноваження затверджувати осіб, які у випадку невиконання всіх викладених вимог щодо теоретичного навчання, проте були зайняті у професійній діяльності протягом тривалого часу, що дало їм достатній досвід в області фінансів, права і бухгалтерського обліку, і які пройшли перевірку на фахову компетентність;
Беручи до уваги, що Держави-члени повинні також бути уповноважені приймати перехідні положення на користь фахівців;
Беручи до уваги, що Держави-члени спроможні схвалити як фізичних осіб, так і аудиторські фірми, що можуть бути юридичними особами, або інші типи компаній, фірм або партнерство;
Беручи до уваги, що фізичні особи, які проводять нормативні ревізії документів бухгалтерського обліку від імені таких аудиторських фірм, повинні виконувати умови цієї Директиви;
Беручи до уваги, що Держава-член спроможна схвалити осіб, які отримали освіту за фахом за межами цієї Держави, що є еквівалентною вимогам у відповідності з цією Директивою;
Беручи до уваги, що Держава-член, яка, у випадку прийняття цієї Директиви, визнає категорії фізичних осіб, які виконують умови, викладені у цій Директиві, але чий рівень перевірки на фахову компетентність - нижче університетського, випускного рівня, які повинні отримати дозвіл продовжувати, при певних умовах і послідовній координації, надавати таким особам спеціальний дозвіл із метою проведення нормативних ревізій бухгалтерських документів обліку компаній та корпоративних підприємств обмеженого розміру, коли така Держава-член не використала можливостей для звільнення, наданого відповідно до Директив Співтовариства стосовно підготовки зведених рахунків;
Беручи до уваги, що ця Директива не стосується ні права на заснування чи свободи надавати послуги щодо осіб, відповідальних за проведення нормативних ревізій документів бухгалтерського обліку;
Беручи до уваги, що визнання такого дозволу, наданого громадянам інших Держав-членів з метою проведення таких ревізій, спеціально регулюється цією Директивою, якщо починається чи проводиться діяльність у сферах фінансів, економіки і бухгалтерського обліку, чи на свободу надавати послуги в тих сферах,
ПРИЙНЯЛА ЦЮ ДИРЕКТИВУ:
Розділ I
Область дії
Стаття 1
1. Координаційні заходи, продиктовані в цій Директиві, стосуються законів, правил та адміністративних положень Держав-членів стосовно осіб, відповідальних за:
(а) проведення нормативних ревізій річних рахунків підприємств і фірм, перевірку того, що річні звіти сумісні з цими щорічними рахунками, наскільки такі ревізії і така перевірка вимагаються законодавством Співтовариства;
(б) проведення нормативних ревізій зведених рахунків корпоративних підприємств і перевірку того, що зведені річні звіти сумісні з цими зведеними рахунками, наскільки такі ревізії і така перевірка вимагаються законодавством Співтовариства.
2. Особи, вказані в параграфі 1, можуть, залежно від законодавства кожної Держави-члена, бути фізичними або юридичними особами або іншими типами підприємств, фірм або партнерства (аудиторські фірми як визначені в цій Директиві).
Розділ II
Правила стосовно дозволу затвердження
Стаття 2
1. Нормативні ревізії документів, вказаних у Статті 1 (1), проводяться тільки затвердженими особами. Органи влади Держав-членів можуть затверджувати тільки:
(а) фізичних осіб, які задовольняють принаймні умови, встановлені в Статтях від 3 до 19;
(б) аудиторські фірми, які задовольняють принаймні наступні умови:
(i) фізичні особи, які проводять нормативні ревізії документів, вказаних у Статті 1 від імені аудиторських фірм, повинні задовольняти принаймні умови, накладені в Статтях від 3 до 19; Держави-члени можуть забезпечувати, що такі фізичні особи повинні також бути затверджені;
(ii) більшість прав голосу повинні мати фізичні особи або аудиторські фірми, які задовольняють принаймні умови, вказані в Статтях від 3 до 19, за винятком Статті 11 (1) (b);
Держави-члени можуть забезпечувати, що такі фізичні особи повинні також бути затверджені.
Проте, ті Держави-члени, що не вказують таку більшість під час прийняття цієї Директиви, не повинні вимагати цього за умови, що всі акції в аудиторській фірмі зареєстровані і можуть передаватися тільки за згодою аудиторської фірми та/або, там, де Держава-член це забезпечує, з дозволу компетентного органа влади;
(iii) більшість членів адміністративних або керівних органів аудиторської фірми повинні бути фізичними особами або аудиторськими фірмами, що задовольняють принаймні умови, вказані в Статтях від 3 до 19; Держави-члени можуть забезпечувати, щоб такі фізичні особи або аудиторські фірми також були затверджені. Де такий орган має не більше чим два члена, один із цих членів повинний задовольнити принаймні ці умови.
Зберігаючи дію Статті 14 (2), аудиторська фірма втрачає дозвіл, якщо будь-яка з умов, вказаних в (b) більше не виконується. Держави-члени можуть, проте, передбачити пільговий період не більше чим два роки з метою приведення у відповідність вимоги, вказані в (b) (ii) та (iii).
2. В цій Директиві, органи влади Держав-членів можуть бути фаховими асоціаціями за умови, що вони уповноважені національним законодавством, щоб надати дозвіл, як визначено в цій Директиві.
Стаття 3
Органи влади Держави-члена надають дозвіл тільки особам з гарною репутацією, які не продовжують ніякої діяльності, несумісної, згідно законодавству цієї Держави-члена, із нормативним аудитом документів, як вказано у Статті 1 (1).
Стаття 4
Фізична особа може бути затверджена проводити нормативні ревізії документів, вказаних у Статті 1 (1), тільки після вступу до університету, потім повного теоретичного курсу, проходження практичного навчання і здачі екзамену з фахової компетентності університету, випускних екзаменів, організованих або визнаних Державою.
Стаття 5
Екзамен з фахової компетентності, визначеної Статтею 4, повинен гарантувати необхідний рівень теоретичного знання предметів, що стосуються нормативних ревізій документів, на які вказано у Статті 1 (1), і спроможність застосовувати такі знання на практиці.
Принаймні частина цього екзамену повинна проводитися у письмовій формі.
Стаття 6
Текст теоретичного знання, включеного в екзамен, повинний охоплювати особливо такі предмети як:
(а) - аудит,
- аналіз і критична оцінка річних рахунків,
- загальний бухгалтерський облік,
- зведені рахунки,
- бухгалтерський облік адміністративних витрат,
- внутрішній аудит,
- стандарти у відношенні підготовки річних та зведених рахунків та методів оцінки предметів балансового звіту і обчислення прибутків і втрат,
- юридичні і фахові стандарти у відношенні нормативних ревізій документів бухгалтерського обліку та тих, хто проводить такі ревізії;
(б) у тому, наскільки вони стосуються ревізій:
- законодавство підприємства,
- закон неплатоспроможності і подібні процедури,
- податкове законодавство,
- цивільне і комерційне право,
- закон про соціальне забезпечення та закон про зайнятість,
- інформаційна та комп'ютерна системи,
- бізнес, загальна і фінансова економіка,
- математика і статистика,
- основні принципи фінансового менеджменту підприємств.
Стаття 7
1. Шляхом тимчасового припинення дії Статей 5 і 6, Держава-член може забезпечити, що особа, яка здала університетські або еквівалентні екзамени або має університетський диплом з одного або більше предметів, вказаних у Статті 6, може бути звільнена від складання тесту з теоретичного знання по предметах, що входять до цього екзамену або є в дипломі.
2. Шляхом тимчасового припинення дії Статті 5, Держава-член може забезпечувати, що власник університетського диплома або еквівалентної освіти з одного або більше предметів, вказаних у Статті, може бути звільненим від здачі тесту на спроможність застосовувати на практиці свої теоретичні знання таких предметів, якщо він пройшов з них практику, завірену екзаменом або дипломом, визнаним Державою.
Стаття 8
1. Для того, щоб гарантувати спроможність застосувати теоретичне знання на практиці, тест, який включено в екзамен, стажист повинен закінчити мінімум три роки практичного навчання, де, серед інших, аудит річної звітності, зведених рахунків або подібні фінансові звіти. Принаймні дві третини такого практичного навчання повинні бути закінчені під керівництвом особи, встановленої згідно з законодавством Держави-члена відповідно до цієї Директиви; Держава-член може, проте, дозволяти проводити практичне навчання під керівництвом особи, затвердженої законодавством іншої Держави-члена у відповідності з цією Директивою.
2. Держави-члени гарантують, що все навчання проводиться під керівництвом осіб, які забезпечують адекватні гарантії стосовно навчання.
Стаття 9
Держави-члени можуть затверджувати осіб для проведення нормативних ревізій документів, вказаних у Статті 1 (1), навіть якщо вони не виконують умови Статті 4, якщо вони можуть показати або:
(а) що вони мають стаж за фахом протягом 15 років, який дав їм можливість набути достатнього досвіду у сферах фінансів, права і бухгалтерського обліку і склали екзамен з фахової компетентності, про що вказується у Статті 4, або
................Перейти до повного тексту