1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Угода


Угода
між Урядом Угорської Республіки, Урядом Румунії, Урядом Словацької Республіки та Кабінетом Міністрів України стосовно створення багатонаціонального інженерного батальйону
( Угоду ратифіковано Законом N 242-IV від 22.11.2002 ) ( Зміни до Угоди див. в Протоколі від 19.12.2019 )
Уряд Угорської Республіки, Уряд Румунії, Уряд Словацької Республіки та Кабінет Міністрів України (далі - "Сторони"),
підкреслюючи важливість багатосторонніх військових зв'язків для підтримання миру і стабільності в Європі,
підтверджуючи мету щодо розвитку тісного військового співробітництва, що грунтується на взаємній повазі,
підкреслюючи, що у разі катастрофи операції з ліквідації наслідків катастроф, які проводитимуться багатонаціональним інженерним батальйоном, значно сприятимуть зменшенню руйнівних наслідків,
зважаючи на домовленість про співробітництво, передбачену в Декларації про подальший розвиток військового співробітництва, підписаній Міністрами оборони Угорської Республіки, Румунії та України 15 січня 1999 року в Ужгороді, та Протоколі робочої зустрічі Міністрів оборони Сторін, яка відбулася в Ужгороді 26 травня 2000 року,
домовились про таке:
Стаття I
Визначення термінів
Для цілей цієї Угоди застосовується такий термін:
катастрофа - це повінь або інша надзвичайна ситуація, викликана непередбачуваними екологічними подіями, результатом яких є реальна загроза життю, здоров'ю та майну людей, або небезпека такої загрози.
Стаття II
Мета
(1) Сторони створюють багатонаціональний інженерний батальйон (далі -"Батальйон"), головною метою якого є надання допомоги місцевому цивільному населенню та участь у ліквідації наслідків катастрофи у водозбірному басейні ріки Тиса.
(2) На прохання будь-якої зі Сторін, на території якої сталася природна катастрофа чи існує реальна небезпека її виникнення, Батальйон бере участь у запобіганні катастрофі, зменшенні її розмірів чи ліквідації її наслідків.
Стаття III
Виконавчі органи
Виконавчими органами є Міністерства оборони і Генеральні штаби Збройних сил Сторін.
Стаття IV
Загальні положення
(1) Ця Угода не впливає на права та обов'язки Сторін, що випливають з раніше укладених міжнародних договорів та угод.
(2) Взаємна ініціатива Сторін:
а) не спрямована проти третьої держави і не має на меті створення будь-якого військового союзу проти будь-якої держави або групи держав;
б) відповідає програмі "Партнерство заради миру" (ПЗМ), спрямованій на розширення гуманітарного співробітництва;
в) є прозорою та відкритою для будь-якої держави в регіоні, яка здатна і бажає брати участь у діяльності Батальйону у майбутньому.
(3) Усі рішення щодо Батальйону Сторони приймають за обопільною згодою.
Стаття V
Порядок співробітництва і процес прийняття рішень
(1) Процес консультацій і прийняття рішень здійснюється шляхом проведення зустрічей Міністрів оборони і начальників Генеральних штабів Збройних сил держав Сторін або їхніх представників.
(2) Координаційна група (далі - "КГ") у складі відповідальних представників Міністерств оборони і Генеральних штабів Збройних сил держав Сторін визначає умови підготовки і розгортання Батальйону.
(3) Багатонаціональна робоча група (далі - "БРГ") у складі технічних експертів Міністерств оборони і Генеральних штабів Збройних сил держав Сторін проводить засідання з метою надання підтримки КГ не рідше ніж двічі на рік або за необхідністю. Ці засідання проводяться у вигляді переговорів стосовно діяльності Батальйону та його розвитку.
(4) КГ вирішує різні технічні питання щодо командування Батальйоном, керівних посад, організаційної структури, устаткування Батальйону, а також питання щодо навчання, підготовки і фінансування, пов'язані з діяльністю Батальйону.
(5) 3 моменту набуття чинності цією Угодою посаду Голови КГ впродовж одного року по черзі займає представник однієї зі Сторін. Ротація відбувається за англійською абеткою, якщо Сторони не визначать інше.
(6) КГ визначає свою організаційну структуру, правила діяльності і процедурний порядок, а також керує своєю внутрішньою діяльністю згідно з нижчезазначеними положеннями:
а) вона проводить свої чергові засідання з такою періодичністю, як цього вимагає забезпечення виконання її зобов'язань, та відповідає на запит будь-якої Сторони або Голови КГ якнайшвидше або раз на рік;
б) засідання проводиться у державі Сторони, представник якої є Головою КГ. Ця Сторона також виконує функції секретаріату;
в) всі рішення приймаються за взаємною згодою Сторін.
(7) КГ може створювати тимчасові робочі групи з експертів Сторін для детального обговорення окремих питань.
Стаття VI
Склад, чисельність і умови діяльності Батальйону
(1) Батальйон складається з багатонаціонального командування і національних контингентів. Сторони надають приблизно однакові за чисельністю особового складу та родом військ підрозділи, організовані відповідно до національних правил і норм.
(2) Чисельність національних контингентів у складі Батальйону не перевищує 200 осіб, при цьому кількість інженерного персоналу становить не менше 100 осіб. Національні контингенти у складі Батальйону зберігають свою національну організаційну структуру і розміщуються на території своєї держави.
(3) Національні контингенти виконують завдання, використовуючи власне обладнання.
Стаття VII
Командування і контроль
(1) Сторони призначають командувача контингенту, начальника штабу та старших офіцерів своїх національних контингентів.
(2) Національні контингенти у складі Батальйону, що підпорядковуються багатонаціональному командуванню, залишаються також під своїм національним командуванням.

................
Перейти до повного тексту