- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Рішення
Рішення
про діяльність міждержавних і міжурядових органів СНД, що займаються координацією питань економічного характеру
Дата підписання: 3 листопада 1995 р.
Дата набуття чинності: 3 листопада 1995 р.
Рада глав урядів Співдружності Незалежних Держав, розглянувши представлений Міждержавним економічним Комітетом Економічного союзу доповідь "Про діяльність міждержавних і міжурядових органів СНД, що займаються координацією питань економічного характеру",
вирішила:
1. Відзначити, що міждержавні і міжурядові органи СНД сприяли створенню нормативно-правової бази Співдружності, гармонізації господарського законодавства, домоглися деяких результатів у координації дій відповідних національних міністерств і відомств по забезпеченню роботи електроенергетичних, транспортних і інших інфраструктурних об'єктів, за рішенням питань соціально-економічного розвитку.
Разом з тим робота цих органів виявилася не сконцентрованою на досягненні головних завдань Співдружності щодо реальної економічної інтеграції держав, що входять до нього, і забезпеченні на цій основі подолання спаду в економіці і створення передумов для її зростання. Упущено можливості спільних дій у забезпеченні загальних інтересів держав - учасниць Співдружності.
Більшість з міждержавних і міжурядових органів не зуміла зосередити свою увагу на визначенні перспектив розвитку, на виробленні довгострокових концепцій раціонального використання потенціалу у відповідних галузях і сферах. Практична робота зазначених органів виявилася не націленою на реалізацію принципів і положень
Договору про створення Економічного союзу від 24 вересня 1993 року, Меморандуму Ради глав держав Співдружності Незалежних Держав "Основні напрямки інтеграційного розвитку Співдружності Незалежних Держав" і
Перспективного плану інтеграційного розвитку Співдружності Незалежних Держав від 21 жовтня 1994 року. Не змогли реалізувати покладені на них завдання такі базові інтеграційні органи Співдружності, як Міждержавне Євроазіатське об'єднання вугілля і металу, Міжурядова рада по нафті і газу, що наділені досить широкими повноваженнями в забезпеченні скоординованого розвитку відповідних галузей, прийнятті обов'язкових для держав - учасниць Співдружності рішень. Практично не приступили до роботи Міжурядова рада по промисловості, Міждержавна комісія з військово-економічного співробітництва держав - учасниць Співдружності Незалежних Держав, Міждержавний валютний комітет, Міждержавний банк.
Система міждержавних і міжурядових органів Співдружності формувалася без належного регулювання, власне кажучи, стихійно. У їхній діяльності є багато організаційних недоліків і труднощів.
Відзначені недоліки і недогляди є наслідком відсутності належної координації роботи цих органів.
забезпечення вільного руху товарів, послуг, капіталу і робочої сили на основі вироблення єдиної торгово-економічної політики, удосконалювання тарифних і нетарифних методів зовнішньоекономічного регулювання, скоординованої антимонопольної політики, розвитку нормативно-правової бази, єдиної статистичної методології й уніфікації стандартів і норм;
організація взаємодії в сфері фінансово-кредитної політики з метою реалізації на практиці Платіжного союзу і якнайшвидшого формування Міждержавного валютного комітету;
розгортання робіт з формування єдиного науково-технологічного простору, розробці і реалізації спільних проектів науково-технічного розвитку;
розвиток виробничої кооперації на основі розробки спільних перспективних програм по розвитку промисловості, сільського господарства, інших галузей економіки, забезпечення контролю за виконанням цих програм;
сприяння формуванню транснаціональних економічних об'єднань, фінансово-промислових груп, мережі фінансово-кредитних установ;
створення ефективних механізмів правового регулювання шляхом гармонізації господарського законодавства, удосконалювання правової бази економічного співробітництва;
проведення погодженої й ефективної соціальної політики. У ході рішення цих завдань спиратися на рекомендації наукових установ, організовувати за необхідності спільний розгляд міжгалузевих проблем, а також активніше використовувати можливості безпосередньої роботи з урядовими структурами держав - учасниць Співдружності.
3. Прийняти пропозиції Президії Міждержавного економічного Комітету Економічного союзу (МЕК):
про скасування утвореної 29 травня 1993 року Міжурядової ради по промисловості у зв'язку зі створенням спеціалізованих галузевих рад;
про об'єднання Консультативної ради з питань праці, міграції і соціального захисту населення держав - учасниць Співдружності Незалежних Держав з Міждержавною радою по соціальному захисту й охороні здоров'я громадян, які потрапили під вплив радіації;
про покладання на Апарат МЕК функцій робочих органів Міждержавної ради з питань антимонопольної політики, Міждержавної науково-технічної ради, Міждержавної комісії з військово-економічного співробітництва держав - учасниць Співдружності Незалежних Держав і Консультативної ради з питань праці, міграції і соціального захисту населення держав - учасниць Співдружності Незалежних Держав.
Колегії МЕК, виходячи з Положення про Міждержавний економічний Комітет Економічного союзу, продовжити роботу з включення до складу Апарату МЕК робітників апаратів міждержавних і міжурядових органів держав-учасниць Співдружності.
4. Покласти на Міждержавний економічний Комітет Економічного союзу:
................Перейти до повного тексту