1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Правила


Додаток II
до Протоколу про внесення змін до Міжнародної конвенції про спрощення та гармонізацію митних процедур ( 976_005 )
(Загальний додаток)
( Про приєднання до Протоколу див. Закон N 227-V від 05.10.2006, ВВР, 2006, N 48, ст.476 )
ЗАГАЛЬНИЙ ДОДАТОК
ЗМІСТ
Розділ 1 ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ
Розділ 2 ВИЗНАЧЕННЯ
Розділ 3 МИТНЕ ОФОРМЛЕННЯ ТА ІНШІ МИТНІ ФОРМАЛЬНОСТІ
Розділ 4 МИТА ТА ПОДАТКИ
А. НАРАХУВАННЯ, СТЯГНЕННЯ І СПЛАТА МИТ ТА ПОДАТКІВ
В. ВІДСТРОЧКА СПЛАТИ МИТ ТА ПОДАТКІВ
С. ПОВЕРНЕННЯ МИТ ТА ПОДАТКІВ
Розділ 5 ГАРАНТІЇ
Розділ 6 МИТНИЙ КОНТРОЛЬ
Розділ 7 ЗАСТОСУВАННЯ ІНФОРМАЦІЙНИХ ТЕХНОЛОГІЙ
Розділ 8 ВІДНОСИНИ МІЖ МИТНОЮ СЛУЖБОЮ ТА ТРЕТІМИ СТОРОНАМИ
Розділ 9 ІНФОРМАЦІЯ, РІШЕННЯ ТА РОЗПОРЯДЖЕННЯ МИТНОЇ СЛУЖБИ
А. ІНФОРМАЦІЯ ЗАГАЛЬНОГО ХАРАКТЕРУ
В. ІНФОРМАЦІЯ З КОНКРЕТНИХ ПИТАНЬ
С. РІШЕННЯ ТА РОЗПОРЯДЖЕННЯ
Розділ 10 ОСКАРЖЕННЯ З МИТНИХ ПИТАНЬ
А. ПРАВО НА ОСКАРЖЕННЯ
В. ФОРМА ТА ПІДСТАВИ ДЛЯ ПОДАННЯ СКАРГИ
С. РОЗГЛЯД СКАРГИ
РОЗДІЛ 1
ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ
1.1. Стандартне правило
Визначення понять, Стандартні правила та Стандартні правила з перехідним терміном цього додатка застосовуються до тих митних правил та процедур, що наведені у цьому додатку, а також настільки, наскільки це може бути застосовано до правил та процедур, що містяться у Спеціальних додатках.
1.2. Стандартне правило
Умови та порядок застосування митних правил і процедур цього додатка, а також Спеціальних додатків визначаються національним законодавством та повинні бути гранично простими.
1.3. Стандартне правило
Митна служба встановлює та підтримує офіційні відносини консультативного характеру з учасниками зовнішньої торгівлі з метою розвитку співробітництва та сприяння їхній участі у впровадженні найбільш ефективних методів роботи, що узгоджуються з національним законодавством та міжнародними договорами.
РОЗДІЛ 2
ВИЗНАЧЕННЯ ПОНЯТЬ
Поняття, використовувані у цій Конвенції, означають:
E1 "оскарження" - дія особи, інтереси якої безпосередньо
F23 зачіпаються рішенням чи бездіяльністю митної служби і яка
вважає, що в результаті цього їй було завдано шкоди,
пов'язана із зверненням до компетентного органу про
відшкодування завданих збитків;
E2 "нарахування мит та податків" - визначення сум мит та
F19 податків, що підлягають сплаті;
E3 "контроль на основі методів аудита" - сукупність заходів,
F4 за допомогою яких митна служба переконується у
правильності заповнення декларацій на товари та
достовірності зазначених у них даних, перевіряючи наявні
у причетних до декларування осіб відповідні книги обліку
рахунків, документи, облікову документацію та комерційну
інформацію;
E4 "перевірка декларації на товари" - дії митної служби по
F15 перевірці правильності оформлення декларації на товари та
відповідності необхідних підтверджуючих документів
встановленим вимогам;
E5 "митне оформлення" - здійснення митних формальностей,
F9 необхідних для випуску товарів у вільний обіг, з метою
внутрішнього споживання, експорту чи переведення під інші
митні режими;
E6 "митна служба" - державна служба, на яку покладене
F10 застосування митного законодавства та стягнення мит та
податків, а також застосування інших законів та правил,
що стосуються ввозу, вивозу, переміщення або зберігання
товарів;
E7 "митний контроль" - сукупність заходів, що здійснюються
F3 митною службою з метою забезпечення дотримання митного
законодавства;
E8 "мита" - передбачені митним тарифом митні збори, що
F11 застосовуються стосовно товарів, які ввозяться на митну
територію або вивозяться з неї;
E9 "митні формальності" - сукупність дій, що підлягають
F16 виконанню відповідними особами і митною службою з метою
дотримання вимог митного законодавства;
E10 "митне законодавство" - сукупність законів та підзаконних
F18 актів, що стосуються ввозу, вивозу, переміщення або
зберігання товарів, застосування і забезпечення виконання
яких покладено безпосередньо на митну службу, а також
будь-яких нормативних розпоряджень, виданих митною
службою в межах її компетенції;
E11 "митний орган" - адміністративний підрозділ митної
F2 служби, уповноважений на виконання митних формальностей,
а також будинки та спорудження або інші місця, визначені
компетентними органами для цих цілей;
E12 "митна територія" - територія, на якій застосовується
F25 митне законодавство Договірної Сторони;
E13 "рішення" - окремий акт, яким митна служба приймає
F6 рішення з питання, передбаченого митним законодавством;
E14 "декларант" - будь-яка особа, що робить декларування
F7 товарів самостійно або таке декларування проводиться від
її імені;
E15 "термін сплати" - дата, на яку мита та податки підлягають
F5 сплаті;
E16 "мита та податки" - мита та податки при ввозі та/або мита
F12 та податки при вивозі;
E17 "перевірка товарів" - операції по фактичній перевірці
F27 товарів силами митної служби з метою встановлення
відповідності характеру, походження, стану, кількості та
вартості товарів даним, наведеним у декларації на товари;
E18 "вивізні мита та податки" - всі мита, податки або збори,
F13 що стягуються при вивозі або у зв'язку з вивозом товарів,
за винятком будь-яких зборів, що сплачуються митній
службі чи стягуються нею за дорученням інших державних
органів, розмір яких обмежений приблизною вартістю
наданих послуг;
E19 "декларація на товари" - заява, складена за встановленою
F8 митною службою формою, в якій відповідні особи зазначають
митну процедуру, що підлягає застосуванню стосовно
товарів, та дані, представлення яких вимагає митна служба
для застосування цієї процедури;
E20 "ввізні мита та податки" - всі мита, податки чи збори, що
F14 стягуються при ввозі або в зв'язку з ввозом товарів, за
винятком будь-яких зборів, що сплачуються митній службі
чи стягуються нею за дорученням інших державних органів,
розмір яких обмежений приблизною вартістю наданих послуг;
E21 "взаємна адміністративна допомога" - заходи, які
F1 здійснюються однією митною службою за дорученням іншої
митної служби або спільно з нею з метою належного
застосування митного законодавства, а також для
попередження, розслідування або припинення порушень
митного законодавства;
E22 "бездіяльність" - невиконання дії або неприйняття
F21 рішення, що вимагається від митної служби відповідно до
митного законодавства, протягом розумного терміну з
питання, належним чином поставленого перед нею;
E23 "особа" - фізична чи юридична особа, якщо інше не
F22 випливає з контексту;
E24 "випуск товарів" - дія митної служби, яка полягає у
F20 наданні відповідним особам дозволу розпоряджатися
товарами, стосовно яких здійснюється митне оформлення;
E25 "повернення" - повне чи часткове повернення мит та
F24 податків, сплачених стосовно товарів, а також повне чи
часткове звільнення від сплати мит та податків, якщо вони
ще не сплачені;
E25 "гарантія" - визнане митною службою забезпечення
F17 виконання зобов'язань перед митною службою. Гарантія є
"генеральною", якщо вона забезпечує виконання зобов'язань
по декількох операціях;
E27 "третя особа" - будь-яка особа, яка безпосередньо
F26 взаємодіє з митною службою в інтересах або від імені
іншої особи з питань ввозу, вивозу, перевезення або
зберігання товарів.
РОЗДІЛ 3
МИТНЕ ОФОРМЛЕННЯ ТА ІНШІ МИТНІ ФОРМАЛЬНОСТІ
Компетентні митні органи
3.1. Стандартне правило
Митна служба визначає митні органи, в яких можуть пред'являтися товари або може здійснюватися їхнє митне оформлення. При визначенні повноважень та місць розташування таких органів, графіка їхньої роботи враховуються певні фактори, зокрема потреби торгівлі.
3.2. Стандартне правило
За запитом відповідної особи та з причин, визнаних митною службою обґрунтованими, митна служба, за наявності необхідних умов, здійснює функції, необхідні для застосування митних правил та процедур поза встановленим місцем розташування митного органу та в його неробочий час. Усі платежі, які стягуються при цьому митною службою, обмежуються приблизною вартістю наданих послуг.
3.3. Стандартне правило
У випадках, коли митні органи розташовані на пункті перетину спільного кордону, відповідні митні служби узгоджують години роботи та повноваження таких митних органів.
3.4. Стандартне правило з перехідним терміном
На пунктах перетину спільного кордону відповідні митні служби у всіх випадках, коли це можливо, здійснюють спільний митний контроль.
3.5. Стандартне правило з перехідним терміном
Якщо одна митна служба планує створити новий митний орган або реорганізувати існуючий на пункті перетину спільного кордону, вона у всіх випадках, коли це можливо, взаємодіє із суміжною митною службою з метою створення спільного митного органу для спрощення спільного контролю.
Декларант
a) Особи, які мають право виступати як декларант
3.6. Стандартне правило
Національне законодавство визначає умови, за яких особа може виступати як декларант.
3.7. Стандартне правило
Будь-яка особа, яка має право розпоряджатися товарами, має право виступати декларантом.
b) Відповідальність декларанта
3.8. Стандартне правило
Декларант несе відповідальність перед митною службою за достовірність даних, представлених у декларації, а також за сплату мит та податків.
c) Права декларанта
3.9. Стандартне правило
Перед подачею декларації на товари декларанту дозволяється на умовах, які може визначити митна служба:
a) здійснювати огляд товарів;
b) брати зразки (проби)
3.10. Стандартне правило
Митна служба не вимагає представлення окремої декларації на товари стосовно зразків, взятих з дозволу та під контролем митної служби, за умови, що ці зразки включені до декларації на товари на відповідну партію товару.
Декларація на товари
a) Форма та зміст декларації на товари
3.11. Стандартне правило
Зміст декларації на товари визначається митною службою. Письмова форма декларації на товари повинна відповідати типовій формі ООН.
У разі застосування автоматизованого митного оформлення формат декларації на товари, яка подається електронним способом, базується на міжнародних стандартах електронного обміну даними, як це передбачено Рекомендаціями Ради митного співробітництва з інформаційних технологій.
3.12. Стандартне правило
Митна служба обмежує перелік даних, що підлягають внесенню до декларації на товари, лише тими даними, які визнані необхідними для цілей нарахування та стягнення мит та податків, формування статистики та застосування митного законодавства.
3.13. Стандартне правило
У випадках, коли з причин, визнаних митною службою обґрунтованими, декларант не володіє всією необхідною для заповнення декларації на товари інформацією, дозволяється подача попередньої або неповної декларації на товари за умови, що вона містить дані, визнані митною службою необхідними, і що декларант приймає на себе зобов'язання стосовно її повного заповнення у встановлений термін.
3.14. Стандартне правило
Якщо митна служба реєструє попередню або неповну декларацію на товари, застосовувані до цих товарів заходи митно-тарифного регулювання не повинні відрізнятися від тих, які застосовувалися б у разі, якщо із самого початку була подана повна і належним чином заповнена декларація на товари.
Випуск товарів не затримується за умови надання необхідних гарантій для забезпечення стягнення будь-яких мит та податків, що підлягають сплаті.
3.15. Стандартне правило
Митна служба вимагає представлення оригіналу декларації на товари і тільки мінімально необхідної кількості копій.
b) Документи, які додаються до декларації на товари
3.16. Стандартне правило
На підтвердження декларації на товари митна служба вимагає тільки ті документи, які є необхідними для проведення контролю за даною операцією та забезпечення виконання усіх вимог стосовно застосування митного законодавства.
3.17. Стандартне правило
У випадках, коли окремі підтверджуючі документи не можуть бути представлені разом з декларацією на товари з причин, які визнані митною службою обґрунтованими, вона дозволяє подачу таких документів протягом визначеного періоду часу.
3.18. Стандартне правило з перехідним терміном
Митна служба дозволяє представлення підтверджуючих документів електронним способом.
3.19. Стандартне правило
Митна служба не вимагає перекладу даних, що містяться у підтверджуючих документах, за винятком випадків, коли це необхідно для обробки декларації на товари.
Подача, реєстрація та перевірка декларації на товари
3.20. Стандартне правило
Митна служба дозволяє подачу декларації на товари в будь-якому уповноваженому митному органі.
3.21. Стандартне правило з перехідним терміном
Митна служба дозволяє подачу декларації на товари електронним способом.
3.22. Стандартне правило
Декларація на товари подається у встановлений митною службою робочий час.
3.23. Стандартне правило
У випадках, коли національним законодавством встановлені терміни для подання декларації на товари, ці терміни повинні бути достатніми для того, щоб декларант мав можливість заповнити декларацію на товари та одержати необхідні підтверджуючі документи.
3.24. Стандартне правило
На прохання декларанта та на підставах, визнаних митною службою обґрунтованими, остання продовжує терміни, передбачені для подачі декларації на товари.
3.25. Стандартне правило
У національному законодавстві передбачаються положення, які регулюють порядок подання та реєстрації або перевірки декларації на товари та підтверджуючих документів до прибуття товарів.
3.26. Стандартне правило
У випадках, коли митна служба не може зареєструвати декларацію на товари, вона інформує декларанта про причини цього.
3.27. Стандартне правило
Митна служба дозволяє декларанту вносити зміни до поданої декларації на товари за умови, що до моменту одержання такого запиту, вона не почала перевірку декларації на товари чи перевірку товарів.
3.28. Стандартне правило з перехідним терміном
Митна служба дозволяє декларанту вносити зміни до поданої декларації на товари, якщо запит отриманий після початку перевірки декларації на товари, за умови, що причини, зазначені декларантом, визнані митною службою обґрунтованими.
3.29. Стандартне правило з перехідним терміном
Декларанту дозволяється відкликати декларацію на товари та звернутися з проханням про застосування іншого митного режиму за умови, що таке прохання подається до митної служби до того, як товари випущені, а причини подання визнані митною службою обґрунтованими.
3.30. Стандартне правило
Перевірка декларації на товари проводиться одночасно з реєстрацією декларації або в можливо короткий термін після цього.
3.31. Стандартне правило
Для перевірки декларації на товари митна служба вживає тільки ті дії, які вона вважає необхідними для того, щоб забезпечити дотримання митного законодавства.
Спеціальні процедури для уповноважених осіб
3.32. Стандартне правило з перехідним терміном
Для уповноважених осіб, які відповідають встановленим митною службою критеріям, включаючи дотримання вимог митної служби та використання задовільної системи ведення комерційної документації, митна служба передбачає:
- випуск товарів по представленню мінімуму даних, що є необхідним для ідентифікації товарів та який у подальшому дозволить заповнити остаточну декларацію на товари;
- оформлення товарів на об'єктах декларанта або в іншому місці, дозволеному митною службою;
крім того, настільки, наскільки це можливо, інші спеціальні процедури, а саме:
- дозвіл на подання єдиної декларації на товари при їхньому ввозі або вивозі за період часу, протягом якого товари неодноразово ввозяться або вивозяться однією особою;
- використання такими уповноваженими особами даних їхньої комерційної документації для самостійного нарахування мит та податків, які підлягають сплаті цими особами, а також у деяких випадках, для забезпечення дотримання інших вимог митної служби;
- дозвіл на подання декларації на товари у формі внесення даних у комерційну документацію уповноваженої особи з наступним поданням додаткової декларації на товари.
Перевірка товарів
a) Час, який надається на перевірку товарів
3.33. Стандартне правило
У випадках, коли митна служба приймає рішення про те, що зазначені у декларації товари повинні бути перевірені, така перевірка проводиться у можливо короткий термін після реєстрації декларації на товари.
3.34. Стандартне правило
При плануванні перевірок пріоритет віддається перевірці живих тварин та швидкопсувних товарів, а також інших товарів, терміновий характер яких визнається митною службою.
3.35. Стандартне правило з перехідним терміном
У тих випадках, коли товари підлягають контролю іншими компетентними органами, а митна служба також планує перевірку, то митна служба забезпечує координацію таких перевірок та, настільки, наскільки це можливо, одночасне їхнє проведення.
b) Присутність декларанта при перевірці товарів
3.36. Стандартне правило
Митна служба розглядає прохання декларанта бути присутнім чи бути представленим при перевірці товарів. Такі прохання задовольняються, якщо не мають місце виняткові обставини.
3.37. Стандартне правило
У випадках, коли митна служба вважає за доцільне, вона вимагає присутності декларанта або його представника при перевірці товарів для надання їй будь-якої необхідної допомоги з метою спрощення проведення перевірки.
c) Добір зразків (узяття проб) митною службою
3.38. Стандартне правило
Зразки (проби) відбираються тільки у випадках, коли це визнається митною службою необхідним для того, щоб встановити найменування тарифної позиції товарів та (або) вартість товарів, що декларуються, або з метою забезпечення застосування інших положень національного законодавства. Відібрані зразки (проби) повинні бути мінімальними.
Помилки
3.39. Стандартне правило

................
Перейти до повного тексту