1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Правила


Додаток III
до Протоколу про внесення змін до Міжнародної конвенції про спрощення та гармонізацію митних процедур ( 976_005 )
(Спеціальні додатки)
( Про приєднання до Протоколу див. Закон N 227-V від 05.10.2006, ВВР, 2006, N 48, ст.476 )
Спеціальний додаток A
Надходження товарів на митну територію
Розділ 1
Митні формальності, які передують представленню декларації на товари
Визначення
Для цілей цього розділу:
E1./ "вантажна декларація" - дані, які представляються до або
F.1 безпосередньо у момент прибуття або відбуття
транспортного засобу комерційного призначення, та містять
запитувану митною службою інформацію про вантаж, який
ввозиться на митну територію або вивозиться з неї;
E2./ "перевізник" - особа, що здійснює фактичне
F.3 транспортування товарів або є відповідальною за
використання транспортного засобу;
E3./ "митні формальності, що передують представленню
F.2 декларації на товари" - всі операції, які здійснюються
відповідною особою та митною службою з моменту ввозу
товарів на митну територію до моменту розміщення товарів
під митний режим.
Принципи
1. Стандартне правило
Митні формальності, що передують представленню декларації на товари, регулюються положеннями цього розділу та, настільки, наскільки це може бути застосовано, - положеннями Загального додатка.
2. Рекомендоване правило
Митні формальності, що передують представленню декларації на товари, повинні однаково застосовуватися незалежно від країни походження товарів чи країни їхнього відправлення.
Ввіз товарів на митну територію
a) Місця ввозу товарів на митну територію
3. Стандартне правило
Національне законодавство встановлює місця ввозу товарів на митну територію. Митна служба встановлює маршрути доставки товарів безпосередньо в митний орган або в інше місце, встановлене митною службою, тільки у тих випадках, коли вона вважає це необхідним для цілей контролю. При визначенні таких місць та маршрутів враховуються зокрема специфічні потреби торгівлі.
Це Стандартне правило не застосовується стосовно товарів, які перевозяться морськими або повітряними судами, що перетинають митну територію без зупинки в порту або аеропорті, розташованих на цій митній території.
b) Обов'язки перевізника
4. Стандартне правило
Перевізник несе відповідальність перед митною службою за забезпечення зазначення всіх товарів у вантажній декларації або за надання інформації про них митній службі у будь-який інший дозволений спосіб.
5. Стандартне правило
Факт ввозу товарів на митну територію тягне за собою зобов'язання для перевізника доставити їх без зволікання безпосередньо до визначеного митного органу або в інше місце, встановлене митною службою, слідуючи, де це потрібно, по встановлених маршрутах. При цьому не допускаються зміни стану товарів або порушення їхнього упакування, а також ушкодження будь-яких пломб.
Це Стандартне правило не застосовується стосовно товарів, які перевозяться морськими або повітряними судами, що перетинають митну територію без зупинки в порту або аеропорті, розташованих на цій митній території.
6. Стандартне правило
Якщо доставка товарів з місця їхнього ввозу на митну територію до визначеного митного органу або в інше встановлене місце припиняється в результаті аварії або форс-мажорних обставин, перевізник зобов'язаний вжити всіх доцільних запобіжних заходів для недопущення недозволеного використання товарів та для інформування митної служби або інших компетентних органів про характер аварії чи інших обставин, які є причиною припинення доставки товарів.
Представлення товарів митній службі
a) Документи
7. Рекомендоване правило
Якщо митний орган, в якому товари повинні бути представлені, розташований не у місці ввозу товарів на митну територію, митна служба повинна вимагати подачі документів у місці ввозу тільки у випадках, коли вона вважає це необхідним для цілей контролю.
8. Стандартне правило
У випадках, коли митна служба вимагає документи в зв'язку з представленням їй товарів, інформація, що міститься у цих документах, обмежується лише даними, необхідними для ідентифікації товарів та транспортного засобу.
9. Рекомендоване правило
Митна служба повинна обмежити запитувані дані до тих, які містяться у звичайних документах перевізника, та повинна керуватися у цих цілях вимогами, передбаченими у міжнародних угодах, які стосуються галузі транспортування.
10. Рекомендоване правило
Митна служба повинна зазвичай приймати вантажну декларацію як єдиний документ, необхідний для представлення товарів.
11. Рекомендоване правило
Митний орган, відповідальний за прийом документів, необхідних для представлення товарів, також повинний бути уповноваженим приймати декларацію на товари.
12. Рекомендоване правило
Якщо документи, які представляються митній службі, складені мовою, використання якої не обумовлено для цієї мети, або мовою, що не є мовою країни ввозу товарів, митна служба не повинна вимагати обов'язкового перекладу докладних даних, які містяться в цих документах.
b) Прибуття товарів у неробочий час
13. Стандартне правило
Митна служба визначає запобіжні заходи, які повинні бути вжиті перевізником для уникнення недозволеного використання товарів на митній території у разі їхнього прибуття до митного органу у неробочий час.
14. Рекомендоване правило
На прохання перевізника та з причин, визнаних митною службою обґрунтованими, вона зобов'язана, настільки, наскільки це можливо, дозволити виконання митних формальностей, які передують представленню декларації на товари, у неробочий час митного органу.
Розвантаження
a) Місця розвантаження
15. Стандартне правило
Національне законодавство встановлює місця, де дозволяється здійснювати розвантаження.
16. Рекомендоване правило
На прохання відповідної особи та з причин визнаних митною службою обґрунтованими митна служба зобов'язана дозволити здійснення розвантаження товарів в інших місцях, ніж ті, які призначені для цих цілей.
b) Початок розвантаження
17. Стандартне правило
Початок розвантаження дозволяється у найкоротший термін після прибуття транспортного засобу до місця розвантаження.
18. Рекомендоване правило
На прохання відповідної особи та з причин, визнаних митною службою обґрунтованими, вона зобов'язана, настільки, наскільки це можливо, дозволити здійснення розвантаження у неробочий час митного органу.
Збори
19. Стандартне правило
Збори, які стягуються митною службою у зв'язку з:
- виконанням митних формальностей, які передують представленню декларації на товари, та здійснюються у неробочий час митного органу;
- розвантаженням товарів в інших місцях, ніж ті, які призначені для цих цілей; або
- розвантаженням товарів у неробочий час митного органу,
обмежуються приблизною вартістю наданих послуг.
Спеціальний додаток A
Розділ 2
Тимчасове зберігання товарів
Визначення понять
Для цілей цього розділу:
E1./ "вантажна декларація" - дані, що представляються до або
F.1 безпосередньо у момент прибуття чи відбуття транспортного
засобу комерційного призначення, та містять запитувану
митною службою інформацію про вантаж, який ввозиться на
митну територію або вивозиться з неї;
E2./ "тимчасове зберігання товарів" - зберігання товарів під
F.2 митним контролем на об'єктах або в закритих чи відкритих
приміщеннях, встановлених митною службою (далі -
тимчасові склади) до представлення декларації на товари.
Принципи
1. Стандартне правило
Тимчасове зберігання товарів регулюється положеннями цього розділу та настільки, наскільки це може бути застосовано, - положеннями Загального додатка.
2. Стандартне правило
Митна служба дозволяє створення тимчасових складів у всіх випадках, коли вона вважає це необхідним для забезпечення задоволення потреб торгівлі.
3. Рекомендоване правило
Тимчасове зберігання повинне дозволятися стосовно всіх товарів, незалежно від їхньої кількості, країни походження чи країни відправлення. Проте небезпечні товари, товари, що можуть зашкодити іншим товарам, чи товари, що вимагають спеціальних умов зберігання, повинні допускатися до тимчасового зберігання лише на складах, спеціально обладнаних та призначених компетентними органами для прийняття таких товарів.
Документи
4. Стандартне правило
Єдиним документом, який потрібний для розміщення товарів на тимчасове зберігання, є документ, що містить опис цих товарів та використовується при їхньому представленні митній службі.
5. Рекомендоване правило
Митна служба зобов'язана приймати вантажну декларацію або інший комерційний документ як єдиний документ, необхідний для розміщення товарів на тимчасове зберігання, за умови, що всі товари, згадані в такій вантажній декларації чи іншому комерційному документі, зберігатимуться на тимчасовому складі.
Організація роботи тимчасових складів
6. Стандартне правило
Митна служба встановлює вимоги стосовно доцільності, структури та організації роботи тимчасових складів, а також умови для зберігання товарів, ведення складського обліку та звітності, та для здійснення митного контролю.
Дозволені операції
7. Стандартне правило
Стосовно товарів, які знаходяться на тимчасовому зберіганні, дозволяється з причин, визнаних митною службою обґрунтованими, здійснювати звичайні операції, необхідні для забезпечення їхнього збереження у незмінному вигляді.
8. Рекомендоване правило
Стосовно товарів, які знаходяться на тимчасовому зберіганні, повинне дозволятися з причин, визнаних митною службою обґрунтованими, здійснення звичайних операцій, необхідних для прискорення їхнього вивозу з тимчасового складу та подальшого транспортування.
Тривалість тимчасового зберігання
9. Стандартне правило
Якщо національне законодавство встановлює обмежений термін тимчасового зберігання, цей термін повинен бути достатнім для того, щоб імпортер мав можливість цілком виконати необхідні формальності для переміщення товарів під будь-який інший митний режим.
10. Стандартне правило
На прохання відповідної особи та з причин, визнаних митною службою обґрунтованими, митна служба зобов'язана продовжити початковий встановлений термін.
Непридатні або ушкоджені товари
11. Рекомендоване правило
Стосовно товарів, які прийшли у непридатність, зіпсовані або ушкоджені у результаті аварії або форс-мажорних обставин до їхнього вивозу з тимчасового складу, повинне дозволятися таке митне оформлення, яке застосовується у разі ввезення товарів у непридатному, зіпсованому або ушкодженому стані, за умови, що непридатність, зіпсованість або ушкодження встановлені належним чином, задовільним для митної служби.
Вивіз з тимчасового складу
12. Стандартне правило
Будь-яка особа, що має право розпоряджатися товарами, має право вивезти їх з тимчасового складу, за умови дотримання умов та формальностей, які застосовуються у кожному випадку.
13. Стандартне правило
Національне законодавство встановлює порядок, якого необхідно дотримуватися у випадках, коли товари не вивезені з тимчасового складу у встановлений термін.
Спеціальний додаток B
Імпортування
Розділ 1
Випуск для вільного обігу
Визначення
Для цілей цього Розділу:
E1./ "випуск для вільного обігу" - митний режим, який
F.2 передбачає, що ввезені товари отримують статус товарів у
вільному обігу на митній території після сплати всіх
необхідних ввізних мит та податків та виконання всіх
необхідних митних формальностей;
E2./ "товари у вільному обігу" - товари, розпорядження якими
F.1 може здійснюватися без обмежень з боку митної служби.
Принцип
1. Стандартне правило
Випуск для вільного обігу регулюється положеннями цього розділу та, настільки, наскільки це може бути застосовано, - положеннями Загального додатка.
Документи
2. Рекомендоване правило
Національне законодавство повинне передбачати форми декларування товарів, альтернативні стандартній формі декларації на товари, за умови, що вони забезпечують надання необхідних даних про товари, які призначені для випуску у вільний обіг.
Спеціальний додаток В
Розділ 2
Реімпорт в тому ж самому стані
Визначення
Для цілей цього розділу:
E1./ "випуск для вільного обігу" - митний режим, який
F.3 передбачає, що ввезені товари приймають статус товарів у
вільному обігу на митній території після сплати всіх
необхідних ввізних мит та податків та виконання всіх
необхідних митних формальностей;
E2./ "компенсуючі продукти" - продукти, що є результатом
F.5 виробництва, переробки чи ремонту товарів, стосовно яких
дозволено застосування режиму переробки на митній
території;
E3./ "товари, що вивозяться з повідомленням про їх
F.2 передбачуваний зворотний ввіз" - товари, визначені
декларантом як такі, що вивозяться з передбачуваним
зворотним ввозом, стосовно яких митна служба може вживати
заходів стосовно їхньої ідентифікації для забезпечення
їхнього зворотного ввозу у незмінному стані;
E4./ "товари у вільному обігу" - товари, розпорядження якими
F.1 може здійснюватися без обмежень з боку митної служби;
E5./ "реімпорт" (зворотний ввіз у незмінному стані) - митний
F.4 режим, відповідно до якого раніше вивезені товари
випускаються для вільного обігу зі звільненням від
ввізних мит та податків за умови, що вони не піддавалися
будь-яким операціям з виробництва, переробки чи ремонту
за кордоном, та що сплачено всі суми, які стягуються в
результаті наданих у зв'язку з вивозом відшкодування чи
повернення мит та податків, або умовного звільнення від
них, або будь-яких субсидій чи інших виплат. Реімпорт
допускається стосовно товарів, які мали статус товарів у
вільному обігу або тих, що були компенсуючими продуктами.
Принцип
1. Стандартне правило
Реімпорт регулюється положеннями цього розділу та, настільки, наскільки це може бути застосовано, - положеннями Загального додатка.
Сфера застосування
2. Стандартне правило
Реімпорт дозволяється навіть у тому випадку, якщо назад ввозиться тільки частина вивезених товарів.
3. Стандартне правило
Коли це виправдано обставинами, реімпорт дозволяється, навіть якщо зворотний ввіз товарів здійснюється іншою особою, ніж та, що їх вивезла.
4. Стандартне правило
У реімпорті не повинно бути відмовлено на тій підставі, що товари були використані чи ушкоджені або прийшли у непридатний стан під час їхнього перебування за кордоном.
5. Стандартне правило
У реімпорті не повинно бути відмовлено на тій підставі, що під час перебування товарів за кордоном вони піддавалися операціям, необхідним для забезпечення їхнього збереження або технічного обслуговування за умови, однак, що такі операції не призвели до збільшення їхньої вартості на момент вивозу.
6. Стандартне правило
Реімпорт не обмежується товарами, безпосередньо ввезеними з-за кордону, але також допускається для товарів, які є розміщеними під інший митний режим.
7. Стандартне правило
У реімпорті не повинно бути відмовлено на тій підставі, що товари вивозилися без повідомлення про їхній передбачуваний зворотний ввіз.
Терміни реімпорту
8. Стандартне правило
Якщо встановлений термін, після закінчення якого реімпорт не допускається, його тривалість повинна бути достатньою, щоб врахувати різні обставини, що стосуються кожного випадку.
Уповноважені митні органи
9. Стандартне правило
Митна служба вимагає декларування реімпортованих товарів у тому ж митному органі, через який вони були вивезені, тільки у тих випадках, коли це полегшуватиме реімпорт.
Декларація на товари
10. Стандартне правило
Письмова декларація на товари не вимагається для реімпорту упаковок, контейнерів, піддонів та транспортних засобів комерційного призначення, що використовуються для міжнародного перевезення товарів, за умови підтвердження задовільним для митної служби способом того, що ці упаковки, контейнери, піддони та транспортні засоби комерційного призначення знаходилися у вільному обігу при вивозі.
Товари, що вивозяться з повідомленням про їхній передбачуваний зворотний ввіз
11. Стандартне правило
За запитом декларанта митна служба дозволяє вивіз товарів з повідомленням про їхній передбачуваний зворотний ввіз та застосовує всі необхідні заходи, що сприяють їх реімпорту.
12. Стандартне правило
Митна служба встановлює вимоги, що стосуються ідентифікації товарів, що вивозяться з повідомленням про їхній передбачуваний зворотний ввіз. При цьому враховується характер товарів та важливість інтересів причетних сторін.
13. Рекомендоване правило
Стосовно товарів, що вивозяться з повідомленням про їхній передбачуваний зворотний ввіз, повинне надаватися умовне звільнення від застосовних вивізних мит та податків.
14. Стандартне правило
За запитом відповідної особи митна служба дозволяє замінити вивіз товарів з повідомленням про їхній передбачуваний зворотний ввіз на остаточний вивіз, якщо дотримуються відповідні умови та формальності.
15. Рекомендоване правило
Якщо той самий товар неодноразово вивозиться з повідомленням про передбачуваний зворотний ввіз, за запитом декларанта митна служба зобов'язана дозволити, щоб декларація на вивіз з повідомленням про зворотний ввіз, що подається при першому вивозі товару, була дійсна для наступних випадків реімпорту та вивозу цього товару протягом визначеного часу.
Спеціальний додаток В
Розділ 3
Звільнення від ввізних мит та податків
Визначення
Для цілей цього розділу:
E1./ "випуск для вільного обігу" - митний режим, що
F.2 передбачає, що ввезені товари отримують статус товарів у
вільному обігу на митній території після сплати всіх
належних ввізних мит та податків та виконання всіх
необхідних митних формальностей;
E2./ "звільнення від ввізних мит та податків" - випуск товарів
F.1 для вільного обігу зі звільненням від ввізних мит та
податків, незалежно від їхньої звичайної тарифної
класифікації чи суми мит та податків, що звичайно
підлягають сплаті, якщо товари були завезені за певних
умов та з визначеною метою.
Принцип
1. Стандартне правило
Звільнення від ввізних мит та податків стосовно товарів, заявлених для випуску у вільний обіг, регулюється положеннями цього розділу та, настільки, наскільки це може бути застосовано, - положеннями Загального додатка.
Сфера застосування
2. Стандартне правило
Національне законодавство визначає перелік випадків, коли надається звільнення від ввізних мит та податків.
3. Стандартне правило
Звільнення від ввізних мит та податків не обмежується товарами, безпосередньо ввезеними з-за кордону, але також дозволяється для товарів, які вже є поміщеними під інший митний режим.
4. Рекомендоване правило
Звільнення від ввізних мит та податків повинне надаватися незалежно від країни походження товарів чи країни їхнього відправлення, за винятком випадків, коли таке звільнення надається на умовах взаємності відповідно до міжнародного договору.
5. Стандартне правило
Національне законодавство визначає перелік випадків, коли для звільнення від ввізних мит та податків необхідне отримання попереднього дозволу, та визначає органи, уповноважені надавати такий дозвіл. Такі випадки повинні бути зведені до мінімуму.
6. Рекомендоване правило
При наданні звільнення від ввізних мит та податків стосовно товарів, визначених у міжнародних договорах, Договірні Сторони повинні приймати до уваги умови, закладені в них, а також ретельно вивчати можливість приєднання до таких міжнародних договорів.
7. Рекомендоване правило
Звільнення від ввізних мит та податків, а також заборон та обмежень економічного характеру повинне надаватися стосовно перерахованих нижче товарів на зазначених умовах, а також за дотримання всіх інших вимог, передбачених національним законодавством для надання такого звільнення:
a) лікувальні препарати людського походження, реактиви для визначення груп крові та тканини, у тих випадках, коли вони призначені для організацій або лабораторій, визначених компетентними органами;
b) зразки, що не мають комерційної вартості та розглядаються митною службою як такі, що мають мізерно малу вартість та які підлягають використанню тільки з метою одержання замовлень на товари одного з ними виду;
c) рухоме майно, крім установок або устаткування промислового, комерційного чи сільськогосподарського призначення, призначене для використання особою чи членами його родини в особистих та професійних цілях, яке ввозиться в країну разом з цією особою або окремо від неї, з метою її переїзду на постійне місце проживання в цю країну;
d) майно, успадковане особою, яка на момент смерті його попереднього власника, має основне постійне місце проживання в країні ввозу, за умови, що ці предмети особистого майна використовувалися померлим власником в особистих цілях;
e) особисті подарунки, за винятком спирту, алкогольних напоїв та тютюнових виробів, загальна вартість яких не перевищує розмір, встановлений національним законодавством на основі їхньої роздрібної ціни;
f) товари, такі, як продукти харчування, медикаменти, одяг та ковдри, що направляються в дарунок уповноваженій благодійній чи філантропічній організації для безкоштовної роздачі нужденним цією організацією чи під її контролем;
g) нагороди особам, що постійно проживають у країні ввозу, за умови пред'явлення підтверджуючих документів, запитуваних митною службою;
h) матеріали для будівництва, догляду або оформлення військових цвинтарів; домовини, похоронні урни та похоронні приналежності для оформлення, ввезені організаціями, уповноваженими на це компетентними органами;
ij) документи, бланки, публікації, звіти та інші предмети, що не мають комерційної цінності, визначені національним законодавством;
k) предмети релігійного культу; та
l) продукти, ввезені для тестування, за умови, що ввезена кількість таких продуктів не перевищує кількість, однозначно необхідну для тестування, та за умови повного використання цих продуктів у ході тестування або зворотного вивозу чи приведення продуктів, що залишилися, у комерційно непридатний стан під контролем митної служби.
Спеціальний додаток C
Експортування
Розділ 1
Остаточний вивіз
Визначення
Для цілей цього розділу:
E1./ "остаточний вивіз" - митний режим, який застосовується
F.1 стосовно товарів, які мають статус товарів у вільному
обігу, вивозяться з митної території та призначені для
того, щоб постійно залишатися за її межами.
Принцип
1. Обов'язкове правило
Остаточний вивіз регулюється положеннями цього розділу та, настільки наскільки це може бути застосовано, - положеннями Загального додатка.
Документи
2. Рекомендоване правило
Національне законодавство повинно передбачати форми декларування товарів, альтернативні стандартній формі декларації на товари, за умови, що вони забезпечують надання необхідних даних, що стосуються товарів, призначених для остаточного вивозу.
Підтвердження прибуття в пункт призначення
3. Обов'язкове правило
Митна служба не вимагає в обов'язковому порядку підтвердження факту прибуття товарів за кордон.
Спеціальний додаток D
Митні склади та вільні зони
Розділ 1
Митні склади
Визначення
Для цілей цього розділу:
E1./ "режим митного складу" - митний режим, відповідно до
F.1 якого ввезені товари зберігаються під митним контролем у
визначеному для цих цілей місці (митному складі) без
сплати ввізних мит та податків.
Принцип
1. Стандартне правило
Режим митного складу регулюється положеннями цього розділу та, настільки, наскільки це може бути застосовано, положеннями Загального додатка.
Типи митних складів
2. Рекомендоване правило
Національне законодавство передбачає митні склади, доступні для будь-яких осіб, які мають право розпоряджатися товарами (відкриті митні склади).
3. Стандартне правило
Національне законодавство передбачає митні склади, призначені для використання тільки визначеними особами (закриті митні склади) у випадках, коли це необхідно для задоволення специфічних потреб торгівлі.
Створення, організація роботи та контроль
4. Стандартне правило
Митна служба встановлює вимоги відносно створення, облаштованості та організації роботи митних складів, а також заходів, які вживаються для митного контролю.
Заходи, що вживаються для зберігання товарів на митних складах, ведення обліку та звітності, підлягають затвердженню митною службою.
Допуск товарів до зберігання
5. Рекомендоване правило
На відкритих митних складах повинно бути дозволене зберігання всіх видів ввезених товарів, оподатковуваних ввізними митами та податками або тих, що підпадають під заборони та обмеження, крім встановлених виходячи з міркувань:
- суспільних моралі або порядку, суспільної безпеки, суспільних гігієни чи здоров'я, або ветеринарних чи фітосанітарних правил; або
- захисту прав по патентах, торгових марок та авторських прав,
незалежно від кількості, країни походження, країни відправлення або призначення товарів.
Небезпечні товари, товари, що можуть зашкодити іншим товарам, чи товари, що вимагають спеціальних умов зберігання, повинні допускатися до зберігання лише на митних складах, які спеціально призначені для зберігання таких товарів.
6. Стандартне правило
Митна служба визначає види товарів, які можуть бути допущені до зберігання на закритих митних складах.
7. Рекомендоване правило
Товари, стосовно яких передбачається повернення ввізних мит та податків при їхньому вивозі, повинні допускатися на митні склади для того, щоб вони могли одразу одержати право на таке повернення за умови, що вони призначені до наступного вивозу.
8. Рекомендоване правило
Товари, які поміщені під режим тимчасового ввозу, можуть бути допущені на митні склади з призупиненням або завершенням зобов'язань за цим режимом з метою їхнього наступного вивозу або іншого дозволеного розпорядження ними.
9. Рекомендоване правило
Товари, призначені для вивозу, які підлягають обкладанню внутрішніми митами чи податками, або до яких були застосовані внутрішні мита чи податки, можуть бути допущені на митні склади з метою звільнення або одержання права на повернення таких внутрішніх мит та податків за умови, що вони призначені до наступного вивозу.
Дозволені операції
10. Стандартне правило
Будь-якій особі, що має право розпоряджатися товарами, що знаходяться на зберіганні, за наявності підстав, визнаних митною службою обґрунтованими, дозволяється:
a) перевіряти товари;
b) брати зразки (проби) зі сплатою ввізних мит та податків, де це може бути застосовано;
c) здійснювати операції, необхідні для забезпечення збереження товарів; та
d) робити інші звичайні операції стосовно обробки товарів, необхідні для поліпшення їхньої упаковки чи товарної якості, або для їхньої підготовки для відвантаження, такі як, дроблення партій, угруповання пакувальних місць, сортування, маркування та перепакування товарів.
Терміни зберігання
11. Стандартне правило
Митна служба встановлює максимальний термін, дозволений для зберігання товарів на митному складі з урахуванням потреб торгівлі; стосовно не швидкопсувних товарів такий термін повинний бути не меншим за один рік.
Передача прав власності
12. Стандартне правило
Допускається передача прав власності на товари, що знаходяться на митному складі.
Псування товарів
13. Стандартне правило
Товари, що прийшли в непридатність або зіпсовані у результаті аварії або форс-мажорних обставин під час їхнього перебування під режимом митного складу, дозволяється декларувати для вільного обігу так, ніби вони були завезені в непридатному чи зіпсованому стані за умови, що факт непридатності або зіпсованості встановлений належним чином, задовільним для митної служби.
Вивезення товарів
14. Стандартне правило
Будь-якій особі, що має право розпоряджатися товарами, дозволяється забирати їх з митного складу повністю або частково, для подальшого переміщення товарів на інший митний склад або під інший митний режим при дотриманні умов та формальностей, які застосовуються у кожному випадку.
15. Стандартне правило
Національне законодавство встановлює порядок, який має бути дотриманий у випадках, коли товари не вивезені з митного складу у встановлений термін.
Ліквідація митного складу
16. Стандартне правило
У разі ліквідації митного складу відповідним особам повинен надаватися достатній час для того, щоб перемістити товари на інший митний склад або помістити їх під інший митний режим з дотриманням умов та формальностей, які застосовуються у кожному випадку.
Розділ 2
Вільні зони
Визначення
Для цілей цього розділу:
E1./ "вільна зона" - частина території Договірної Сторони, в
F.1 межах якої розміщені на ній товари, як правило,
розглядаються як такі, що знаходяться за межами митної
території настільки, наскільки це стосується ввізних мит
та податків.
Принцип
1. Стандартне правило
Митні правила, які застосовуються до вільних зон, регулюються положеннями цього розділу та, настільки, наскільки це може бути застосовано, положеннями Загального додатка.
Створення та контроль
2. Стандартне правило
Національне законодавство визначає умови, які стосуються створення вільних зон, а також категорії товарів, що можуть бути допущені в такі зони та передбачає характер операцій, які можуть здійснюватися з товарами під час їхнього перебування у вільних зонах.
3. Стандартне правило
Митна служба визначає умови здійснення митного контролю, в тому числі відповідні вимоги з точки зору доцільності, структури та плану вільних зон.
4. Стандартне правило
Митна служба має право в будь-який час здійснювати контроль товарів, які зберігаються у вільній зоні.
Допуск товарів
5. Стандартне правило
У вільну зону допускаються не тільки товари, які безпосередньо завезені з-за кордону, але також товари, які завезені з митної території відповідної Договірної Сторони.
6. Рекомендоване правило
У допуску у вільну зону товарів, завезених з-за кордону, не повинно бути відмовлено тільки на тій підставі, що товари підпадають під заборони або обмеження, крім тих, які встановлені виходячи з міркувань:
- суспільних моралі або порядку, суспільної безпеки, суспільних гігієни чи здоров'я, або ветеринарних чи фітосанітарних правил;
- захисту прав по патентах, торгових марок та авторських прав,
незалежно від країни походження, країни відправлення або призначення.
Небезпечні товари, товари, що можуть зашкодити іншим товарам або товари, що вимагають спеціальних умов зберігання, повинні допускатися до зберігання у вільних зонах, спеціально призначених для зберігання таких товарів.
7. Стандартне правило
Товари, які допускаються у вільну зону, та стосовно яких передбачається звільнення від ввізних мит та податків або їхнє повернення при вивозі цих товарів, одержують право на такі звільнення або повернення одразу після їхнього надходження до вільної зони.
8. Стандартне правило
Товари, які допускаються у вільну зону, та стосовно яких передбачається звільнення від внутрішніх мит та податків або їхнє повернення при вивозі цих товарів, одержують право на такі звільнення або повернення після їхнього надходження до вільної зони.
9. Рекомендоване правило
Митна служба не повинна вимагати декларації на товари стосовно товарів, завезених у вільну зону безпосередньо з-за кордону, якщо необхідні дані вже містяться у супровідних документах на товари.
Гарантії
10. Рекомендоване правило
Митна служба не повинна вимагати гарантій для допуску товарів у вільну зону.
Дозволені операції
11. Стандартне правило
Стосовно товарів, допущених у вільну зону, дозволяється здійснювати операції, необхідні для забезпечення їхнього збереження, а також звичайні операції стосовно обробки товарів з метою поліпшення їхньої упаковки або товарних якостей, або для підготовки товарів до відвантаження, такі як, дроблення партій, угруповання пакувальних місць, сортування, маркування та перепакування.
12. Стандартне правило
Якщо компетентні органи допускають можливість здійснення у вільній зоні операцій з переробки або виготовлення, ці органи у загальних рисах та (або) детально визначають ті операції з переробки або виготовлення, яким можуть піддаватися товари, у правилах, які застосовуються на всій території вільної зони, або у вигляді дозволу, який видається організації, що здійснює ці операції.
Товари, які споживаються у межах вільної зони
13. Стандартне правило
Національне законодавство визначає перелік випадків, коли товари, які споживаються у вільній зоні, можуть бути допущені у вільну зону зі звільненням від мит та податків, та встановлює вимоги, які повинні бути виконані.
Терміни перебування у вільній зоні
14. Стандартне правило
Термін перебування товарів у вільній зоні обмежується тільки за виняткових обставин.
Передача прав власності
15. Стандартне правило
Допускається передача прав власності на товари, допущені у вільну зону.
Вивіз товарів
16. Стандартне правило
Товари, допущені у вільну зону або вироблені в її межах, дозволяється вивозити повністю або частково в іншу вільну зону або поміщувати їх під митний режим з дотриманням умов та формальностей, які застосовуються у кожному випадку.
17. Стандартне правило
Єдиною декларацією, необхідною при вивозі товарів з вільної зони, є декларація на товари, яка зазвичай необхідна для того, щоб розмістити їх під визначений митний режим.
18. Рекомендоване правило
Якщо митній службі повинні представлятись документи стосовно товарів, які після вивозу з вільної зони відправляються безпосередньо за кордон, митна служба не повинна вимагати інформації більше, ніж та, що вже міститься у супровідних документах на товари.
Нарахування мит та податків
19. Стандартне правило
Національне законодавство встановлює момент часу, який враховується з метою визначення вартості та кількості товарів, що можуть випускатися для вільного обігу при вивозі з вільної зони, а також ставки застосовуваних відповідно ввізних чи внутрішніх мит та податків.
20. Стандартне правило
Національне законодавство встановлює правила, застосовувані для визначення суми відповідно ввізних чи внутрішніх мит та податків, якими обкладаються товари, що випускаються для вільного обігу після операцій стосовно переробки або виготовлення у вільній зоні.
Ліквідація вільної зони
21. Стандартне правило
У випадку ліквідації вільної зони відповідним особам повинен надаватися достатній час для вивозу товарів в іншу вільну зону або для розміщення їх під митний режим з дотриманням умов та формальностей, які застосовуються в кожному випадку.
Спеціальний додаток E
Транзит
Розділ 1
Митний транзит
Визначення
Для цілей цього розділу:
E1./ "уповноважений вантажоодержувач" - особа, яка
F.4 уповноважена митною службою одержувати товари
безпосередньо на своїх об'єктах без представлення цих
товарів у митний орган призначення;
E2./ "уповноважений відправник вантажу" - особа, уповноважена
F.5 митною службою відправляти товари безпосередньо зі своїх
об'єктів без пред'явлення цих товарів у митний орган
відправлення;
E3./ "контролюючий митний орган" - митний орган відповідальний
F.1 за одного чи декількох уповноважених відправників вантажу
або уповноважених вантажоодержувачів, який виконує
стосовно цього спеціальну контрольну функцію для всіх
операцій митного транзиту;
E4./ "митний транзит" - митний режим, відповідно до якого
F.7 товари транспортуються під митним контролем з одного
митного органу в інший митний орган;
E5./ "операція митного транзиту" - транспортування товарів під
F.6 режимом митного транзиту з митного органу відправлення в
митний орган призначення;
E6./ "митний орган відправлення" - будь-який митний орган, в
F.2 якому починається операція митного транзиту;
E7./ "митний орган призначення" - будь-який митний орган, в
F.3 якому завершується операція митного транзиту;
E8./ "транспортна одиниця":
F.8
a) контейнери з внутрішнім об'ємом в один кубічний метр
або більше, в тому числі зйомні частини,
b) автотранспортні засоби, в тому числі причепи та
напівпричепи,
c) залізничні пасажирські чи вантажні вагони,
d) ліхтери, баржі та інші судна, та
e) повітряні судна.
Принцип
1. Стандартне правило
Митний транзит регулюється положеннями цього розділу та, настільки, наскільки це може бути застосовано, положеннями Загального додатка.
Сфера застосування
2. Стандартне правило
Митна служба дозволяє транспортування товарів під режимом митного транзиту своєю територією:
a) від пункту ввозу до пункту вивозу;
b) від пункту ввозу до внутрішнього митного органу;
c) від внутрішнього митного органу до пункту вивозу;
d) від одного внутрішнього митного органу до іншого внутрішнього митного органу.
3. Стандартне правило
Товари, які перевозяться згідно з режимом митного транзиту, не обкладаються митами та податками при дотриманні встановлених митною службою умов та представленні всіх необхідних гарантій.
4. Стандартне правило
Національне законодавство визначає осіб, відповідальних перед митною службою за дотримання зобов'язань, що випливають з режиму митного транзиту, зокрема - за забезпечення представлення товарів у митний орган призначення у незмінному стані відповідно до умов, встановлених митною службою.
5. Рекомендоване правило
Митна служба визнає осіб як уповноважених вантажовідправників або уповноважених вантажоодержувачів, після того, як вона переконується, що дотримано умови встановлені митною службою.
Формальності в митному органі відправлення
a) Декларація на товари для митного транзиту
6. Стандартне правило
Будь-який комерційний або транспортний документ, в якому докладно представлені необхідні дані, приймається як описова частина декларації на товари для митного транзиту, і на документі робиться відмітка про це.
7. Рекомендоване правило
Митна служба повинна приймати як декларацію на товари для митного транзиту будь-який комерційний чи транспортний документ на відповідний вантаж, який відповідає усім вимогам митної служби. Факт цього прийняття повинен відмічатися на такому документі.
b) Пломбування та ідентифікація вантажу
8. Стандартне правило
Митна служба в митному органі відправлення здійснює всі необхідні заходи для того, щоб митний орган призначення мав можливість ідентифікувати вантаж та виявити будь-яке несанкціоноване втручання.
9. Рекомендоване правило
Якщо це не передбачено іншими міжнародними конвенціями, митна служба, як правило, не повинна вимагати попереднього допуску транспортних одиниць до транспортування товарів під митними пломбами.
10. Стандартне правило
У випадках, коли вантаж перевозиться у транспортній одиниці, та при цьому вантаж повинен бути опломбований митною службою, митні пломби накладаються безпосередньо на транспортну одиницю, якщо вона сконструйована й обладнана таким чином, що:
a) митні пломби можуть бути накладені простим та надійним способом;
b) жодні товари не можуть бути вилучені чи вкладені в опломбовану частину транспортної одиниці без залишення очевидних слідів розкриття або ушкодження митної пломби;
c) відсутні потайні місця, де можуть бути приховані товари;
d) усі місця, в яких можуть знаходитися товари, легко доступні для митного огляду.
Митна служба вирішує, чи може бути використана транспортна одиниця з метою митного транзиту.
11. Рекомендоване правило
Якщо супровідні документи дозволяють однозначно ідентифікувати товари, то їхнє транспортування, як правило, повинно здійснюватися без накладення митних пломб або кріпильних пристосувань. Однак, митна пломба або кріпильне пристосування може вимагатися, якщо:
- митний орган відправлення вважає це необхідним з огляду на управління ризиками;
- це сприяє полегшенню операції митного транзиту в цілому;
або
- це передбачено міжнародною угодою.
12. Стандартне правило
У разі, якщо вантаж, у принципі, повинен транспортуватися під митними пломбами, але транспортну одиницю неможливо надійно опломбувати, для забезпечення ідентифікації вантажу та швидкого виявлення несанкціонованого втручання використовуються такі способи:
- повний огляд товарів з докладним описом його результатів у транзитних документах;
- накладення митних пломб або кріпильних пристосувань на окремі упаковки;
- точний опис товарів з посиланням на зразки (проби), схеми, малюнки, фотографії та інші подібні засоби, які додаються до транзитних документів;
- встановлення жорстких маршрутів та термінів; або
- митне супроводження.
Рішення про нездійснення опломбування транспортної одиниці є, однак, прерогативою виключно митної служби.
13. Стандартне правило
Якщо митна служба встановлює термін для митного транзиту, він повинен бути достатнім для цілей транзитної операції.
14. Стандартне правило
На прохання відповідної особи та з причин, визнаних митною службою обґрунтованими, митна служба повинна продовжити будь-який встановлений спочатку термін.
15. Стандартне правило
Тільки у випадках, коли митна служба вважає такі заходи обов'язковими, вона вимагає:
a) транспортування товарів чітко визначеним маршрутом; або
b) транспортування товарів під митним супроводженням.
Митні пломби
16. Стандартне правило
Митні пломби та кріпильні пристосування, які використовуються для митного транзиту, повинні відповідати обов'язковим мінімальним вимогам, наведеним у Додатку до цього розділу.
17. Рекомендоване правило
Для цілей операції митного транзиту повинні визнаватися митні пломби та засоби ідентифікації закордонної митної служби крім випадків, коли:
- вони визнані недостатніми;
- вони вважаються ненадійними; або
- митна служба здійснює перевірку товарів.
У разі, коли митні пломби та кріпильні пристосування закордонної митної служби визнаються на митній території, їм повинен надаватися такий захист на цій території, як і національним пломбам та кріпильним пристосуванням.
18. Рекомендоване правило
Коли відповідні митні органи перевіряють митні пломби та кріпильні пристосування або здійснюють перевірку товарів, вони повинні фіксувати результати таких перевірок у транзитному документі.
Формальності під час транспортування
19. Стандартне правило
Допускається зміна митного органу призначення без попереднього повідомлення, за винятком випадків, коли митною службою встановлено, що попереднє узгодження є необхідним.
20. Стандартне правило
Дозволяється перевантажувати товари з одного транспортного засобу в інший без дозволу митної служби за умови, що митні пломби та кріпильні пристосування не зламані та не порушені.
21. Рекомендоване правило
Митна служба повинна дозволити транспортування товарів у режимі митного транзиту в транспортній одиниці, яка одночасно перевозить інші товари, якщо вона переконається в можливості ідентифікації товарів у режимі митного транзиту, та у тому, що вимоги, встановлені митною службою, будуть дотримані.
22. Рекомендоване правило
Митна служба повинна вимагати від відповідної особи негайного інформування найближчого митного органу або інших компетентних органів про аварії або інші непередбачені обставини, які безпосередньо впливають на операцію митного транзиту.
Завершення митного транзиту
23. Стандартне правило
Національне законодавство не передбачає ніяких інших умов для завершення митного транзиту, крім представлення товарів та відповідної декларації на товари митному органу призначення у будь-які встановлені терміни; при цьому товари не повинні піддаватися будь-яким змінам, не повинні використовуватися; митні пломби, кріпильні пристосування та засоби ідентифікації не повинні бути ушкоджені.
24. Стандартне правило
Після надходження товарів під контроль митного органу призначення, цей орган без затримки проводить завершення операцій митного транзиту після того, як переконається, що всі необхідні умови виконані.
25. Рекомендоване правило
Недотримання встановленого маршруту або термінів не повинно спричиняти стягнення мит та податків, які потенційно підлягають сплаті, за умови, що митна служба впевнилася у дотриманні всіх інших вимог.
Міжнародні угоди, які стосуються митного транзиту
26. Рекомендоване правило
Договірні Сторони повинні ретельно розглядати можливість приєднання до міжнародних угод, які стосуються митного транзиту. Якщо приєднання до таких міжнародних угод є неможливим, при розробці двосторонніх чи багатосторонніх угод для встановлення міжнародної схеми митного транзиту Договірні Сторони мають враховувати Стандартні правила та Рекомендовані правила викладені у цьому розділі.
Додаток
Мінімальні вимоги, які висуваються стосовно митних пломб та кріпильних пристосувань
A. Митні пломби та кріпильні пристосування повинні відповідати таким мінімальним вимогам:
1. Загальні вимоги стосовно пломб та кріпильних пристосувань:
Пломби та кріпильні пристосування повинні:
a) бути міцними і надійними;
b) забезпечувати можливість їхнього накладення легким та швидким способом;
c) забезпечувати їхню швидку перевірку та ідентифікацію;
d) забезпечувати неможливість їхнього зняття або розкріплення без залишення слідів злому або ушкодження;
e) бути одноразового використання, крім пломб, призначених для багаторазового використання (наприклад, електронних);
f) бути сконструйованими таким чином, щоб їхнє копіювання або підробка були максимально ускладненими.
2. Фізичні характеристики пломб:
a) форма та розмір пломби повинні уможливлювати швидке розрізнення будь-якого ідентифікаційного маркування;
b) всі отвори в пломбі за розміром повинні відповідати використовуваним кріпильним пристосуванням та повинні бути розміщені таким чином, щоб при накладенні пломби кріпильне пристосування було міцно зафіксоване;
c) використовуваний матеріал повинен бути досить міцним для запобігання можливості випадкового порушення пломби, передчасного зносу (під впливом погодних умов, хімікатів тощо) чи непомітного ушкодження;
d) матеріал, що використовується повинен вибиратися з урахуванням застосовуваної системи опломбування.
3. Фізичні характеристики кріпильних пристосувань:
a) кріпильне пристосування повинне бути міцним та стійким за будь-яких погодних умов та корозій;
b) довжина використовуваного кріпильного пристосування повинна забезпечувати неможливість повного чи часткового відкриття опломбованого запірного пристосування без ушкодження пломби або кріпильного пристосування чи інших очевидних слідів спроб відкриття;
c) використовуваний матеріал повинен вибиратися з урахуванням застосовуваної системи опломбування.
4. Ідентифікаційне маркування:
Пломба або кріпильне пристосування повинні мати маркування:
a) яке ідентифікує пломбу як митну, для чого на ній проставляється слово "Митниця", бажано однією з офіційних мов Ради (англійською чи французькою);
b) в якому зазначено країну, де була накладена пломба, бажано у вигляді знака, який використовується на автотранспортних засобах для позначення країни їхньої реєстрації при міжнародних перевезеннях;
c) яке забезпечує можливість ідентифікації митного органу, яким або під юрисдикцією якого було здійснено накладення пломби, наприклад, за допомогою кодового знаку чи номеру.
B. Пломби або кріпильні пристосування, які використовуються уповноваженими відправниками вантажу або іншими уповноваженими особами для забезпечення безпеки в інтересах митної служби для цілей митного транзиту, повинні забезпечувати порівняну з митними пломбами ступінь фізичного захисту та можливість ідентифікації особи, яка здійснювала накладення пломби по відповідних цифрових кодах, зазначених у транзитних документах.
Спеціальний додаток Е
Розділ 2
Перевантаження
Визначення
Для цілей цього розділу:
E1./ "перевантаження" - митний режим, відповідно до якого
F.1 товари перевантажуються під митним контролем з
транспортного засобу, використовуваного при ввозі, на
транспортний засіб, використовуваний при вивозі, на
території того самого митного органу, що є одночасно
митним органом ввозу і вивозу.
Принципи
1. Стандартне правило
Перевантаження регулюється положеннями цього розділу та, настільки, наскільки це може бути застосовано, положеннями Загального додатка.
2. Стандартне правило
Товари, допущені до перевантаження, не обкладаються митами та податками, якщо дотримуються умови, встановлені митною службою.
3. Рекомендоване правило
У перевантаженні не повинно бути відмовлено тільки на підставі країни походження, відправлення або призначення товарів.
Поміщення під режим перевантаження
a) Декларація
4. Стандартне правило
Для цілей перевантаження вимагається лише одна декларація на товари.
5. Стандартне правило
Будь-який комерційний чи транспортний документ, в якому докладно представлені необхідні дані, приймається як описова частина декларації на товари для перевантаження, та це прийняття зазначається на такому документі.
6. Стандартне правило
Митна служба повинна приймати як декларацію на товари для перевантаження будь-який комерційний чи транспортний документ, який стосується відповідного вантажу, якщо цей документ відповідає всім вимогам митної служби. Про прийняття зазначається в такому документі.
b) Перевірка та ідентифікація товарів
7. Стандартне правило
Якщо митна служба вважатиме за потрібне, при ввозі вона вживає заходів для забезпечення можливості ідентифікації перевантажених товарів при їхньому вивозі та швидкого виявлення будь-якого несанкціонованого втручання.
c) Додаткові заходи контролю
8. Стандартне правило
Коли митна служба встановлює термін для вивозу товарів, що декларуються для перевантаження, цей термін повинен бути достатнім для здійснення перевантаження.
9. Рекомендоване правило
За запитом відповідної особи та з причин, визнаних митною службою обґрунтованими, митна служба продовжує встановлений спочатку термін.
10. Рекомендоване правило
Недотримання встановлених термінів не повинно спричиняти стягнення мита та податків, які потенційно підлягають стягненню за умови, що митна служба впевнилася в дотриманні всіх інших вимог.
d) Дозволені операції
11. Рекомендоване правило
За запитом відповідної особи та на умовах, які митна служба може встановити, митна служба в максимально можливому обсязі повинна дозволити здійснення з товарами, які перевантажуються, операцій, що можуть сприяти їхньому вивозу.
Спеціальний додаток Е
Розділ 3
Каботажне транспортування товарів
Визначення
Для цілей цього розділу:
E1./ "режим каботажного транспортування товарів" - митний
F.1 режим, згідно з яким:
a) товари, які знаходяться у вільному обігу; та
b) завезені товари, які не були задекларовані, за умови,
що вони повинні бути транспортовані іншим морським
(річковим) судном ніж те, на якому вони прибули на митну
територію
завантажуються на морське (річкове) судно в одному пункті
на митній території та транспортуються в інший пункт на
тій же митній території, де здійснюється їхнє
розвантаження.
Принцип
1. Стандартне правило
Режим каботажного транспортування товарів регулюється положеннями цього розділу та, настільки, наскільки це може бути застосовано, положеннями Загального додатка.
Сфера застосування
2. Стандартне правило
Митна служба дозволяє перевезення товарів у режимі каботажного транспортування на борту морського (річкового) судна одночасно з іншими товарами за умови, що вона впевнилася в тому, що ці товари можуть бути ідентифіковані та, що інші вимоги будуть виконані.
3. Рекомендоване правило
Митна служба повинна вимагати, щоб товари, які знаходяться у вільному обігу, перевозилися в режимі каботажного транспортування окремо від інших товарів, що знаходяться на борту морського (річкового) судна, тільки якщо вона вважає це необхідним для цілей контролю.
4. Рекомендоване правило
За запитом відповідної особи та при дотриманні умов, визнаних митною службою необхідними, остання повинна дозволити перевезення товарів у режимі каботажного транспортування на борту морського (річкового) судна, яке під час каботажу робить зупинку в іноземному порту.
5. Рекомендоване правило
Якщо морському (річковому) судну, яке повинно зупинитися в одному чи декількох пунктах, що знаходяться за межами митної території, виданий дозвіл на перевезення товарів у режимі каботажного транспортування, на ці товари повинні бути накладені пломби лише за запитом відповідної особи або у разі, якщо митна служба вважає опломбування необхідним для забезпечення того, щоб неможливо було вилучити ці товари або додатково розмістити інші товари, таким чином, щоб це не можна було швидко виявити.
6. Рекомендоване правило
Якщо морське (річкове) судно, що перевозить товари в режимі каботажного транспортування, вимушене відхилитися від запланованого курсу і зробити зупинку в пункті за межами митної території, митна служба повинна розглядати ці товари як такі, що залишаються під режимом каботажного транспортування за умови, що вона впевнилася в тому, що це саме ті товари, які первинно були поміщені під цей режим.
Навантаження та розвантаження
7. Стандартне правило
Митне законодавство визначає місця, в яких дозволяється робити навантаження або розвантаження товарів, розміщених під режим каботажного транспортування, а також час, в який ці розвантаження або навантаження можуть здійснюватися.
8. Рекомендоване правило
У випадку, коли на борту морського (річкового) судна перевозяться тільки товари, які знаходяться у вільному обігу, за запитом відповідної особи митна служба повинна дозволити навантаження та розвантаження товарів, поміщених під режим каботажного транспортування, у будь-якому місці та у будь-який час.
9. Рекомендоване правило
За запитом відповідної особи митна служба повинна дозволити навантаження або розвантаження товарів, поміщених під режим каботажного транспортування, в іншому пункті, ніж той, який зазвичай дозволений для цих цілей, навіть якщо морське (річкове) судно перевозить також ввезені товари, що не декларувалися, або товари, поміщені під інший митний режим. Будь-які стягнуті при цьому збори обмежуються приблизною вартістю наданих послуг.
10. Рекомендоване правило
Якщо морське (річкове) судно, що перевозить товари під режимом каботажного транспортування, протягом свого рейсу відхиляється від курсу, митна служба за запитом відповідної особи повинна дозволити розвантаження таких товарів під режимом каботажного транспортування в іншому пункті, ніж той, який був спочатку запланований. Будь-які стягнуті при цьому збори обмежуються приблизною вартістю наданих послуг.
11. Стандартне правило
Коли перевезення товарів у режимі каботажного транспортування переривається внаслідок аварії або форс-мажорних обставин, митна служба вимагає від капітана або іншої відповідної особи вжиття всіх розумних запобіжних заходів для уникнення можливості несанкціонованого обігу товарів та для інформування митної служби або інших компетентних органів про характер такої аварії чи інших обставин, що перервали перевезення.
12. Стандартне правило
Якщо морське (річкове) судно, що перевозить товари в режимі каботажного транспортування, має на борту ввезені товари, що не декларувалися, чи товари, поміщені під інший митний режим, митна служба дозволяє навантаження або розвантаження товарів під режимом каботажного транспортування у найкоротший термін після прибуття судна в місце навантаження або розвантаження.
Документи
13. Стандартне правило
Митна служба вимагає від капітана або іншої відповідної особи пред'явлення тільки одного документа, який містить дані про судно, перелік товарів, які перевозяться під режимом каботажного транспортування, та назву порту або портів, які знаходяться на митній території, де повинно здійснюватися розвантаження товарів. Цей документ, після затвердження митною службою, є дозволом на перевезення товарів у режимі каботажного транспортування.
14. Рекомендоване правило
Митна служба зобов'язана видавати генеральний дозвіл на перевезення товарів під режимом каботажного транспортування морським (річковим) судам, які здійснюють регулярні торгові рейси між визначеними портами.
15. Рекомендоване правило
Перед навантаженням товарів на морське (річкове) судно, що має генеральний дозвіл, митна служба повинна вимагати представлення тільки переліку товарів, призначених для перевезення під режимом каботажного транспортування.
16. Рекомендоване правило
Стосовно товарів, які вивантажуються із судна, що має одноразовий дозвіл, митна служба повинна вимагати від капітана або іншої відповідної особи представлення тільки одного примірника копії дозволу, що містить перелік товарів, дозволених до розвантаження в даному порту. Стосовно суден, що мають генеральний дозвіл, повинен вимагатися тільки перелік товарів, що вивантажуються.
Гарантії
17. Стандартне правило
Тільки у випадку, коли митна служба вважає це необхідним, вона вимагає пред'явлення гарантій стосовно товарів, що перевозяться у режимі каботажного транспортування, знаходяться у вільному обігу, та при вивозі підлягають обкладанню вивізними митами та податками або підпадають під обмеження чи заборони на вивіз.
Спеціальний додаток F
Розділ 1
Переробка на митній території
Визначення
Для цілей цього розділу:
E1./ "компенсаційні продукти," - продукти, які є результатом
F.3 виробництва, переробки або ремонту товарів, стосовно яких
дозволене використання режиму переробки на митній
території;
E2./ "еквівалентні товари" - вітчизняні або ввезені товари,
F.1 які є ідентичними за описом, якістю та технічними
характеристиками товарам, ввезеним для операцій з
переробки на митній території, які вони замінюють;
E3./ "переробка на митній території" - митний режим,
F.2 відповідно до якого певні товари можуть бути ввезені на
митну територію з умовним звільненням від ввізних мита та
податків, виходячи з того, що такі товари призначені для
виробництва, переробки або ремонту та наступного вивозу.
Принцип
1. Стандартне правило
Переробка на митній території регулюється положеннями цього розділу та, настільки, наскільки це може бути застосовано, положеннями Загального додатка.
Сфера застосування
2. Стандартне правило
Товари, які є допущеними для переробки на митній території, підлягають повному умовному звільненню від ввізних мита та податків. Однак ввізні мита та податки можуть стягуватися з будь-яких продуктів, включаючи відходи, що утворилися в результаті переробки або виробництва товарів, допущених для переробки на митній території, що не вивезені або не приведені у комерційно непридатний стан.
3. Стандартне правило
Переробка на митній території не обмежується товарами, безпосередньо ввезеними з-за кордону, але також допускається стосовно товарів вже розміщених під інший митний режим.
4. Рекомендоване правило
У переробці на митній території не повинно бути відмовлено тільки на підставі країни походження товарів, країни відправлення або країни їхнього призначення.
5. Стандартне правило
Коло осіб, що користуються правом ввозу товарів для переробки на митній території, не обмежується власником ввезених товарів.
6. Рекомендоване правило
У тих випадках, коли в рамках виконання контракту, укладеного з іноземною особою, товари, які підлягають використанню, поставляються цією особою, у переробці на митній території не може бути відмовлено на тій підставі, що на митній території країни ввозу наявні товари, ідентичні за описом, якістю та технічними характеристиками.
7. Рекомендоване правило
Можливість встановлення наявності ввезених товарів у компенсаційних продуктах не повинна розглядатися як необхідна умова для переробки на митній території у випадках, коли:
a) товари можуть бути ідентифіковані:
- шляхом представлення докладних даних про витрачені ресурси та технології виробництва компенсаційних продуктів; або
- шляхом здійснення митного контролю під час проведення операцій з переробки; або
b) режим завершується вивозом отриманих у результаті переробки продуктів, ідентичних за описом, якістю та технічними характеристиками товарам, допущеним для переробки на митній території.
Поміщення товарів під режим переробки на митній території
a) Дозвіл на переробку на митній території
8. Стандартне правило
Національне законодавство визначає обставини, за яких для здійснення переробки на митній території необхідний попередній дозвіл, та органи, уповноважені видавати такий дозвіл.
9. Стандартне правило
У дозволі на переробку на митній території вказується спосіб здійснення дозволених операцій під режимом переробки на митній території.
10. Рекомендоване правило
У випадку, якщо заява на переробку на митній території подана після ввозу товарів і вона відповідає критеріям для видачі відповідного дозволу, такий дозвіл повинний бути виданий заднім числом.
11. Рекомендоване правило
Особам, які здійснюють регулярні операції з переробки на митній території, на їхнє прохання повинен видаватися генеральний дозвіл на такі операції.
12. Стандартне правило
У тих випадках, коли товари, допущені для переробки на митній території, підлягають операціям з виробництва або переробки, компетентні органи встановлюють або погоджують норму виходу продукції в результаті такої операції посилаючись на фактичні умови, в яких вона здійснюється. Опис, якість та кількість різних компенсаційних продуктів точно визначаються після встановлення або узгодження норми виходу.
13. Рекомендоване правило
У тих випадках, коли операції з переробки на митній території:
- стосуються товарів, які мають практично постійні характеристики;
- зазвичай здійснюються відповідно до чітко визначених технічних умов; та
- призводять до випуску компенсаційних продуктів незмінної якості;
компетентні органи повинні встановлювати стандартні норми виходу, застосовні до таких операцій.
b) Заходи з ідентифікації
14. Стандартне правило
Вимоги стосовно ідентифікації товарів для переробки на митній території встановлюються митною службою. При цьому належним чином враховуються характер товарів, операція, яку передбачається здійснити, та важливість інтересів причетних сторін.
Перебування товарів на митній території
15. Стандартне правило
Митна служба встановлює термін переробки товарів на митній території у кожному випадку.
16. Рекомендоване правило
На прохання відповідної особи та з причин, визнаних митною службою обґрунтованими, остання зобов'язана продовжити початковий встановлений термін.
17. Рекомендоване правило
Повинна бути передбачена можливість для продовження терміну переробки товарів на митній території у випадку передачі права власності на ввезені товари та компенсаційні продукти третій особі, якщо ця особа приймає на себе зобов'язання особи, якій виданий відповідний дозвіл.
18. Рекомендоване правило
Компетентні органи повинні дозволяти здійснення операцій з переробки особою іншою, ніж та, якій виданий дозвіл на переробку на митній території. Передача права власності на товари, допущені до переробки на митній території, не є обов'язковою за умови, що особа, якій наданий дозвіл на переробку на митній території, залишається відповідальною перед митною службою за дотримання умов, викладених у дозволі, протягом усього терміну здійснення зазначених операцій.
19. Стандартне правило
Повинна бути передбачена можливість дозволяти вивезення компенсаційних продуктів через інший митний орган, ніж той, через який товари, поміщені під режим переробки на митній території, були ввезені.
Завершення режиму переробки на митній території
a) Вивіз
20. Стандартне правило
Повинна бути передбачена можливість завершення режиму переробки на митній території шляхом вивозу компенсаційних продуктів однією чи декількома партіями.
21. Стандартне правило
На запит відповідної особи компетентні органи дозволяють зворотний вивіз товарів у тому ж стані, в якому вони були ввезені, завершуючи тим самим режим переробки на митній території.
b) Інші способи завершення режиму
22. Рекомендоване правило
Повинна бути передбачена можливість призупинення або завершення режиму переробки на митній території шляхом поміщення ввезених товарів або продуктів переробки під інший митний режим, якщо дотримані умови та формальності, застосовні у кожному випадку.
23. Рекомендоване правило
Національне законодавство повинне передбачати, що сума ввізних мит та податків, застосовних у випадку, коли компенсаційні продукти не вивезені, не перевищує суму ввізних мит та податків, застосовних стосовно ввезених товарів допущених для переробки на митній території.
24. Стандартне правило
Повинна бути передбачена можливість завершення режиму переробки на митній території стосовно товарів, втрачених в результаті їхнього характеру, наскільки має місце вивіз компенсаційних продуктів, за умови, що факт такої втрати встановлений належним чином, задовільним для митної служби.
25. Рекомендоване правило
Продукти, отримані в результаті переробки еквівалентних товарів, повинні розглядатися як компенсаційні продукти для цілей цього розділу (еквівалентна компенсація).
26. Рекомендоване правило
Якщо еквівалентна компенсація дозволяється, митна служба повинна дозволяти здійснення вивозу компенсаційних продуктів до ввозу товарів для переробки на митній території.
Спеціальний додаток F
Розділ 2
Переробка поза митною територією
Визначення
Для цілей цього розділу:
E1./ "компенсаційні продукти" - продукти, які отримані за
F.2 кордоном та є результатом виробництва, переробки або
ремонту товарів, стосовно яких дозволено використовувати
режим переробки поза митною територією;
E2./ "переробка поза митною територією" - митний режим,
F.1 відповідно до якого товари, які мають статус товарів у
вільному обігу на митній території, можуть тимчасово
вивозитися для виробництва, переробки або ремонту за
кордоном для наступного зворотного ввозу, з повним або
частковим звільненням від ввізних мита та податків.
Принцип
1. Стандартне правило
Переробка поза митною територією регулюється положеннями цього розділу та, настільки, наскільки це може бути застосовано, положеннями Загального додатка.
Сфера застосування
2. Рекомендоване правило
У переробці поза митною територією не може бути відмовлено тільки на тій підставі, що товари підлягають виробництву, переробці або ремонту у визначеній країні.
3. Стандартне правило
Тимчасовий вивіз товарів для переробки поза митною територією може бути здійснений не лише особою, що є власником цих товарів.
Розміщення товарів під режим переробки поза митною територією
a) Формальності, що передують тимчасовому вивозу товарів
4. Стандартне правило
Національне законодавство визначає перелік випадків, коли для переробки поза митною територією потрібен попередній дозвіл, та визначає органи, уповноважені видавати такий дозвіл. Такі випадки повинні бути зведені до мінімуму.
5. Рекомендоване правило
Особам, які здійснюють регулярні операції з переробки поза митною територією, згідно з їхнім запитом повинен видаватися генеральний дозвіл на такі операції.
6. Рекомендоване правило
Компетентні органи повинні встановити норму виходу продукції в результаті операції з переробки поза митною територією, якщо вони вважатимуть це необхідним або у разі, коли це полегшує цю операцію. Опис, якість та кількість різних компенсаційних продуктів точно визначаються після встановлення норми виходу.
b) Заходи з ідентифікації
7. Стандартне правило
Вимоги стосовно ідентифікації товарів для переробки поза митною територією встановлюються митною службою. При цьому належним чином враховуються характер товарів, операція, яку передбачається здійснити та важливість інтересів причетних сторін.
Перебування товарів поза митною територією
8. Стандартне правило
Митна служба встановлює термін переробки поза митною територією в кожному випадку.
9. Рекомендоване правило
Згідно з запитом відповідної особи та з причин, визнаних митною службою обґрунтованими, митна служба зобов'язана продовжити початковий встановлений термін.
Ввіз компенсаційних товарів
10. Стандартне правило
Повинна бути передбачена можливість дозволяти ввезення компенсаційних продуктів через інший митний орган, ніж той, через який товари були тимчасово вивезені для переробки поза митною територією.
11. Стандартне правило
Повинна бути передбачена можливість дозволяти ввезення компенсаційних продуктів однією чи кількома партіями.
12. Стандартне правило
Згідно з запитом відповідної особи компетентні органи дозволяють зворотний ввіз товарів, тимчасово вивезених для переробки поза митною територією, зі звільненням від ввізних мита та податків, якщо ці товари повертаються у незмінному стані.
Це звільнення не застосовується стосовно ввізних мита та податків, по яких були здійснені повернення або звільнення в зв'язку з тимчасовим вивозом товарів для переробки поза митною територією.
13. Стандартне правило
Повинна передбачатися можливість завершення режиму переробки поза митною територією декларуванням товарів для остаточного вивозу за винятком випадків, коли національне законодавство зобов'язує здійснювати зворотний ввіз товарів, тимчасово вивезених для переробки поза митною територією, при дотриманні умов та формальностей, застосовних у кожному випадку.
Мита та податки, які застосовуються стосовно компенсаційних продуктів
14. Стандартне правило
Національне законодавство встановлює обсяг звільнення від ввізних мит та податків, що надається при випуску компенсаційних продуктів для вільного обігу та методи розрахунку такого звільнення.
15. Стандартне правило
Звільнення від ввізних мит та податків, передбачене для компенсаційних продуктів, не застосовується стосовно мит та податків, по яких були надані відшкодування або звільнення у зв'язку з тимчасовим вивозом товарів для переробки поза митною територією.
16. Рекомендоване правило
Якщо товари, тимчасово вивезені для переробки поза митною територією, були безкоштовно відремонтовані за кордоном, повинна передбачатися можливість їхнього зворотного ввезення з повним звільненням від ввізних мита та податків на умовах, визначених національним законодавством.
17. Рекомендоване правило
Звільнення від ввізних мита та податків повинно надаватися у випадку, якщо компенсаційні продукти були поміщені під інший митний режим до їхнього декларування для вільного обігу.
18. Рекомендоване правило
Звільнення від ввізних мита та податків повинне надаватися у разі передачі права власності на компенсаційні продукти третій особі до їхнього допуску для вільного обігу.
Спеціальний додаток F
Розділ 3
Повернення
Визначення
Для цілей цього розділу:
E1./ "повернення" - сума ввізних мита та податків, що
F.2 повертаються при застосуванні режиму повернення;
E2./ "режим повернення" - митний режим, що передбачає при
F.3 вивозі товарів повернення (повне чи часткове) ввізних
мита та податків, які були сплачені стосовно цих товарів,
або матеріалів, що містяться в них або були використані у
процесі їхнього виробництва;
E3./ "еквівалентні товари" - вітчизняні чи ввезені товари,
F.1 ідентичні за описом, якістю та технічними
характеристиками товарам, поміщеним під режим повернення,
які вони заміняють.
Принцип
1. Стандартне правило
Режим повернення регулюється положеннями цього розділу та, настільки, наскільки це може бути застосовано, положеннями Загального додатка.
Сфера застосування
2. Стандартне правило
Національне законодавство встановлює перелік випадків, коли може вимагатися повернення.
3. Рекомендоване правило
Національне законодавство повинне передбачати умови застосування режиму повернення, коли товари, стосовно яких були сплачені ввізні мита і податки, заміняються еквівалентними товарами, використаними для виробництва товарів, що вивозяться.
Умови, що підлягають виконанню
4. Стандартне правило
Митна служба не припиняє виплату повернення тільки на тій підставі, що на момент ввозу товарів з метою допуску для вільного обігу імпортер не повідомив про свій намір вимагати повернення при вивозі. Таким самим чином вивіз товарів не є обов'язковим, коли така заява була зроблена на момент ввозу товарів.
Терміни перебування товарів на митній території
5. Стандартне правило
Якщо для вивозу товарів встановлений термін, після закінчення якого повернення митних платежів не допускається, цей термін згідно з відповідним запитом повинен бути продовжений, якщо підстави будуть визнані митною службою обґрунтованими.
6. Рекомендоване правило
Якщо встановлений термін перевищує термін, протягом якого заява про повернення не приймається, повинна передбачатися можливість продовження цього терміну з комерційних або інших причин, визнаних митною службою обґрунтованими.
Здійснення повернення
7. Стандартне правило
Повернення здійснюється у найкоротший термін після перевірки обґрунтованості заяви.
8. Рекомендоване правило
Національне законодавство повинне передбачати використання електронних засобів для здійснення повернення.
9. Рекомендоване правило
Повернення також повинне здійснюватися при поміщенні товарів на митний склад або у вільну зону за умови, що вони призначені для наступного вивозу.
10. Рекомендоване правило
Згідно з запитом митна служба зобов'язана періодично здійснювати повернення стосовно товарів, вивезених протягом визначеного проміжку часу.
Спеціальний додаток F
Розділ 4
Переробка товарів для вільного обігу
Визначення
Для цілей цього розділу:
E1./ "переробка товарів для вільного обігу" - митний режим,
F.1 відповідно до якого ввезені товари можуть піддаватися
операціям з виготовлення, переробки або обробки до
митного оформлення для випуску у вільний обіг та під
митним контролем до такого ступеня, що сума ввізних мита
та податків, які застосовуються до отриманих таким чином
товарів, стає нижчою за ту суму, що була б застосована до
ввезених товарів.
Принцип
1. Стандартне правило
Переробка товарів для вільного обігу регулюється положеннями цього розділу та, настільки, наскільки це може бути застосовано, положеннями Загального додатка.
2. Стандартне правило
Режим переробки товарів для вільного обігу надається за умови, що:
- митна служба може впевнитися в тому, що продукти, які утворилися при переробці товарів для вільного обігу, були отримані з ввезених товарів; та
- після виготовлення, переробки або обробки товарів вони не можуть бути економічно вигідно відновлені у вихідному стані.
Сфера застосування
3. Стандартне правило
Національне законодавство визначає категорії товарів та операції, дозволені для переробки товарів для вільного обігу.
4. Стандартне правило
Переробка товарів для вільного обігу не обмежується товарами, безпосередньо ввезеними з-за кордону, але також дозволяється для товарів, вже поміщених під інший митний режим.
5. Стандартне правило
Коло осіб, що мають право переробляти товари для вільного обігу, не обмежується власником ввезених товарів.
6. Рекомендоване правило
Особам, що здійснюють регулярні операції з переробки товарів для вільного обігу, згідно з їхнім запитом повинен видаватися генеральний дозвіл на такі операції.
Завершення операцій з переробки товарів для вільного обігу
7. Стандартне правило
Операції з переробки товарів для вільного обігу завершуються митним оформленням для вільного обігу продуктів, що утворилися в результаті переробки.
8. Стандартне правило
Коли це виправдано обставинами та за запитом відповідної особи, митна служба погоджується з завершенням режиму після поміщення продуктів, що утворилися в результаті виготовлення, переробки або обробки, під інший митний режим з дотриманням умов та формальностей, застосовних у кожному випадку.
9. Стандартне правило
Будь-які відходи та залишки, що утворилися в результаті переробки товарів для вільного обігу, у випадку їхнього митного оформлення для вільного обігу, обкладаються ввізними митами та податками, застосовуваними до таких відходів та залишків, ввезених у цьому стані.
Спеціальний додаток G
Переробка
Розділ 1
Тимчасовий ввіз
Визначення
Для цілей цього розділу:
E1./ "тимчасовий ввіз" - митний режим, відповідно до якого
F.1 визначені товари можуть бути ввезені на митну територію з
умовним звільненням, повним або частковим, від сплати
ввізних мита та податків; такі товари повинні ввозитися
для конкретних цілей та призначатися для зворотного
вивозу протягом встановленого терміну без будь-яких змін,
за винятком звичайного зносу в результаті їхнього
використання.
Принцип
1. Стандартне правило
Тимчасовий ввіз регулюється положеннями цього розділу та, настільки, наскільки це може бути застосовано, положеннями Загального додатка.
Сфера застосування
2. Стандартне правило
Національне законодавство визначає перелік випадків, коли дозвіл на тимчасовий ввіз може бути наданий.
3. Стандартне правило
Тимчасово ввезені товари підлягають повному умовному звільненню від ввізних мита та податків, за винятком випадків, коли національним законодавством передбачено, що звільнення може бути тільки частковим.
4. Стандартне правило
Тимчасовий ввіз не обмежується товарами, безпосередньо ввезеними з-за кордону, але також дозволяється для товарів, вже поміщених під інший митний режим.
5. Рекомендоване правило
Дозвіл на тимчасовий ввіз повинен надаватися незалежно від країни походження товарів, країни відправлення або країни їхнього призначення.
6. Стандартне правило
Тимчасово ввезені товари можуть піддаватися операціям, необхідним для забезпечення їхнього збереження під час перебування на митній території.
Формальності, що передують наданню дозволу на тимчасовий ввіз

................
Перейти до повного тексту